چرا هرگز نباید باد معده خود را نگه دارید و جلوی خروج آن را بگیرید؟!

چرا هرگز نباید باد معده خود را نگه دارید و جلوی خروج آن را بگیرید؟!

تصور کنید در یک مکان بسیار شلوغ هستید و باد معده به شما فشار می آورد. نگران هستید که اگر آن را رها کنید ممکن است صدای بلند و بدی باشد یا بو بدهد. اما آیا می دانید نگه داشتن باد معده چه بر سرتان می آورد؟

باد معده یکی از واکنش های طبیعی بدن است که همه ما داریم و گاهی اجبارا سعی می کنیم جلوی آن را بگیریم تا موجب شرمساری و خجالت ما در جمع نشود. اما خوب است بدانید یکی از پزشکان دلیل وحشتناکی را بیان کرده که چرا هرگز نباید باد معده خود را نگه دارید و جلوی خروج آن را بگیرید.

پزشکی به نام دکتر کاران راج با ارسال پستی در شبکه اجتماعی تیک تاک توضیح داد که مردم به طور متوسط حدود ۱۴ بار در روز باد معده خارج می کنند.

او به شوخی گفت:

«هر چه باد معده بیشتر باشد، بهتر است. اگر کسی به شما بگوید باد معده ندارد، دروغ می‌گوید و باید فوراً او را انکار کنید. اما اگر واقعا چنین باشد، او دچار انسداد روده شده که یک فوریت پزشکی است.»

این پزشک به ۴.۲ میلیون دنبال کننده خود در تیک تاک توضیح داد که میانگین حجم باد معده برای پر کردن یک بالون با اندازه متوسط کافی است.

وی هشدار داد:

«اگر باد معده را برای مدت طولانی نگه دارید، می تواند دوباره جذب گردش خون شما شود و هنگام بازدم از نفس شما خارج شود.»

به عبار دیگر، در این صورت نفس شما بوی بدی می دهد.

یک متخصص قبلاً گفته بود که نگه داشتن باد معده و محبوس کردن آن می تواند باعث اتساع شکم شود. حبس ماندن بیش از حد طولانی باد معده به این معنی است که تجمع گاز روده در نهایت از طریق یک باد غیرقابل کنترل خارج می شود.

باد معده چیست؟

اولین باد معده در روز معمولا بزرگترین باد معده است. ۷۵ درصد باد معده توسط باکتری های روده بزرگ تولید می شوند.

غذاهای گوارشی که تجزیه نشده اند توسط باکتری هایی جویده می شوند که باد معده میکروسکوپی تولید می کنند و قبل از تبدیل شدن به باد معده معمولی شما جمع می شوند.

۲۵ درصد از باد معده هوای بلعیده شده در زمانی است که آروغ نمی‌زنید و همین طور گازهای حل شده از خونی است که به روده شما راه پیدا می‌کند.

۹۹ درصد باد معده گازهای غیر بدبو مانند هیدروژن، دی اکسید کربن و متان است.

هیدروژن و متان قابل اشتعال هستند، به همین دلیل است که می توانید باد معده را آتش بزنید. البته انجام این کار توصیه نمی شود.

یک درصد از باد معده هایی که بوی بد می دهند ترکیبات گوگردی فراری مانند سولفید هیدروژن هستند.

صدای باد معده ترکیبی از ارتعاشات اسفنکتر مقعد و ضربه کپل های باسن به یکدیگر است.

سرعت باد معده و سفتی نگه داشتن کپل ها، میزان صدا را تعیین می کند که به آن اِمبوشور مقعدی نیز گفته می شود.

یکی دیگر از پزشکان تیک تاک نیز قبلاً تأکید کرده بود که باید باد معده خود را رها کنید والا بوی آروغ شما مانند این است که همین الان باد معده را رها کرده اید.

اگر باد معده خود را نگه دارید، ممکن است دچار دل درد، نفخ شوید. گاز می تواند به صورت آروغ بدبو خارج شود و نفس شما را بدبو کند. تصور کنید آروغی می زنید که بوی باد معده می دهد!

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

۷ پیام هشدار دهنده ای که باد معده سعی دارد به شما بگوید

۴ علامت مهم که نشان می‌دهد نفخ معده شما طبیعی نیست

نفخ شکم؛ یک ورزش ساده برای خلاص شدن از باد روده

منبع: thesun
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • ناشناس شهریور ۲۴, ۱۴۰۱

    اگر از همان مدرسه زنگ خالی کردن باد معده داشتیم الان در جامعه عادی بود