امام جمعه اهواز: «۸۰ درصد معترضان فرزندان طلاق یا مطلقه و ۵۰ درصد سابقه اعتیاد داشتند»

امام جمعه اهواز: «۸۰ درصد معترضان فرزندان طلاق یا مطلقه و ۵۰ درصد سابقه اعتیاد داشتند»

روز جمعه امامان جماعت در صحبت های خود به اعتراضات اخیر اشاره کرده و برخی از آن ها صحبت های جالبی در این باره مطرح کردند. در این میان امام جمعه اهواز آمار و ارقام جالبی در مورد معترضان این روزهای ایران مطرح کرده و مدعی شده که کل شرکت کنندگان در اغتشاشات در سراسر کشور فقط ۹۰ هزار نفر هستند که نسبت به جمعیت ۹۰ میلیون نفری ایران، دو دهم درصد است. وی همچنین در خصوص تحلیل آماری دستگیرشدگان گفته است که ۹۵ درصد این افراد مجرد بودند، ۸۰ درصد فرزندان طلاق یا مطلقه بودند، ۵۰ درصد سابقه اعتیاد به مواد مخدر و الکل داشتند و انگیزه این‌ها ۶۵ درصد هیجانی است.

صحبت های امام جمعه اهواز در مورد معترضان

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد نبی موسوی‌فرد در خطبه های نماز جمعه اهواز چنین گفت:

دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، صداوسیما و رسانه ملی نقش کلیدی دارند. یک جوان می گفت من ۱۸ ساعت را در فضای مجازی می‌گذرانم. مسئولان فرهنگی، هنری و مسئولین نظام حتما باید به این نکات توجه کنند. این اشخاص که برخی از نسل جوان و نوجوان هستند، تبدیل شده اند به یک بشکه باروت که چاشنی و فتیله آن را جریان های دیگر روشن می کنند.

این اشتباه بزرگی است که تصور کنیم این نسل با مذهب و دین، اهل بیت و قرآن مخالف است یا با ملیت ایرانی و اخلاق و رفتار اهل بیت مخالف باشد؛ اینطوری نیست. نکته درست و صحیح این است که این ها اساسا از نظر فضای ذهنی، از قران، اهل بیت، اخلاق و رفتار، خالی الذهن هستند و چیزی را نمی شناسند. کتاب هایی است که می تواند اعتقادات را تقویت کند اما نسل فعلی اصلا سراغ کتاب خوانی نمی رود و فرهنگ کتاب خواندن مفهوم ندارد.

به طور خاص شناخت درست و دقیقی از ایران قبل و بعد از انقلاب ندارند؛ انقلاب را ندیده اند و بعد از آن نیز متاسفانه دستاوردهای بعد از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را هم ندیده‌اند. اخلاق دینی و رفتارهای اهل بیت و پیوندهای خانواده و این مسائل برای برخی از این نسل متاسفانه جایی ندارد و شاید می توان گفت به این خاطر است که نسبت به این بعضی از نسل، واکنش و حساسیت جدی نداریم.

وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند حوزه انقلابی یا دانشگاه و آموزش و پرورش انقلابی و اسلامی، منظور آن است که آن کسی که می تواند بستر را فراهم کند معلم است. تمام توجه باید روی معلم باشد. بنابراین دانشگاه فرهنگیان اخیرا توسط رهبری مورد توجه قرار گرفته است و معلم باید از این فیلتر عبور داده و تربیت شود.

در بخش آموزش و پرورش با کمال تاسف در سال‌های اخیر، امور تربیتی آموزش و پرورش به حاشیه رفت. پرورش به معنای واقعی کلمه در آموزش و پرورش به حاشیه رفت. پدر و مادری که برای تامین مایحتاج مادی و تامین شهریه مدرسه، خود را به آب و آتش می زند. پدر و مادری که از پهن شدن دام خطرناک اعتیاد وحشت دارد و در انتخاب دوست فرزند دقت می کند، آیا می داند در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و… فروش مواد مخدر به شدت فعال است؟ صفحات مجازی مروج فحشا است و شبهات اعتقادی در آن وجود دارد.

آیا فضای مجازی که فحشا در آن موج می زند، محیط مناسبی برای دوست یابی است؟ بازهم عرض می کنم اینکه ما به دنبال حذف مجازی هستیم یا جوانان فکر کنند نظام بنا دارد فضای مجازی را کاملا حذف کند، به هیچ عنوان اینگونه نیست. اسلامی که این قدر ترغیب به علم می کند و فضای مجازی که منافع کثیری دارد اما چاقوی دو لبه است.انسان باید بداند چگونه از این فضا استفاده کند. علم می خواهد ما را به خدای متعال نزدیک کند و آخرت را تامین کند، ارزش علم به موضوع علم است اما همین علم اگر ما را از خدا دور کند به اندازه پشیزی ارزش ندارد.

از نظر آمریکا، ایران دنبال عامل موثر در کاهش هژمونی این کشور است و ایران را تهدید جدی در منافع غرب می داند. کابوس سه قدرت در منطقه شامل کشورهای غربی، آمریکا و انگلیس و … از آن جهت است که همگرایی سه قدرت یعنی ایران، روسیه و چین را ملاحظه می کنند و این پیوند در ذهن نظام سلطه تازگی ندارد.

در خصوص تحریم تنباکو که با فتوای میرزای شیرازی رقم خورد و دولت انگلیس هدف استعمار داشت، همه رفتند که به میرزای شیرازی تبریک بگویند که دیدند ایشان اشک می ریزند، گفتند چرا؟ گفت تا امروز، استعمار به قدرت مرجعیت پی نبرده بود و الان به این خطر پی بردند. بنابراین برای آن برنامه ریزی می کنند.

هفتاد سال قبل، سال ۱۹۵۲، رییس جمهور آمریکا پس از انتخابش مصاحبه‌ای کرد و گفته بود که گمان نمی کنم منطقه ای مهمتر از ایران روی نقشه جهان وجود داشته باشد. ایران از ذخایر سرشار برخوردار است و در چهار راه مهم جهان واقع است. اگر روزگاری ایران و شوروی در کنار هم قرار گیرند دیگر جای امنی برای غرب نخواهد بود. ایران نباید به گذشته دور خود بازگردد و به قدرت نظامی تبدیل شود، بروید و تاریخ این کشور را بخوانید.

تمام تلاش غرب و جبهه صهیونیسم بر این است که اراده خود را به ایران تحمیل کنند که از ۴۳ سال گذشته توفیق نداشتند. بارها شکست های راهبردی خوردند و به حول و قوه الهی از این به بعد به رهبری مقام معظم رهبری و همراهی امت اسلامی، حتی اگر این توطئه‌ها مکرر است، مکرر شکست خواهند خورد.

آنچه که امروز راه گشا است، جنگ نرم و قدرت نرم هر کشوری است. زنجیره قدرت نرم زنجیره پولادی است. برای کنش موفق در این عرصه، چهار اتفاق مهم باید بیفتد؛ اول، شناخت ماهیت جنگ نرم توسط مردم، معلمان، دانشگاهیان، جوانان و پدران و مادران. دوم شناخت نقشه دشمن در این عرصه، سوم شناسایی کنشگران اصلی عرصه جنگ نرم در جبهه حق که شما مردم هستید و چهارم راهبرد مقابله با جنگ نرم است. جنگ نرم خیلی خطرناک تر از جنگ سخت است. در جنگ سخت جسم ها به خاک و خون کشیده می شود اما در جنگ نرم روح ها به قعر جهنم می روند.

ما باید ماهیت جنگ نرم را خوب بفهمیم. امروز هزاران توپ‌خانه دشمن برای دروغ پردازی و بزرگ نمایی مشکلات به سمت ملت مشغول شلیک هستند. در فصای مجازی باید مواظب باشیم علیه هویت ما شلیک می شود. آمار بی اساس و دروغ ارایه می دهند و چهره های موفق مردم را تخریب می کنند و دستاوردهای انقلاب را کتمان می‌کنند. ناموفقیت ها و ضعف ها را اگر یکی باشد ضریب می دهند و به هزار می رسانند.

کل شرکت کنندگان در اغتشاشات در سراسر کشور فقط ۹۰ هزار نفر هستند که می گوییم مقداری بیشتر است که نسبت به جمعیت ۹۰ میلیون نفری ایران، دو دهم درصد است. یکی از مسائل موجود مغالطه دشمن است. در خصوص تحلیل آماری دستگیرشدگان؛ ۹۵ درصد این افراد مجرد بودند، ۸۰ درصد فرزندان طلاق یا مطلقه بودند، ۵۰ درصد سابقه اعتیاد به مواد مخدر و الکل داشتند و انگیزه این ها ۶۵ درصد هیجانی است.

همچنین ۸۰ درصد از این افراد دیپلمه و ۲۰ درصد بالای دیپلم بودند. ۶۰ درصد این افراد، ۱۵ تا ۲۰ ساله، ۲۰ درصد ۲۰ تا ۳۰ ساله و ۲۰ درصد بالاتر از ۳۰ سال. همچنین جنسیت آن ها ۸۵ درصد مرد و ۱۵ درصد زن هستند. فقط ۱۵ درصد زن بودند چه می شود که اینقدر مرد دنبال برهنگی زن است. جالب این است که برداشت دستگیرشدگان از ایران این است که کشوری مخروبه است. من چندین بار گفتم اقداماتی که اخیرا حداقل در خوزستان انجام شده مرتبا این ها را بگویید تا نسل جدید ببیند.

۲۵ درصد آن ها بخاطر اشتغال و بیکاری و ۱۰ درصد بخاطر حجاب آمده بودند. ۸۰ تا ۸۵ درصد مردم قائل به حجاب هستند اما حجاب که می گوییم شال هم حجاب است. مجددا آمار گرفته شده بود و اخیرا هم نظرسنجی شد حدود ۸۰ و خرده ای درصد از مردم قائل به حجاب هستند؛ برخی از این ها نه تنها همت و باکری حتی اسم حاج قاسم را نمی شناسند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • اسمال مهر ۳۰, ۱۴۰۱

    با این اوصاف قشر نخبه میرن برا طلبگی
    همه دیپلمه ها میشیم ما

    یادمه موقع دبیرستان اخر سال اول ، معدلم شد دوازده
    یه برگه بهم دادن گفتن به این دوتا یکی رو انتخاب کن
    اولیش کارودانش بود. دومی الهیات

    یعنی روی ریاضی_تجربی_انسانی_فنی و حرفه ای رو خط زده بودن
    مونده بود این دوتا. و اخرین گزینه هم الهیات بود
    اونجا بود که فهمید ۹۹ درصد اونایی که میرن برا طلبگی ، بخاطر سطح سواد و معدل بسیار پایینه
    اون یک درصد دیگه هم به خاطر عشق و علاقه و خانواده و جبری که دارن میرن

    دوما: واسه مراسم اعتراض به اغتشاشات شما پیامک میدی به خانواده بسیج و شهداو کارمندا و.. که بیان صف ها رو شلوغ کنن
    تلوزیون فراخوان میده. خود کارمندا و سپاه و بسیج هم میاد. اخرش بعد نماز جمعه کل نفرات توو شهرستان به هزار نفر نمیرسید.
    تمام زنها چادری و نصفشون برقه داشتن
    مرد ها هم لباس یقه بسته تا زیر چونه

    بیخیال واسه کی دارم توضیح میدم
    من میدونم شما دروغ میگین. شما هم میدونید که دروغ میگید
    و میدونید که ما میدونیم که شما دروغ میگید

    • h مهر ۳۰, ۱۴۰۱

      به نکته خوبی اشاره کردی…. لایک

  • علی مهر ۳۰, ۱۴۰۱

    امامان جمعه ماشالله از همه نوع توطئه حرف می‌زنند و برای همه معترضانی که بعلت رکود اقتصادی و فساد مسوولین به تنگ آمده اند رجز میخونند اما یادشون رفته که امام خمینی این وضعیت را در سال ۶۰ پیش بینی کرده بود خطاب به نمایندگان مجلس و مسوولین چه گفت؟
    بترسید‏‎ ‎‏از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود. از‏‎ ‎‏آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله » ـ خدای نخواسته ـ باز پیدا بشود. و آن‏‎ ‎‏روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲ بهمن. قضیه ‏‏[‏‏این‏‏]‏‏ است که فاتحه همه ما را‏‎ ‎‏می‌خوانند.»