نگاهی نزدیک به تجهیزات استخر

نگاهی نزدیک به تجهیزات استخر

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هنگامی که استخر شما ساخته و طراحی شد ، اکنون زمان آن رسیده است که تجهیزات و لوازم مورد نیاز استخر را برای داشتن آبی شفاف و زلال و لذت بردن از استخر را فراهم کنید. یادگیری اصول اولیه عملکرد استخر به شما این امکان را می دهد که آرامش داشته باشید و از استخر خود نهایت لذت را ببرید. نه تنها از آرامش خاطر بیشتری برخوردار خواهید شد، بلکه از مزایای عمر طولانی تر تجهیزات استخر و هزینه خدمات کمتر نیز برخوردار خواهید بود. در اینجا تجهیزات استخر را که نیاز دارید، با یکدیگر بررسی می کنیم.

به یاد داشته باشید جهت نصب تجهیزات استخر ، از یک متخصص و حرفه ای در زمینه استخر مشاوره بگیرید و یا از آن شخص بخواهید تجهیزات شما را نصب کند، تا بعدها دچار مشکلات در استخر خود نشوید.

نگاهی نزدیک به تجهیزات استخر

انتخاب تجهیزات استخر

طیف زیادی از تجهیزات استخر برای استخر شما وجود دارد. از گرمایش گرفته تا جاروی استخر ، مجموعه ای از گزینه های فناوری برای انجام عملکردهای مشابه که بسیار زیاد می باشد. اما همیشه تجهیزات استخری را انتخاب کنید که با استخری که در حال ساخت آن هستید مطابقت داشته باشد .

انتخاب تجهیزات برای استخرها به حجم آب استخر، استفاده از استخر، ویژگی های استخر و میزان تکنولوژی یا اتوماسیون انتخاب شده بستگی دارد. همه سیستم های پایه استخر شنا به یک شکل کار می کنند. در حین کار عادی، آب با استفاده از مکش ایجاد شده توسط پمپ استخر از استخر خارج می شود، از زهکش اصلی و اسکیمرها به داخل پمپ کشیده می شود. پمپ استخر، با فشار ، آب را به سمت  فیلتر استخر هدایت میکند و آب پس از عبور از سیستم گرمایشی، کلرزن یا سایر تجهیزات به استخر باز می گردد. فیلتر کردن و ضدعفونی صحیح آب استخر، استخر را سالم و عاری از زباله، باکتری و جلبک می کند. در ادامه به معرفی تعدادی از تجهیزات استخر که برای استخر شما ضروری است می پردازیم .

پمپ استخر

پمپ استخر، آب را در سراسر سیستم استخر به گردش در می آورد. پمپ ، منبع اصلی گردش آب برای استخر است و وظیفه حذف مواد زائد از آب و توزیع مواد شیمیایی را دارد. کارایی آن به زمان کافی و نگهداری منظم بستگی دارد. پمپ های خود را برای کارکرد کامل با فیلتر انتخابی مطابقت دهید. پمپ استخر هایواتر از کیفیت بالا و فوق العاده و بی صدا برخوردار است. پمپ های استخر هایواتر ، دارای سایزها و سرعت های متفاوتی می باشد که برای استخرهای مختلف و متناسب با فیلتر استخر شما طراحی و ساخته شده است . این پمپ ها دارای مهر و موم های مکانیکی با کیفیت بالا، شفت های فولادی ضد زنگ و اتصال دهنده ها هستند که تضمین می کند که این پمپ عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی را دارد.

فیلتر استخر

فیلتر استخر، آب را فیلتر می کند و به شفاف نگه داشتن آن کمک می کند. فیلتر زباله های حل نشده (و مقداری محلول) را از آب حذف می کند و به مواد شیمیایی استخر اجازه می دهد تا روی کار خود یعنی حذف باکتری ها و جلبک ها تمرکز کنند. فیلتر استخر (شنی ،کاتریج ، دیاتومه) را با توجه به نیاز، حجم استخر و بودجه خودتان انتخاب کنید. اما ما به عنوان یکی از متخصصان صنعت استخر و سونا و جکوزی ، فیلتر استخر شنی هایواتر را به شما توصیه می کنیم تا استخر شما تا حد امکان نیاز به تعمیر و نگهداری نداشته باشد. شن و ماسه و سیلیس ازرسانه های مورد استفاده در فیلتر شنی هایواتر می باشد ، همچنین فیلتر های استخر هایواتر به شستشو و آبکشی کمی نیاز دارند و می توانند مصرف آب را کاهش دهند. فیلترهای شنی استخر هایواتر ، در سایزهای مختلف و برای استخرهای کوچک خانگی تا استخرهای بزرگ عمومی و ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. فیلتر استخر هایواتر ، قادر است ذرات و زباله های کوچک به اندازه ۵۰ میکرون را از استخر یا آبگرم شما فیلتر کند. این فیلترها با کاهش نیاز به تمیز کردن عناصر دارای حداقل تعمیر و نگهداری است و می تواند استخر شما را با توجه به حجم و انتخاب درست سایز فیلتر در ۶ تا ۸ ساعت فیلتر کند.

سیستم گرمایشی

اکثر استخرهای باز مجهز به سیستم های گرمایشی هستند که به شما این امکان را می دهد ، فصل شنا خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. سیستم های گرمایشی ، قبل از راه اندازی استخر در بهار نیاز به سرویس و تمیز کردن دارد. تعداد بیشماری محصولات گرمایشی از جمله مبدل حرارتی ، دیگ و مشعل ، پکیج های گرمایشی و پمپ های حرارتی برای گرمایش استخر وجود دارد. نحوه و زمان استفاده از استخر تعیین می‌کند که کدام یک از فناوری های گرمایش استخر، نیازهای شما را برای گرمایش، کارایی و هزینه برآورده می‌کند. ما به مشتریان خود کمک می کنیم تا از نظر هزینه به ازای هر درجه گرم شدن، بفهمند که کدام یک از این فناوری ها برای استخر او مناسب تر است. مبدل حرارتی استخر ، دمای آب مورد نظر را تنظیم و حفظ می کنند . مبدل حرارتی استخر هایواتر از آن دسته محصولاتی می باشد که آب گرم را از دیگ و آب سرد را از استخر گرفته و پس از تبادل گرمایی آب گرم را به سمت استخر هدایت می کند.

سایر تجهیزات گرمایشی مورد استفاده در استخر می توان به سیستم های گرمایش استخر خورشیدی اشاره کرد که مفهومی نسبتاً ساده است که قدمت آن به قرن ها پیش می رسد. یک کلکتور روی سقف خانه که از لاستیک EPDM یا مواد PVC ساخته شده است، برای جمع آوری گرما نصب  می شود. کلکتور ها هزینه عملیاتی پایینی دارند، عمر طولانی دارند و سازگارترین گزینه با محیط زیست هستند

پمپ های حرارتی بسیار کم مصرف هستند و طبق اصول یک یخچال کار می کنند، مگر در حالت معکوس. از آنجا که آنها گرما را از هوا می گیرند، تنها یک پنجم انرژی لازم است تا آنها را در حین تولید به حرکت درآورند. برای استفاده در استخرهای آب نمک ایده آل نیست زیرا نمک می تواند بر اجزای آن تأثیر بگذارد. یاد آوری می کنیم که ، نصب یا تهیه سیستم گرمایش استخر در حین ساخت یک استخر جدید بسیار مقرون به صرفه تر از تلاش برای افزودن آن در آینده است.

ضدعفونی کردن استخر

استخرهای شنا برای بهداشت مناسب نیاز به جریان مداوم کلر یا برم دارند. کلرزن استخر ،  تنها جایی است که به غیر از خود آب استخر، مواد شیمیایی استخر را میتوان در آن قرار داد. کلریناتور نمک، نمک معمولی را به صورت خودکار به کلر تبدیل می کند ، اما کلرزن استخر و سایر تغذیه کننده های شیمیایی ، کلر، برم و سایر مواد شیمیایی ضدعفونی کننده را به آب استخر اضافه می کند. انواع سیستم های ضدعفونی کننده استخر وجود دارد که هر یک به طریقی آب استخر را ضدعفونی می کند، اما در تمامی موارد نیاز به مقدار کمی کلر وجود دارد.

کلرزن استخر هایواتر ، به طور خودکار کلر آب استخر را بررسی می کند و مقدار دقیق مورد نیاز جهت ضدعفونی کردن استخر را تجویز می کند. در مصرف بیش از حد کلر صرفه جویی می کند و آسیب به استخر را به دلیل پایین آمدن سطح مواد ضدعفونی کننده کاهش می دهد.

سیستم های یونیزه کننده ، از جریان ولتاژ پایین روی میله های مس و نقره استفاده کنید. یونانی‌ها می‌دانستند که آبی که در ظروف مسی (یا با سکه‌های نقره‌ای) نگهداری می‌شود، خالص است و مستعد رشد جلبک‌ها نیست. یون های نقره به عنوان یک ضدعفونی کننده عمل می کنند و یون های مس جلبک ها را از بین می برند. با این حال، یک استخر یونیزه برای بهداشت موثر هنوز به یک اکسید کننده نیاز دارد، بنابراین اکثر تولید کنندگان کلر را توصیه می کنند.

ازن استخر ، سال‌هاست که وجود دارد و یکی از موثرترین ضدعفونی‌کننده‌ها/اکسیدکننده‌ها در بازار هستند. متأسفانه، ازن سمی است و بنابراین به دستگاه ازن زن استخر ، نیاز دارد تا ازن را وارد آب کند، زیرا ازن خیلی محلول در آب نیست. نکته مثبت این است که مواد شیمیایی کمتری برای حفظ بهداشت استفاده می شود. ازن به سرعت باکتری ها را از بین می برد، اما معمولاً برای ادامه کار در استخر در زمانی که سیستم کار نمی کند، به مقدار کمی کلر یا برم نیاز دارد. ازن بر pH تأثیر نمی گذارد و به TDS کل جامدات کمک نمی کند. گاز ازن تجزیه می شود و اکسیژن تشکیل می دهد و یک باکتری کش بسیار موثر است.

نگاهی نزدیک به تجهیزات استخر

اسکیمر استخر

اسکیمر استخر، نقطه مکش روی سطح استخر که آب پمپ را تامین می کند، زباله‌های شناور سطح آب را می‌گیرد، قبل از اینکه در آب فرو برود و به کف استخر بیفتد. دارای یک سرریز یا “فلپ” است که به طور خودکار با سطوح نوسان آب تنظیم می شود و فقط به لایه بالایی آب اجازه می دهد روی آن جاری شود. سبد اسکیمر ، باید به طور منظم (حتی چندین بار در روز در پاییز) خالی شود تا از کارایی و عملکرد صحیح حاصل شود.

رطوبت گیر استخر

از تجهیزات استخر که اکثرا در استخرهای سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرد، رطوبت گیر استخر می باشد. تبخیر سطحی آب، در استخرهای سرپوشیده امری اجتناب ناپذیر است. رطوبت باعث ایجاد کپک، قارچ ، خرابی لوازم استخر و بنای استخر می شود. در نتیجه نیاز به یک رطوبت گیر در استخر، احساس می شود. رطوبت زدایی استخر از آسیب های ناشی از رطوبت جلوگیری کرده و تجهیزات استخر را ایمن نگه می دارد.

پرکن اتوماتیک استخر

یک پرکننده خودکار استخر که مستقیماً به سیستم آب شما متصل است، به محض اینکه از سطح تنظیم شده خود پایین بیاید، آب را به استخر شما اضافه می کند. بسیار مهم است که اجازه ندهید سطح آب استخر خیلی پایین بیاید زیرا پمپ می تواند خشک شود و موتور را خراب یا حتی بسوزاند.

بازگشت استخر

نقطه بازگشت، نقطه ای است که در آن آب گردشی به استخر باز می گردد. در واقع اینها اتصالات ورودی هستند که معمولاً در انتهای مخالف استخر با اسکیمر قرار می گیرند. از طریق آنها آب پس از عبور از فیلتر اجازه می یابد دوباره وارد استخر شود. اگر به سمت بالا باشند، گردش سطحی ایجاد می کنند که زباله های شناور را به سمت اسکیمرها حرکت می دهد.

نگاهی نزدیک به تجهیزات استخر

در پایان

سیستم فیلتراسیون ، سیستم ضدعفونی کننده و سیستم گرمایش استخر ، دارای تجهیزاتی می باشد که باید کیفیت و کارایی قابل قبولی داشته باشد. تجهیزات استخر هایواتر شامل پمپ ، فیلتر ، کلرزن ، اسکیمر ، مبدل ، رطوبت گیر و سایر تجهیزات استخر می باشد. برای مشاهده انواع تجهیزات استخر ، می توانید به سایت digipoolmarket.com مراجعه نمائید و یا با شماره ۵۸۹۲۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود