بهترین قرنیز موجود در بازار کدام است؟

بهترین قرنیز موجود در بازار کدام است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نقش قرنیزها به عنوان عناصری کاربردی و تزئینی اغلب نادیده گرفته می شود و به اندازه ای که لایق آنهاست مورد بررسی قرار نمی گیرند. شاید به همین دلیل است که افراد آشنایی زیادی با قرنیزها ندارند و وقتی با تنوع بالای این محصول بخصوص انواع پی وی سی مواجه می شوند کار انتخاب برایشان دشوار می شود. بنابراین این سؤال مهم مطرح می شود که بهترین قرنیز پی وی سی کدامند و یا به طور کلی تر بهترین نوع قرنیز باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ در ادامه سعی داریم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب بهترین نوع قرنیز

یکی از عناصری که می تواند فضای دکوراسیون داخلی را بشدت تغییر دهد قرنیز ها هستند. قرنیزها مثل سایر عناصری که در دکوراسیون داخلی کاربرد دارند متنوع هستند؛ چه از نظر جنس و چه از نظر ابعاد و شکل ظاهری. اما چگونه شکل ظاهری و جنس می تواند در انتخاب قرنیز پی وی سی تعیین کننده باشد.

شکل ظاهری قرنیزها

بهترین قرنیز موجود در بازار کدام است؟

قرنیزها از نظر شکل ظاهری می توانند با هم تفاوت داشته باشند؛ برخی از انواع قرنیزها باریک و برخی دیگر پهن هستند، برخی از قرنیزها ضخیم و برخی نازک هستند و بالاخره برخی از قرنیزها سطح مسطحی دارند درحالیکه بقیه شامل شیارها و قوس های سطحی هستند. اما کدامیک از انواعی که به آنها اشاره می شود می تواند یک انتخاب ایده آل باشد؟

قرنیزهای باریک مناسب فضاهای کوچک و قرنیزهایی با ارتفاع بالا بهترین انتخاب برای فضاهایی هستند که متراژ بالایی دارند. به طور کلی قرنیزهای با ارتفاع بالا مناسب فضاهایی هستند که هم بزرگ هستند و هم طراح داخلی تلاش می کند با انتخاب یک قرنیز مناسب حسابی نظر بیننده را به خود جلب کند.

رنگ قرنیزها

بهترین قرنیز موجود در بازار کدام است؟

انواع مختلف قرنیزها می تواند با توجه به جنس و روکش مورد استفاده تنوع رنگی بالایی نیز داشته باشد. به عنوان مثال انواع قرنیز  pvc بدلیل دارا بودن روکش رنگ از نظر رنگی تنوع بالایی دارند این درحالیست که قرنیزهای سرامیکی به دلیل طبیعی بودن از تنوع رنگ بسیار پایینی برخوردار هستند. قرنیزهای پی وی سی به دلیل تنوع رنگی بالا از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل است که خریداران اغلب به دنبال یافتن بهترین قرنیز پی وی سی هستند و کمتر به سراغ قرنیزهایی با تنوع محدودتر مثل قرنیزهای سنگی و سرامیکی می روند.

جنس قرنیزها

بهترین قرنیز موجود در بازار کدام است؟

قرنیزها از مواد اولیه متفاوتی تهیه می شوند که هر یک می تواند در شرایط خاص و براساس نوع کفپوش و دیوارپوش انتخاب شود. به عنوان مثال قرنیزها را می توان در انواع جنس سنگی، سرامیکی، چوبی، پی وی سی و ام دی افی یافت. اما ویژگی های منحصر به فرد هر یک از این قرنیزها چیست؟

قرنیزهای سنگی

قرنیزهای سنگی همانطور که از نامشان مشخص است از سنگ تهیه می شوند و به این دلیل که سنگ یک ماده طبیعی محسوب می شود تنوع محدودی دارند. سنگ ها سنگین هستند و از طرفی بسیار شکننده هستند. همچنین قیمت تمام شده قرنیزهای سنگی می تواند بسیار بالاتر از قرنیزهای در دسترس تر مثل قرنیزهای ام دی افی و بهترین قرنیز پی وی سی باشد.

قرنیزهای سرامیکی

قرنیزهای سرامیکی که از ترکیبی از خاک رس به همراه فلدسپات و ماسه تهیه می شوند خواصی بسیار مشابه قرنیزهای سنگی دارند. با این تفاوت که سطح صیقلی تری داشته و شامل خلل و فرج طبیعی که در سنگ ها وجود دارد نمی شود. می توان گفت قرنیزهای سرامیکی بهترین قرنیز برای کف سرامیک هستند؛ جراکه هم به لحاظ ظاهری و هم شرایط نگهداری مشابه خواهند بود.

قرنیز چوبی

قرنیزهای چوبی از چوب طبیعی و به شکل مستطیل تهیه می شوند و مناسب فضاهایی هستند که کفپوش چوبی یا پارکت لمینت دارند. قرنیزهای چوبی بسیار به رطوبت، لک و خراش حساس هستند و به همین دلیل که اقبال چندانی برای خرید آنها وجود ندارد و خریداران انواع قرنیزهای ام دی افی که دارای روکش پی وی سی هستند را به دلیل شرایط نگهداری ساده تر به آنها ترجیح می دهند.

قرنیز ام دی افی

قرنیزهای ام دی افی همان قرنیزهایی هستند که دارای روکش ام دی اف یعنی فیبر با چگالی متوسط و روکش پی وی سی تهیه می شوند و خواصی بسیار شبیه به قرنیزهای پی وی سی دارند. به همین دلیل قرنیزهای ام دی افی می توانند یک گزینه برای افرادی باشند که بدنبال خرید بهترین قرنیز پی وی سی هستند.

قرنیز پی وی سی

بالاخره رسیدیم به بهترین و پرطرفدارترین انواع قرنیزها که راجع به آن زیاد شنیده ایم؛ قرنیزهای پی وی سی. به طور کلی هر عنصری که از پلیمر و فرآورده های آن که به اصطلاح به آن پی وی سی گفته می شود از یک سو مقاوم ترین و از سوی دیگر ارزان ترین انواع آن عنصر هستند و این در مورد قرنیزهای پی وی سی نیز وجود دارد.

قرنیزهای پی وی سی مقاوم در برابر آب هستند، در برابر خراش و ضربه مقاومند و از همه مهم تر قیمت مناسب تری دارند. انواع قرنیز پلی استایرن را می توان بهترین قرنیز پی وی سی دانست. قرنیزهای پلی استایرن مقاومت و انعطاف پذیری بالاتری نسبت به قرنیزهای پی وی سی معمولی دارند.

سخن پایانی

در این مطلب گفتیم که برای خرید بهترین قرنیز پی وی سی و به طور کلی بهترین قرنیز باید به چه مواردی دقت کنیم. همین طور گفتیم که انواع قرنیزهایی که ممکن است در هنگام خرید قرنیز با آنها مواجه شوید کدامند و هر یک چه ویژگی های مثبت و منفی دارند.

درنهایت گفتیم که قرنیزهای پی وی سی به عنوان بهترین نوع قرنیزها تنوع بالایی دارند که انواع قرنیزهای پلی استایرن می تواند یکی از بهترین های آن باشد. با این حال ممکن است در هنگام خرید با برندهای مختلفی از قرنیزها مواجه شوید که پلی استایرن باشد. به همین دلیل توصیه می شود حتماً از فروشگاههای معتبر اقدام به خرید قرنیز کنید. به عنوان مثال فروشگاه دکورچوب که یک فروشگاه جامع در زمینه اقلام دکوراسیون داخلی محسوب می شود می تواند یکی از بهترین گزینه هایی باشد که به شما در خرید قرنیز دلخواهتان کمک کند.

بدون نظر

ورود