به روایت تصویر: در یک سال چقدر زباله در جهان تولید می‌شود؟

به روایت تصویر: در یک سال چقدر زباله در جهان تولید می‌شود؟

انتظار می رود تولید زباله در ۳۰ سال آینده به ۳.۴ میلیارد تن افزایش یابد. در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۲.۲ میلیارد تن بوده است. افزایش تولید زباله به دلیل عوامل متعددی مانند رشد جمعیت، شهرنشینی و رشد اقتصادی است.

در اینفوگرافیک زیر که توسط Northstar Clean Technologies ارائه شده است، تولید زباله در سراسر جهان را مشاهده خواهید کرد و در مورد تأثیر آن و چگونگی کاهش آن اطلاع پیدا می کنید.

تولید زباله

توده رو به رشد زباله های جهانی

ایالات متحده بیشترین میزان زباله را در سطح جهان تولید می کند؛ سهم هر آمریکایی سالانه ۸۰۹ کیلوگرم زباله (۱۷۸۰ پوند).

تقریباً نیمی از زباله های سالانه این کشور در یکی از بیش از ۲۰۰۰ محل دفن زباله فعال در سراسر کشور به سرنوشت پایانی خود می رسد. امریکا دارای بزرگترین محل دفن زباله در جهان به نام Apex است که در کلارک کانتی، ایالت نوادا واقع شده است.

پس از ایالات متحده، کشورهای صنعتی دیگری مانند دانمارک، نیوزلند، کانادا و سوئیس بر اساس میانگین تولید سالانه زباله شهری در جایگاه های بعدی قرار دارند.

تولید زباله

ساکنان کشورهای در حال توسعه در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، به شدت تحت تاثیر مدیریت ناپایدار زباله قرار دارند. بر اساس گزارش بانک جهانی، در کشورهای کم درآمد، بیش از ۹۰ درصد زباله‌ها اغلب در زباله‌های غیرقانونی دفع می‌شوند یا آشکارا سوزانده می‌شوند.

تولید زباله

در این سناریو، نیاز به ارائه درمان مناسب پسماند از سوی مقامات بیش از پیش اهمیت یافته است. با این حال، کمتر از ۲۰ درصد زباله‌ها هر ساله بازیافت می‌شوند و مقادیر زیادی همچنان به محل‌های دفن زباله ارسال می‌شود.

تغییر کاربری زباله

یکی از منابع عمده زباله صنعت ساختمان است. هر سال حدود ۱۲ میلیون تن توفال آسفالتی مستعمل در محل های دفن زباله در سراسر آمریکای شمالی ریخته می شود.

توفال آسفالت همانند جاده ها دارای روغن به عنوان جزء اصلی است بوده به ویژه برای محیط زیست مضر است.

با این حال، اجزای اولیه در توفال را با استفاده از فناوری می توان به آسفالت مایع، سنگدانه ها و الیاف برای استفاده در راهسازی، خاکریزها و زونا جدید تبدیل کرد.

ارائه راهکارهای پردازش پاک و پایدار به صنعت ساخت و ساز نیز یک فرصت تجاری بزرگ است. کانادا به تنهایی یک بازار ۱.۳ میلیارد دلاری برای بازیابی و پردازش مجدد توفال است.

حتی اگر دستیابی به زباله های ۱۰۰% صفر در آینده نزدیک دشوار به نظر برسد، رویکرد زباله صفر برای کاهش تاثیر ما بر محیط زیست ضروری است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

زباله های تولیدی انسان چه مدت پس از مرگ او در چرخه طبیعت باقی می مانند؟ [اینفوگرافیک]

۱۰ مورد از جذاب ترین و زیباترین جزایر مصنوعی جهان ؛ از «جزیره اموج» تا «جزیره زباله»

معضل دفن زباله های هسته ای به شکل ایمن برای یک میلیون سال؛ راهکار چیست؟

تبدیل باتلاق ها و محل تجمع زباله ها در امارات به اکوسیستم های پویای گیاهی و جانوری

منبع: visualcapitalist
دیجیاتو
بدون نظر

ورود