۹ راهکار برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه

۹ راهکار برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لکه چربی یکی از لکه‌های سخت است که اگر سریع برای پاک کردن آن اقدام نکنید، از بین بردن آن بسیار دشوار خواهد شد. دانستن تکنیک‌ها و فوت و فن‌‌های از بین بردن لکه چربی روی ملحفه بسیار مهم است. وقتی این راهکارها و تکنیک‌ها را بشناسید، حین اتفاق آرامش خواهید داشت و به جای ناراحت شدن و وقفه، به سرعت برای پاک کردن لکه‌ها اقدام می‌کنید. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید تا بهترین راهکارهای خانگی از بین بردن لکه چربی روی ملحفه را معرفی کنیم.

1. ابتدا چربی روی ملحفه را حذف کنید

نکته اول؛ برای اولین گام سریعا یک دستمال کاغذی بردارید و روی لکه چرب بگذارید تا چربی آن را تا حد امکان جذب کند.

نکته دوم؛ پارچه را خیس نکنید. حتی یک قطره آب هم باعث تشدید لکه چربی روی ملحفه می‌شود.

نکته آخر این است که قبل از اقدام برای از بین بردن لکه چربی، ملحفه را در فضای گرم (نزدیک شوفاژ) قرار ندهید. گرما باعث تشدید لکه چربی می‌شود. برای اطمینان از کثیف نشدن ملحفه‌ها می‌توان از کاور لحاف استفاده کرد که از بین بردن لکه‌ها مشکل‌ساز نشود.

2. مایع ظرفشویی؛ برای از بین بردن لکه چربی روی ساتن

برای انتخاب محلول از بین بردن چربی باید به نوع پارچه هم دقت کنید. لکه چرب روی ملحفه‌‌ها و انواع روتختی را به کمک مایع ظرفشویی می‌توان به راحتی از بین برد. کافی است قبل از اینکه پارچه را خیس کنید یک قطره مایع ظرفشویی را توسط نوک انگشت‌هایتان روی لکه بریزید و ۵ دقیقه صبر کنید، سپس آن را زیر آب بشویید.

3. محلول الکل؛ پاک‌کننده چربی‌های لحاف و ملحفه!

یک راه دیگر برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه استفاده از محلول الکل است. برای این کار باید محلول الکل را روی پارچه بمالید و بعد از اینکه لکه از بین رفت آن را آبکشی کنید. توجه کنید؛ اگر از ملحفه و کاور استفاده نکنید باید برای خرید پتو اقدام کنید چرا که ممکن است لکه‌ها به جای ملحفه روی پتو بریزند و پاک نشود!

4. پودر تالک؛ از بین‌برنده‌ لکه چرب!

پودر تالک در واقع پودری است که در پوشک و پودر بچه و گاها در برخی مواد آرایشی استفاده می‌شود. این گزینه خانگی می‌تواند تا حد زیادی روغن را به خود جذب کند از این جهت برای پاک کردن لکه‌های چرب روی ملحفه، لباس و حتی مبل و فرش مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از پودر تالک باید آن را روی لکه چرب ملحفه بریزید، سپس بعد از ۶ تا ۱۲ ساعت آن را به وسیله یک دستمال خشک از روی ملحفه پاک کنید.

5. از بین بردن لکه چربی با سرکه؛ پاک‌کننده قوی و خانگی چربی‌ها!

سرکه یکی دیگر از پاک‌کننده‌های کارآمد و خانگی قابل دسترس برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه است. برای استفاده از سرکه به عنوان پاک‌کننده کافی است سرکه و آب را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. لکه چربی ملحفه را با این ترکیب بشویید و با آب و صابون آبکشی کنید. سپس لباس را در هوای آزاد زیر نور خورشید خشک کنید. بعد از خشک شدن متوجه از بین رفتن لکه چربی خواهید شد.

6. صابون لباسشویی؛ روش خانگی برای پاک کردن چربی‌های ملحفه

ممکن است لکه‌ای قدیمی روی ملحفه جا مانده باشد. در این صورت باید صابون لباسشویی را داخل یک ظرف آب کنید، سپس آن را بهم بزنید تا کف کند. به کمک یک مسواک از کف صابون روی لکه چربی بریزید و سپس آن را با مسواک تمیز کنید. در آخر با یک دستمال مرطوب جای آن را پاک کنید و بگذارید خشک شود. نکته مهم در این روش نریختن آب صابون روی لکه چربی است و حتما باید از کف صابون استفاده کنید.

7. استفاده از گچ؛ راهکار عجیب از بین بردن لکه چربی روی ملحفه

اگر لکه چربی روی ملحفه خیلی بزرگ و زیاد نباشد می‌توان از گچ برای از بین بردن آن استفاده کرد. برای شروع باید روی لکه را با یک دستمال خشک تمیز کنید سپس روی آن را به صورت کامل با گچ بپوشانید. بعد از گذشت چند دقیقه لباس را آبکشی کنید.

۹ راهکار برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه

8. پودر بچه برای از بردن لکه چربی روی ملحفه

استفاده از پودر بچه برای از بین بردن لکه چربی مشابه گچ است. کافی است پودر بچه را روی لکه چربی بریزید و بعد از ۵ دقیقه چربی را با مسواک پاک کنید. نمک و پودر ذرت نیز بهم همین ترتیب می‌تواند به از بین بردن لکه چربی روی ملحفه کمک کنند.

9. خمیردندان؛ تمیز کننده خانگی چربی

برای استفاده از خمیردندان کافی است آن را روی مسواک بریزید و لکه چربی را توسط مسواک پاک کنید. در نهایت آن را آبکشی کنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

نکات مهم برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه

نکته اول این است که باید خیلی سریع بعد از دیدن لکه چربی برای پاک کردن آن اقدام کنید. هر چه زودتر این کار را انجام دهید احتمال پاک شدن لکه نیز بیشتر خواهد بود.
نکته دوم جنس ملحفه است. اگر ملحفه حساسی دارید و جنس خاصی دارد، تا حد امکان از روش‌های خانگی بپرهیزید. برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه‌های حساس می‌توان آن‌ها را در زودترین زمان ممکن به خشکشویی داد. نکته سوم این است که حتما لکه چربی روی ملحفه را از آب دور کنید.

از آنجایی که روغن با آب مخلوط نمی‌شود بهتر است تا قبل از پاک شدن لکه آن را با آب ترکیب نکنید، چرا که این موضوع فقط أوضاع لکه را بدتر و پاک کردن آن را سخت‌تر می‌کند. نکته آخر این است که بعد از آبکشی و قبل از آویزان کردن ملحفه‌ها روی طناب، حتما لکه‌ها را چک کنید و از پاک شدن آن‌ها اطمینان داشته باشید. ممکن است مجبور باشید برای پاک کردن لکه از چندین روش استفاده کنید پس دلسرد نشوید.

۹ راهکار برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه

خرید انواع کاور لحاف و روتختی از صفاهوم

در این مقاله شما را با ۹ روش آسان خانگی و کاربردی برای از بین بردن لکه چربی روی ملحفه آشنا کردیم. فراموش نکنید اگر در زمان مناسب و به سرعت به لکه‌های چربی رسیدگی نشود از بین بردن آن‌ها بسیار دشوار و بعضا غیر ممکن خواهد شد. اما استفاده مداوم از سرکه، پودر تالک و سایر وسایل همه مواردی که گفتیم به مرور باعث آسیب به بافت ملحفه‌ها می‌شود.

برای خرید ملحفه باید دنبال یک فروشگاه باکیفیت و مطمئن باشید که با خیالی آسوده خریدتان را انجام دهید.فروشگاه اینترنتی صفاهوم به آدرس safahome.com بهترین انتخاب‌ها را به شما خواهد داد.

بدون نظر

ورود