چگونه متوجه شویم زمان ازدواج ما فرا رسیده است؟

چگونه متوجه شویم زمان ازدواج ما فرا رسیده است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در جوامع امروزی وقتی صحبت از ازدواج به میان می‌آید، اکثر افراد با آن مخالفت می‌کنند. بسیاری از جوانان بر این باورند که عملی کردن این کار بسیار دشوار است و نیاز به شرایط خاص خود دارد. گاهی این شرایط شامل شرایط خانوادگی و مالی می‌شود.

به گزارش …. و بنابر اعلام بنیان گذار DUNYA، برای ایجاد یک پیوند موفق میان زوجین شرایط خانوادگی و مالی خوب بسیار تاثیرگذار است، اما از همه این‌ها مهم‌تر بلوغ رابطه است. اکثر افراد بلوغ این روابط را با سن ازدواج اشتباه می‌گیرند. بلوغ در اینگونه پیوندها به این معنی است که دو طرف به این نتیجه برسند که می‌خواهند بقیه عمر خود را کنار یکدیگر بگذرانند.

تعهد داشتن و وفادار بودن به یک فرد برای یک عمر شاید خیلی سخت به نظر برسد. به همین دلیل رسیدن به این نوع بلوغ بسیار اهمیت دارد و یک امر کاملا جدا از سن است. برای مثال یک فرد ۲۰ ساله ممکن است این بلوغ را در خود حس کند، اما از طرفی یک فرد ۳۰ ساله هنوز آمادگی متعهد شدن را نداشته باشد.

در اینجا به بررسی عواملی که به شما می‌گویند که آمادگی ازدواج و تشکیل خانواده را دارید یا نه می‌پردازیم. با دیدن این عوامل می‌توانید از این‌که زمان آن برای شما فرا رسیده است یا نه، آگاه شوید.

۱. متعهد بودن برای ازدواج

در زندگی همیشه زمان‌های سخت وجود دارد. قطعا تا به امروز تجربه روزهای خوب و بد را داشته‌اید. متعهد بودن به یک فرد شامل تمامی روزهای خوب و بد می‌شود. این امر که ممکن است روزهایی همسر خود را دوست نداشته باشید یا از ایجاد پیوند با او پشیمان شوید، بسیار طبیعی است.

رفتار شما در روزهای سخت زندگی بسیار مهم است. اگر در مرحله‌ای از زندگی هستید که می‌توانید از تعهد خود به همسرتان در روزهای سخت مطمئن باشید، شما آماده مزدوج شدن هستید.

۲. خودشناسی و خود دوستی

بنابر اعلام بنیان گذار DUNYA قبل از ازدواج مهم‌ترین چیز شناخت خود است. همه آدم‌ها حین آشنایی با طرف مقابل خود تمام جنبه‌ها را بررسی می‌کنند و تلاش به شناخت فرد مقابل دارند. در این میان خودشناسی نباید فراموش شود. قبل از هرچیزی دانستن این‌که از رابطه چه می‌خواهید بسیار اهمیت دارد.

دوست داشتن خودتان قبل از دوست داشتن شریک زندگی‌تان قرار می‌گیرد. به این صورت که شما باید اول خودتان را دوست داشته باشید و شادی را به تنهایی پیدا کنید. همسر شما باید به این شادی افزوده شود، نه این‌ که دلیل این شادی باشد.

۳. شما توانایی تنها زندگی کردن را دارید

یکی دیگر از نشانه‌های آمادگی برای ازدواج این است که شما توان تنهایی زندگی کردن را داشته باشید. بسیاری از افراد بعد از پیوند رسمی و عروسی وابسته همسر خود می‌شوند. این وابستگی در هر صورت احساسی، روحی و مالی غلط است. زمانی که شما یک فرد مستقل باشید، می‌توانید رابطه موفقی هم داشته باشید.

۴. انتظارات منطقی داشته باشید

همه ما از این موضوع آگاه هستیم که هیچ فردی کامل نیست. همه انسان‌ها نقص‌هایی دارند. اگر شما با اخلاق‌های بد طرف مقابل‌تان آشنایی دارید و فکر می‌کنید که این رفتارها با وجود آزاردهنده بودن، قابل تحمل است، می‌توان گفت که شما آمادگی تشکیل خانواده را دارید.

به طور خلاصه

ازدواج در همه جوامع و در همه زمان‌ها امر بسیار مهمی بوده است. چیزی که نسبت به گذشته تغییر کرده، وسواس شدید مردم نسبت به آمادگی آن‌ها برای ایجاد این تعهد است. بیشتر افراد همیشه با این شک زندگی می‌کنند که آیا آمادگی تشکیل خانواده را دارند یا خیر؟

در این مقاله به بررسی عواملی که نشان‌دهنده آمادگی شما برای ازدواج هستند، پرداختیم. همانطور که گفته شد، برای انجام آن فقط شرایط مالی و خانوادگی خوب کافی نیست. بلوغ تشکیل این پیوند هم از مسائل مهمی است که شامل شناخت فردی و شناخت کامل طرف مقابل می‌شود.

وقتی شما از اخلاق‌های بدطرف مقابل آگاهی دارید و با وجود این آگاهی این فرد را قبول می‌کنید. فکر روزهای سخت زندگی را کرده‌اید و خود را آماده رویارویی با آن روزها می‌دانید که می‌توان گفت که شما آمادگی ازدواج را دارید.

۲ نظر

ورود

  • مهدی دی ۴, ۱۴۰۱

    وقتی عقلمان را از دست بدهیم.

  • زرتشت دی ۴, ۱۴۰۱

    با این قیمت سکه و مهریه های کمرشکن و تورم و بیکاری و…. مگه کسی میتونه ازدواج کنه