نتیجه تحقیقات باستان شناسی جدید: آنگلوساکسون‌ها فقط ۲۴ درصد انگلیسی بودند

نتیجه تحقیقات باستان شناسی جدید: آنگلوساکسون‌ها فقط ۲۴ درصد انگلیسی بودند

طبق یک مطالعه جدید، آنگلوساکسون ها فقط ۲۴ درصد انگلیسی بودند! تحقیقات باستان شناسی جدید نشان می دهد مهاجرت دسته جمعی به بریتانیا از آلمان، هلند و دانمارک در دوره قرون وسطی ممکن است اجداد اروپایی را تا ۷۶ درصد افزایش دهد.

محققان موسسه انسان شناسی تکاملی ماکس پلانک (Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology) یک مطالعه ژنتیکی برای درک مقیاس، ماهیت و تأثیر مهاجرت انسان در دوره قرون وسطی انجام دادند.

در این مطالعه، این تیم داده‌های باستان‌شناسی و DNA بالغ بر ۴۶۰ فرد قرون وسطایی را که قدمت آن‌ها بین سال‌های ۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلادی بازمی‌گردد، از جمله ۲۷۸ نفر از انگلستان، تجزیه و تحلیل کردند.

تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که ۷۶ درصد از جمعیت در شرق و جنوب انگلستان را خانواده های مهاجر تشکیل می دهند که اجداد آنها از هلند، آلمان یا دانمارک سرچشمه می گیرند.

به گفته محققان، این خانواده ها با جمعیت انگلیسی موجود آمیخته شدند؛ اگرچه این بین مناطق و جوامع متفاوت نیز وجود داشت.

به گفته نویسنده اصلی این مطالعه، با ۲۷۸ ژنوم باستانی از انگلستان و صدها ژنوم دیگر از اروپا، اکنون بینش‌های واقعاً شگفت‌انگیزی از مقیاس جمعیت و تاریخ‌های فردی در دوران پس از روم به دست آمده است.

محققان نه تنها در مورد مقیاس مهاجرت، بلکه چگونگی انجام آن در جوامع و خانواده ها نیز اطاعاتی کسب کرده اند.

آنها داده های افراد قرون وسطایی را با داده های ژنتیکی بیش از ۴۰۰۰ اروپایی باستانی و ۱۰۰۰۰ اروپایی امروزی مقایسه کردند. نتیجه آن، تفاوت های ژنتیکی ظریف بین گروه های نزدیک را نشان داد.

ازدواج بومیان با مهاجران

تیم بین المللی توانستند در یک مورد با بررسی یک گورستان آنگلوساکسون در باکلند در نزدیکی دوور، یک شجره نامه را تا حداقل چهار نسل بازسازی کنند.

محققان نقطه زمانی خاصی را شناسایی کردند که مهاجران و افراد محلی با هم ازدواج می کردند. این خانواده میزان زیادی از تعامل بین دو استخر ژنی را نشان داد.

به طور کلی، محققان شاهد تدفین هایی با موقعیت برجسته در گورستان های محلی و مهاجر بودند. علاوه بر این، زنان مهاجر با آثاری مانند سنجاق و مهره ها بیشتر از همتایان محلی دفن می شدند.

از سوی دیگر، مردانی که اسلحه داشتند به یک نسبت بومی یا مهاجر محسوب می شدند.

به گفته یکی از محققان، تغییرات قابل توجهی در نحوه تأثیر مهاجرت بر جوامع وجود دارد. در برخی مکان‌ها، نشانه‌های واضحی از ادغام بین مردم محلی و مهاجران دیده می شود. با این حال، در موارد دیگر، می بینیم که افرادی با اصالت مهاجر و محلی به طور جداگانه در گورستان دفن شده اند. شاید این شواهد درجاتی از انزوای اجتماعی یا تبعیض در این سایت را نشان دهد.

انگلیسی‌های امروزی تنها ۴۰ درصد از DNA خود را از این اجداد قاره‌ای تاریخی می‌گیرند. در حالی که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد احتمالاً از فرانسه یا بلژیک آمده‌ اند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

علت گریه‌های دردناک اسماعیل یغمایی؛ باستان شناس ایرانی و نویسنده کتاب شوش + ویدیو

زندگی رازآلود همسر توتانخامون که ذهن باستان شناسان را به خود مشغول ساخته

مشاهدات اولین گروه باستان شناسان از «چاه جهنم» در یمن که زندان اجنه و شیاطین است

باستان شناسان مسیحی از کشف کشتی نوح در کوهستانی در شرق ترکیه خبر می دهند

۱۲ اکتشاف مهم و شگفت انگیز باستان شناسی که تاریخ را دگرگون کردند

۱۰ کشف عجیب و رازآلود باستان شناسی که تاکنون هیچ توضیحی برای آن ها پیدا نشده است

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • بعد یه عده خودشونو میچسبونن به این و اون مهر ۹, ۱۴۰۱

    بعد یه عده شب و روز با این رویا به خواب میرن که ژنشون المانیه. ژنشون ایتالیاییه. ژنشون اسپانیاییه.ژنشون انگلیسیه.
    با ادمای زیادی برخوردم اینطوری فکر میکنن. طرف چشماش ابیه همیشه میگه اجداد المانیه. طرف نمیدونه تو افریقا هم کلی چشم ابی هستش. فقط کافیه تو اینترنت جستجو کنه. شاید افریقایی بوده اجدادش.

    طرف یکم موهاش بوره. معتقده اجدادش انلگیسی بوده.
    یه موزیسین هستش میگه ما چون موزیک اسپانیایی دوست داریم به این علته اجدادمون اسپانیایی بوده و تو ژنمون رشد کرده.
    و الی اخر.

    باشه بابا. برین گمشین همین کشورایی که اجدادتون ازش اومدن.