توضیحات نیلوفر مردانی اسکیت باز ایرانی درباره حضور بدون حجابش در یک مسابقه + ویدئو

توضیحات نیلوفر مردانی اسکیت باز ایرانی درباره حضور بدون حجابش در یک مسابقه + ویدئو

نیلوفر مردانی، اسکیت باز ملی پوش ایرانی که به دنبال انتشار تصاویری از حضور بدون حجابش در مسابقات آزاد ترکیه خبرساز شده بود، توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

چند روز قبل تصاویری از نیلوفر مردانی در مسابقات آزاد ترکیه منتشر شد که نشان می داد او بدون حجاب و با لباسی مشکی که نام ایران بر روی آن قرار داشت، برای دریافت مدال خود روی سکو حاضر شده بود.

در واکنش به این اتفاق، وزارت ورزش با انتشار اطلاعیه ای در پایگاه خبری این وزارتخانه اعلام کرد نیلوفر مردانی بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون مرزی در مسابقات اسکیت ترکیه شرکت کرده بود.

در اطلاعیه ی پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان آمده است:

این وزارتخانه با تأکید بر حفظ ارزش های اسلامی در مسابقات ورزشی و یادآوری قهرمانی‌ ها و افتخارآفرینی‌های ورزشکاران بانوی ایرانی در رشته‌های مختلف با حفظ حجاب اسلامی و تقبیح عدم برخورداری نیلوفر مردانی از پوشش مصوب امور بانوان این وزارتخانه اعلام کرد بر اساس اطلاعات دریافتی از فدراسیون اسکیت، این ورزشکار از ماه گذشته در تیم ملی ایران عضویت نداشته و او در سفری شخصی و بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در این مسابقات حضور پیدا کرده است. ضمن اینکه تیم ملی ایران نیز در این مسابقات شرکت نکرده است.

همچنین روز گذشته نیلوفر مردانی با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود به ارائه ی توضیحاتی درباره ی حضور بدون حجابش در مسابقات آزاد ترکیه پرداخت.

مردانی در این ویدئو گفت حضور او در مسابقات ترکیه با هزینه شخصی خودش و با هدف کسب جایزه ی هزار دلاری آن بود. او در ادامه توضیح داد که بلافاصله بعد از اتمام مسابقات برای دریافت مدال بر روی سکو رفت و طبق قوانین باید کلاه خود را برمی‌ داشت که در این حین متوجه افتادن اسکارف ورزشی خود نشد.

او با اشاره به حاشیه‌ های انتشار تصاویرش تأکید کرد که نمی‌ خواهد برای ادامه‌ ی فعالیتش در تیم ملی مشکلی به وجود آید و از مردم ایران بخصوص هم‌رشته‌ ای‌ های خود به خاطر انتشار اخبار ناراحت کننده و ایجاد فضای متشنج عذرخواهی کرد.

پیش تر الناز رکابی، ملی پوش تیم سنگ نوردی زنان کشور نیز با حضور بدون حجاب خود در فینال مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی خبرساز شده بود.

رکابی نیز همچون مردانی پس از این اتفاق اعلام کرد حضور بدون حجابش در مسابقه سهوی بوده و و از مردم ایران به خاطر تشنج ایجاد شده، عذرخواهی کرد.

بیوگرافی نیلوفر مردانی

نیلوفر مردانی متولد سال ۱۳۷۲ در تهران، ورزشکار اسکیت سرعت، عضو تیم ملی اسکیت سرعت ایران و مربی عالی بدنساز کمیته ملی المپیک است.

او ورزش اسکیت را از ۹ سالگی آغاز کرده است.

مردانی سابقه ی حضور در بازی‌ های آسیایی ۲۰۱۰ و مسابقات قهرمانی جهان اسکیت سرعت با تیم ملی ایران را دارد.

نیلوفر مردانی دارای مدرک دکتری در رشته دامپزشکی است و در کنار ورزش اسکیت، به عنوان دامپزشک فعالیت دارد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • سبحان (تابو رپ) آبان ۱۸, ۱۴۰۱

    خائنی اگه تریبون داری و حرفات بو میدن
    اگه از ترس منفعتت چشاتو بستی
    توهم هموست ظالمی توهم مجرم هستی