معرفی بهترین سرورها برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط

معرفی بهترین سرورها برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

قیمت سرور های سخت افزاری بازه‌های مختلفی دارد اما نکته‌ای که پیش از قیمت و هنگام تهیه سرور باید به آن دقت کنید، خرید محصولی متناسب با نیازهای کاری است. مثلاً اگر دامنه فعالیت‌های تجاری شما محدود است و کارهای محاسباتی سنگینی انجام نمی‌دهید، لزومی ندارد سراغ محصولات گران‌قیمت بروید، بلکه بهتر است سراغ سرورهایی بروید که قیمت کمتری دارند، اما قابلیت‌های سخت‌افزاری خوبی در اختیارتان قرار می‌دهند. در این مقاله با تعدادی از سرورهای خوش‌ساخت و مناسب برای کسب و کارهای کوچک آشنا می‌شویم.

سرور ML10 G9

پیشنهاد ما برای سرور مقرون به صرفه، سرور ایستاده ML10 G9 است. این سرور امکاناتی شبیه به یک کامپیوتر شخصی ارائه می‌کند. در نتیجه برای انجام کارهای ساده‌ای که نیازمند توان پردازشی بالا نیستند، مناسب است. این سرور از پردازنده‌های اسکای‌لیک پشتیبانی می‌کند و امکان نصب پردازنده‌های ارزان‌قیمت پنتیوم، Core I3 و سری Intel Xeon E3-1200 V5 روی آن وجود دارد. سرور فوق به چهار اسلات حافظه اصلی با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 از نوع UDIMM تجهیز شده و توانایی پشتیبانی از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه اصلی را دارد. همچنین، امکان نصب ۶ هارددیسک از نوع LFF روی آن وجود دارد. این سرور مجهز به یک کارت شبکه است، اما در صورت نیاز، امکان نصب کارت‌های شبکه پیشرفته از طریق اسلات‌های توسعه را به کاربران می‌دهد. در مجموع این سرور گزینه مناسبی برای کسب و کارهایی است که کارهای محاسباتی سنگینی ندارند.

Cisco UCS C240 M6

از سرورهای سری C سیسکو است که مجهز به پردازنده نسل سوم AMD EPYC است. این سرور مجهز به ۳۲ اسلات حافظه DIMM، ۸ ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی است و توانایی پشتیبانی از درایو M.2 را دارد. UCS C240 M6 به دو اسلات پردازنده تجهیز شده و هنگام استقرار در رک‌سرور دو یونیت را اشغال می‌کند. سرور UCS C240 M6 توانایی پردازشی خوبی در اختیار کسب و کارهای متوسط تا کوچک قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های شاخص سرور فوق تجهیز شدن به هشت اسلات PCIe 4.0، خشاب‌های مناسب برای میزبانی رسانه‌های ذخیره‌ساز و گزینه‌های بوت M.2 است. به لطف چهارمین و جدیدترین نسل فناوری PCI express که دو برابر سریع‌تر از PCIe 3.0 است، سرعت انتقال داده‌ها به ۱۵ GT/s رسیده است تا سرور بتواند در زمینه انجام کارهای مختلفی مثل ارائه فضای ذخیره‌سازی کارآمد با حجم بالا، میزبانی برنامه‌های کاربردی که تراکنش‌های ورودی و خروجی بالایی دارند و محاسبات با عملکرد بالا مشکلی نداشته باشد.

ProLiant MicroServer Gen10

از سرورهای نسل دهم اچ‌پی است که از پردازنده‌های سری AMD Opteron X3000 Series پشتیبانی می‌کند و گزینه مناسبی برای کسب ‌و کارهای کوچک است. این سرور در پنل جلویی، خشابی برای نصب درایو DVD و دو پورت USB 3.0 دارد. همچنین، در پنل پشت دو پورت USB 3.0 و دو پورت USB 2.0، دو پورت شبکه و پورت‌های مخصوص کارت‌های گرافیکی وجود دارد. MicroServer Gen10 به دو اسلات حافظه اصلی تجهیز شده و از ۳۲ گیگابایت حافظه اصلی پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند از حافظه‌های مجهز به فناوری Unbuffered ECC همراه با این سرور استفاده کنند تا در صورت بروز خطا در ارسال اطلاعات میان حافظه و پردازنده مرکزی، امکان شناسایی و تصحیح خطا وجود داشته باشد. سرور MicroServer Gen10 به دو اسلات PCIe از نوع ۴x و ۸x تجهیز شده است. سرور فوق از ۴ درایو LFF با درگاه ساتا پشتیبانی می‌کند تا دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ۱۶ ترابایتی وجود داشته باشد.

معرفی بهترین سرورها برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط

Dell EMC PowerEdge R750

PowerEdge R750 از سرورهای خوش‌ساخت شرکت دل است که در گروه سرورهای متوسط قرار می‌گیرد، اما قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند همچون محصولات رده بالا در این حوزه است. این سرور قادر به پشتیبانی تا ۲۴ درایو NVMe و هشت اسلات PCIe 4.0 است. سرور فوق توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های نسل سوم زئون اینتل را دارد که توان محاسباتی خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. علاوه بر این به ۳۲ اسلات DIMM تجهیز شده که توانایی پشتیبانی از هشت ترابایت حافظه اصلی را ارائه می‌کند. PowerEdge R750 در زمینه انجام کارهای محاسباتی نیمه سنگین در ارتباط با تحلیل داده‌ها و کار پایگاه‌های داده‌، مجازی‌سازی و یادگیری ماشین عملکرد خوبی دارد.

Fujitsu PRIMERGY RX4770 M5

اگر به دنبال محصولی به غیر از خانواده دل و اچ‌پی هستید، فوجیتسو سرور PRIMERGY RX4770 M6 را برای شما طراحی کرده که یک سرور دو یونیتی است که از پردازنده‌های نسل سوم زئون اینتل پشتیبانی می‌کند. این سرور توانایی پشتیبانی از ۲۸ هسته به ازای هر پردازنده را دارد و مجهز به ۱۲ اسلات حافظه DIMM برای نصب پردازنده‌ها است. علاوه بر این، توانایی پشتیبانی از چند ترابایت حافظه اصلی را دارد. توانایی استقرار دیسک‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر رابط‌های مختلف، ۶ آداپتور NVMe و هشت اسلات PCIe 3.0 از قابلیت‌های سخت‌افزاری خوب این سرور هستند. RX4770 گزینه مناسبی برای سازمان‌هایی است که به دنبال یک سرور مقیاس‌پذیر و قابل ارتقاء هستند.

HPE ProLiant DL325 Gen10

از سرورهای تک سوکتی بازار است. اما تک‌سوکتی بودن به این معنی نیست که DL325 Gen10 سرور ضعیفی است. این سرور گزینه مناسبی برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط است که نیازمند توان پردازشی و محاسباتی عادی هستند. DL325 از پردازنده‌های نسل دوم AMD EYPC و حافظه‌های ۶۴ گیگابایت نوع RDIMM پشتیبانی کند.

معرفی بهترین سرورها برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط

Huawei FusionServer Pro 2288H V5

هوآوی یکی دیگر از نام‌های قدیمی در حوزه فناوری اطلاعات است که FusionServer Pro 2288H V5 را طراحی کرده است. این سرور دو یونیتی قادر است از دو پردازنده مرکزی پشتیبانی کند. اگر به دنبال تجزیه و تحلیل اطلاعات به شکل درون سازمانی هستید و علاقه‌ای ندارید اطلاعات خود را برای سرویس‌های ابرمحور به منظور تحلیل ارسال کنید، این سرور جواب‌گوی نیازهای کاری‌تان است. بد نیست بدانید که سرور مذکور در مقایسه با نمونه‌های هم رده خود، انرژی کمتری را مصرف می‌کند و مشخصات سخت‌افزاری خوبی دارد. بدون شک، نقطه قوت این سرور را باید پشتیبانی از درایوهای NVM express توصیف کنیم. این سرور توانایی پشتیبانی تا ۲۸ درایو NVMe را دارد. به لطف پشتیبانی از ۱۲ ماژول حافظه پایدار آپتین اینتل، این سرور فضای ذخیره‌سازی ۷.۵ ترابایتی در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین، ۱۰ شکاف PCIe 3.0 روی این سرور تعبیه شده‌اند.

اگر شما سروری می‌شناسید که جای آن در این لیست خالی‌ست، در بخش نظرات آن را به ما معرفی کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود