ماجرای پدری که دختر خردسالش را روی صندوق عقب پراید در حال حرکت گذاشت + ویدیو

ماجرای پدری که دختر خردسالش را روی صندوق عقب پراید در حال حرکت گذاشت + ویدیو

در ویدیویی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود یک راننده پراید را می‌بینیم که دختر خردسالش را روی صندوق عقب ماشین نشانده و بدون توجه به هشدارهای سرنشینان خودروهایی که از کنارش عبور می‌‌کنند به کار خود ادامه می‌‌دهد؛ اقدامی که با واکنش پلیس راهور همراه شد.

در ویدیویی که توسط سرنشین خودروی پشتی این پراید ضبط شده، راننده خودرو مدعی می‌شود که راننده پراید در حالی که دختربچه اش را روی صندوق عقب نشانده با سرعت رانندگی می‌کند. هنگامی که سرنشین خودروی کناری به راننده پراید اعتراض می‌کند، او پاسخ می‌دهد: «به تو چه ربطی داره؟ بچه خودمه!»

در فاصله چند ساعت پس از انتشار این ویدیوی جنجالی، پلیس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. سرهنگ علی اضغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: «راننده ای که کودک را روی درِ صندوق عقب خودرو در حال حرکت سوار کرده بود به پلیس احضار شد.» او اضافه کرد: «قطعا با چنین راننده هایی به جد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.»

این پدر خاطی در ویدیویی پشیمانی خود از این اقدام خطرآفرین را اعلام کرد. او مدعی شد تنها به مدت ۱۰ ثانیه دخترش را روی صندوق عقب نشانده و رانندگی کرد که همان ۱۰ ثانیه هم اشتباه بود. او در ادامه گفت: «شاید فکر کنید من پدر سنگدلی هستم، ولی این‌طور نیست و من این کار را تنها به خاطر گریه‌های دخترم، اعتماد به او و به درخواست خودش انجام دادم.»

این اولین بار نیست که چنین رفتارهای خطرآفرینی را از سوی برخی والدین شاهد هستیم که ویدیوهایشان در شبکه های اجتماعی پربازدید می‌شود. در ادامه، نگاهی روان‌شناسانه به این ماجرا خواهیم داشت و از ویژگی‌های شخصیتی چنین پدر و مادرهایی خواهیم گفت که در قبال فرزندان خود دست به کارهای خطرناک می‌زنند.

ویدیو نشاندن دختربچه روی صندوق عقب پراید در حال حرکت

نهایت بی‌دقتی ، بی‌مسئولیتی و …

والدین سالم‌بودن یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کارهاست و شاید تعداد کمی از والدین به این توانایی برسند که تمام رفتارهایشان حساب‌شده و آگاهانه باشد. البته با مطالعه بیشتر و کمک گرفتن از متخصصان این حوزه می‌توان به نتیجه بهتری رسید. اما پر واضح است که برخی رفتارها در حضور کودک، سلامت روانی و گاهی جسمی او را به‌خطر می‌اندازد. به طور مثال، قرار دادن کودک روی صندوق عقب خودروی در حال حرکت، نشانه خوبی از ویژگی‌های شخصیتی والد او نیست. مسئله فقط به این‌جا ختم نمی‌شود.

برخی والدین آن‌قدر به شیوه تربیتی خود ایمان دارند که گوش‌ شنوایی برای تغییر رویه در رفتار با فرزند خود ندارند! در ویدئویی که اخیرا منتشر شده و رفتارهای خطرآفرین مشابه، نهایت بی‌دقتی و بی‌توجهی والدین را می‌بینیم. چنین پدر و مادرهایی به احتمال زیاد، با موضوع مسئولیت‌پذیر بودن آشنا نیستند و در حوزه فکر کردن به عواقب یک تصمیم، ضعف‌هایی دارند وگرنه دست به چنین کارهایی نمی‌زنند.

ویدیو نشاندن دختربچه روی صندوق عقب پراید در حال حرکت

 چرایی به‌خطر انداختن جان کودک

اما چرا بعضی والدین حاضر می‌شوند جان کودکشان را در کمین مرگ بگذارند؟ این ماجرا می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد. حتما قرار نیست تصور کنیم که آنها بسیار متفاوت از دیگرانند. برخی پدر و مادرها می‌خواهند کمبودها و آرزوهای کودکی خود را با چنین کارهایی برای فرزندان خود اجرا کنند. بعضی دیگر می‌خواهند با رفتار غیرمعقول، جسارت داشتن را به بچه‌ها یاد بدهند تا آن‌ها شجاع‌تر شوند! برخی دیگر هم فقط حرفشان این است که نمی‌خواهیم آرزویی به دل بچه‌مان بماند و چون او دوست دارد عقب خودروی در حال حرکت بنشیند، باید آن را تجربه کند! عده‌ای هم اصلا درکی از خطر ندارند. شاید هم در صحنه‌ای از یک فیلم، چنین چیزی را دیده‌اند و خوششان آمده است.

ویدیو نشاندن دختربچه روی صندوق عقب پراید در حال حرکت

 اطرافیان با اورژانس‌ اجتماعی تماس بگیرند

در صورت مشاهده صحنه‌هایی نظیر همین ویدیو، اگر دیدید تذکر فایده ای ندارد، می‌توانید با برداشتن شماره پلاک خودروی فرد، اورژانس‌ اجتماعی به‌ شماره ۱۲۳ را در جریان بگذارید. چون کودک به سن قانونی نرسیده، حتما قانون و قضا برخوردهای لازم را خواهند داشت. نکته پایانی هم این‌که آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها ازطریق تلویزیون و با حضور یک روان‌شناس کودک می‌تواند پرده‌ ناآگاهی‌ها را از جلوی چشم والدین در این مسئله کنار بزند.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • احمقا شهریور ۷, ۱۴۰۱

    یه بار تو انقلاب بودم به طرف فلسطین. یه احمق بچه شو از سان روف بلند کرده بود بعد یهویی گاز داد بچه افتاد بیرون.