زندگی در کانادا برای ایرانیان

زندگی در کانادا برای ایرانیان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

روند مهاجرت عموماً به این شکل است که تبعه کشورهایی که از وضعیت مناسبی برای زندگی برخوردار نیستند به سمت کشورهای پیشرفته می‌روند. یکی از این کشورها کانادا است که سالانه مهاجران زیادی به آن وارد می‌شوندزندگی در کانادا برای ایرانیان هم یکی از موقعیت‌های بسیار خوب به شمار می‌رود و تعداد زیادی از هم‌وطنان هم‌اکنون در این کشور ساکن هستند.

باتوجه‌به این موضوع مهاجرت به کانادا نباید آن‌چنان دشوار باشد و اگر راهکارها را بدانید و کمی پشتکار داشته باشید، می‌توانید چند سال دیگر در چنین روزی، در یکی از شهرهای کانادا باشید. بیایید کمی دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم و بررسی کنیم که وضعیت کلی ایرانیانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند به چه شکلی خواهد بود. قطعاً این اطلاعات می‌توانند به شما کمک‌کننده که تصمیم نهایی خود را به‌درستی بگیرید.

مخارج در کانادا و درآمد

همه کسانی که قصد مهاجرت به کشوری دیگر دارند، ابتدا باید بررسی کنند که شرایط خرج و مخارج و سطح درآمد مردم معمولی در آن کشور به چه شکلی است. این موضوع در نتیجه مهاجرت و زندگی در کانادا برای ایرانیان تأثیر زیادی دارد، پس نباید به همین سادگی از کنارش بگذرید.

اینکه شما برای مهاجرت کدام‌یک از شهرهای کانادا را انتخاب می‌کنید در بحث مخارج و درآمد‌ها بسیار اثرگذار است. طبیعتاً اگر هدف شما شهرهای معروف و پرجمعیت این کشور است، باید بدانید که مخارج بالاتری پیش رو دارید؛ اما از طرفی سطح درآمد هم در این شهرها بسیار متفاوت است.

سطح درآمدها در کانادا توسط دولت مشخص می‌شوند و همه کارفرماها موظف هستند که متوسط حقوقی که توسط اداره کار این کشور مشخص شده را پرداخت کنند. این میزان در استان‌های مختلف با هم فرق دارد. به‌طورکلی کمترین میزان حقوق مشخص شده برای نیروی کار در کانادا چیزی حدود ۲۵۲۰ دلار در ماه و در بهترین حالت هم ماهانه ۴۴۵۰۰ دلار خواهد بود.

سطح کیفیت زندگی در کانادا

باتوجه‌به این موضوع مهاجرت به کانادا نباید آن‌چنان دشوار باشد و اگر راهکارها را بدانید و کمی پشتکار داشته باشید

به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود که سالانه تعداد زیاد مهاجر وارد کانادا شوند و همه آن‌ها به دنبال اخذ اقامت این کشور باشند؟

این موضوع برای برخی آن‌قدر مهم است که از وکیل مهاجرت کانادا کمک می‌گیرند تا مطمئن شوند که پروسه مهاجرتشان به‌طور قطعی انجام می‌شود. کانادا هرساله در میان کشورهایی معرفی می‌شود که بهترین شرایط زندگی را دارند. تورم در این کشور کنترل شده و پایین است، کیفیت آموزش بالا بوده و امنیت شغلی خوبی برای مهاجران فراهم است.

کانادا ازجمله کشورهایی است که امکانات بهداشت و سلامت خوبی در اختیار مردمانش قرار می‌دهد. نکته جالبی هم در مورد این کشور وجود دارد که بهتر است در موردش بدانید. بخش قابل‌توجهی از این کشور را مهاجران تشکیل داده‌اند و زندگی در کانادا برای ایرانیان کار آسانی است؛ چراکه هم‌وطنان زیادی در این کشور ساکن هستند.

شهرهای معروف برای زندگی ایرانیان در کانادا

کیفیت زندگی در کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بهتر است، اما مهم است که برای سکونت کدام‌یک از شهرهای این کشور را انتخاب می‌کنید. در ایالت‌های مختلف کانادا شهرهای بزرگی هستند که بی‌شک کیفیت زندگی ساکنین آن‌ها بالاتر است. ۶ مورد از شهرهای معروف کانادا که شامل تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا، ویکتوریا و کبک می‌شوند، بهترین شهرهایی هستند که می‌توانید برای سکونت انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است در شهرهای مانند کبک، تورنتو یا ونکوور جمعیت ایرانیان بیشتری ساکن هستند و می‌توان زندگی در آن‌ها را برای ایرانیان مناسب‌تر دانست.

مزایا و معایب زندگی در کانادا

این بحث را می‌توان در مورد هر کشور دیگری هم داشت که مهاجرت به آنجا برای شما چه مزایا و معایب دارد. قطعاً زمانی یک کشور مانند کانادا در لیست مقصدهای مورد نظرتان قرار می‌گیرد که مزایای بیشتری داشته باشد.

مزایا زندگی در کانادا

مشخصاً این کشور به دلیل مزایای زیادی که دارد هرسال در بین بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی قرار می‌گیرد. به شکل خلاصه می‌توان مزایا زندگی در کانادا را این‌گونه عنوان کرد:

  • طبیعت این کشور بسیار زیباست.
  • کانادا دهمین اقتصاد برتر دنیا است و تورم بسیار پایینی دارد.
  • این کشور امنیت بالایی دارد و آمار جرم و جنایت در آن بسیار پایین است.
  • خدمات عمومی خوبی در اختیار ساکنین این کشور است که باعث رفاه بالاتر می‌شود.

معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان

بی‌شک کانادا هم برای زندگی محدودیت‌هایی دارد که باید پیش از مهاجرت درباره آن‌ها بدانید:

  • هزینه‌های زندگی برای افرادی مانند دانشجوها در این کشور بالا است.
  • برای پیدا کردن کار نیاز به تخصص بالا و آموزش‌های حرفه‌ای زیاد است.
  • آب‌وهوای این کشور عموماً سرد است و این موضوع برای برخی افراد قابل‌ قبول نیست.

اخذ اقامت بهترین راه برای مهاجرت به کانادا

باتوجه‌به این موضوع مهاجرت به کانادا نباید آن‌چنان دشوار باشد و اگر راهکارها را بدانید و کمی پشتکار داشته باشید

زندگی در کانادا برای ایرانیان می‌تواند بسیار خوب باشد و امکان پیشرفت در این کشور بالا است. از راه‌های مختلفی مانند اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا، ویزای تحصیلی، خوداشتغالی، ازدواج و کارآفرینی می‌توانید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید. دقت کنید که هر یک از این روش‌ها شرایط و اصول مخصوص خود را دارند و باید به‌خوبی در مورد آن‌ها تحقیق کرده باشید.

۴ نظر

ورود

  • 20 دلاری شهریور ۱۲, ۱۴۰۱

    سلام
    کسی میدونه چطور میشه رفت کانادا بدونه هزینه کردن؟
    از کجا کیس برا ازدواج پیدا کنم؟

    • امیر شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

      شما اول یه راه پیدا کن بدون هزینه بری بعد برو توی فکر ازدواج?

  • امیر شهریور ۱۲, ۱۴۰۱

    چقدر منطقیه که هر چی اوضاع کشور های غربی داغون تر میشه (با ۱۰ برابر شدن قیمت برق در فرانسه و آلمان از زمان شروع جنگ اوکراین قیمت برق در این کشور ها به ۲۵ میلیون و ۲۱ میلیون تومان رسید… (یورونیوز)) و به لطف فمینیسم و لگبت جمعیتشون کمتر و پیرتر میشه روی مخ مردم رفتن برای افزایش مهاجرت هم بیشتر میشه!
    چه غرب چه شرق
    ایرانی جماعت رو یاجوج ماجوج هم حساب نمی کنند.
    باید یه مافیا نامگذاری بشه به نام سلاطین مهاجرت که میلیونی پول های مردم رو به بهونه ی خوشبختی بالا می کشند.

    • دی جی امید شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

      درسته
      کارشناسی ارشد سازهای ایرانی دارم. اما به الکترونیک ارتز علاقه مندم.

      ۲ سال قبل گرفتار چنین ادم و موسسه ایی شدم. اینا فقط رویا میفروشن. اون موقع تازه فارغ شده بودم. اوایل کرونا هم بود و به فکر رفتن افتاده بودم. تبلیغی دیدم زنگ زدم گفتن بیام موسسه. ۲ جلسه مشاوره رایگانه. وقتی رفتم دیدم ۲۰ نفر دیگه هم هستن و ما رو به یه اتاقی بردن اونجا یه تلویزیون بود فیلم مشاوره ی از پیش ضبط شده گذاشتن. ۴۵ دقیقه زمانش بود. تموم شد. بعدم یه قهوه دادن و تو ۴۵ دقیقه دوم یه اقایی اومد گفت هم ایرانیه ۱۰ سال قبل رفته کانادا و تابعیت کانادایی هم داره. بروشور و اسلاید پاورپوینت داشت. از زندگی تو کانادا و رفاه و کار و دستمزد میگفت. ما هم سوال داشتیم میپرسیدیم. جلسه اول تموم شد. جلسه دوم رفتم همین برنامه بود. بعدش ثبت نام برا جلسه سوم شروع شد. و گفتن مبلغ رو کارت بکشیم. منم کشیدم. بعدش رفتیم خونه هامون با رویای کانادا رفتن. خواب کانادا میدیدیم و لحظه شماری میکردیم برا جلسه سوم تا این اقا از رویای کاناداو خوشبختی برامون بگه.
      جلسه سوم رفتم دیدم ۳۰ نفریم. یعنی ۳۰ نفر پول دادن. ۵۰۰ میلیون تومن نفری. موقع اومدن دیدم هفت هشت تا از موسسه اومدن بیرون. یعنی اونام پول داده بودن. جلسه سوم ما که تموم شد دیدم ده بیست تایی تو سالن منتظرن. با اطلاعاتی که گرفتم دیدم از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر بازن و مشاوره میدن. حساب کردم هر دو ساعت حدود ۲۰ نفر بیان برن میشه ۵ سانس و ۱۰۰ نفر. یعنی روزی ۵۰ میلیون تومن تلکه کردن مردم.
      چرا تلکه؟چون یکسالی هست انگلیسی میخونم برا تافل. و کم کم با سایتهای رسمی و دولتی مهاجرت هر کشور اشنا شدم. مخصوصا کانادا که مقصدمه. دیدم تمام چیزایی که میگفتن مستقیم از سایتهای اداری و رسمی خود کانادا بود. تمام اسلایدها. تک تک کلمات. حتی نگرانم کپی کارت شناسایی و مدارک دادم رو ازش سوء استفاده نکنن. همون دو هفته اول برام پرونده تشکیل دادن گفتن میفرستن کانادا. ۱۰ میلیون برا این کار گرفتن. در حالی که ایجاد پرونده کاملا رایگانه و فقط کافیه ایمیل و ادرس و شماره تماس داشته باشین و تو سایت رسمی مهاجرت کانادا فرم رو پر کنین. و اصلا لازم نیست مدرکی به کانادا فرستاده بشه. تو همون سایت اپلود میکنی. تمام کشورا همینطوریه.
      و تو ۵ ماهی که من مشغول خریدن رویا از این موسسه بودم حدود ۲۰ میلیون تومن پول دادم.
      اما الان دیدم هیچ پولی نمیخواد و اگه در حد دبیرستان انگلیسی بلد باشین میتونین به سایت رسمی مهاجرت کشورها مراجعه کنین و اطالعات بگیرین