مشخصات پاوربانک خوب

مشخصات پاوربانک خوب

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای همه ما اتفاق افتاده است که در شرایطی قرار بگیریم که به موبایل خود احتیاج داشته باشیم اما موبایل با شارژ کم و در لبه خاموشی باشد. در چنین شرایطی داشتن یک پاوربانک که می توانید با آن موبایلتان را شارژ کنید ضروری است. در واقع به دلیل استفاده مداوم از تلفن همراه و در دسترس نبودن پریز در همه شرایط، داشتن یک پاوربانک برای همه ما واجب است. در ادامه با مشخصات یک پاور بانک خوب آشنا می شویم.

در ادامه با مشخصات یک پاور بانک خوب آشنا می شویم.  کاربرد پاوربانک چیست

کاربرد پاوربانک چیست

پاور بانک (Power bank) نوعی باتری قابل شارژ است که انرژی ذخیره شده در آن را می توانیم در شرایط دلخواه استفاده کنیم. در صورتی که به انرژی پاور بانک احتیاج داشته باشیم، می توانیم در هر جایی و با استفاده از یک کابل رابط آن را به موبایل، تبلت یا حتی لپ  تاپ خود متصل کنیم. بنابراین کاربرد اصلی پاور بانک شارژ شدن و سپس شارژ کردن سایر دستگاه های هوشمند همراه با باتری است.

پاور بانک ها بر اساس ویژگی هایی مثل شدت جریان (آمپر)، ولتاژ، مقدار فضای باتری و امکاناتی که دارند کاربرد های متنوعی دارند. برخی از انواع پاوربانک ها ممکن است تجهیزاتی مثل چراغ قوه یا حتی فندک هم داشته باشند که آن را برای طبیعت گردی کاربردی میکند. برای اینکه بتوانید پاور بانک همراه  متناسب با نیاز خودتان را خریداری کنید، لازم است با انواع آن و همچنین مشخصات یک پاور بانک باکیفیت آشنا شوید.

در ادامه با مشخصات یک پاور بانک خوب آشنا می شویم.  کاربرد پاوربانک چیست

مهم ترین مشخصات یک پاور بانک خوب

خرید یک پاور بانک در نگاه اول ساده به نظر می رسد اما کافی است یک پاور بانک غیر اصل یا بی کیفیت بخرید تا ببینید چقدر زود خراب شده و کارایی خود را از دست می دهد. در هنگام خرید یک پاور بانک خوب علاوه بر اینکه باید برند آن را در نظر بگیرید، ویژگی هایی اصلی پاور بانک را نیز باید مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال بودجه ای که برای خرید پاور بانک در نظر گرفته اید نقش مهمی در انتخاب محصول نهایی دارد.

مهم ترین ویژگی هایی که در هنگام خرید پاور بانک باید به آن توجه کنید شامل:

  • نوع پاور بانک

اولین ویژگی نوع پاور بانک است که در قسمت قبل آن را توضیح دادیم؛ به عنوان مثال اگر مایلید برای لپ تاپتان پاور بانک تهیه کنید به هیچ وجه نباید یک پاور بانک موبایل خریداری کنید. توصیه ما این است که از پاور بانک های هوشمند استفاده کنید تا ایمنی باتری دستگاهتان را حفظ کنید.

  • ظرفیت باتری پاور بانک

ویژگی مهم دیگری که در خرید پاور بانک مهم است، ظرفیت آن است. ظرفیت پاور بانک که با میلی آمپر سنجیده می شود هر چقدر بیشتر باشد، با آن دستگاه های بیشتری را با مراتب بیشتری می توانید شارژ کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که برای شارژ یک پاور بانک با ظرفیت بالا باید زمان بیشتری صرف کنید و البته هزینه بیشتری پرداخت کنید. برای انتخاب بهترین ظرفیت باتری، باید ظرفیت پاور بانک را بر ظرفیت باتری دستگاه خود تقسیم کنید تا دفعات شارژ باتری را محاسبه کنید.

  • تعداد پورت شارژ

تعداد پورت یا درگاه های شارژ بر روی قیمت و کارایی پاور بانک موثر است. پاور بانک هایی که چند پورت دارند، می توانند به صورت همزمان چند دستگاه را شارژ کنند. علاوه بر این بهتر است پاور بانک انواع پورت را داشته باشد تا بتواند چند نوع دستگاه را شارژ کند.

  • تکنولوژی فست شارژ

توجه به ویژگی فست شارژ در پاور بانک نیز حائز اهمیت است؛ چرا که پاور بانک های باکیفیت و معتبر اغلب فست شارژ هستند و در مدت زمان کوتاهی موبایل شما را شارژ می کنند. همچنین خود پاور بانک در زمان کوتاهی شارژ می شود. البته باید توجه داشته باشید که تنها اگر موبایلتان فست شارژ است از این پاور بانک ها استفاده کنید.

  • طراحی

معمولاً جنس پاور بانک ها از پلاستیک و فلز است که شما باید با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنید. مقاومت پاور بانک، تمیز شدن آسان، بهره مندی از کاور همراه و ابعاد آن از ویژگی های ظاهری است که باید حتماً به آن توجه کنید.

  • نشانگر میزان شارژ

اگر یک پاور بانک می خرید، انتظار دارید که بدانید پاوربانکتان چقدر شارژ دارد و تا چه زمانی می تواند به شما سرویس ارائه کند. بنابراین توصیه می کنیم پاور بانک هایی را تهیه کنید که با چراغ های LED یا صفح

  • نوع باتری

یک پاور بانک باکیفیت از باتری های استاندارد و پیشرفته ای استفاده می کند که طول عمر بالایی داشته و کاربران را پشیمان نمی کنند. معمولاً باتری های لیتیوم یونی سبک تر بوده و طول عمر بالایی دارند. اگر می خواهید پاور بانک شما باتری باکیفیتی داشته باشد، باید آن را از یک برند و فروشگاه معتبر خریداری کنید.

در ادامه با مشخصات یک پاور بانک خوب آشنا می شویم.  کاربرد پاوربانک چیست

انواع پاور بانک بر حسب کاربرد

پاور بانک ها بر اساس مشخصات ساختاری که دارند شامل انواع و مدل های متفاوتی بوده و کاربردهای مختلفی هم دارند. متداول ترین انواع پاور بانک شامل:

پاور بانک مخصوص گوشی و تبلت

این پاور بانک ها با ظرفیت باتری های مختلف و میزان جریان و ولتاژ (اغلب ۵ ولت) متناسب با موبایل های هوشمند عرضه می شوند تا بتوانند بهترین شارژدهی را تامین کنند. پاور بانک های گوشی ممکن است از فناوری فست شارژ نیز پشتیبانی کنند تا در حداقل زمان ممکن بتوانند تلفن همراه یا تبلت شما را شارژ کنند. نکته قابل توجه این است که این نوع از پاور بانک اصلاً برای شارژ کردن لپ تاپ مناسب نیست.

پاور بانک هوشمند

پاور بانک هوشمند اغلب امکانات و قابلیت  های بیشتری ارائه می  کند. این پاور بانک به دلیل تنظیم هوشمند ولتاژ و آمپر متناسب با موبایل شما، به عنوان هوشمند شناخته شده و ایمنی بیشتری نسبت به پاور بانک های ارزان تر دارد.

پاور بانک مخصوص لپ تاپ

پاور بانک لپ تاپ اغلب حجیم تر و با ظرفیت بالاتری است که امکان شارژ لپ تاپ را فراهم می کند. این پاور بانک ها جریان و ولتاژ (۱۶ تا ۲۰ ولت) متناسب با باتری لپ دارند و به باتری این دستگاه ها آسیب وارد نمی کنند.

پاور بانک سلولار

پاور بانک سلولار از سلول های خورشیدی بهره می برد که به کمک نور خورشید انرژی ذخیره شده را تامین می کنند. این پاور بانک ها دوستدار طبیعت هستند و برای افرادی که زیاد سفر می کنند و برای شارژ پاور بانک هم برق شهری در اختیار ندارند، یک محصول ایده آل است.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ناشناس شهریور ۲۴, ۱۴۰۱

    حجم خیلی مهمه. حدود ۱۰ ساله پاوربانکای مختلف داشتم. شاید ۱۰ تا پاوربانک ارزون حدودا ۲۰۰ هزار تومنی خریدم ولی یکی دو ماهه خراب میشدن. بعدش گفتم یه پول حسابی مییزارم و خوبشو میخرم. ۲ میلیون مثلا گذاشتم یه پاوربانک ۲۴ هزاری انکر اصل خریدم. تا همین چند ماه پیش بود. خیلی خوب کار میکرد. ۲ سال داشتمش و پورت های خوبی داشت. فست شارژر و غیره. اما دزد برد همین چند ماه پیش تو کافه. تا الانم دیگه نخریدم. ولی یه اصلی رو یاد گرفتم. ۱۰ تا پاوربانک ۲۰۰ هزاری بدرد نخور که سر ماه خراب میشه مساوی هست با ۱ عدد پاوربانک عالی با کیفیت حجم بالا که تا چندسال راحت کار میکنه.
    الان دارم به این پاوربانک جدید انکرفکر میکنم. اینکه معروف به ۷۳۷ ۲۴k هست. نمیدونم کی ایران بیاد. ولی منتظرم شدیدا. چون این نوع باهاش میشه لپ تاپ رو شارژ کرد. خروجیش حدود ۳۵ واات هست برا شارژ لپ تاپ.