سکانس جنجالی سریال «یاغی» که سیاسی شد + ویدئو

سکانس جنجالی سریال «یاغی» که سیاسی شد + ویدئو

به دنبال انتشار قسمت جدید سریال «یاغی» که در شبکه نمایش خانگی پخش می شود، سکانسی از آن درباره ی باخت کشتی گیران ایرانی به کشتی گیران آمریکایی و اوکراینی حاشیه ساز شده است.

در قسمت هفدهم سریال «یاغی»، در مسابقات جهانی کشتی، نمایندگان ایران مغلوب نمایندگان آمریکا و اوکراین می شوند اما حریفان چینی و روس خود را می برند.

این موضوع واکنش هایی را در میان کاربران شبکه های اجتماعی در پی داشت و پس از آن خبرگزاری دانشجو نیز با انتشار ویدئویی از قسمت هفدهم سریال «یاغی» در کنار فیلم هایی از مسابقات واقعی کشتی ایران و آمریکا به انتقاد از این سریال پرداخت.

خبرگزاری دانشجو در مطلب خود نوشته:

غرب‌زدگی در یاغی!

در یکی از سریال های شبکه نمایش خانگی که روند داستانی آن روایت گر ورزش کشتی هم است ؛ در مسابقات جهانی، نمایندگان تیم ملی ایران را مغلوب نماینده اوکراین و آمریکا نشان می‌دهد. این در حالیست که تاکنون هیچ یک از کشتی‌گیران ایرانی در مقابل نمایندگان اوکراین بازنده میدان نبودند بلکه با نتایج قاطع همیشه پیروز این رویارویی ها بودند.

در سکانسی دیگر نماینده ایران در مقابل کشتی‌گیر آمریکایی بسیار ضعیف نشان داده شده که موجب باخت تحقیر آمیز نماینده ایران در مقابل نماینده آمریکا می‌شود، این درحالیست که مردم ایران همیشه شاهد رقابت دلاورانه و به‌یادماندنی نمایندگان ایران در مقابل آمریکا بوده اند.

سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی مازیار هاشمی و نویسندگی مشترک پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت، از مجموعه های شبکه نمایش خانگی است. ساخت این سریال از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و شروع پخش آن از ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود.

این سریال ۲۰ قسمتی با نگاهی به رمان «سالتو» نوشته ی مهدی افروزمنش ساخته شده است.

«یاغی» ماجرای جوان کشتی‌ گیری به نام «جاوید» را روایت می‌ کند که در جنوب شهر تهران، زندگی و کار می‌ کند. او که در خانواده‌ ای از هم پاشیده و درگیر اعتیاد متولد شده، سال‌ ها است پدر و مادر خود را از دست داده و دغدغه ی اصلی‌ اش این است که بتواند نسب خود را ثابت کند و شناسنامه بگیرد؛ در حالی که به دختری به نام «ابرا» نیز علاقمند است. جاوید که گرفتار سیاهی‌ های جنوب شهر است می خواهد خود را از آن منجلاب نجات دهد. در این مسیر فردی به نام بهمن خان که خود از خلافکارهای کهنه‌ کار است دست او را می‌ گیرد و با نگاهی پدرانه سعی می‌ کند او را به قله قهرمانی در ورزش کشتی برساند.

نقش اصلی «یاغی» بر عهده ی علی شادمان است و ستاره‌ های پرشمار دیگری در این سریال بازی می‌ کنند که از جمله ی آن‌ ها می‌ توان به پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی و فرهاد اصلانی اشاره کرد.

سریال «یاغی» هر پنج شنبه ۸ صبح به‌صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو پخش می شود.

مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود

  • محسن.. شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

    زودبه خودت نگیرایران من این هنه بلااومدسرت این رقمی نیست که سیاسیش کردین

  • امیر شهریور ۱۳, ۱۴۰۱

    واقعا میشه گفت همینجوری شانسی این اتفاق تو داستان افتاده؟
    بنده اصلا یادم نمیاد یه بار از اوکراین باخته باشیم!
    خبر اومده اوکراین می خواد سازندگان یاغی رو برای تیم کشتیش استخدام کنه؛ تیم کشتی ای که تنها کاری که می کنه زارت زارت باختنه!
    این تقریبا برای آمریکا هم صدق می کنه.

  • محمد شهریور ۲۱, ۱۴۰۱

    من نمی تونم باور کنم این اتفاقات کج سلیقگی نویسنده باشه قهرمانی که نباید ببازه مقابل یه غربی قرار نمیگیره و دو باخت ایران مقابل اوکراین و آمریکا بوده و دو برد دقیقا مقابل روس ها که روسیه ناجوانمرد به تصویر کشیده میشه واقعا چرا گور پدر روسیه ولی چرا باید از غرب شکست بخوریم درجالی که مخصوصا در کشتی ما پیروز هستیم