جزییات کامل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز + ویدیو لحظه ورود و دستگیری تروریست

جزییات کامل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز + ویدیو لحظه ورود و دستگیری تروریست

ساعاتی پیش خبر رسید که حمله ای تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز صورت گرفته که متاسفانه چندین کشته و زخمی در پی داشته است. روایت ها از تعداد عاملین این حمله متفاوت است و در حالی که برخی رسانه ها مانند میزان و شرق و تسنیم تعداد تروریست ها را سه و چهار نفر اعلام کرده بودند، سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در تماس با شبکه خبر از یک نفر به عنوان عامل این حمله تروریستی خبر داد که پس از زخمی شدن دستگیر شده و تحت بازجویی است. برخی رسانه ها با انتشار تصویرهایی مدعی شده اند که داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته است. فیلم لحظه ورود تروریست به حرم شاهچراغ، تیراندازی و دستگیری او را در ادامه خواهید دید. هویت این تروریست حامد بدخشان اعلام شد که گفته می شود در نتیجه جراحات وارده در حین درگیری با نیروهای امنیتی، در بیمارستان به هلاکت رسیده است.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس درباره مرگ عامل حمله به حرم شاهچراغ گفته است: « با وجود همه تلاش‌ها، تروریست ضارب زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز به هلاکت رسید. این فرد پس از حمله تروریستی غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه و به دنبال واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی زخمی و دستگیر و برای مداوا به یک بیمارستان شیراز منتقل شده بود. این عملیات تروریستی در مجموع ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح و مصدوم از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در پی داشت. از مجروحان این عملیات تروریستی، هم اینک ۱۴ نفر همچنان در بیمارستان های شیراز در حال درمان هستند».

تسنیم تعداد کشته شدگان در این حمله تروریستی را ۱۳ نفر و تعداد مجروحان را ۴۰ نفر اعلام کرد که حال برخی از آن ها وخیم گزارش شده است.

اسامی شهدای حادثه شاهچراغ به شرح زیر است:

۱.مجتبی ندیمی
۲.بهادر آزادی شبیری
۳.علی‌اصغر لری گوئینی
۴.امید خوب فرزند هوشنگ
۵.هوشنگ خوب فرزند خداداد
۶.زهرا اسماعیلی فرزند آقاجان
۷.علیرضا سرایه داران
۸.آرشام سرایه داران فرزند علیرضا
۹.حسن علی پور عیسی
۱۰.سید فرید الدین معصومی
۱۱.محمدرضا کشاورز فرزند مهدی
۱۲.محمدولی کیاسی
۱۳. احسان مرادی فرزند محب علی

در گزارش تسنیم در این باره آمده است:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عصر امروز فرد مسلح با تیراندازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تعدادی از زائران را شهید و مجروح کرد.

‌طبق گزارش خبرنگار تسنیم، فرد مهاجم پس از ورود به شبستان امام خمینی و مضجع شریف، اقدام به تیراندازی به سمت زوار کردند.

۲ نفر از تروریست ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ساعتی پیش حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ صورت گرفت.

وی افزود: مقارن اذان مغرب امروز تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شده و با سلاح کلاشینکف به سوی زائران شلیک کردند.

محبی‌پور گفت: تاکنون این حمله تروریستی ۱۳ شهید و ۴۰ مجروح داشته است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، گفت: طبق بررسی اولیه، عامل این حادثه تروریستی، عنصر وهابی- تکفیری بوده است.

وی گفت: این عامل وهابی- تکفیری با سواستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به این اقدام تروریستی زده است.

سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فرد تروریست‌ از درب ورودی باب‌الرضا وارد شد و به سمت خادمین تیراندازی کرد و بعد وارد حرم شدند و زائران را به رگبار بست.

وی ادامه داد: در ادامه نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و عامل این حمله را به ضرب گلوله مجروح کردند و عوامل مربوطه در حال بازجویی از وی هستند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تا این لحظه آمار ۱۳ شهید این حادثه قطعی است. دو نفر هم وضعیت وخیمی دارند که امیدواریم اقدامات درمانی به نتیجه برسد. اورژانس شیراز همچنان در آماده‌باش است.

خالدی ادامه داد: به مسئولان مراکز درمانی تأکید شده است که با قید فوریت هویت افراد مجروح و شهید را شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در این اغتشاشات اخیر یکی از امن‌ترین استان‌های کشور استان فارس بود که دشمنان از این آرامش نگران بودند. امروز در حالی که جمع زیادی از مردم مشغول نماز بودند، یک تروریست وارد حرم می‌شود و مردم را در کنار ضریح مطهر به رگبار می‌بندد.

موسوی گفت: دادستان و بازپرس ویژه در صحنه حادثه حضور دارند و اطلاعات بیشتر را در ساعات آینده به اطلاع مردم خواهیم رساند.

میلاد امیری‌نژاد خبرنگار تسنیم در حاشیه حرم مطهر شاهچراغ گفت: به گفته شاهدان عینی ابتدا یکی از خادمان را هدف گلوله قرار می‌دهد و در ادامه سلاح وی گیر می‌کند و شلیک نمی‌کند، تعدادی از افراد حاضر در صحن به سمت وی می‌روند اما قبل از خلع سلاح فرد تروریست، او موفق می‌شود دوباره به تیراندازی ادامه دهد که متأسفانه تعدادی از خادمان و زائران شهید و مجروح می‌شوند.

وی ادامه داد: در ادامه تروریست به سمت محل برگزاری نماز حمله می‌کند که خادم آنجا هوشیاری به خرج داد و درب را قفل کرد اما تروریست با تیراندازی موفق به ورود می‌شود و آنجا زائران نمازگزار را به رگبار می‌بندد.

جزییات حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز + آخرین آمار شهدا و زخمی ها و ویدیوها

ایرنا نیز در گزارش خود در مورد حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز نوشته است:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت:‌ شمار شهدای اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز به ۱۵ نفر رسید.

اسماعیل محبی پور چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه این اقدام تروریستی که ساعاتی پیش روی داد، همچنین ۲۷ نفر زخمی شدند.
به گفته محبی پور، در میان شهدای این حادثه دست کم ۲ نفر کودک دیده می شوند.
بر این اساس، ساعت ۱۷:۴۵ چهارشنبه  فرد یا افراد مسلح به شیوه تروریستهای تکفیری با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ به مردم داخل حرم حمله کردند.

طبق گفته شاهدان عینی تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بستند.
این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داده است.

خبر آنلاین به نقل از نور نیوز مدعی شده که مهاجمان ایرانی نبوده و در گزارش خود در این باره نوشته است:

ساعت ۱۷:۴۵ امروز چهارشنبه، ۳ فرد مسلح با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ(ع) به داخل حمله و شروع به تیراندازی کردند. ۲ نفر از تروریست ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد. تا این لحظه ۱۵ نفر بر اثر این حادثه تلخ به شهادت رسیده اند.
طبق گفته شاهدان عینی به خبرنگار ایرنا، تروریست ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفتند و از در ۹ دی وارد شدند و خادم‌ها و زوار آن ورودی را به رگبار بستند. طبق یک‌سنت قدیمی شب‌های پنجشنبه بسیاری از مردم شیراز برای زیارت به حرم شاهچراغ می‌روند. نیروهای ناجا همزمان دوتروریست را دستگیر کرده‌اند و یکی از تروریست‌ها متواری شده است.

درحالی که نورنیوز، رسانه شورای عالی امنیت ملی، از شهادت ۱۵ هموطن در این حادثه خبر داده بود معاون امنیتی استاندار فارس اعلام کرد، بر اساس آمار دریافتی او ، تاکنون، ۱۳ شهید و ۴۰ مجروح از این حادثه تروریستی گزارش شده است. او اعلام کرده تا ساعات آینده آمار دقیقتر این حادثه تلخ را منتشر خواهد کرد.

خبرگزاری فارس نیز نوشته است:

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غروب امروز چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران رگبار گلوله بست.

تا این لحظه در این عملیات تروریستی ۱۳ شهید و ۲۱ زخمی از این اقدام تروریستی گزارش شده است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس یک نفر را عامل این حرکت تروریستی دانست که دستگیر شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز اعلام کرد فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد.

یک منبع آگاه به خبرنگار فارس اعلام کرد: نام عامل این حادثه تروریستی حامد بدخشان است که ۲۳ سال سن دارد.

برخی منابع از غیر ایرانی بودن عامل این حرکت تروریستی خبر می‌دهند.

بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس در شیراز عامل این حرکت تروریستی در حین ورود به صحن با اسلحه کلاشینکف شروع به تیراندازی کرده‌ است. او خشاب اضافه نیز به همراه داشته‌ است.

عامل این حادثه که از عناصر گروهک‌های تکفیری است از باب‌الرضا وارد حرم شاه‌چراغ شده‌ و وارد صحن حضرت معصومه (س) می‌شود و سپس خود را به شبستان اصلی حرم نیز رسانده‌ است.

بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد نیروهای انتظامات حرم نیز در این حمله تروریستی هدف قرار گرفته‌اند.

یک دستگاه آمبولانس اتوبوسی به همراه نیروهای امدادی وارد محوطه حرم شده است.

۲۱ تن از مجروحان توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. حال ۲ تن از مجروحان نا مساعد گزارش شده است.

در ابتدا مسئولان استان اعلام کردند که ۳ نفر عامل این اقدام تروریستی بودند که در اطلاع‌رسانی‌های بعدی این مسأله اصلاح شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴۳ نظر

ورود

  • HH آبان ۴, ۱۴۰۱

    ببینید! نتیجه ایجاد فضا برای نا امنی! نتیجه تبدیل اعتراضات به اغتشاشات!!
    اون از زاهدان اینم از شیراز. عکس اون بچه طفل معصوم هم جا داشت بزنید. اون بچه چه خطایی داشته؟
    آقای کاربر az هستی یا نه؟ ببین نتیجه تفکرات امثال خودت رو! ببین نتیجه ایجاد فضا برای سوءاستفاده تکفیری ها چیه.

    • Az آبان ۵, ۱۴۰۱

      بله حالا میتونی نعره پیروزی سر بدی
      اون کشته ها به هیچ جات هم نیستن، منتظرش بودی
      این اتفاق دیر یا زود می افتاد، فقط زمان بندیش کردن، شب چهلم مهسا
      دیکتاتوری با بحران زنده ست. حالا میتونید مثل همیشه ادعا کنید که اگه ما نباشیم ایران میشه سوریه، بچه هاتون رو میکشن
      دستگاه فکری شما برای همه شناخته شده ست.
      چطور میشه به عقیده شما یازده سپتامبر کار خود آمریکاست، اما اینجا نمیشه چهارتا داعشی و القاعده رو اجیر کرد برای انتحاری؟
      این کشتارها نتیجه تعصب مذهبی هست که شماها اسیرش هستید نه ما
      وقتی تو فرانسه و اروپا انتحاری میشه یا حوثی ها به عربستان حمله میکنن، از نظر شما نتیجه رفتار حکومت های خودشون هست اما اینجا میشه نتیجه اعتراضات مردم!!!
      به هموطنانم تسلیت میگم. هرجا تعصب باشه مرگ و ویرانی برای مردم هست نه وابستگان حکومت

      • بهار آبان ۵, ۱۴۰۱

        اینقدر متوهم هستید بعد انتظار دارید ادعاهاتون رو همه باور کنند. اگر این جنایت کار خودشونه پس اون مهسا و کی و کی هم کار خودتونه. خوبه حالا تفسیر مسخره ات رو به خودت گفتم؟ هرچند شماها اینقدر در توهماتتون غرق شدید و خودتون رو جای حق می دونید که هیچوقت از رو نمیرید.

        • Az آبان ۵, ۱۴۰۱

          با منطق تو کشته های قبل از انقلاب هم کار انقلابی ها بوده نه شاه، سینما رکس هم همینطور.
          این کار داعش بوده به اعتراض ها ربطش نده عقل کل

          • بهار آبان ۶, ۱۴۰۱

            احمق من استدلال مسخره تو رو گفتم. تا دیروز میگفتی کار خودشونه می خوان چهلم مهسا رو خراب کنند الان که داعش گردن گرفته میگی کار داعش بوده. وقتی برای رسیدن به هدفتون حاضرید هر دروغ و شایعه ای رو انتشار بدید چطور انتظار دارید مردم ادعاهاتون رو باور کنند؟

      • امیر آبان ۵, ۱۴۰۱

        جناب Az! یه سوال ازت دارم:
        در افغانستان طالبان (طالب وحشیگری، تابع آمریکا) نظامیان ناتو رو شکست داد؟
        آمریکا و اروپا اینقدر ضعیفن که از اینها شکست خوردند؟
        قطعا نه. بدون شک نه.
        پس چی شد که یهو نجات افغانستان، فراگیر کردن دموکراسی و… یهو تموم شد و آمریکا از افغانستان خارج شد؟
        چون با طالبان مذاکره کردند و طالبان دست نشانده اینها شده است؛ مثل داعش.
        اگه یه حمله ی تروریستی چهلم مرحومه امینی رخ بده مردم عادی (نه اغتشاش گر) نه تنها از نیرو های امنیتی بیشتر زده میشن. بلکه در هفته و چهلم این فوت شدگان و مراسمشون باز هم اغتشاش صورت میگیره.
        کافیه دشمن تاسیسات تامین برق و آب و گاز رو از بین ببره تا شورش ها گسترده تر بشه. حملات تروریستی انجام بده تا شورش ها گسترده تر بشه.
        و پروژه ی کشته سازی با موفقیت پیش بره.

        • Az آبان ۵, ۱۴۰۱

          جناب مثله اینکه یادت رفته ایران هم قبل از تسلط طالبان با دولت ایران در تهران مذاکره میکرد.
          ناتو از افغانستان خارج شد، چون دیگه هزینه کردن فایده نداشت. دولت افغانستان غرق فساد بود و اصلاحات فایده یی نداشت. تعصبات قومی مذهبی در افغانستان قوی هست، طالبان بین اقوام و سنتی های خشک مذهبی طرفدار داشت.
          مگه مدرسه ها و مکتب های مذهبی که القاعده و طالبان رو پرورش میده تو اروپا هست؟ نخیر تو همین کشورهای مسلمان هست. و …..
          بیشتر چیزی نمیشه گفت چون سانسور میشه
          شما نگران شورش های گسترده هستی؟ منم هستم چون دوست ندارم جان و مال هموطنم قربانی بشه. دوست ندارم کشورم قربانی بشه
          اما راهش چیه؟ دموکراسی و بازگشت قدرت به مردم. چیزی که شما باهاش مشکل داری متاسفانه

    • هموطن آبان ۵, ۱۴۰۱

      چهلم مهسا امینی،حادثه فجیع شاهچراغ، فرو ریختن مترو پل،مسجد گرگان و….. چقدر پست هستند مسئولان این جنایت،حتی به خودشون هم رحم نمی کنند،امان از قدرت،سیاست کثیف و دروغگویی،مردم خر نیستند

  • ایران، سوریه نمیشه آبان ۴, ۱۴۰۱

    سوریه سازی ایران داره رقم میخوره.
    تظاهرات برلینو ببینین. همه تجزیه طلب. حتی باهم دیگه درگیری داشتن
    اینم از ترورها
    ایران سوریه نمیشه.
    مرگ بر منافق

  • PH آبان ۴, ۱۴۰۱

    پشت شعار زن زندگی آزادی جز مرگ انسان ها و ویرانی یه کشور هیچ چیز دیگری نیست!
    تا عقل نباشد جان در عذاب است : اونا که بیرون گود نشستن میگن لنگش کن میخوان ایران به نابود کنن سعودی نشنال و بی بی سی منو تو دلش به حال تو نمیسوزه میخوان ایران نباشه

    • شهرام آبان ۵, ۱۴۰۱

      خاک بر سرتون با این امنیت ،فساد،اختلاس،کشت و کشتار،داعش هم تند روهای اسلامی هستند،البته همه میدونند،دروغگو هستید

  • علی آبان ۴, ۱۴۰۱

    #ایران تسلیت??
    مسیح علینژاد: این حادثه تروریستی به هیچ جام نیست.
    من نه خیر ایران رو می خوام
    نه خیر زنان رو.
    و گرنه اول یه فکری به حال آمریکایی که توش هر ۱۵ ثانیه یه زن دچار خشونت خانگی (بر پایه آمار منتشر شده در یورونیوز متعلق به اتحادیه اروپا) و هر ۶۸ ثانیه یک زن دچار تجاوز جنسی میشه (برپایه آمار های منتشره جنبش me too#) می کردم.
    رابرت مالی هم غلط کرد که اصلاحات خواست؛ ما صرفا دنبال نابودی اسلام و حکومت اسلامی هستیم.
    دم اون تکفیری موساد و ام آی سکس و سیا گرم.
    دوستان از حرف های این فاحشه ی تجزیه طلب، عروسک خیمه شب بازی آمریکا که بگذریم دوباره به یه چیز می رسیم:
    #ایران تسلیت??
    واقعا تسلیت میگم به خانواده های این حمله ی تروریستی و البته ریزش دوباره متروپل.

  • امیر آبان ۴, ۱۴۰۱

    شورشی های بی تمدن
    همونقدر که ابوغریب جا داره
    اوین دو برابرش جا داره ها
    بپایید چه غلطی دارید می کنید
    بپایید از اینکه برای پیروزی شورشتون و تجزیه کشور دست به چه غلط هایی می زنید.
    #ایران تسلیت میگم.

  • ِ آبان ۴, ۱۴۰۱

    بمیرم برات که تکفیری جماعت اون موقع که زنده بودی بهت رحم نکردن و حالا هم که نیستی به زوارت رحم نمی کنند.‌.
    #ایران تسلیت

  • FAR آبان ۵, ۱۴۰۱

    سلام
    وای بر شما مردم ساده
    اینا رو سپاهیا انجام دادن بعد شمای ساده لوح و … میگین این جنایت نتیجه اعتراضات مردمه؟ انقدر ساده و …؟

    • امیر آبان ۵, ۱۴۰۱

      وای بر تو آدم باهوش و آگاه!
      وای بر تو آدم باهوش و آگاه!
      وای بر تو آدم باهوش و آگاه!
      یک دهه ی پیش اعتراضاتی موسوم و ملقب به جنبش بهار عربی رخ داد.
      اعتراضات تبدیل به شورش شد.
      یک دهه گذشت.
      کاخ نشینان و کوخ نشینان همه مدفون.
      اهل قلم و اهل علم همه در گور.
      سرباز و شورشی غرق در خون.
      برای چی؟
      حقوق بشر؟
      حقوق بشر یک دهه ست بیست چهار ساعتی در حال نقض شدنه.
      برای زن روسپی گری آزادی؟
      آره زن ها روسپی شدن ولی روسپی شورشی ها و ارتشی ها.
      برای مرد میهن آبادی؟
      از تونس بگیر تا سوریه همه چیز و همه جا ویران شده.
      برای درخت های فرسوده؟
      درخت ها همگی تو آتش سوختند.
      برای احساس آرامش؟
      توی یک دهه جنگ شورشی ها و ارتشی ها و کشته شدند.
      یکی بیاد و بگه برای چی؟
      برای چی این کشور ها ویران شدند؟
      هدف هر چی بود؛ توی هیچ کشوری بهش نرسیدند.
      چرا تا وقتی که تجربه میگه شورشی پیروز بشه
      کشور ویران میشه باید اجازه داد کشور ویران شه؟
      مگه غیر از اینه که وقتی کشور های عربی ای که حاکمیتشون سقوط کرد دو روز بعدش پیروز شده ها دچار اختلافات درونی شدند و از هم فروپاشیدند؟
      اول حرف از بهترین کار ها می زدند بعد دعواشون می شد سر اینکه کی حاکم باشه به روی هم آتش می گشودند و در نهایت کشور رو کامل ویران می کردند.
      جناب! بخوان:
      برای تغییر مغز های شورشی ها که پوسیده اند.

      • سبحان (تابو رپ) آبان ۵, ۱۴۰۱

        همه مثل تو نیستن که شما عربا ارزش زن رو اوردید پایین زن هم مثل مرد آدمه و عقل داره انتخاب رو میخواید بگیرید که هیچ مرمم میکشید میندازید تقصیر بقیه؟؟؟؟

        • امیر آبان ۵, ۱۴۰۱

          ارزش زن رو اونی آورد پایین؛ که به بهانه ی آزادی انتخاب زن رو کرد کالای جنسی.
          در انواع قالب ها هم به فروش می رسه:
          روسپی، بازیگر فیلم های مستهجن، برده ی جنسی، وسیله ای برای ارضای جنسی (برای این مورد مخصوص رجوع کنید به بابی کوتیک و شرکت اکتیویشن بلیزارد) و…
          توی ایران برای جلوگیری از همچین چیز های نفرت انگیزی قوانینی وجود داره.
          اگه هنوز نفهمیدی یه جور دیگه میگم:
          آزادی انتخاب خیلی چیز خوبیه؛ ولی به شرط اینکه آدم رو به منجلاب کثافت نکشه.
          گرفتیم یکی اومد گفت بدن خودمه خودکشی کرد.
          گفت بدن خودمه مواد مخدر مصرف کرد.
          گفت بدن خودمه کارگر جنسی شد.
          گفت بدن خود و بچمه پدوفیل شد.
          و…
          اینجوری که نمیشه! و گرنه از اعتیاد به انواع مواد مخدر تا انواع قتل ها انواع تجاوز ها و… شیوع پیدا می کنه.

        • PH آبان ۵, ۱۴۰۱

          تو ایران به زن جایگاه دادن وگرنه تو کشور های اروپایی زن یه کالای جنسیه

          • سبحان (تابو رپ) آبان ۶, ۱۴۰۱

            جایگاه زن تو ایران حفظ شده؟ سیقه ، دیه نصف مرد ، پوشش اجباری ، قوانین بازار کار ، قوانین قضایی بخوام بگم تا صبح تموم نمیشه برده جنسی یعنی سیقه شرعی برده جنسی یعنی نداشتن قدرت انتخاب و برعکس مرد آزاد باشه زن تو ایران فقط یه برده جنسیه که چایی میاره و شماها راضی ایید و ما مثل شما چشامون رو واسه منافعمون نمیبندیم

    • FRR آبان ۵, ۱۴۰۱

      ???‍♂️ این تئوری “کار خودشونه” رو از ایرانی جماعت بگیری مغزش کلا هنگ می کنه.

      • Az آبان ۵, ۱۴۰۱

        همونطور که اگه واژه “ دشمن” رو از شما بگیرن، دیگه چیزی ندارید که همه چیزها رو گردنش بندازین!
        اقتصاد ورشکست میشه کار دشمنه
        پول نفت گم میشه کار دشمنه
        اختلاس، خشک شدن رودها و دریاچه ها، کودکان کار، آمار طلاق، آلودگی هوا، بیکاری، فقر، فساد، نابودی جنگلها، تصادفات جاده یی ، اعتراض دانشجویی، مادام العمر بودن مسولان ، فرار نخبه ها، کمبود نان، گران شدن بنزین و ……
        اینا از نظر شما کار دشمنه !!!!

        • FRR آبان ۶, ۱۴۰۱

          وقتی جوابی نداری بهتره حرف زیادی نزنی تا اینطوری حماقت خودت رو نشون ندی. اینکه شماها متوهم هستید و مثل دائی جان ناپلئون همیشه توهم توطئه دارین چه ربطی به گرانی و خشک شدن دریاچه و اختلاس و آلودگی و … داره؟ اونهایی هم که دشمن دشمن می کنند لنگه خودتون متوهم روانی هستند. اگر فکر می کنی چون چهارتا رسانه خارجی ازتون تعریف کردند بین امثال تو و اونها کوچکترین فرقی هست سخت در اشتباهی! هر دو طرف با توهمات و وحشی گری تون آینده ایران رو به بازی گرفتید. مردم از ریخت جفتتون متنفرند.

  • FAR آبان ۵, ۱۴۰۱

    یه احمق ساده هم میتونه بفهمه که وسط اعتراضات وقتی این جنایات اتفاق میفته، کار کیه! اینا مهسا امینی رو کشتن هنوز گردن نگرفتن بعد این کشتار نمیدونین کار کیه؟ سپاه دروغ گو

    • امیر آبان ۵, ۱۴۰۱

      پروژه ی کشته سازی برای گسترش شورش.
      پروژه ی ناامن سازی برای گسترش شورش.
      پروژه ی نابودی تاسیسات مهم برای گسترش شورش.
      از شکست پروژه ی بمب گذاری در سد تا زنده شدن حدیث نجفی!
      کلهم اجمعین صرفا گافید.
      تخمین زده می‌شود که هر ساله نزدیک به ۱۲۰۰ نفر در آمریکا توسط مأموران پلیس کشته می‌شوند اما حدوداً در ۹۹ درصد از این موارد، مأموران به هیچ جرمی متهم نمی‌شوند.
      اکثر مأمورانی که هنگام انجام مأموریت کسی را به قتل می‌رسانند به ارتکاب جرم متهم نمی‌شوند و بنابراین محکومیت کیفری نیز پیدا نمی‌کنند. به این دلیل که در این شرایط، آنها تحت حمایت قوانین جاری در آمریکا قرار دارند.
      مجریان طرح موسوم به «نقشه‌برداری خشونت پلیس» توانستند ۷۶۶۶ مورد کشته شدن افراد توسط مأموران پلیس را بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ ثبت کنند. به گفته فعالان حقوق مدنی، این رقم شامل ۹۲ درصد کل مرگ افراد به دست پلیس است.
      از میان تمامی این‌ها، تنها در ۹۹ مورد مأموران مرتبط با قتل، رسماً تحت پیگرد قرار گرفتند که حدود ۱٫۳ درصد از کل آمار است و از این تعداد هم فقط پیگرد ۲۵ مأمور، به محکومیت قضایی آنها منجر شد. در آمریکا در هر سه ثانیه یک نفر بازداشت می‌شود و به تخمین اداره پلیس فدرال (اف‌بی‌آی)، تعداد بازداشت‌ها در سال ۲۰۱۸ به ده میلیون و سیصد هزار مورد رسید.
      هیچ جای جهان برای شورشی و مجرم جماعت فرش قرمز پهن نکرده اند؛ از چین و روسیه بگیر تا آمریکا و بریتانیا و این وسط ایران.
      داعشی ها، نامتمدن ها، وحشی ها، هنوز اوین جا داره.

      • سبحان (تابو رپ) آبان ۵, ۱۴۰۱

        یکی این …رو از برق بکشه امیر تو هیچی بارت نیست هیچی همینو بدونی کافیه ساده لوح …

        • امیر آبان ۵, ۱۴۰۱

          در این لحظه ته ته ته روشن فکری غرب زدگان رو مشاهده می کنید.

          • سبحان (تابو رپ) آبان ۶, ۱۴۰۱

            آخه عصاب آدمو خورد میکنی انقدر تعصب داری که کورت کرده خودتو گول میزنی من اصلا کاری با عقایدت ندارم ولی داری خودتو نابود میکنی فقط چون ظلم پرستی به هیچ جایی نمیرسه

    • PH آبان ۵, ۱۴۰۱

      داعش گردن گرفته میگه کار خودمه اینا میگن نه ?

  • میهمان آبان ۵, ۱۴۰۱

    با سلام
    اول سخن این حادته تروریستی به شدت وقیحانه رو محکوم می کنم و به تمام عزیزان استان فارسی و مردم ایران تسلیت عرض می کنم و تقاضای صبر برای تمام بازماندگان این عزیزان رو که هموطنانمان لودم رو دارم
    در آخر واقعا کامنت های دوستان ارزشی جالبه توی فرانسه هم حمله توریستی اگر اتفاق بیوفته شاید اونجام مقصر معترضین یا توی آلمان یا هر جای دیگه
    یکم تعقل و تفکر خوبه داعش مسئولیت رو برعهده گرفته نه معترضین مگر اینکه انقدر وقیحانه بگید مثل همیشه تمام مشکلات مملکت رو به جای اینکه پاسخگو باشید بندازید گردن فلان معترض یا فلان کشور بهتره فکری به حال جوابگویی بکنید نه انگ زدن

    • FAR آبان ۵, ۱۴۰۱

      احسنت به شما
      واقعا نمیدونم چرا بعضیا چرا انقدر کورن؟ واقعیت رو به هیچ وجه نمیخوان قبول کنن که بابا جان اینا دارم مردمو میکشن و برای جلوگیری از انقلاب دارم این کارها رو انجام میدن
      کمی فکر کنید و تعقل کنید

    • FAR آبان ۵, ۱۴۰۱

      احسنت

  • FAR آبان ۵, ۱۴۰۱

    به خدا صد تا مسیح علینژاد و هرکافری به این سپاهیا و سران این مملکت برتری داره، لعنت بر سران بی لیاقت/ هنوز قدرت دستشونه نمیتونن امنیت رو حفظ کنن/ مردم که چشماشونو به هراختلاس و ریاکاری و کشتار مردم به دست و دزدی ها بستن و عین این جاهلان میمونن

    • تی آبان ۵, ۱۴۰۱

      تکلیف این سپاهیا و اینکه چی براشون مهمه که مشخصه. شاید ۲۰ سال پیش نبود ولی الان همه میشناسن اینها رو. الان باید از موجودات دوروی نفرت انگیزی مثل علینژاد حذر کرد که ادعاهای حقوق بشری و ایران دوستی شون ما رو پاره کرده ولی برای پول حاضرند هر بی شرفی و خیانتی رو انجام بدن. متاسفانه مردم نادان گول ظاهر این افراد رو می خورند همونطور که ۲۰-۳۰ سال پیش گول ظاهر سپاهیا و انقلابیون رو می خوردند.

  • PH آبان ۵, ۱۴۰۱

    یکی از دوستان به نکته خوبی اشاره کرد اگه این جمله *کار خودشونه* رو ازشون بگیری مخشون هنگ میکنه ????
    داعش گردن گرفته
    البته این مدت مشخص شد با داعش ها هیچ فرقی ندارید

  • PH آبان ۵, ۱۴۰۱

    دوستانی که نظر میدن به یه نکته ریز توجه کنید اکثر خبر های روزیاتو جوی رو ایجاد میکنن که دوگروه با تفکرات متفاوت با هم بحث کنن!یه تنش مجازی ایجاد کنن!حالا برای گرفتن کامنته یا چیز دیگه نمیدانم!اما هوشیار باشیم ما همه مردم یه کشور هستیم و اولویت همه ی ما ایران ??

    • . آبان ۶, ۱۴۰۱

      Ph = امیر = مشنگ

  • امیر آبان ۵, ۱۴۰۱

    به علت اهمیت زیاد بار دیگری این کامنت رو ارسال می کنم.
    وای بر تو آدم باهوش و آگاه!
    وای بر تو آدم باهوش و آگاه!
    وای بر تو آدم باهوش و آگاه!
    یک دهه ی پیش اعتراضاتی موسوم و ملقب به جنبش بهار عربی رخ داد.
    اعتراضات تبدیل به شورش شد.
    یک دهه گذشت.
    کاخ نشینان و کوخ نشینان همه مدفون.
    اهل قلم و اهل علم همه در گور.
    سرباز و شورشی غرق در خون.
    برای چی؟
    حقوق بشر؟
    حقوق بشر یک دهه ست بیست چهار ساعتی در حال نقض شدنه.
    برای زن روسپی گری آزادی؟
    آره زن ها روسپی شدن ولی روسپی شورشی ها و ارتشی ها.
    برای مرد میهن آبادی؟
    از تونس بگیر تا سوریه همه چیز و همه جا ویران شده.
    برای درخت های فرسوده؟
    درخت ها همگی تو آتش سوختند.
    برای احساس آرامش؟
    توی یک دهه جنگ شورشی ها و ارتشی ها و کشته شدند.
    یکی بیاد و بگه برای چی؟
    برای چی این کشور ها ویران شدند؟
    هدف هر چی بود؛ توی هیچ کشوری بهش نرسیدند.
    چرا تا وقتی که تجربه میگه شورشی پیروز بشه
    کشور ویران میشه باید اجازه داد کشور ویران شه؟
    مگه غیر از اینه که وقتی کشور های عربی ای که حاکمیتشون سقوط کرد دو روز بعدش پیروز شده ها دچار اختلافات درونی شدند و از هم فروپاشیدند؟
    اول حرف از بهترین کار ها می زدند بعد دعواشون می شد سر اینکه کی حاکم باشه به روی هم آتش می گشودند و در نهایت کشور رو کامل ویران می کردند.
    جناب! بخوان:
    برای تغییر مغز های شورشی ها که پوسیده اند.
    جنابان! بدانید و آگاه باشید که دشمن با حملات تروریستی ای مانند، تیراندازی به مردم در مکان های مذهبی، بمب گذاری در تاسیسات مهم مانند مراکز تامین برق و آب و گاز و سایت های هسته ای، تهدید تحریم های بیشتر، پروژه ی کشته سازی و…
    سعی می کنه جنبش بهار عربی رو در ایران تکرار کنه و همه چیز و همه کس در این سرزمین را نابود کنه.

    • سجاد آبان ۶, ۱۴۰۱

      خون این همه آدم به گردن تک تک آدماییه که با نا امن کردن فضای کشور شاخکای این تکفیریای حروم زاده رو تیز کردن … مصداق حقی و عینی حق الناسه فردای قیامت تک تک این روشنفکرا در درگاه خدا پاسخگو خواهند بود و در دنیا و اخرت جهنم جایگاهشون خواهد بود انشالله . خدایا نفرین میکنیم هرآنکس که این شیادهارو لفظا قلما قلبا و حتی تلویحا و حتی غیر آگاهانه حمایت کرده نگذری ازشون به حق اولیای مقربت

    • HH آبان ۶, ۱۴۰۱

      سوال خوبی پرسید. کاربر az و کاربر FAR و همچنین کابر سبحان آیا جواب منطقی دارین؟
      چرا برای آرتین هشتگ نمیزنن پس؟
      چرا اینستا هشتگ شاهچراغو مسدود کرد؟
      راه بهتری برای حواس پرتی نبود؟
      بابا تحلیلگرا، بابا سلطانای هوش و درک سیاسی، نبوغتون داره خفمون میکنه نکشید ما رو از شدت منطقی بودن تحلیلاتون. ملت داغدارن یه عده مثل شما با دروغگویی و ربط دادن های بدون سند و مدرک دنبال منفعت طلبی سیاسی از وسط این وضعیت هستین.

      راستی تیم روزیاتو، سردبیر محترم، نویسنده های محترم، شما ها دیگه چرا برای آرتین هیچ مطلبی ننوشتین؟
      این بچه خانوادشو پدرشو مادرشو برادرشو از دست داد
      میدونید چقدر سخته
      حداقل کاری که برای همدردی میتونید انجام بدید نوشتن یک مطلب هست

  • PH آبان ۵, ۱۴۰۱

    دوستانی که میگن کار خودشونه پس مهسا رو کشتن براش هشتگ زدین چرا برای ترور اخیر هشتگ نمیزنین؟

    • امیر آبان ۶, ۱۴۰۱

      حاجی اینها تا قبل از پروژه ی کشته سازی می گفتن توی ایرانی روزی دو هزار نفر خودکشی می کنند؛ بعدش به این نتیجه رسیدن روزی دو هزار نفر توسط نیرو های حافظ امنیت و تمامیت ارضی کشته میشن.
      مملکت نیست که! دیوونه خونه ی شورشی هاست!

      • HH آبان ۶, ۱۴۰۱

        خب اگه این چرت و پرتا رو نگن که حقوقشون کم میشه. یه عده هم بالاخونشون رو دادن اجاره هر چرت و پرتی شنیدن باور میکنن. به خیال خودشون خیلی میفهمن. ته فهمیدنشون اینه که “کار خودشونه”
        دلیل و مدرک ازشون بخوای هم فحشت میدن