عکس‌های رنگی خارق العاده و کمیاب از لندن در دوران بمباران جنگ جهانی دوم

عکس‌های رنگی خارق العاده و کمیاب از لندن در دوران بمباران جنگ جهانی دوم

«لندن گمشده» رنگی شد. یک کتاب جذاب صحنه هایی از ویرانی بمب در جنگ جهانی دوم، سیل و زندگی روزمره ویکتوریایی در پایتخت بریتانیا، شهر لندن، را با عکس های رنگی باورنکردنی به ارمغان می آورد.

در ادامه این مطلب روزیاتو،  تعداد انگشت شماری از تصاویر کتاب را ببینید؛ تصاویری که شما را به قدم زدن رنگارنگ در تاریخ لندن می برد…

لندن
رودخانه ریور تیمز – سال ۱۹۵۵

عکس‌های این کتاب قول می‌دهند که لندن گمشده را به زندگی بازگرداند. این تصاویر سیاه و سفید هستند و برای نشان دادن کتاب جدید و جذاب Colors of London: A History (رنگ لندن: یک تاریخ) اثر زندگینامه نویس و منتقد پیتر آکروید که توسط فرانسیس لینکلن منتشر شده است، رنگی شده اند.

این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه رنگ‌های مختلف لندن به تاریخ و هویت آن شکل داده‌اند. به رنگ های لندن فکر کنید. چه تصوری دارید؟ قرمزی اتوبوس های روباز و آجرهای سفالی؟ دود خاکستری صنعت ویکتوریا، سنگ پرتلند و کبوترها در میدان ترافالگار؟

لندن
کاخ باکینگهام-۱۹۱۱

ناشر این کتاب خاطرنشان می کند که کتاب رنگ لندن Colors of London به ما نشان می دهد رنگ در همه جای شهر وجود دارد و هر کدام پیوندهای بی شماری با گذشته خود دارند.

محتوای کتاب رنگ لندن

تصویری تکان دهنده از اتوبوس واژگون شده پس از بمباران جنگ جهانی دوم، تصویری تکان دهنده از سیل لندن در سال ۱۹۲۸، و تصویری از کودکانی که در دهه ۱۹۵۰ در رودخانه تیمز دست و پا می زنند، از جمله تصاویر رنگارنگ و چشم نواز در این کتاب قطور هستند.

لندن
رودخانه ریور تیمز- سال ۱۸۷۵

جردن جی لوید از Dynamichrom بسیاری از تصاویر کتاب را رنگ آمیزی کرد. او با تأمل در این فرآیند می نویسد:

«آنچه که من غیرعادی یافتم این بود که چقدر همه چیز دست نخورده و بدون تغییر باقی مانده است. مناظر برای یک لندنی در دوران سلطنت ملکه ویکتوریا درست مثل یک شهروند امروز آشناست.»

لندن
کاونت گاردن- سال ۱۹۲۷
لندن
خیابان فلیت – سال ۱۹۱۵
لندن
سیل لندن – سال ۱۹۲۸
لندن
جلد کتاب رنگ لندن

او توضیح می دهد که برای ایجاد یک “تفسیر رنگی معتبر از اصل سیاه و سفید” با کارشناسان مشورت شد. در رنگی کردن تصاویر، او بر کلمه اصالت (به جای دقت) تأکید می کند تا تصاویر درست مانند همان دوره تاریخی باشد.

کتاب رنگ‌های لندن: یک تاریخ اثر پیتر آکروید توسط فرانسیس لینکلن منتشر شده است. این کتاب مصور اکنون با قیمت ۲۲ پوند از کتابفروشی ها در دسترس است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

همه چیز درباره فرودگاه لندن

تصاویری دیدنی از لندن گردی جیسون موموآ با یک خودروی کلاسیک

باریک ترین خانه لندن با ۱۶۵ سانتیمتر عرض که ۱ میلیون پوند قیمت دارد

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود