علی بهادری جهرمی: «دخترم را به‌ خاطر تحریم ظالمانه دارو توسط آمریکا از دست دادم»

علی بهادری جهرمی: «دخترم را به‌ خاطر تحریم ظالمانه دارو توسط آمریکا از دست دادم»

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سید ابراهیم رئیسی فعال ترین و جنجالی ترین چهره دولت است که حضور و سخنرانی های اخیر او در دانشگاه های تهران و قم خبرساز شده است. در روزهای اخیر و با افزایش تجمعات و اتفاقات در دانشگاه های کشور، بهادری جهرمی به برخی از دانشگاه های تهران و قم رفت و سعی کرد با جلسات پرسش و پاسخ در کنار دانشجویان، به خواسته های آنان پاسخ داده و کمی اوضاع را آرام کند. البته همانطور که انتظار می رفت این جلسات پرسش و پاسخ با جنجال همراه بوده و بعضاً نیمه کاره تمام شد.

روایت علی بهادری جهرمی از علت مرگ دخترش به خاطر تحریم ها

سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی روز گذشته به دانشگاه قم رفت و به نکاتی اشاره کرد که خلاصه ای از آن ها را در ادامه این مطلب آورده ایم.

کشور ما به‌واسطه سوءمدیریت‌های داخلی و عقبه دیکتاتوری و پادشاهی، از پیشرفت‌های معمول دنیا به‌رغم تمام ظرفیت‌های درونی آن عقب مانده‌ است. بعد از انقلاب نیز رقبای منطقه‌ای و کشورهای قدرتمند دنیا با تحمیل جنگ‌های مختلف ترکیبی مانع از پیشرفت همه‌جانبه کشور شدند؛ ذات دیکتاتوری در همین است که با ایجاد یک صدایی رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد پیشرفت‌های داخلی معرفی و تبیین شود.

ایران در حوزه نانوتکنولوژی رتبه چهارم، در علوم مهندسی ایران در رتبه دهم و در داروسازی رتبه هشتم جهان قرار دارد.  از مجموع ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو، بیش از ۵۰ درصد از آنها را بانوان شامل می‌شود که نشان می‌دهد زن در ایران از آزادی کامل برای پیشرفت برخوردار است، اما دیکتاتوری رسانه‌ای اجازه گفتن این مسائل را نمی‌دهد. دشمن از تشکیل چنین محافلی برای پرسش‌گری بین مردم و مسئولان در واهمه است و می‌خواهد آن را به حاشیه ببرد؛ دشمن از دولتی که حرف برای گفتن و دفاع از عملکردش داشته باشد، می‌ترسد.

اصلاح نظام یارانه و تفاوت قائل شدن بین افراد ثروتمند و مستضعف در پرداخت یارانه‌ها، یک مورد از رویکرد عدالت‌محوری دولت مستقر است.  سه دهک آخر جامعه که بیش از ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند در حالی که پیش از این یارانه‌ها در اختیار واسطه‌ها و واردکنندگان کالا قرار می‌گرفت. دولت وقتی روی کار آمد که نرخ دلار افزون بر ۲۵ هزار تومان بود؛ تغییر نرخ برابری دلار توسط آمریکا از عوامل مهم در افزایش نرخ ارز طی یک سال گذشته بوده است. طبق آمارهای رسمی ملی و جهانی رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ نزدیک به صفر درصد بود در حالی که رشد اقتصادی کشور طی یک سال گذشته به ۵ درصد نزدیک شده است.

دولت سیزدهم هیچ وقت اینترنت را قطع نکرده است بلکه برخی پیام‌رسان‌های خاص فیلتر شدند این در حالی است که دولت قبل،‌ در حوادث مشابه تمام اینترنت را قطع می‌کرد و استثنایی قائل نمی‌شد. اینستاگرام به‌چه‌ بهانه‌ای عکس سردار سلیمانی را حذف می‌کند اما آموزش شیوه کوکتل‌مولوتوف، پاره شدن گلوی سرباز و سایر تصاویر خشونت‌آمیز را به‌راحتی پخش می‌کند؟ این شبکه اجتماعی تحت کنترل حاکمیت دیکتاتوری آمریکا عمل می‌‌کند. جمهوری اسلامی در برابر دیکتاتوری رسانه‌ای حاکم در اینستاگرام و سایر رسانه‌های تغذیه‌شده از دلارهای سعودی و انگلیسی خواهد ایستاد، برای ما فرقی بین دیکتاتوری رسانه‌ای غرب و شرق وجود ندارد.

شعار “زن، زندگی، آزادی” و “مرد، میهن، آبادی” شعار دولت نیز است و از آن حمایت می‌کند؛ دولت در برابر هرگونه دیکتاتوری رسانه‌ای و اقتصادی برای شنیده نشدن صدای ملت خود در عرصه جهانی ایستاده است اما با “بی‌نظمی” در هیچ امری موافق نیست. علی کریمی می‌تواند به داخل کشور برگردد، کسی با وی مشکلی ندارد؛ دیکتاتوری رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد که صدای واقعیت و حقیقت حتی به گوش ورزشکاران برسد. بنده شخصاً هرگونه مشکل احتمالی را که ممکن است بعد از سؤالات دانشجویان به وجود بیاید پیگیری می‌کنم.

ما با دیکتاتوری رسانه‌ای و بستن صدای منتقد، مخالفیم و هر دوی آن را دو لبه قیچی می‌دانیم اما با پرسشگری و اعتراض سالم و مسالمت‌آمیز در خور شأن ایرانیان موافقیم؛ ما اجازه نمی‌دهیم آرمان استقلال و آزادی امام راحل دچار افراط و تفریط شود. من هم مثل بسیاری از مردم طعم تلخ بی‌دارویی را چشیده‌ام. من دخترم را به‌خاطر تحریم ظالمانه دارو توسط ایالات متحده از دست دادم قطعاً بیشتر از همه این موضوع را درک می‌کنم، باید دید که آیا کمبود دارو به‌خاطر فناوری ماست یا تحریم‌ها، در تأسیسات هسته‌ای سیمان می‌ریزند تا به رادیوداروها دسترسی پیدا نکنیم.

آیا می‌دانید در عربستان زن نمی‌‌‌تواند ‌‌در رستوران بنشیند و ‌غذا ‌بخورد و با توجه به این ممنوعیت غذایی را گرفتیم و کنار خیایان خوردیم، آیا این کشور ‌مدعی حقوق زن است؟ آیا این کشور ‌می‌فهمد آزادی یعنی چی؟ حق یعنی چی؟

سال‌ها عقب‌افتادگی در یک سال جبران نمی‌شود و کار جهادی می‌خواهد…قوانین هر دانشگاه در دفترچه کنکور آمده است، هر کس آزادانه می‌تواند انتخاب کند.

مطالب مرتبط
۱۵ نظر

ورود

  • حامد آبان ۴, ۱۴۰۱

    یه روده راست تو شکمتون نیست

    • HH آبان ۴, ۱۴۰۱

      حرف نزنن میگین چرا سکوت کردن و بی تفاوت بودن‌.
      حرف بزنن و بیان جلسه پرسش و پاسخ بذارن میگین یه روده راست توی شکمشون نیست.
      چتونه شما ها فازتونو درک نمیکنم واقعا.
      طرف کاری نکنه میشه بد کاری هم بکنه باز میشه بد.
      تهش هم میگین همش دروغ سیاسیه. دیگه این حد از توهم توطئه چیز بدیه. با سیاست غربی که طرف نیستیم کشور خودمونه. دروغ بگه به خودش بد کرده تهش گندش در میاد راست هم بگه به نفع خودش و مردمه.
      علیرغم همه مشکلات دیگه ولی این پرسش و پاسخشون کار درستی بود. یه حرکت رو به جلو بود. اگر کسی واقعا منصف باشه این کارشونو باید تحسین کنه.

      • علی آبان ۴, ۱۴۰۱

        دارو تحریم نیست عمو، مردم دیگه گول حرف مفت رو نمی‌خورند. در ضمن به گفته امثال شما تحریم نعمت هست. در ثانی حتما کاری کردین که تحریم شدیم. حمایت از تروریست یا ارسال سلاح نمونه دلایل تحریم هست

        • جواد آبان ۶, ۱۴۰۱

          دارو تحریم نیست ولی یه شرکت تو دنیا وجود نداره که به ما رسمی دارو بفروشه
          این مگه معنی تحریم نیست؟؟
          شاید رو کاغذ تحریم نباشه ولی در عمل که کور نیستیم
          شما یه نفر تو خانوادتون خدایی نکرده سرطان بگیره می‌فهمید که دارو براش پیدانمیشه و اگه هم پیدا بشه قاچاقه و قیمت گزاف داره
          چون دارو های خاص رو الکی پخش نمیکنن

      • e آبان ۴, ۱۴۰۱

        بله خوبه جلسات پرسش و پاسخ ولی الان دیگه؟! دیگه برای این کارا دیر شده، چرا گذاشتن وضع به اینجا برسه، مردم که منفجر شدن از اینهمه فشار تازه اومدن میگن بیاین حرف بزنیم، تازه اولشم نکردن ایکارو موندن یک ماه لگذره شاید با ترسوندن و کشتن جواب داد دیدن نه نمیشه حالا اومدن گفتگو ، یعنی من فاز شماهارو نمیفهمم از چی دفاع میکنید آخه

  • ناشناس آبان ۴, ۱۴۰۱

    مردم رو چی فرض کردید؟ کسی که پول داشته باشه تحریم براش معنی نداره، دنیام دور میزنه چه برسه به تحریم

    • HH آبان ۴, ۱۴۰۱

      تحریم دارویی رو پس درست درک نکردی یعنی چی. حتی کسی که پول داشته باشه هم تحریم دارویی کمشو میشکنه وقتی یه دارو رو باید چند ده برابر قیمت واقعیش بخره. تازه تهش هم مجبور بشه برای درمان بره یه کشور دیگه هزینه کمرشکن جانبی هم بده. خب نمیتونه. خیلیا اونقدرا پول ندارن. حتی خود اون پولدارا. خیلی از کسایی که به خاطر تحریم دارویی فوت کردن خانوادشون به آب و آتش زدن از همه چیشون گذشتن حتی پولداراشون ولی یا به بن بست خوردن یا نتونستن. تهش کمپین میذارن برای جمع آوری پول آیا بشه آیا نشه. بچه های sma رو مثلا نگاه بکن. هزینه درمانشون چند میلیارد تومانیه. یا حتی بچه های پروانه ای. این بچه ها دارن زجر میکشن خانوادشون از خودشون بیشتر زجر میکشن. این بنده خدا هم اگه داشت که دخترش زنده بود.
      اینم بدون که تحریم دارویی فقط تحریم خود اون دارو نیست بعضی وقتا تحریم امکانات و تجهیزات لازم برای ساخت یک دارو هم هست.

      • Ali آبان ۴, ۱۴۰۱

        اول اینکه دارو تحریم نیست. دوم اینکه از چین خب دارو وارد کنید مگر چین حرف گوش کن آمریکاست؟ چین که بدون اعتنا به تحریم در حال خرید نفت هست. سوم اینکه خودتون اعلام کردین ما به داروهای غرب اعتماد نداریم و خودمون بهترشو میسازیم

        • Ali آبان ۴, ۱۴۰۱

          چی میگی تو؟
          تو فعلا با نام واقعیت بیا نظر بده

  • مهرام آبان ۴, ۱۴۰۱

    اشکالی نداره . این همه بچه رو کشتند خب بچه شما خونش رنگین تره . خب اتفاقه دیگه ناراحتی نداره رفت بهشت

  • Az آبان ۴, ۱۴۰۱

    عجب!!
    شماها انقلابی ها و مسئولان و خودی هاتون رو بخاطر مخالفت و اعتراض تو حبس و حصر کردید
    دانشجو و معلم و وکیل و کارگر و … رو بخاطر اعتراض زندانی کردید
    صدا و سیما شده سخنگوی یه گروه خاص
    اقتصاد فقط دست دوستان و آقا زاده های شماست
    پول نفت و ثروت کشور معلوم نیست کجا میره که سفره مردم کوچک و کوچکتر شده
    بخاطر توهمات جاه طلبانه تحریم شدید و دوستی برامون نمونده
    وقتی از دموکراسی و آزادی بیان صحبت میکنید، مضحکه. یعنی مردم و چی فرض کردید که انقدر راحت دروغ میگید؟

  • بهزاد آبان ۴, ۱۴۰۱

    خوب مسبب تحریم خودتونین که ۴۰ ساله دارین مرگ بر این و اون میکنین. مثل آدم بشینین سر جاتون زیپ دهنتون رو هم بکشین. البته اگه بتونین

  • امیر آبان ۴, ۱۴۰۱

    دارو تحریم نیستیم منتهی شرکت های دارویی جای واردات دارو، ارز دولتی رو صرف واردات ماشین و…می کردند یا ارز دولتی رو به صورت آزاد میفروختن

  • به به آبان ۴, ۱۴۰۱

    اینم زر مفت زده.
    به پادشاهی اخه چه ربطی داشت. بگید طاغوت رو کنار زدیم تا خودمون طاغوت بشیم

  • میهمان آبان ۴, ۱۴۰۱

    احساس کردم این حرف های اپوزوسیون هستش.
    آیا شغلی برای دانشجوی فارغ تحصیل وجود دارد ؟ حال چه زن باشد چه مرد.اکثرا هم با پول خود در دانشگاه های غیر دولتی و آزاد تحصیل کرده اند .
    انحصار رسانه دقیقا همان حرفی هست که مردم معترض هم میگویند.
    چه فضایی برای بیان اعتراض در نظر گرفته شده ؟
    بازی با کلمات است که بگوییم قطع اینترنت نداریم فقط فیلتر داریم.
    این همه بودجه ای که نهادهای فرهنگی میگیرند نتیجه اش کجا رفته است؟
    دولتی و مجلسی که با کمترین آرا انتخاب شده اند چگونه حرف از دیکتاتوری میزنند؟
    اصل ۴۴ قانون این بود که قدرت دست مردم باشد نه که به بهانه خصوصی سازی تمام داریی های دولت به چند ارگان زیر چطر حمایتی حکومت واگذار شود و هر روز از زیر مجموعه این هولدینگ های عظیم اخبار فساد و اختلاص گوش مردم را کر کند.
    تا به کی باید قانون اساسی را خط قرمز بدانیم و به فکر اصلاح آن نباشیم.
    با صدا سیما چه کرده اید که هر روز دور تر از مردم میشود با آن بودجه همگفتش. و نالانیم چرا ایران اینترنشال مخاطب دارد.
    متاسفانه هیچوقت مسئولی بخاطر عملکرد ضعیفش عذرخواهی نکرده و استعفا نداده و همه را گردن دشمن می اندازیم. بر فرض مثال که همه اش کار دشمن باشد پس شما در مقابل دشمن ضعیف عمل کرده اید به حرف دلسوز ها گوش ندادید و فضا را خالی کرده اید تا عده ای کم خرد مسئولیت کنند. قرار بود شورا نگهبان هر شخص منتقدی را حذف کند آیا ؟
    چرا اعلام کنندگان فساد را بازداشت میکنید ؟
    شخصی بابت یک عکس از خانه یک مسئول ۶ ماه حبس میگیرد. اینگونه میخواهیم با فساد مقابله کنیم ؟
    پولی که جناب مخبر بابت واکس گرفت و خروجی نداشت چه شد ؟ فقط بابت وعده هایش پست بهتری دریافت کرد.