علت کم یا قطع شدن مکش جاروبرقی چیست؟

علت کم یا قطع شدن مکش جاروبرقی چیست؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تصور کنید که با صبر و حوصله در حال جارو کشیدن کل خانه هستید؛ اما متوجه می‌شوید که جاروبرقی‌تان قدرت ندارد و مجبورید چند بار، یک نقطه را جارو بکشید. یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع، کم شدن مکش جاروبرقی است. اگر جاروبرقی نتواند هوا را با فشار خارج کند، زباله‌ها به‌درستی برداشته نمی‌شوند. برخی اوقات می‌توانید خودتان در خانه این مشکل را رفع کنید. در ادامه دلایل ضعیف شدن قدرت مکش جاروبرقی را به‌صورت کامل توضیح خواهیم داد و برای هرکدام راه‌حلی پیشنهاد می‌دهیم.

خراب شدن موتور جاروبرقی؛ اولین دلیل کم شدن مکش جاروبرقی

گاهی اوقات هم‌زمان با کم شدن مکش جاروبرقی، متوجه بوی سوختگی یا صداهای عجیب‌وغریبی از موتور جارو می‌شوید. اگر موتور داغ کند و همچنان به استفاده از جاروبرقی ادامه دهید، چیزی نمی‌گذرد که جاروبرقی‌ به‌طور کلی می‌سوزد. درنظر داشته باشید که تعمیرات جاروبرقی کار ساده‌ای نیست و ممکن است به جارو آسیب بزنید. در این مواقع می‌توانید از متخصصان این کار مشورت بگیرید و از خدمات حرفه‌ای تعمیر آنلاین استفاده کنید.

نشت هوا از جاروبرقی؛ علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش

اگر لوله خرطومی ترک یا شکستگی داشته باشد، هوا به بیرون نشت پیدا می‌کند و قدرت مکش جاروبرقی کم می‌شود. دقت کنید که محل اتصال خرطومی به بدنه، محکم باشد. علاوه‌بر این، روی لوله جاروبرقی را به‌دقت نگاه کنید و اگر محفظه‌ای برای ورود و خروج هوا وجود داشت،‌ آن را ببندید. اگر همه این روش‌ها را امتحان کردید و جواب نگرفتید، بهتر است برای تعمیر جاروبرقی بوش، سری به تعمیرکار بزنید.

علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ به دلیل تنظیمات اشتباه

جاروبرقی‌های مدرن تنظیمات گوناگونی برای میزان مکش دارند که باید باتوجه‌به سطح و مقدار زباله انتخاب شوند. گاهی اوقات فقط کافی است نگاهی به صفحه جاروبرقی بیندازید و میزان مکش را بالا ببرید. برای مثال جاروبرقی‌های سامسونگ تنظیمات مختلفی برای میزان مکش دارند. برای کمک بیشتر، می‌توانید سری به دفترچه راهنمای محصولتان بزنید. با این حال، متاسفانه گاهی مشکل حادتر است و چاره‌ای جز تعمیر جاروبرقی سامسونگ ندارید.

پر بودن کیسه جاروبرقی؛ یکی از دلایل کم شدن مکش جاروبرقی

اگر کیسه جاروبرقی پر شده باشد و گردوخاک منافذ آن را پر کرده باشد، طبیعی است که قدرت جاروبرقی کم شود. برای حل این مشکل سری به کیسه جارویتان بزنید و آن را خالی کنید. کیسه‌های یک بار مصرف گزینه مناسبی برای جلوگیری از این مشکل‌اند. اگر جاروی سطلی دارید، سطل را خالی کنید. یادتان باشد که فیلتر جاروبرقی را نیز تمیز کنید تا جارویتان نفسی تازه کند و جانی دوباره بگیرد.

علت کم یا قطع شدن مکش جاروبرقی چیست؟

کم شدن قدرت مکش جاروبرقی به دلیل گرفتگی لوله خرطومی

اگر زباله‌ها در مسیر ورود به کیسه جارو، در لوله خرطومی گیر کنند، مکش جاروبرقی کم خواهد شد. در واقع زباله‌های گیرکرده، جلوی فشار باد را می‌گیرند و مکش جاروبرقی کاهش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل، برای برداشتن زباله‌های بزرگی هم‌چون کاغذ و پارچه از جاروبرقی استفاده نکنید. اتصالات لوله را باز کنید و درون لوله خرطومی نگاهی بیندازید تا آشغالی در آن گیر نکرده باشد.

رایج‌ترین علت کم شدن مکش جاروبرقی سطلی؛ کثیف یا خراب شدن برس

برس جاروبرقی، با زباله‌ها به صورت مستقیم سروکار دارد. برخی اوقات، حجم بالای مو و گردوغبار، به شانه جاروبرقی می‌چسبد و مکش جارو را کم می‌کند. موها را با دست از روی برس جدا کنید و یک بار دیگر مکش جاروبرقی را امتحان کنید. اگر هنوز مکش جارو ضعیف بود، سری جاروبرقی را بردارید و تست کنید. در صورت کار نکردن هیچ‌کدام از این روش‌ها، به احتمال بالا، برس یا پارویی جاروبرقی خراب شده است و باید به فکر تعمیر آن باشید.

گرفتگی و کثیفی فیلتر جاروبرقی؛ علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ

فیلتر جاروبرقی نیز مانند فیلتر هوای خودرو، بعد از گذشت چند وقت، باید عوض شود. در واقع فیلتر جاروبرقی، همه ذرات گردوغبار را به خود جذب می‌کند. یادتان باشد که فیلترهای بی‌کیفیت عمر چندانی ندارند و زود پاره می‌شوند. حتماً سالم بودن فیلتر جاروبرقی را بررسی کنید تا کوچک‌ترین پارگی و شکافی نداشته باشد.

علت کم یا قطع شدن مکش جاروبرقی چیست؟

تعمیر فوری و تخصصی جاروبرقی را به تعمیر آنلاین بسپارید

در این مقاله، مهم‌ترین دلایل کم شدن مکش جاروبرقی را بررسی کردیم. پیش از هر کار، کیسه و فیلتر جاروبرقی را بررسی کنید و سپس به دنبال پارگی در لوله خرطومی باشید. اگر همچنان مکش جاروبرقی‌تان کم بود، حتماً جارویتان را به تعمیرکاری مطمئن نشان دهید. یادتان باشد که اگر تعمیرکار حرفه‌ای نباشد، ممکن است جاروبرقی‌تان آسیب ببیند.

یکی از بهترین و فوری‌ترین راه‌ها برای تعمیر لوازم خانگی، استفاده از سایت‌های خدماتی آنلاین است. این تعمیرات در محل شما انجام می‌گیرد و لازم نیست در ترافیک بمانید. روزانه، ده‌ها درخواست تعمیر جاروبرقی و وسایل خانگی دیگر در سایت تعمیر آنلاین ثبت می‌شود که متقاضیان در کمترین زمان ممکن و با ارائه گارانتی، وسیله برقی سالم خود را تحویل می‌گیرند. برای دریافت خدمات تعمیر آنلاین می‌توانید در سایت tamironline.com، درخواست خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید یا با شماره تلفن  ۰۲۱۴۵۳۹۶  تماس بگیرید. اگر به هر دلیل از خدمات راضی نبودید، فقط هزینه ایاب و ذهاب را خواهید پرداخت. در ضمن، قطعات استفاده‌شده برای تعمیر لوازم خانگی توسط تعمیر آنلاین، تا شش ماه گارانتی تعویض دارند.

بدون نظر

ورود