دبیر شورای امنیت کشور: اعتراف اجباری وجود ندارد و آمار کشته شدگان زاهدان کذب است

دبیر شورای امنیت کشور: اعتراف اجباری وجود ندارد و آمار کشته شدگان زاهدان کذب است

حوادث و اعتراضات اخیر و واکنش مسئولان به مسائل مختلف پیرامون آن ابهامات زیادی در ذهن مردم ایجاد کرده است. شایعه اعترافات اجباری، چه آنهایی که از صدا و سیما پخش می‌شوند و چه کسانی مثل شروین حاجی پور خواننده ترانه «برای» که در صفحات خود در شبکه های اجتماعی ویدیوهایی منتشر می‌کنند، شایعات مربوط به بازداشت گسترده چهره های شناخته شده اعم از هنرمندان و ورزشکاران و آمار کشته شدگان درگیری های اخیر در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان و کردستان، همه و همه موضوعاتی هستند که باعث شکل گیری شبهات و شایعات بسیاری شده است.

سید مجید میراحمدی، دبیر شورای امنیت کشور، که پس از مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد از سوی وزیر کشور مسئول بررسی کامل این پرونده شده است، روز گذشته در یک نشست خبری در وزارت کشور در مورد حوادث اخیر کشور صحبت کرد که در ادامه می‌خوانیم.

اظهارات دبیر شورای امنیت کشور درباره اعتراضات

اعتراف اجباری مطلقا وجود ندارد

کسانی در بازداشت ابراز پشیمانی کرده‌اند، اما خواسته‌اند فیلمشان پخش نشود. اگر فیلمی از کسی پخش می‌شود حتما با هماهنگی خودش است. دستگاه های اطلاعاتی و قضایی به اصول اخلاقی پایبند هستند و برای آنها، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

ارسال توییت یا انتشار فیلم افراد آزادشده در اختیار خودشان است. شروین حاجی پور در یکی از استان‌ها به تشخیص یکی از دستگاه‌های آنجا دستگیر شد، اما به دلیل حساسیت موضوع، مرکز به این مساله ورود کرد و او بلافاصله آزاد شد. او هر تصمیمی پس از آزادی خود گرفته به اختیار خودش بوده و اجباری برای انتشار فیلم از خودش نداشته است.

آمار ۸۵ کشته در زاهدان کاملا کذب است

آمار ۸۵ کشته در زاهدان کذب است و استاندار سیستان و بلوچستان آمار کشته‌ها را ۱۹ نفر اعلام کرده که البته چند نفر هم در بیمارستان بودند که به آمار اضافه شده‌اند. قرار است خودمان آمار را به تفکیک و واقعی اعلام کنیم و دیگر مثل گذشته نیست که آمار رسمی را اعلام نمی‌کردند.

در سنندج اقدامات مسلحانه ای توسط گروهک‌ها روی داد که اعضای گروهک تجزیه طلب کومله با سلاح جنگی میان افراد آمدند و دو نفر را از پشت زدند و کشتند و این کشته سازی بود. این‌ها به بسبجیان و نیروهای مسلح هم شلیک و چهار نفر را مجروح کردند و یک نفر را هم به شهادت رساندند و از صبر و خویشتنداری ماموران امنیتی سو استفاده کردند. علت طولانی شدن مساله سنندج ورود مسلحانه گروه‌های تجزیه طلب کومله بود. همچنین در زاهدان  گروهک‌ های تجزیه طلب اقدام مسلحانه داشتند که الان وضعیت خوبی حاکم است.

اقلیم کردستان بارها متعهد شده است که اجازه فعالیت گروه‌های مسلح تجزیه طلب را در اقلیم کردستان ندهند، ولی تعهد خود را نقض کرده و ما نمی‌توانیم تماشاگر باشیم. اگر گروه های ضدانقلاب بخواهند فعالیت کنند و به تعهد خود عمل نکنند، سپاه شدیدتر برخورد می‌کند.

اظهارات دبیر شورای امنیت کشور درباره اعتراضات

معترضان شات گان در اختیار دارند

الان اغتشاشگران شات گان در اختیار دارند و مشکل ما حمل سلاح‌هایی است که غیرقانونی وارد کشور شده و این هم جزو پروژه‌های دشمنان است که از سال‌ها قبل سلاح‌های زیادی وارد کشور کرده‌اند که البته بخش‌ زیادی از آن کشف شده است.

به همین منظور مقررات جدیدی برای قاچاقچیان سلاح مصوب شد تا مجارات این قاچاقچیان و به کارگیرندگان سلاح برای اقدامات مجرمانه تشدید شود. مساله ورود غیرمجاز اسلحه به کشور باید خط قرمز ما باشد و مجازات ویژه‌ای علیه آنان اعمال شود.

میانگین بازداشتی‌های هر استان زیر ۱۰۰ نفر است

آمار بازداشت‌ها در هر استان به طور میانگین زیر ۱۰۰ نفر است و آزاد نشده‌ها کسانی هستند که مدارکی دال بر عوامل اصلی اغتشاش یا افراد موثر در فراخوان‌ها بودن آنها وجود دارد. همه تلاش‌ ما این است که اگر سند و مدرکی باشد که این افراد در اغتشاش دخیل نبودند حتما آزاد شوند اما امکان اینکه اغتشاشگران آزاد شوند مطلقا وجود ندارد.

میانگین سنی ۱۵ سال بازداشتی‌ها اشتباه است. الان افرادی که در بازداشتگاه‌ها هستند متوسط سن ۱۷ سال به بالا دارند و دو سوم دستگیرشدگان چون نقشی نداشتند آزاد شدند.

حضور لباس شخصی‌ها در مدارس مطلقا کذب است. از درون مدارس کسی دستگیر نشده مگر دانش آموزی در صحنه اغتشاش در خیابان دستگیر شده باشد. دانشجویی هم در دانشگاه توسط لباس شخصی دستگیر نشده و لباس شخصی هم وارد دانشگاه نشده است. از میان ۳۰۰ هزار مدرسه تاکنون در کمتر از ۵۰ مدرسه مساله داشتیم و معلمان مدرسه خود مدیریت می‌کنند و متناسب با آیین نامه‌های مدرسه با آنان برخورد می‌کنند.

همه مدارس و دانشگاه‌ها باز است

جز دانشگاه شریف که یک هفته غیرحضوری شد، بقیه دانشگاه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند و ۱۰۰ درصد مدارس کشور هم فعال است.

دشمن تلاش کرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را تعطیل کند. آنها طرح خود را به اعتصاب بازار کشاندند که دو روز قبل در بازار تهران اتفاق افتاد و هر کسی می‌خواست در بازار فعالیت کند تهدید کردند. خوشبختانه الان فعالیت‌های اقتصادی بازارهای سراسر کشور جریان دارد.

مساله بعدی که دنبال می‌کنند متشنج نگه داشتن محیط دانشجویی است تا از بستر دانشگاها بار دیگر آشوب را به خیابان‌ها بکشانند. در روزهای گذشته تجمعات دانشجویی سیر نزولی یافته و خود دانشجویان نسبت به این قضیه و شرایط معترضند و از مسئولان دانشگاه مطالبه دارند تا شرایط درس خواندنشان فراهم شود.

اظهارات دبیر شورای امنیت کشور درباره اعتراضات

اقدامات خصمانه کشور حامی شبکه ایران اینترنشنال بی‌پاسخ نمی‌ماند

رسانه‌ های فارسی زبان طوری این مسائل را منتشر می‌کنند که انگار نظام سقوط کرده است. اقدامات سردمداران کشوری که شبکه ایران اینترنشنال را حمایت و پشتیبانی می‌کند، خصمانه و علیه امنیت ملی است و جمهوری اسلامی از کنار آن نخواهد گذشت و بدانند که اقدام آنها بی‌پاسخ نمی‌ماند. آنها از صبر و نجابت ایران نباید سو استفاده کنند و بدانند این اتاق عملیات جنگی را باید تعطیل کنند وگرنه باید پاسخگوی اقدامات خود علیه ملت ما باشند.

گذرنامه علی دایی و همایون شجریان بازگردانده شد

علی دایی سرمایه کشور است و ما او را دوست داریم. او همان‌طور که برای برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی تلاش کرده، همچنان عزت این پرچم را می‌خواهد و اتفاقی که افتاد بلافاصله اصلاح شد و گذرنامه آقای دایی را تحویل دادند. همچنین گذرنامه همایون شجریان هم تحویل داده شد.

سیاست وزیر کشور همدلی، همگرایی و یکپارچگی ملت علیه دشمنی است که دنبال تفرفه و چند تکه کردن کشور است بنابراین نمی‌خواهیم کسی که خطا کرده مجازات شود اما کسی که اصرار به خطا دارد خودش حسابش را از ملت جدا کرده است.

کتایون ریاحی احضار شد اما خود را معرفی نکرد

کتایون ریاحی احضار شده اما هنوز خود را معرفی نکرده است. او جرایمی مرتکب شد که باید در دستگاه قضایی پاسخگو باشد و اگر مهلت معرفی او تمام شود، دستگاه قضایی ورود می‌کند.

ورزشکار بازداشتی نداریم 

ورزشکار بازداشتی نداریم. تنها به برخی فوتبالیست‌ ها تذکراتی داده شد، مانند حسین ماهینی که بازداشت شد و به اشتباه خود پی برد و فرصتی برای اصلاح اشتباهات خواست که این فرصت به او داده شد.

با آغاز لیگ برتر فوتبال امیدواریم بازی‌ها پرشور برگزار شود اما به دلیل نگرانی‌های امنیتی و کشته سازی دشمنان و نبود عوامل نفوذی در ورزشگاه‌ها و تامین امنیت جانی فوتبالیست‌ها، بازی‌ها فعلا بدون حضور مردم برگزار می‌شود که امیدواریم به زودی پرشور برگزار شوند.

مسئولان اینستاگرام باید محاکمه شوند

مسئولان در مرکز ملی فضای مجازی و دستگاه‌های مسئول در حال بررسی رفع انسداد شبکه های اجتماعی هستند اما نسبت به شبکه‌هایی که تهییج، تحریک، حس خشم و تنفر را ساماندهی کردند و محل ابتذال و ویرانگری کانون خانواده هستند نمی‌توان بی‌تفاوت بود. از نظر ما اینستاگرام مجرمی است که مسئولان آن باید محاکمه و مجازات شوند. این‌ها خود بخش عمده‌ای از عملیات دشمن علیه ما و علیه امنیت ملی بوده‌اند و فعال کردن دوباره آنها یک خطای استراتژیک است.

البته واتساپ کمتر از اینستاگرام امنیت ملی کشور را مورد هدف قرار داده است. اما فکر نمی‌کنم تا بررسی کامل این موضوع بتوان درباره‌اش نظر قطعی داد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • az مهر ۱۹, ۱۴۰۱

    واو …..که اینطور !!!