ماجرای بازداشت کتایون ریاحی و هنگامه قاضیانی و وضع محرومیتی جدید برای سلبریتی ها

ماجرای بازداشت کتایون ریاحی و هنگامه قاضیانی و وضع محرومیتی جدید برای سلبریتی ها

روز گذشته خبرهایی درباره ی بازداشت دو بازیگر مشهور زن، کتایون ریاحی و هنگامه قاضیانی و همچنین وضع محرومیتی جدید برای سلبریتی های حامی اعتراضات منتشر شد.

کتایون ریاحی از جمله نخستین چهره های مشهوری بود که به مرگ مهسا امینی و اعتراضات صورت گرفته در پی آن واکنش نشان دادند. ریاحی در مصاحبه ای بدون حجاب با یکی از شبکه های فارسی زبان خارج از کشور انتقادات سیاسی تندی را مطرح کرد. پس از این مصاحبه، برخی منابع غیر رسمی مدعی شدند مأموران امنیتی با ورود به خانه ی ریاحی قصد بازداشت وی را داشتند اما او در خانه حضور نداشت. پس از این اتفاق دیگر اطلاعاتی درباره ی وضعیت کتایون ریاحی وجود نداشت، تا روز گذشته که خبرگزاری تسنیم از بازداشت کتایون ریاحی خبر داد.

این خبرگزاری نوشته: «کتایون ریاحی از جمله چهره هایی بود که در ایام اخیر با انتشار محتواهای کذب به تشویش اذهان و وقایع اخیر کمک کردند».

به گفته ی تسنیم، ریاحی که تحت تعقیب بود، دیروز در ویلای خود در یکی از بخش های اطراف قزوین بازداشت شد.

خبرگزاری تسنیم همچنین اتهامات کتایون ریاحی را «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان کرده است.

همشهری آنلاین نیز جزئیات بیشتری از دستگیری کتایون ریاحی منتشر کرده است.

در خبر همشهری آنلاین آمده است:

رئیس کل دادگستری استان قزوین، علی شعبانی با اشاره به دستگیری کتایون ریاحی در یکی از روستاهای شهرستان آبیک از توابع استان قزوین، اظهار کرد: در پی برخی اظهار نظرهای بدون استناد در مورد وقایع اخیر و انتشار مطالب تحریک آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی، از سوی برخی چهره های سیاسی و سلبریتی ها، تعدادی از این افراد جهت پاسخگویی به مقام قضایی به دادگاه احضار شدند.

وی افزود: بر این اساس خانم کتایون ریاحی نیز که در دو ماه گذشته به انتشار مطالب تحریک آمیز و خلاف واقع پرداخته بود، علیرغم دریافت احضاریه از حضور در دادگاه خودداری کرده و متواری شده بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: همکاران دادگستری استان تهران پس از قطعیت این موضوع، پیگیری های لازم را در دستور کار قرار دادند و سرانجام با رصد صورت گرفته، وی در یکی از روستاهای آبیک دستگیر شد.

شعبانی خاطرنشان کرد: پس از دستگیری، خانم ریاحی برای طی شدن روند قانونی پرونده خود به تهران منتقل شد.

هنگامه قاضیانی چهره ی مشهور دیگری بود که خبرگزاری تسنیم دیروز خبر بازداشت وی را داد. این بازیگر در روزهای گذشته در اینستاگرام خود انتقادات سیاسی تندی را مطرح کرده و اقدام به انتشار تصویری بدون حجاب از خود کرده بود.

تسنیم نوشته: «هنگامه قاضیانی که طی روزهای گذشته با حمایت از آشوبگری‌ و با تهییج و ترغیب جامعه به اغتشاشات دامن زده بود، دیروز با حکم قضایی توسط دستگاه امنیتی بازداشت شد».

این خبرگزاری «ارتباط با رسانه‌های معاند و ضدانقلاب» را از دیگر اتهامات قاضیانی عنوان کرده است.

خبرگزاری میزان، رسانه قوه قضاییه نیز توضیحاتی در رابطه با بازداشت قاضیانی ارائه کرده است.

به گفته ی میزان، هنگامه قاضیانی دیروز بنا به حکم بازپرس جلب و به دادسرا منتقل شد و در آنجا بازپرس نسبت به تفهیم اتهام وی اقدام نموده است.

این خبرگزاری نیز اتهامات قاضیانی را «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان کرده است.

روز شنبه نیز خبرگزاری میزان از احضار تعدادی از چهره های سینمایی به دادسرا از جمله الناز شاکردوست، میترا حجار ، باران کوثری و سیما تیرانداز «به منظور پاسخگویی در مورد انتشار مطالب غیر مستند و تحریک آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی» خبر داده بود. این خبرگزاری همچنین نوشته بود در روزهای آتی چهره های دیگری نیز جهت پاسخگویی به مقام قضایی به دادستانی تهران احضار خواهند شد.

همچنین، خبرگزاری دولتی ایرنا از محروم شدن برخی سلبریتی های حامی اعتراضات از دریافت خدمات اجتماعی خبر داده است.

در خبر ایرنا آمده است:

یک منبع آگاه با اشاره به حمایت برخی از سلبریتی‌ها و هنرمندان از اقدامات ساختارشکنانه و رفتارهای غیرقانونی اخیر در کشور، گفت: با حکم قضایی تعدادی از این افراد طی روزهای گذشته از دریافت خدمات اجتماعی منع شده‌اند.

ی ادامه داد: فعالیت‌های تعدادی دیگر از این افراد نیز در حال بررسی است و برای آنها نیز طی روزهای آینده با حکم قضایی محدودیت‌هایی در زمینه دریافت خدمات اجتماعی اعمال خواهد شد.

۴ نظر

ورود

  • فرشاد آبان ۳۰, ۱۴۰۱

    خانوم ریاحی ۲ماه پیش پیامشو فرستاده بود،ولی ولش نکردن
    اونوقت اونی که میلیاردی میخوره میبره میگن دسترسی نداریم و پیدا نکردیم و هزار دروغ دیگه
    لعنت بر حامی دروغ و دروغگو

  • توماج..را آذر ۱, ۱۴۰۱

    اولین بار بود تیتر با موضوعی که خواندم،یکی بود،بسیار پرفایده،،وبا احترام و تعظیم و تشکر ویژه از نویسنده محترمتان،،خسته نباشید خدا قوت بتمام هنرمندان روزیاتو،،گود لایت

  • س.ر آذر ۲, ۱۴۰۱

    حضرت علی علیه السلام می فرمایند: هر چیزی محتاج عقل است وعقل محتاج ادب
    اگه دزدی و اختلاس در جامعه هست ،انقدر که این اواخر بی حجابی وبد حجابی آدم کشته ،جون آدمها رو نگرفته.پس مشخص میشه آدم با یه تیکه نان زنده می مونه ولی با بی فرهنگی وبد اخلاقی نه