خرید ویلا در نور و خرید زمین در نور

خرید ویلا در نور و خرید زمین در نور

شهرستان نور یکی از زیباترین شهرهای شمالی در استان مازندران است. این شهر نیز همانند سایر شهرهای شمالی از جاذبه‌های گردشگری فراوان، آب و هوای مطبوع و مناظر طبیعی بکر و سبز برخوردار است. خرید ویلا در نور یکی از بهترین اقدامات برای بهره مندی از این همه زیبایی و شکوه است، همچنین یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری خرید زمین در نور است. ما در این مقاله به این دو موضوع پرداخته‌ایم.

شهرستان نور و جاذبه‌های بی‌پایان

بدون شک نور یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است که در بخش غربی استان مازندران واقع شده است. این شهر علاوه بر زیبایی و سرسبزی طبیعی که دارا است جاذبه‌های گردشگری شناخته شده‌ای نیز دارد که مشهورترین آن‌ها آبشار آب پری، دریاچه الیمالات و پارک جنگلی کپشل است.

شهر نور در بخش‌های شمالی ساحلی و در بخش‌های جنوبی به کوهستان‌های پوشیده از درخت مشرف است. با توجه به موقعیت جغرافیایی قرارگیری شهرستان نور، این شهر در همه فصول سال میزبان گردشگران بسیاری است و از محبوبیت بالایی در میان آن‌ها برخوردار است. همین مسئله باعث می‌شود که خرید ویلا در نور رونق زیادی داشته باشد.

شهرستان نور در همسایگی آمل، محمودآباد، نوشهر و چالوس قرار دارد. در سال‌های نه چندان دور نور از جمله توابع شهر آمل بود اما با جدا شدن نور از آمل، این شهر خود به سه بخش مرکزی، چمستان و بلده تقسیم شد.

نکات مهم خرید ویلا در نور

برای خرید ویلا در شمال کشور باید به نکات زیادی دقت داشته باشید. نوع ویلا، متراژ، شرایط ظاهری، موقعیت مکانی و دسترسی محلی از جمله مهمترین نکات در بحث خرید ویلا محسوب می‌شوند. در شهر نور با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد هم ویلاهای ساحلی و هم ویلاهای جنگلی وجود دارد. ضمن این که در روستاهای اطراف نیز می‌توان به باغ ویلاها اشاره کرد که در کنار امکانات مناسب و رفاهی که دارند، امکان برخورداری از مزایای باغ داری را نیز برای خریدار فراهم می‌کنند.

نور در خط ساحلی واقع شده است و تمام شهرها و روستاهای اطراف آن دسترسی عالی به ساحل و امکانات رفاهی آن دارند، بنابراین خرید ویلا در نور یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال مکانی امن، آرام و مجهز برای استراحت در تعطیلات در شمال هستند.

شما به عنوان خریدار ویلا در نور می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارید انواع ویلاهای ساحلی، جنگلی یا باغ ویلاها را در نور و روستاهای اطراف آن خریداری کنید. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که خرید ویلا در مناطق کوهستانی شهرستان نور با وجود مناظر زیبا و خیره کننده، دسترسی سخت‌تری نسبت به ویلاهای ساحلی دارد. ضمن این که زمستان‌های سرد و پر بارش نور سبب می‌شود که استفاده از چنین ویلاهایی در فصول سرد سال کمی سخت و گاهی ناممکن باشد. با این حال ویلاهای جنگلی نور در گرمای تابستان از آب و هوای بسیار مطبوع و خنک کوهستانی برخوردار هستند و خرید ویلا استخردار در نور می‌تواند یک گزینه عالی برای کسانی که به شنا علاقه دارند اما از گرما و شرجی ساحل خزر فراری هستند باشد.

انواع ویلاهای شهرکی، آپارتمانی و ویلاهای لوکس و معمولی شرایط خرید ویلا در نور را با هر بودجه‌ای سازگار می‌سازد. اما بهتر است که برای خرید ویلا در این منطقه به مشاورین املاک معتبر مراجعه کنید تا با مشکلاتی از جمله خارج بافت بودن ویلا، عدم امکانات رفاهی از جمله آب، برق، تلفن و… روبه رو نشوید.

خرید ویلا در نور و خرید زمین در نور

قیمت ویلا در شهرستان نور

یکی از مهمترین موارد در بحث خرید ویلا، قیمت آن است. قیمت ویلا در نور تابع شرایط بسیاری است که مهمترین آن شامل نوع ویلا، متراژ، امکانات و تجهیزات رفاهی، موقعیت قرارگیری و دسترسی محلی این ویلاها است. هرچه ویلا لوکس تر، بزرگتر و دارای امکانات بیشتری باشد، مطمئنا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. ضمن این که موقعیت دسترسی و محل قرار گیری ویلا نیز می‌تواند در تعیین قیمت آن نقش مهمی داشته باشد.

نکات مهم خرید زمین در نور

از جمله امن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری خرید زمین است و خرید زمین در نور می‌تواند یک موقعیت استثنایی و پرسود برای شما باشد. برای کسانی که قصد ساخت ویلا در نور دارند اما هنوز سرمایه کافی برای خرید ویلا در اختیار ندارند خرید زمین می‌تواند گزینه بهتری باشد، به این ترتیب می‌توانید در موقعیت مناسب کار ساخت ویلای مورد نظرتان را آغاز کنید.

خرید زمین در نور با توجه به پتانسیل بالای منطقه برای رشد و توسعه با سودآوری بالایی همراه است البته این مسئله به مواردی چون موقعیت زمین و دسترسی آن نیز بستگی دارد. از آنجایی که خرید و فروش زمین در نور بسیار پر رونق است فروش زمین‌های کشاورزی و باغ، زمین‌های خارج بافت و زمین‌هایی که در مسیر سنگ، سیل، رانش و… قرار دارند نیز صورت می‌گیرد. بنابراین برای خرید زمین در نور باید سراغ فروشنده‌های معتبر بروید و قبل از انتخاب زمین و خرید آن در مورد موقعیت زمین‌های مختلف منطقه و شرایط خرید و فروش، تغییر کاربری و… اطلاعات جامع و کاملی کسب کنید.

متراژ زمین، موقعیت مکانی و شرایط کاربری آن از جمله مهمترین نکاتی است که قیمت زمین در نور را تعیین می‌کند. اگر قصد خرید زمین در شهرستان نور را دارید توصیه ما این است که حتما به مشاورین املاک معتبر منطقه مراجعه کنید و قبل از اقدام به خرید تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

جمع‌بندی

خرید ویلا در نور شرایط خاص خود را دارا است و برای خرید ویلا در این منطقه باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید که در متن مقاله به آن‌ها پرداخته شد. همچنین برای خرید زمین در نور نیز باید به نکاتی توجه داشته باشید که مهمترین آن‌ها نوع کاربری زمین است. در حال حاضر تغییر کاربری زمین از جمله مواردی است که با سختی زیادی همراه بوده و به راحتی ممکن نیست. بنابراین اگر زمینی با موقعیت کشاورزی و باغداری خریداری کنید امکان ساخت و ساز در آن به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

چه برای خرید زمین در نور و چه برای خرید ویلا در نور پیشنهاد ما این است که ابتدا تحقیقات لازم را به عمل آورید و سپس با توجه به نکاتی که در مقاله ذکر شد، در یک مشاور املاک معتبر در منطقه اقدام به خرید و فروش ملک نمایید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود