خودروی پرنده نزدیک به واقعیت شد؛ خودروی چینی با آهنربا معلق در هوا حرکت می‌کند

خودروی پرنده نزدیک به واقعیت شد؛ خودروی چینی با آهنربا معلق در هوا حرکت می‌کند

اگر تا به حال آینده را با خودروی پرنده تصور کرده اید، ممکن است رویای شما کمی به واقعیت نزدیک شده باشد. زیرا چین در حال آزمایش یک خودروی معلق با نیروی آهنربا است که سرعت آن به ۲۳۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

به گزارش خبرگزاری دولتی چین، شینهوا، محققان چینی در دانشگاه جنوب غربی جیائوتنگ در چنگدو، استان سیچوان، هفته گذشته آزمایش‌های جاده‌ای را برای خودروهای سواری اصلاح‌شده انجام دادند که از آهن‌ربا برای معلق ماندن ۳۵ میلی‌متر بالای ریل رسانا استفاده می‌کنند.

 

محققان سدان‌ها را با آهن‌رباهای قدرتمند روی کف خودرو تجهیز کردند. آهنربا به آن‌ها اجازه می‌داد روی یک ریل رسانا به طول تقریباً پنج مایل معلق در حرکت باشند. بر اساس این گزارش، در مجموع هشت خودرو مورد آزمایش قرار گرفتند که یک آزمایش آن، به سرعت تقریباً ۲۳۰ کیلومتر در ساعت رسید.

ویدئویی که توسط یک روزنامه‌نگار چینی در توییتر منتشر شده است، وسایل نقلیه را نشان می‌دهد که به صورت ناهموار در طول مسیر شناور هستند.

خبرگزاری شینهوا می‌گوید:

«این آزمایش‌ها توسط مقامات حمل‌ونقل دولتی برای مطالعه اقدامات ایمنی برای رانندگی با سرعت بالا انجام شده است. اما به گفته یکی از سازندگان این وسایل نقلیه، استفاده از شناور مغناطیسی برای وسایل نقلیه مسافربری پتانسیل کاهش مصرف انرژی و افزایش برد وسایل نقلیه را دارد.»

خودروی پرنده

این فناوری می‌تواند برای مشکلات صنعت خودروهای الکتریکی با «اضطراب برد» یا زمانی که مصرف‌کنندگان می‌ترسند نتوانند سفر خود را با خودروی الکتریکی بدون تمام شدن برق کامل کنند، مفید باشد.

خودروی پرنده با شناور مغناطیس

برخی از قطارهای تجاری از دهه ۱۹۸۰ از شناور مغناطیسی یا “maglev”، استفاده کرده اند. این شناور شامل برقی کردن یک میدان مغناطیسی برای هل دادن یا کشیدن وسایل نقلیه با سرعت بالا است،  امروزه چین، ژاپن و کره جنوبی همگی از قطارهای ماگ‌لِو استفاده می کنند. سال گذشته، چین اولین قطار گلوله ماگ‌لِو را در چینگدائو، استان شاندونگ، در سال گذشته معرفی کرد. این قطار می تواند به حداکثر سرعت ۳۷۳ مایل در ساعت برسد.

از نظر تئوری، فناوری Maglev به دلیل عدم اصطکاک، امکان سفر با سرعت بالا را بدون مصرف انرژی به اندازه توان موتور سنتی فراهم می کند. این فناوری برای پروژه‌های هایپرلوپ از شرکت Boring ایلان ماسک و ویرجین هایپرلوپ وان (Virgin Hyperloop One) ریچارد برانسون پیشنهاد شده است. محققان بیش از یک دهه است که پتانسیل ماشین‌های ماگلِو را بررسی کرده‌اند و فولکس واگن در سال ۲۰۱۲ یک مفهوم خودروی شناور را طراحی نمود.

اما مسائل ایمنی احتمالی هنوز باید بررسی شود. به عنوان مثال، اگر خودرویی که با سرعت بالا حرکت می کند از مسیر مغناطیسی خود خارج شود یا توسط یک وسیله نقلیه غیر مغناطیسی از مسیر خارج شود، چه اتفاقی می افتد؟

علاوه بر این، موضوع بسیار دشوار زیرساخت ها وجود دارد. بنا به گفته AutomoBlog، ساخت شبکه سراسری بزرگراه های الکترومغناطیسی احتمالاً سال ها طول می کشد. علاوه بر این، سرمایه گذاری عمومی عظیمی در هر کشور نیاز خواهد داشت.

عصر مغناطیس می تواند صنعت انرژی را متحول کرده و به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کند. با این که این فناوری به نظر می رسد علمی تخیلی باشد، اما ممکن است زندگی روزمره ما در ۵۰ سال آینده را شکل دهد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

تجربه هیجان انگیز پرواز انفرادی با ماشین پرنده ۹۲ هزار دلاری تمام برقی + ویدیو

خودروی تخیلی و بالدار فیلم «بازگشت به آینده» واقعی شد!

«کرملین پرنده»؛ هواپیمای مخصوص ولادیمیر پوتین برای آخرالزمان هسته ای

اولین ماشین پرنده جهان با سرعت ۱۶۰ کیلومتر و ارتفاع پرواز ۱۰,۰۰۰ فوتی

ماشین پرنده PAL-V Liberty با چهار سیلندر و قیمت ۲۷۰,۰۰۰ پوند + ویدیو

منبع: cnbc
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • امیر مهر ۱, ۱۴۰۱

    بعد آمریکایی ها خاص ترین کارشون اینه که با ربط دادن فوت طبیعی مرحومه امینی به بمب اتم و جنگ اوکراین و کمونیست های چین، برن بالا و هر چی یه جهان داد می زنه بیاید پایین! نیان پایین!

    • حامد مهر ۲, ۱۴۰۱

      روزی چندتا ساندیس میخوری؟