هرآنچه باید درباره رومینگ اپراتورهای مختلف بدانید + خدمات رومینگ برای زائرین اربعین

هرآنچه باید درباره رومینگ اپراتورهای مختلف بدانید + خدمات رومینگ برای زائرین اربعین

با نزدیک شدن به ایام اربعین، بار دیگر پس از وقفه‌ای چندساله امکان حضور ایرانیان در پیاده روی اربعین حسینی به وجود آمده است. از همین رو، اپراتورهای تلفن همراه، به رسم همیشه تعرفه های ویژه‌ای برای زائران اعلام کرده‌ و بسته های رومینگ ویژه‌ای ارائه کرده‌اند.

رومینگ چیست؟

رومینگ سرویسی است که اپراتورهای تلفن همراه برای برقراری تماس و اینترنت و همچنین دریافت پیامک برای مشترکان خود در خارج از کشور در نظر گرفته‌اند تا دیگر نیازی به تهیه سیم کارت کشور مقصد نباشد. به عبارت دیگر، سرویس رومینگ، به معنی وصل شدن به اپراتوری به جز اپراتور اصلی سیم‌ کارت در زمانی است که از منطقه تحت پوشش اپراتور خود خارج می‌شوید و به خدمات ارتباطی دسترسی ندارید.

رومینگ چیست و تعرفه رومینگ برای زائران اربعین حسینی چقدر است؟

تعرفه های رومینگ همراه اول در اربعین ۱۴۰۱

در اپراتور همراه اول در اربعین پیش رو، شاهد کاهش ۷۵ درصدی تعرفه ها نسبت به کمپین های سال های گذشته هستیم. به این ترتیب تعرفه مکالمه با ایران برای هر دقیقه ۹ هزار تومان، تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه ۶ هزار تومان، تعرفه ارسال پیامک ۱۳۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین این اپراتور، دو بسته ۷ روزه از ۱۳ تا ۳۰ شهریور ویژه اربعین ارائه کرده است که یکی بسته ویژه «نامحدود» شامل اینترنت نامحدود با سیاست مصرف منصفانه به همراه ۲۵۰ پیامک و ۲۵ دقیقه مکالمه هدیه با قیمت ۳۵۰ هزار تومان و دیگری بسته «اقتصادی» با ۱۵۰ مگ دیتا به همراه ۵۰ پیامک و ۱۰ دقیقه مکالمه هدیه به قیمت ۱۰۰ هزار تومان است.

به علاوه، امکان خرید از ایران و هدیه به مشترک حاضر در عراق نیز فراهم شده است.

اطلاعات بیشتر در خصوص تعرفه های همراه اول در اربعین ۱۴۰۱ را می‌توانید از صفحه ویژه اربعین پرتال این اپراتور  بخوانید.

رومینگ چیست و تعرفه رومینگ برای زائران اربعین حسینی چقدر است؟

به نرخ های فوق %۹ مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود.

تعرفه های رومینگ ایرانسل در اربعین ۱۴۰۱

در اپراتور ایرانسل هم، هر دقیقه تماس صوتی با ایران ۹۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی دریافتی از ایران ۶۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی با کشور عراق ۴۰۰۰ تومان، ارسال هر پیامک ۱۳۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۵۰۰ تومان خواهد بود.

همچنین این اپراتور، دو بسته اینترنت با اعتبار هفت روز، یکی شامل بسته ۶۰۰ مگابایت با قیمت ۲۵۰ هزار تومان و دیگری یک گیگابایتی با قیمت ۳۹۰ هزار تومان را برای ایام اربعین اختصاص داده است.

ایرانسل‌، یک بسته‌ اینترنت یک گیگابایتی، با اعتبار هفت روز را نیز به صورت رایگان ارائه می‌دهد که تنها در نواحی مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین و مسیرهای منتهی به این مناطق، قابل استفاده است.

علاوه بر این، در مناطق مرزی مذکور، کیوسک‌های ویژه‌ای برای اتصال رایگان به اینترنت ایرانسل به صورت اینترنت وای‌فای، برای همه زائران فراهم شده‌ است. برای فعال‌سازی وای‌فای، کاربران لازم است به شبکه وای‌فای متصل شده و طبق توضیحات صفحه‌ مربوطه، عدد یک را به سرشماره ۱۱۵۵ برای کاربران ایرانسلی و ۳۰۰۰۰۱۱۵۵ برای کاربران غیرایرانسلی بفرستند تا رمز اتصال به شبکه، برای آنها ارسال شود.

رومینگ چیست و تعرفه رومینگ برای زائران اربعین حسینی چقدر است؟

تعرفه رومینگ رایتل در اربعین ۱۴۰۱

رایتل هنوز تعرفه های خود را برای اربعین سال جاری اعلام نکرده است.

چگونه سرویس رومینگ همراه اول را برای استفاده در عراق فعال کنیم؟

حتما قبل از ورود به کشور عراق سرویس رومینگ خود را فعال یا از فعال بودن آن از یکی از روش‌های زیر اطمینان حاصل کنید:

اگر فراموش کردید سرویس رومینگ خود را پیش از خروج از کشور فعال کنید، با خرید بسته رومینگ توسط دیگری برای شما حتی در ایران، سرویس رومینگ شما فعال خواهد شد.

چگونه سرویس رومینگ ایرانسل را برای استفاده در عراق فعال کنیم؟

زائران اربعین حسینی، برای استفاده از شبکه ایرانسل به صورت رومینگ در خاک عراق، لازم است پیش از خروج از کشور، امکان اتصال به سرویس رومینگ را روی خط خود فعال کنند. برای این کار، کاربران می‌توانند کد دستوری #۱۱۱۱* را شماره‌گیری کرده و یا در سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، به بخش «پرونده» و در ادامه، «خدمات رومینگ» مراجعه کنند.

زائران ایرانسلی اربعین حسینی ‌می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۴۰* یا با استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، یک بسته‌ اینترنت یک گیگابایتی را به صورت رایگان دریافت کنند. این بسته، با اعتبار هفت روز، فقط در نواحی مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین و مسیرهای منتهی به این مناطق، قابل استفاده است.

رومینگ چیست و تعرفه رومینگ برای زائران اربعین حسینی چقدر است؟

چطور رومینگ همراه اول را فعال کنیم؟

فعالسازی سرویس رومینگ همراه اول به دو شیوه وارد کردن کد دستوری و ارسال پیام صورت می‌گیرد. در روش اول کافی است کد #۲۹*۱۰* را وارد کنید و یا عدد ۲۹ را به سرشماره ۱۰ ارسال کنید و منتظر جواب درخواست خود بمانید.

شارژ حساب رومینگ همراه اول

اگر مایلید اعتبار حساب رومینگ خود را از طریق پیامک افزایش دهید باید ۵ مرحله را پشت سر بگذارید تا حسابتان با موفقیت شارژ شود، این پنج مرحله عبارتند از:

  • مرحله اول: حرف B را به شماره ۹۹۰۰۰۹ پیامک کنید.
  • مرحله دوم: مبلغ مورد نظر برای شارژ حسابتان را انتخاب کنید.
  • مرحله سوم: شماره تلفن همراه خود را ارسال کنید.
  • مرحله چهارم: منتظر بمانید تا پیامکی حاوی شناسه پرداخت و شناسه قبض برای شما فرستاده شود.
  • مرحله پنجم: بعد از آنکه شناسه پرداخت و شناسه قبض را دریافت نمودید، مبلغ را پرداخت کنید.

راه دیگری که برای شارژ حساب رومینگ همراه وجود دارد، اقدام از طریق سایت همراه اول است. برای شارژ حساب از این طریق باید مراحل زیر را طی کنید:

قدم اول: وارد سایت همراه اول بشوید.

قدم دوم: گزینه «سرویس‌ها و محصولات» را انتخاب کنید و روی آن کمی نگه دارید تا صفحه کوچکی نمایان شود. حالا از میان گزینه‌های موجود گزینه «رومینگ و مکالمات بین‌الملل» را انتخاب کنید. روی بخش «مکالمات و پیامک بین‌الملل» بزنید تا گزینه‌های ممکن را به شما نمایش دهد. در هر بخش، کد موردنیاز برای فعال سازی رومینگ نوشته شده است.

رومینگ چیست و تعرفه رومینگ برای زائران اربعین حسینی چقدر است؟

نحوه استفاده از رومینگ همراه اول

احتمالا تا الان این سوال برایتان پیش آمده که چگونه باید از سرویس رومینگ استفاده کنیم؟ در ادامه پاسخ این سوالتان را خواهید فهمید.

تماس با موبایل با سرویس رومینگ

اگر در خارج از کشور هستید و می‌خواهید با شماره موبایل کسی که در ایران است تماس بگیرید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به جای صفر اول شماره کد ۰۰۹۸ را بگرید. به عنوان مثال اگر شماره مورد نظر ۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ باشد، باید صفر ابتدای شماره را حذف کرده و به جای آن ۰۰۹۸ بگذارید و تماس بگیرید. یعنی شماره را باید به این شکل شماره گیری کنید: ۰۰۹۸۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱

تماس با شماره ثابت با سرویس رومینگ

اگر شماره‌ای که قصد تماس گرفتن با آن را دارید شماره ثابت است هم باید مثل شماره همراه، کد ۰۰۹۸ را در ابتدای شماره وارد کنید. به عنوان مثال اگر شماره ثابت برای شهر تهران است، باید کد تهران را به شماره اضافه کرده و به جای صفر اول، کد پیش شماره ۰۰۹۸ را وارد کنید. در نهایت شماره به این صورت می‌شود: ۰۰۹۸۲۱۵۵۵۵۵۵۵۵.

روش جستجوی شبکه رومینگ در گوشی آیفون (iOS)

اگر تلفن همراه شما آیفون است و سیستم‌ عامل IOS دارد، برای انتخاب دستی شبکه رومینگ باید از مسیر زیر پیش بروید:

  • وارد قسمت تنظیمات (settings) شوید.
  • گزینه Carrier را پیدا و بر روی آن کلیک کنید.
  • وقتی وارد صفحه جدید شدید اگر گزینه اتوماتیک روشن است آن را غیرفعال کرده و صبر کنید تا شبکه‌های در دسترس جستجو شود. حال از میان شبکه‌های پیدا شده، شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکنون رومینگ شما فعال و قابل استفاده است.

روش جستجوی شبکه رومینگ در گوشی اندروید

برای آن که سرویس رومینگ همراه اول در موبایل شما با سیستم‌عامل اندروید فعال شود باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد قسمت تنظیمات (settings) شوید.
  • وارد قسمت «شبکه‌های بیشتر» یا «more networks» شوید. حالا گزینه «mobile networks» را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود باید به دنبال گزینه‌ای به اسم «اپراتورهای شبکه» یا «network operators» باشید. سپس روی آن کلیک کرده و صبر کنید تا لیست شبکه‌های در دسترس برای شما جستجو شود. شبکه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از سرویس رومینگ خود استفاده کنید.

رومینگ چیست و تعرفه رومینگ برای زائران اربعین حسینی چقدر است؟

چند نکته مهم درباره سرویس رومینگ همراه اول

  • فعال کردن سرویس رومینگ همراه اول برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد.
  • تماس دریافتی از ایران برای شما هزینه خواهد داشت و از شارژ حساب شما کم می‌شود.
  • روشن کردن تلفن همراه در خارج از کشور و همچنین دریافت پیامک برای شما رایگان است و هزینه‌ای کسر نمی‌شود.
  • هزینه سرویس رومینگ براساس دقیقه حساب می‌شود، یعنی شما چه ۲۰ ثانیه حرف بزنید چه ۵۹ ثانیه، هزینه یک دقیقه تماس از حساب شما کم می‌شود و اگر بیشتر از ۶۰ ثانیه و کمتر از ۱۲۰ ثانیه صحبت کردید، هزینه دو دقیقه از حساب شما کم خواهد شد.
  • اگر در یک کشور خارجی که با همراه اول طرف قرارداد است، تماس میان دو شماره ایرانی برقرار شود، هزینه این تماس طبق تعرفه‌های رومینگ حساب می‌شود.
  • اگر در یک کشور خارجی با سیم کارت همراه اول خود یا یک کشور ثالث تماس گرفتید، هزینه تماس رومینگ بر اساس تعرفه بین‌المللی کشور میزبان یعنی کشوری که به آن سفر کرده‌اید محاسبه خواهد شد. به طور حتم این هزینه از تعرفه رومینگ تماس با ایران بیشتر است.

چطور رومینگ همراه اول را غیرفعال کنیم؟

پس از بازگشت از سفر نیازی به غیرفعال کردن سرویس رومینگ نیست و این سرویس به صورت خودکار غیرفعال شده و هزینه‌ها براساس تعرفه عادی حساب خواهد شد. مگر آنکه در نقطه مرزی ساکن باشید که در این حالت باید دقت کنید رومینگ شما غیرفعال شده باشد وگرنه همچنان تماس‌های شما براساس تعرفه رومینگ منظور می‌شود. برای غیرفعالسازی سرویس رومینگ، کد #۲۹*۱۰* را شماره‌گیری کرده و از منوی که ظاهر می‌شود، گزینه غیرفعال سازی را انتخاب کنید.

رومینگ چیست و تعرفه رومینگ برای زائران اربعین حسینی چقدر است؟

فعالسازی سرویس رومینگ ایرانسل 

معمولا بعد از اینکه از کشور خارج شده و وارد محدوده رومینگ بین‌المللی می‌شوید، سیم‌کارت شما چه دائمی چه اعتباری در حالت رومینگ قرار می‌گیرد. بعضی از گوشی‌ها به صورت خودکار به حالت رومینگ تبدیل نمی‌شوند، در چنین مواقعی لازم است گوشی را یک بار خاموش و روشن کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید ایرانسل خدمات رومینگ را در کشور مورد نظر شما ارائه می‌دهد کد *۱۱۱*۱# را شماره گیری کنید تا سرویس رومینگ در گوشی شما فعال شود.

فعال کردن رومینگ ایرانسل روی گوشی‌ های اندرویدی

برای فعال کردن سرویس رومینگ ایرانسل روی گوشی‌های اندرویدی کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  • گزینه بیشتر (More) را انتخاب کنید.
  • از منوی نمایش داده شده، شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) را انتخاب کنید.
  • اگر گوشی دو سیم‌ کارت است، گزینه انتخاب سیم (Select SIM card) را بزنید.
  • سیم کارت مورد نظر را انتخاب کنید.
  • گزینه حالت شبکه (Network Mode) را انتخاب کنید.
  • گزینه WCDMA (preferred)/GSM را انتخاب کنید.
  • برای انتخاب اپراتور مورد نظر به صورت دستی، اپراتورهای شبکه (Network operators) را انتخاب کنید.
  • از منوی باز شده شرکت مخابراتی (Service Provider) گزینه جستجوی شبکه (search networks) را انتخاب کنید.
  • در منوی باز شده، اپراتور مورد نظر را تیک بزنید (برای مثال اگر در کشور ترکیه هستید، اپراتور ترکسل را با ارزانترین تعرفه انتخاب کنید).
  • پس از انتخاب اپراتور مورد نظر، به منوی تنظیمات شبکه تلفن همراه (Mobile Network Setting) برگردید.
  • در منوی باز شده، گزینه (Data Enabled) را تیک بزنید.
  • سپس گزینه رومینگ داده (Data roaming) را فعال کنید.

فعال کردن سرویس رومینگ ایرانسل روی گوشی‌های IOS

  • ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی تلفن همراه خود وارد شوید و از منوی Settings، زیرمنوی Carrier را انتخاب کنید.
  • برای انجام تنظیمات و انتخاب اپراتور مورد نظر به صورت دستی، گزینه Automatic را خاموش کنید و اپراتور مورد نظر را انتخاب کنید.
  • به منوی Settings برگردید و زیر منوی Cellular را انتخاب کنید.
  • در زیرمنوی نمایش داده شده، گزینه Cellular Data و Data Roaming را فعال کنید.

رومینگ چیست و تعرفه رومینگ برای زائران اربعین حسینی چقدر است؟

چطور رومینگ ایرانسل را غیر فعال کنیم؟

بعد از پایان سفر می‌توانید با شماره‌گیری کد *۱۱۱۱*۲# سرویس رومینگ را غیر فعال کنید. در نظر داشته باشید که تا وقتی که خارج از کشور و در نواحی مرزی نباشید استفاده از تمام خدمات با تعرفه ایران محاسبه می‌شود و سرویس رومینگ شما فعال نخواهد بود. به همین دلیل اغلب توصیه می‌شود در پایان سفر سرویس رومینگ را غیر فعال نکنید تا نیاز به فعالسازی آن در سفرهای بعدی نباشد.

فعال شدن رومینگ ایرانسل در مناطق مرزی

اگر در شهرهای مرزی زندگی می‌کنید یا به این مناطق سفر می‌کنید باید توجه داشته باشید که اگر در صفحه گوشی خود نام اپراتوری غیر از IR-TCI یا IR-MCI ببینید، گوشی شما در حالت رومینگ بین‌الملل قرار گرفته است و تمام خدمات شما بر اساس تعرفه کشور همسایه محاسبه می‌شود. بنابراین لازم است برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی سرویس رومینگ گوشی‌تان را غیر فعال کنید. برای این کار باید منوی Network گوشی‌تان را در حالت Manual قرار بدهید و IR-MCI یا IR-TCI را انتخاب کنید.

رومینگ چیست و تعرفه رومینگ برای زائران اربعین حسینی چقدر است؟

کد فعال سازی رومینگ رایتل

سرویس رومینگ رایتل برای خدمات تماس، پیامک و دیتا به صورت پیش فرض برای تمامی سیم‌ کارت‌های دائمی و اعتباری فعال است و به محض ورود به محدوده تحت پوشش شبکه، این سرویس شروع به کار خواهد کرد. اما اگر سرویس رومینگ شما فعال نشد، می‌توانید گوشی خودتان را خاموش و روشن کنید و یا از کدهای زیر برای آگاهی از وضعیت رومینگ استفاده کنید.

  • برای فعال سازی رومینگ رایتل، عبارت ON IR را به شماره ۲۰۲۰ پیامک کنید.
  • برای مشاهده وضعیت سرویس رومینگ، عبارت VIEW IR را به شماره ۲۰۲۰ پیامک کنید.
  • برای غیرفعال سازی سرویس رومینگ، عبارت OFF IR را به شماره ۲۰۲۰ پیامک کنید.

تعرفه رومینگ کشورهای مختلف در اپراتور رایتل

هزینه‌ای که شما باید برای سرویس‌های مختلف (تماس، پیامک، دیتا) در حالت رومینگ پرداخت کنید، بر اساس کشوری که در آن هستید، فرق می‌کند. برای اطلاع از تعرفه مکالمه، تعرفه مکالمه دریافتی، تعرفه مکالمه داخلی، تعرفه ارسال پیامک، و تعرفه هر مگابایت اینترنت را به صورت دقیق، به صفحه تعرفه‌ های رومینگ رایتل رفته و در جدولی که برای شما نمایش داده می‌شود، اسم کشور مورد نظرتان را جستجو کنید.

بدون نظر

ورود