ادعای جنجالی درباره فرزندان وزیر پیشنهادی کار؛ محمدهادی زاهدی وفا کیست؟

ادعای جنجالی درباره فرزندان وزیر پیشنهادی کار؛ محمدهادی زاهدی وفا کیست؟

عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی نژاد که همواره با اظهارنظرهای خود خبرساز بوده، این بار ادعایی جنجالی درباره ی محمدهادی زاهدی وفا، گزینه ی پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای تصدی وزارت کار مطرح کرده است.

داوری در توییتر خود نوشته است:

«دکتر محمدهادی زاهدی وفا که توسط رییس جمهور برای وزارت رفاه به مجلس معرفی شده است، سال‌های ۷۱ تا ۷۳ و ۸۰ تا ۸۲، در کانادا حضور داشته، و هر دو دخترش فاطمه و زهرا در همین ادوار در کانادا متولد شده و تابعیت کانادایی دارند.»

بعد از استعفای حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خرداد ماه جاری، رئیس جمهور ابراهیم رئیسی، در حکمی محمدهادی زاهدی‌ وفا را به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد و حالا با پایان مهلت سرپرستی ۳ ماهه، زاهدی وفا از سوی رئیسی به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی شده است.

چند روز پیش سخنگوی هیأت رئیسه ی مجلس از تحویل نامه ی معرفی وزیر پیشنهادی کار به مجلس خبر داد و گفت نامه ی کتبی معرفی محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر کار به دبیرخانه و هیأت رئیسه ی مجلس واصل شده است.

جلسه ی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار احتمالاً ۱۰ مهر برگزار خواهد شد.

شواهد نشان می‌ دهد که زاهدی وفا می‌ تواند اعتماد نمایندگان را برای کرسی وزارت کار جلب کند.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور در یک نشست خبری با دفاع از وزیر پیشنهادی یادآور شد که در مدت ۳ ماه سرپرستی زاهدی وفا آرامش در وزارت کار ایجاد شده است.

مهدی عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: «هرچه در توان داریم دولت را در رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار پشتیبانی خواهیم کرد.»

اما پیش از ادعای عبدالرضا داوری هم شایعاتی درباره ی دوتابعیتی بودن محمدهادی زاهدی وفا مطرح شده بود.

محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در واکنش به این شایعات گفته بود: «مطالب کذبی را در داخل و خارج از کشور منتشر کرده‌ اند. واقعیت آن است که زاهدی وفا برای تحصیل به خارج از کشور رفته بوده و سپس به ایران بازگشت. همچنین گفته شد که پسر او در اروپا بوده، در صورتی که آقای زاهدی‌ وفا اصلاً اولاد ذکور ندارد. این ها برای تخریب یک چهره علمی است.»

محمدهادی زاهدی‌ وفا کیست؟

محمدهادی زاهدی‌ وفا متولد سال ۱۳۴۲ در تهران و دارای مدارک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) و دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوای کانادا است.

وی در سال‌ های گذشته عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌ گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، رئیس هیأت مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیأت مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بود.

زاهدی‌ وفا  عضو تیم مذاکره کنندگان هسته‌ ای در دوران ریاست سعید جلیلی بر این گروه در دولت های محمود احمدی نژاد بود.

در سوابق مدیریتی زاهدی‌ وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت اول محمود احمدی نژاد، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فناوری، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی دیده می‌ شود.

زاهدی‌ وفا همچنین سابقه ی عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیر نفتی را در کارنامه ی خود دارد.

وی همچنین در دولت ابراهیم رئیسی، معاونت اقتصادی محمد مخبر، معاون اول ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

از مسئولیت‌ های علمی و پژوهشی زاهدی وفا می‌ توان به استادیاری دانشگاه امام صادق (ع)، مدیر مسئولی دوفصلنامه مطالعات اقتصاد اسلامی و سردبیری مطالعات امنیت اقتصادی اشاره کرد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود