ممنوع الخروجی و توقیف پاسپورت چند چهره دیگر؛ از همایون شجریان تا سحر دولتشاهی

ممنوع الخروجی و توقیف پاسپورت چند چهره دیگر؛ از همایون شجریان تا سحر دولتشاهی

خبرها از اضافه شدن چند نام جدید به فهرست چهره هایی دارد که پس از واکنش به وقایع این روزهای کشور حالا با توقیف پاسپورت و ممنوع الخروجی رو به رو شده اند.

در ادامه مروری بر فهرست چهره هایی خواهیم داشت که طی روزهای اخیر ممنوع الخروج شده یا پاسپورت آن ها توقیف شده است.

توقیف پاسپورت همایون شجریان و سحر دولتشاهی

دیروز در برخی رسانه‌ ها خبری مبنی بر توقیف پاسپورت‌ همایون شجریان و سحر دولتشاهی به نقل از شاهدان عینی در فرودگاه امام خمینی (ره) منتشر شد که ساعاتی بعد به تأیید یکی از اعضای خانواده ی شجریان هم رسید.

آوا مشکاتیان، خواهرزاده ی همایون شجریان، ضمن تأیید این خبر گفت: «خود آقای شجریان اگر بخواهند، درباره جزئیات این موضوع با رسانه‌ها صحبت خواهند کرد.»

همایون شجریان برای برگزاری کنسرت های جدید خود به کانادا و استرالیا رفته بود. او در این کنسرت های به وقایع اخیر کشور واکنش نشان داد. بر اساس ویدئوهای منتشر شده، او در اجراهایش عکس «مهسا امینی» را روی صحنه قرار داد و قطعاتی همچون «مرغ سحر» و «از خون جوانان وطن لاله دمیده» را اجرا کرد.

در این سفر سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان نیز همراه این هنرمند بود و به همین دلیل هنگام بازگشت به ایران در روز گذشته، پاسپورت هر دو توقیف شد.

دولتشاهی و شجریان همچنین طی هفته های گذشته با انتشار متن هایی در صفحات اینستاگرام خود به وقایع اخیر کشور واکنش نشان داده بودند.

ممنوع الخروج شدن حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد روز گذشته در یک استوری اینستاگرامی از ممنوع‌ الخروج شدن خود پرده برداشت.

او در این استوری نوشت: «دوبار احضار، ده ساعت بازجویی و ممنوع الخروجی از کشور برای اینکه بهم ثابت کنن اشتباه کردم که گفتم نمیشه حتی یه اعتراض مسالمت آمیز کرد!»

ممنوع الخروج شدن شهاب حسینی

روز گذشته برخی رسانه‌ ها در خبری تأیید نشده مدعی ممنو‌ع‌ الخروجی شهاب حسینی شدند.

کانال تلگرامی چندثانیه در این رابطه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «از سوی یکی از مسئولین اجرایی خانه سینما، خبر ممنوع‌الخروجی شهاب حسینی به او اعلام شده است. لازم به ذکر است شهاب حسینی بر اساس اعلام مدیر پخش خارجی آثارش، جهت حضور بین‌المللی سه اثر سینمایی نرگسی، مقیمان ناکجا و نویسنده مرده است که تهیه‌کنندگی آنها و کارگردانی دو اثر از این سه فیلم را بر عهده داشته، از سوی برگزارکنندگان دو جشنواره خارجی به صورت رسمی برای حضور در مراسم اختتامیه دعوت شده بود که هم اکنون به جهت اعلام این حکم امکان خروج از کشور را ندارد.»

شهاب حسینی در هفته های گذشته در واکنش به حوادث اخیر کشور ویدئویی منتشر کرده بود. او در این ویدئو گفته بود: «نمی توان از منش ائمه اطهار دم زد و به روش امویان و عباسیان عمل کرد.»

پس از این اظهارنظر، خبر جمع آوری بیلبوردهای تبلیغاتی شهاب حسینی از سطح شهر منتشر شد که به تأیید خود او نیز رسید.

حسینی در واکنش به این اقدام در پستی اینستاگرامی از مصادره به مطلوب نشدن اعتقاداتش ابراز خوشحالی کرد.

ممنوع الخروج شدن و توقیف پاسپورت علی دایی

روز ۱۰ مهر این شایعه مطرح شد که پاسپورت علی دایی هنگام بازگشت او به کشور از سفر شخصی اش به ترکیه ضبط شده است.

علی دایی به صورت رسمی به این شایعه واکنش نشان نداد اما همان روز وبسایت خبری طرفداری در گزارشی به نقل از یکی از نزدیکان علی دایی توقیف پاسپورت او و ممنوع‌ الخروجی‌ اش را تأیید کرد.

وبسایت خبری ورزش سه نیز به نقل از محمد دایی، مربی فوتبال و برادر علی دایی درباره ی توقیف پاسپورت و ممنوع الخروجی وی نوشته است: «نمی‌دانم در این مورد چه باید بگویم. علی کل وجود و زندگی‌اش را برای بالا بردن پرچم ایران گذاشت، او عاشق ایران و عاشق این مردم است و همیشه هم حرف حق را می‌زند. برخوردی که با علی شد جای تأسف دارد.»

علی دایی از جمله چهره هایی ورزشی بود که به وقایع اخیر کشور واکنش نشان دادند.

دایی در واکنش به مرگ مهسا امینی در اینستاگرام خود نوشته بود: «چه به روزگار این سرزمین آوردید؟ دخترم می‌پرسد چه اتفاقی افتاده؟ چه پاسخی دارم؟ به کدامین گناه؟»

او همچنین درباره ی حوادث پس از مرگ مهسا امینی نوشت: «به جای برخورد با مردم ایران، مشکلاتشان را حل کنید. آنهایی که دم از آرمان‌ها می‌زنند، آیا می‌دانند که این آرمان‌ها فقر، فساد، اختلاس نبوده و نمی‌باشد. خودمان را اصلاح کنیم.»

ممنوع الخروج شدن و توقیف پاسپورت مهران مدیری

مهران مدیری اولین چهره ی مشهوری بود که پس از وقایع اخیر خبر ممنوع الخروج شدن و توقیف پاسپورت وی منتشر شد.

مدیری که روز ۲ مهرماه از کشور خارج شده بود، روز ۸ مهر با پرواز اماراتی وارد کشور و در بدو ورود پاسپورت وی توقیف شد.

پیش از آن، خبرگزاری تسنیم مدعی شده بود مدیری علیرغم ممنوع الخروجی اش از کشور خارج شده. به ادعای این خبرگزاری، او با دستور دادستان ممنوع الخروج شده بود.

مهران مدیری روز ۳۰ شهریور در یک پست اینستاگرامی ضمن تسلیت درگذشت مهسا امینی، از مدیران کشور خواسته بود از خشونت با مردم خودداری و به حرف آن ها گوش کنند.

او همچنین در اعتراض به حوادث اخیر کشور گفته بود دیگر نمی خواهد هیچ فریمی از او و به هر بهانه ای، از هیچ شبکه ای از تلویزیون پخش شود.

یک نظر

ورود

  • h مهر ۱۸, ۱۴۰۱

    ترسو، نظر مخالفانش را سانسور و آنها را تهدید میکند، اما برای دنیا ژست اقتدار و آزادی بیان میگیرد !!!