همه چیز درباره چیدمان خانه های مدرن

همه چیز درباره چیدمان خانه های مدرن

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه، باتوجه به اینکه همه چیز در زندگی ما طبق به‌روزترین ایده‌های روز دنیا انجام می‌شود، طبیعتا این موضوع درباره چیدمان خانه مدرن ایرانی نیز صدق می‌کند. با گذشت زمان و روی کار آمدن سبک مدرن، بسیاری از ایرانی‌ها اقدام به دکوراسیون خانه‌ های مدرن ایرانی کردند و به این سبک علاقه و توجه زیادی نشان دادند.

ویژگی‌های اصلی چیدمان منزل ایرانی توجه به المان‌هایی مانند سادگی، زیبایی، هماهنگی وسایل و اجزا نسبت به یکدیگر، شیک بودن و همچنین کاربردی بودن تمام وسایل به کار برده شده در خانه است.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چیدمان منازل ایرانی بیشتر آشنا کنیم.

نحوه چیدمان خانه مدرن به سبک ایران

منظور از سبک ایرانی در اصل رعایت اصول و نکات چیدمان وسایل منزل به سبک سنتی است و شما می‌توانید با رعایت این اصول در هر سبکی، از ترکیب و نتیجه نهایی لذت ببرید. در ادامه مقاله قصد داریم تا درباره نحوه چیدمان منزل شیک و ساده ایرانی برای شما بیشتر صحبت کنیم و به بررسی المان‌های بسیار مهم بپردازیم.

کفپوش

کفپوش در دکوراسیون خانه های مدرن ایرانی نقش بسیار مهمی دارد و باید نوع آن متناسب با سبک مورد نظر شما انتخاب شود. قابل ذکر است که بدانید بهترین نوع کفپوش در چیدمان خانه مدرن ایرانی، فرش است. همانطور که می‌دانید فرش‌ها در انواع مختلف دستبافت، گلیم فرش، گبه و… تولید می‌شوند و هرکدام می‌توانند جایگاه خاص خود را در چیدمان خانه مستطیلی و… داشته باشند.

اگر قصد دارید کل فضای خانه فرش باشد؛ بنابراین باید فضای خالی نماند و اگر از سرامیک، کفپوش یا پارکت استفاده می‌کنید، باید فرش خود را متناسب با آن انتخاب کنید؛ نکته آخر این است که اگر فضای خانه شما دارای مبل است، نباید چیدمان فرش به نحوی باشد که زیر مبل‌ها قرار بگیرد.

چیدمان خانه مدرن به سبک ایران
عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

مبلمان

در دکوراسیون خانه های مدرن ایرانی، توجه به چیدمان مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار است. چیدمان مبل‌ها در فضاهای کوچک باید به گونه‌ای باشد که مزاحم رفت و آمد کسی نشود و حتما دید خوبی نسبت به تلویزیون و آشپزخانه فراهم کند. بهترین چیدمان خانه مستطیلی یا خانه‌های کوچک به شکل ال است؛ اما چیدمان مبل‌ها در خانه‌های بزرگ باید به شکل کلاسیک یا سلطنتی در قسمت اتاق نشیمن یا هال و پذیرایی باشد که بیشتر جنبه دکوری دارند.

ظروف و وسایل دکوری

در چیدمان منزل ایرانی توجه به محل قرارگیری ظروف و وسایل دکوری بسیار اهمیت دارد. ظروف دکوری در چیدمان خانه مدرن ایرانی نقش پررنگ و جدایی ناپذیری دارد که می‌تواند بسیار لوکس و خارجی یا به شکل دستی و سنتی باشد. هنگام نصب و قرار دادن ظروف و وسایل دکوری در منزل خود حتما به این نکته توجه داشته باشید که نورپردازی در آن مکان به خوبی انجام گرفته شده باشد، تا ظروف شما بیشتر به چشم بیایند.

تقسیم بندی فضاها و تعیین نقش مناسب برای آن‌ها

در چیدمان منزل شیک و ساده و چیدمان منزل ایرانی، رعایت تقسیم‌بندی فضاها اهمیت بالایی دارد. در زمان‌های قبل برای این‌کار از دیوارسازی یا اختلاف ارتفاع بین سطوح مختلف جهت تقسیم‌بندی فضاها استفاده می‌شد؛ ولی امروزه از روش‌های مدرن و متفاوتی برای این منظور استفاده می‌شود که این روش‌ها عبارت‌اند از: تغییر رنگ دیوارها، قرار دادن مبلمان در یک فضای مشخص، استفاده از پارتیشن یا دیوار کاذب و در نهایت محل قرار گرفتن تلویزیون؛ تمامی این‌ موارد می‌توانند در تقسیم بندی فضاها و تعیین نقش آن‌ها موثر باشند.

قاب و تابلوها

در چیدمان خانه مدرن ایرانی، استفاده صحیح از قاب و تابلوها نیز می‌توانند نقش بسیار پررنگی داشته باشند. جالب است که بدانید در قدیم قاب و تابلوها تنها از عکس‌های خانوادگی انتخاب می‌شد که همگی در اتاق خواب‌ها نصب می‌شدند؛ اما امروزه براساس به‌روزترین چیدمان منزل شیک و ساده، به اتاق‌های پذیرایی و سالن‌ها یا حتی به راهروهای ورودی نیز انتقال داده شده است. بهترین مکان‌ها برای نصب قاب و تابلوها در امتداد میدان دید، درست مانند پشت مبلمان، پلکان منزل، انتهای راهرو ورودی و بالای میز کنسول است.

چیدمان خانه مدرن به سبک ایران
عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

المان‌های با شکل هندسی مختلف را با یکدیگر ادغام کنید

چیدمان خانه مدرن ایرانی روی ترکیب المان‌ها و وسایل مختلف با اشکال هندسی متفاوت، تاکید بسیار دارد. برای مثال، برای فضای سرویس بهداشتی از آینه گرد استفاده کنید تا نسبت به خطوط شکسته کاشی و مربع یا مستطیل بودن فضا، ساختارشکنی داشته باشد. اگر بخواهیم برای شمال مثال دیگر بزنیم باید به استفاده میز غذاخوری روی فرش گرد اشاره کنیم که نمونه بارزی از تلفیق هنرمندانه وسایل مختلف منزل با اشکال هندسی مختلف با یکدیگر است.

تناسب در فضا را رعایت کنید!

اگر فضای خانه شما بزرگ یا کوچک است و می‌خواهید تمامی وسایل از تناسب کافی برخودار باشند و به شکل ایده‌آل چیده شوند، باید تناسب را در بین آن‌ها رعایت کنید. برای مثال، در فضاهای کوچک یا چیدمان خانه مستطیلی، استفاده از مبل‌های ۷ یا ۹ نفره اشتباه محض است.

در چیدمان خانه مدرن ایرانی نباید یک سمت مبلمان باشد و سمت دیگر به طور کلی خالی از وسیله باشد. در نظر داشته باشید که روبه‌روی هم قرار گرفتن وسایلی که از لحاظ بافت به یکدیگر شباهت ندارند، تناسب در فضا را زیر سوال می‌برد؛ برای مثال ترکیب مبل راحتی و سلطنتی را استفاده از رو مبلی نرم در مقابل صندلی راک چوبی و زمخت بسیار اشتباه است.

توجه داشته باشید که لاکچری بودن بیش از حد قوانین را زیر سوال نبرد!

لاکچری بودن بیش از حد در چیدمان منزل ایرانی به این شکل است که شما همه چیز را لوکس و تجملاتی انتخاب می‌کنید؛ در حالی که رعایت تناسب اجزا، تقارن، نوع بافت، میزان متراژ و میزان فضایی که در اختیار دارید و همچنین سطح انرژی فضایی که در آن هستید، بسیار مهم است.

چیدمان خانه مدرن ایرانی با محصولات باکیفیت آستین

همانطور که گفتیم رعایت یک سری نکات و اصول در چیدمان خانه مدرن ایرانی بسیار اهمیت دارد و می‌توانید به‌راحتی فضایی بسیار شیک و ساده را برای خودتان ایجاد کنید. شما می‌توانید برای به وجود آوردن این چنین فضایی در خانه خود تمامی موارد بالا را رعایت کرده یا سری به سایت آستین بزنید و برای چیدمان منزل خود از تمامی محصولات آن به همراه بهترین کیفیت و به‌صرفه‌ترین قیمت استفاده کنید.

بدون نظر

ورود