همه ادعاها و روایت ها درباره مرگ آرنیکا قائم مقامی و نگین عبدالملکی در تهران و همدان + ویدئو

همه ادعاها و روایت ها درباره مرگ آرنیکا قائم مقامی و نگین عبدالملکی در تهران و همدان + ویدئو

آرنیکا قائم مقامی و نگین عبدالملکی دو دختری هستند که در روزهای اخیر ادعاهایی درباره ی مرگ آن ها در تهران و همدان مطرح شده و برخی مرگ آن ها را مرتبط با اعتراضات دانسته اند در حالی که این ادعاها توسط مقامات قضایی رد شده است. خبرگزاری میزان (رسانه رسمی قوه قضاییه) و خبرگزاری تسنیم در مطالبی جداگانه به این ادعاها واکنش نشان داده اند.

ادعاها در مورد مرگ آرنیکا قائم مقامی

خبرگزاری تسنیم درباره ی مرگ آرنیکا قائم مقامی در تهران نوشت:

پدر مرحومه آرنیکا قائم‌ مقامی با مراجعه به دادسرای امور جنایی با بیان اینکه فوت دخترش ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته است، جزئیاتی از نحوه فوت دخترش را بیان کرد.

یکشنبه اول آبان ماه سال ۱۴۰۱ مرگ دختر جوانی روی تخت بیمارستان گلستان، توسط پدرش به کلانتری ۱۰۲ پاسداران گزارش داده شد که با اعلام این خبر، تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران با دستور میثم حسین‌پور؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی راهی بیمارستان شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد، دختر جوان ۱۰ روز قبل از پنجره اتاق‌ خواب خود به پایین پرتاب و به بیمارستان گلستان منتقل شده که پس از ۱۰ روز اقدامات درمانی، روی تخت این بیمارستان فوت کرده است.

روز گذشته پدر مرحومه نیز هنگام مراجعه به کلانتری ۱۰۲ پاسداران اعلام کرده از هیچکس در رابطه با فوت دخترش شکایتی ندارد و دخترش از پنجره اتاق‌ خواب خود سقوط کرده است.

تحقیقات تکمیلی بازپرس پرونده نیز صحت گفته‌های پدر آرنیکا را تایید کرد مبنی بر اینکه وی در جریان اغتششات اخیر تهران، حضور نداشته و بنابر گفته‌های پدر متوفی، هنگامی که این دختر جوان از پنجره اتاق خود به پائین سقوط کرده با توجه به جراحتی که داشته با پدرش حرف می‌زده است همچنین وی هیچگونه مصرف قرص یا دارویی نداشته است.

روز گذشته پدر مرحومه در شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۷ (امور جرائم جنایی) برای سیر مراحل قانونی مراجعه کرده است؛ پدر مرحومه روز گذشته به بازپرس پرونده گفته است که در رابطه با مرگ دخترش شکایتی ندارد و دخترش هدف هیچ ضرب و جرحی در جریان اغتشاشات قرار نگرفته و بر اثر سقوط فوت کرده است همچنین وی در رابطه فوت فرزندش گفته هنگامی که وارد اتاق آرنیکا شده، پی‌برده دخترش به پایین پرتاب شده است و پس از حضور ماموران اورژانس در محل حادثه، آرنیکا به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شده است.

در ادامه تحقیقات، پدر آرنیکا قائم‌ مقامی گفته که با هک شدن آی‌پی‌ تلفن همراه، عکس‌های دخترش به عنوان ضرب و جرح در جریان اغتشاشات توسط ماموران پلیس در فضای‌مجازی منتشر شده است که بابت این موضوع از عاملان این اتفاق شکایت دارد.

میثم حسین‌پور؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم جنایی تهران با تایید این جزئیات در این باره به خبرنگار اجتماعی تسنیم گفت: «خبر منتشر شده در فضای‌مجازی مبنی بر ضرب و جرح مرحومه آرنیکا قائم‌ مقامی در جریان اغتشاشات توسط ماموران پلیس کذب محض است و مرحومه براثر سقوط از پنجره خانه خود فوت کرده است همچنین تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.»

همچنین خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضاییه درباره ی مرگ آرنیکا قائم مقامی نوشته است:

در ادامه اخبار جعلی و دروغ از کشته شدن دختران نوجوان در اغتشاشات اخیر، اخیرا تصاویری از دختری نوجوان به نام آرنیکا قائم مقامی، ۱۷ ساله منتشر شده و عده ای مدعی شده‌‌اند وی در جریان تجمعات و توسط ضربات متعدد باتوم کشته شده است.

اما بررسی‌های خبرگزاری میزان نشان می‌دهد این ادعا نیز مانند چندین ادعای قبلی دروغ بوده و مرگ این دختر نوجوان هیچ ارتباطی با حوادث اخیر ندارد.

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم جنایی تهران در رابطه با پرونده فوت آرنیکا قائم مقامی گفت: «پدر مرحومه آرنیکا قائم مقامی شنبه یکم آبان به کلانتری ۱۰۲ پاسداران مراجعه و اعلام می کند فرزندش ۱۰روز پیش از ارتفاع سقوط کرده و روز شنبه فوت کرده است.»

بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران، ادامه داد: «در همان روز موضوع با بازپرس قتل یعنی بنده مطرح و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل می‌شود.»

حسین پور تصریح کرد: «دختر نوجوان ۱۰ روز پس از حادثه، تحت درمان و مراقبت بوده که متاسفانه در نهایت به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده است.»

وی با بیان اینکه مرحومه آرنیکا قائم مقامی از بالکن اتاق خواب منزل شان در طبقه پنجم به زمین سقوط کرده است، گفت: «احتمال هل داده شدن او توسط شخص دیگری وجود ندارد چراکه براساس تحقیقات، متوفی طبق عادت، قبل از خواب در اتاقش را قفل می‌کرده است.»

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم جنایی تهران گفت: «پزشکی قانونی، علت فوت این مرحومه را سقوط از ارتفاع اعلام کرده است؛ مرحومه از ناحیه شکم زمین خورده و کبد و طحالش آسیب دیده و همین امر موجب فوتش شده است.»

حسین پور ادامه داد: «با این وجود باید منتظر نتایج آزمایشات سم‌شناسی بود. بعد از دریافت نتایج آزمایشات است که می‌توان گفت آیا او قرص و داروی خاصی مصرف کرده بوده یا سرگیجه احتمالی علت سقوط او بوده است.»

وی با تاکید بر اینکه دستور نمونه برداری از ادرار و خون مرحومه جهت سم شناسی صادر شده است، افزود: «متوفی سابقه بیماری قبلی و مصرف دارو هم نداشته است.»

بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جرائم جنایی تهران تصریح کرد: «والدین مرحومه ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح وقتی او در اتاقش را باز نمی‌کند، دنبالش می‌گردند و پیکرش را در حیاط خانه پیدا می‌کنند.»

وی افزود: «متوفی در زمان حادثه زنده بوده و با پدر و مادر خود صحبت هم کرده است، سپس او را به بیمارستان منتقل می‌کنند که ۱۰ روز هم در بیمارستان بستری بوده و متاسفانه فوت می‌کند.»

حسین پور تصریح کرد: «مانند همه پرونده های فوت دیگر، دستورات لازم صادر شده و پدر مرحومه برای انجام مراسم تدفین و خاکسپاری اقدام کرده تا اینکه امروز، خبرگزاری‌های معاند اعلام کردند این مرحومه در اغتشاشات و بر اثر ضربات باتوم فوت کرده است.»

وی تاکید کرد: «پدر مرحومه پس از شنیدن این خبر کذب به مراجع قضایی مراجعه و از این موضوع شکایت داشته که چه افرادی و چرا این خبر را اعلام کرده‌اند.»

حسین پور بیان کرد: «خبر فوت مرحومه آرنیکا قائم مقامی در اغتشاشات و بر اثر ضربات باتوم، از مبنا کذب بوده و مشخص نیست با چه هدفی و چگونه چنین دروغ و شایعه سازی‌ ترتیب داده شده است.»

بازپرس قتل تهران درباره اینکه چرا مرحومه آرنیکا قائم مقامی را برای مداوا به بیمارستان گلستان ارتش برده‌اند، گفت: «در کل کشور اینگونه است که وقتی برای شخصی در منطقه‌ای حادثه ای رخ می‌دهد، او را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی می برند؛ در این حادثه نیز محل سقوط در نزدیکی بیمارستان ارتش بوده است که طبیعتا این مرحومه را به آنجا انتقال داده اند.»

ادعاها در مورد مرگ نگین عبدالملکی

دختر دیگری که ادعای مرگ او در اعتراضات اخیر مطرح شده، نگین عبدالملکی است که ادعا می شود اهل قروه بوده و ظاهراً در همدان جان باخته است.

خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضاییه درباره ی مرگ نگین عبدالملکی در قروه نوشته است:

اخیرا در فضای مجازی با پدیده کشته سازی‌های زنجیره‌ای که رسانه‌ها در آن دخیل هستند روبرو هستیم. از نیکا شاکرمی و سارینا اسماعیلی زاده گرفته تا ماجرای فوت اسرا پناهی دستاویز پروژه کشته سازی رسانه‌های ضد انقلاب هستند که با حمایت ربات‌های مجازی و هشتگ‌های سازمانی اسمشان برای مدتی سر زبان‌ها می افتد تا اینکه حقیقت در مورد هرکدام مشخص می‌گردد.

رسانه‌ها و ربات‌های مجازی در جدیدترین مورد مدعی شدند فردی به نام «نگین – ع» دانشجوی ۲۱ ساله اهل قروه در جریان اغتشاشات اخیر شهر همدان فوت شده است.

در مورد علت فوت این دختر خانم اهل قروه در رسانه های معاند آمده است: «نگین – ع» روز چهارشنبه ۲۰ مهر در اثر وارد آمدن ضربات متعدد باتوم به جمجمه توسط نیروهای امنیتی، دچار خونریزی شده و پس از بازگشت به خوابگاه دانشگاه جانش را از دست داده است.

اما این پروژه هم به مانند بقیه موارد ادعایی امپراطوری دروغ بی اساس از آب درآمد.

براساس بررسی‌ها مشخص شد فوت فرد یاد شده هیچ ارتباطی به اغتشاشات ندارد و این خانم متاسفانه به علت مصرف مشروبات الکلی مسموم جان خود را از دست داده است.

طبق اعلام حسن خانجانی موقر دادستان مرکز استان همدان در یک هفته اخیر دو جوان همدانی بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم فوت کرده‌اند و ۹ نفر دیگر نیز دچار مسمومیت شدید شدند.

دادستان همدان در گفت و گویی که خبر آن پیش تر در خبرگزاری میزان و رسانه‌های رسمی منتشر شده بود اظهار داشته: «یکی از این افراد دختر خانمی بود که صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه، با علائم شدید مسمومیت به بیمارستانی در همدان انتقال داده شده است.»

خانجانی موقر در ادامه می‌گوید: «با وجود اقدامات درمانی، متاسفانه او به علت شدت وخامت حالش بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه فوت می‌کند. حالا مشخص شده این دختر خانم همان «نگین – ع» است که سوژه جدید پروژه کشته سازی رسانه‌های ضد انقلاب قرار گرفته است.»

ماجرای استوری جنجالی استعفای نماینده سقز

روز گذشته تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد بهزاد رحیمی، نماینده سقز و بانه در مجلس در یک استوری اینستاگرامی اعلام کرده به دلیل حوادث اخیر کشور تصمیم به استعفا از مجلس گرفته است.

ساعاتی بعد خبرگزاری ایرنا در خبری استعفای نماینده سقز و بانه در مجلس در آستانه چهلمین روز فوت مهسا امینی، دختر سقری را تکذیب کرد.

ارگان رسانه‌ ای دولت در این خبر نوشته است:

بهزاد رحیمی نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس ضمن تکذیب استعفای خود از نمایندگی مجلس اعلام کرد که صفحه اینستاگرامش هک و از کنترل خارج شده است.

رحیمی افزود پیام استعفای وی در استوری صفحه اینستاگرامش از سوی هکر منتشر شده است و حقیقت ندارد.

وی افزود در حال تلاش برای بازیابی مدیریت و کنترل صفحه اینستاگرامش است.

دقایقی پیش یک استوری در صفحه رسمی این نماینده منتشر شد که در آن آمده بود در واکنش به فوت مهسا امینی از نمایندگی مجلس استعفا کرده است.

مهسا امینی که ۲۲ شهریور در بیمارستان کسری تهران درگذشت اهل شهرستان سقز بود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • علی آبان ۳, ۱۴۰۱

    این روزها اگر دختری به هر علتی فوت کنه کل رسانه ها پر میشن از انواع شایعات و هشتگ و پیام تسلیت و عکسهای دختر پر کشیده با نوار سیاه. پسرها قبلا هم جونشون اندازه … ارزش نداشت الان که دیگه ظاهرا وظیفه شونه بمیرند. توی این مدت تعداد مردان و پسران کشته یا دستگیر شده حداقل ۴ برابر زنان و دختران کشته یا دستگیر شده بوده ولی دریغ از یک خبر کوچک در رسانه ها حالا تسلیت و هشتگ و عکس و … بماند.

  • شیما آبان ۳, ۱۴۰۱

    خیلی جالبه همه یا دارن خودکشی میکنند یا میپرن از بلندی ما هم که احمق نمیفهمیم همین دروغ های تمام نشدنیتون وضعیت و به اینجا کشونده
    علی اقا شما هم از اب گلالود ماهی نگیر دختر و پسرش چه فرقی تو اصل ماجرا داره فکر کنم شما عقده توجه داری فامیلیتو بگو هشتگ کنیم

    • علی آبان ۳, ۱۴۰۱

      عقده رو اونهایی دارند که بعد از این همه توجه آخرش ناله می کنند که حق ما خورده شده و دنیا مردسالاره و همه امتیازات برای مردان هست. بله امتیاز کشته شدن و دستگیر شدن و ناقص شدن و در آخر مثل دستمال چرک دور انداخته شدن برای مردان هست. اظهار نطر هم بکنیم میشه ماهیگیدی از آب گل آلود. ظاهرا از نظر شما مردان باید همیشه خفه باشند و هیچ وقت مطالباتشون رو به زبون نیارند چون تنها مطالبات زنان اهمیت داره. این اعتراضات رو هم فقط زنان دارند پیش می برند و رهبری می کنند. توی این مدت دهها بار عین همین جمله رو توی شبکه های اجتماعی و سایتها و کانالهای خبری خارجی دیدم و شنیدم و هیچ کس هم یک کلمه مخالفت نکرده که اگر این انقلاب زنانه است و به رهبری زنان و برای احقاق حقوق زنان پس چرا مردان چند برابر اونها دارند هزینه میدن؟ چرا ما باید جونمون رو از دست بدیم ولی اینقدر ارزش نداشته باشیم که یک کلمه از حقوقمون بگیم؟ یعنی فدا کردن جون از برداشتن روسری ارزشش کمتره که تمام رسانه ها فقط فکر و ذکرشون شده این؟
      ضمنا شما که خیلی احساس باهوش بودن میکنی قبل از این اتفاقات هم هر هفته چندین دختر (و پسر که البته مهم نیست) خودکشی می کردند یا به شکلهای دیگه ای می مردند دلیل نمیشه دیگه حالا هر دختری چیزیش شد بیایم بگیم توی اعتراضات کشته شد و شهید سازی و قهرمان سازی بکنیم. توی همین هفته قطعا چندین پسر هم جونشون رو از دست دادند (حالا یا به دلیل خودکشی یا بیماری یا اصلا توی اعتراضات بودند و در راه آزادی کشته شدند) ولی هیچکس حتی به خودش زحمت اعلام خبرش رو هم نداد. چون اگر هم اعلام می کرد برای هیچکس مهم نبود. نه لایکی می خورد نه ریتوییت میشد نه توی کانالهای خارجی ازش گفته میشد.

    • مسعود دی ۲۳, ۱۴۰۱

      شاه می بخشه اما نوکر نمی بخشه . نابغه .بابای دختر میگه .ربطی به اغتشاشات نداره . تو میگی ……. عقل هم خوب چیزیه . مشکل تو اینه که یارانه ات یا کمه یا دیر به دستت رسیده .

  • PH آبان ۴, ۱۴۰۱

    سناریوی های تکراری
    هر کسی بمیره خودکشی کنه میگن کشتنش!توهم توطعه
    بابا بیان پایین سرمون درد گرفت

  • رضا آبان ۴, ۱۴۰۱

    جماعت زن پرست

  • الميرا تیر ۳, ۱۴۰۲

    واقعا تا کى میخواین به این اراجیف احمقانه ادامه بدین خاک تو سرتون که براى خون هموطناتون ارزش قائل نیستین شما انسان نیستین شیطان هستین جالب اینجاست که طرف خودشو از پنجره پرتاب کرده علتشم معلوم نیست و اثر طبودى رو صورتش و شکستگى تو سرش نیست یا اون بنده خدایى که باتوم خورده بعد اعلام مصرف مشروبات الکلى کردین مگه میشه طرف تو عصر وسط خیابون مشروب بخوره بعد خونریزى مغزى کنه بسه خجالت بکشین تف به همتون بیاد شماها روحتونو به شیطان فروختین🤮😑😑