روشی ساده برای پاک کردن مایه کیک رنگی از روی فرش

روشی ساده برای پاک کردن مایه کیک رنگی از روی فرش

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رنگ خوراکی رنگی است که خوردن آن بی خطر است. این رنگ امروزه نه تنها در شرکت های مواد غذایی بلکه در بسیاری از خانه ها و خانواده ها برای تهیه انواع دسر، کیک و شیرینی و … کاربرد دارد. پس اگر شما هم از آنهایی هستید که از رنگ های خوراکی برای تهیه کیک استفاده می کنید و یا به طور حرفه ای در خانه کیک های رنگی و خوشمزه درست می کنید، حتما تابحال با مشکل ریختن مایه کیک روی فرش رو به رو شده اید.

پس اگر در حین آماده کردن مایه کیک رنگی ناخواسته کمی از آن را روی فرش ریختید، نگران نباشید. این مقاله توسط تیم قالیشویی توحید به نشانی اینترنتی Tohidcarpet.com تهیه شده است و مراحل گفته شده در آن را قدم به قدم طی کنید تا بتوانید لکه مایه کیک رنگی روی فرش تان را به سرعت تمیز کنید.

روشی ساده برای پاک کردن مایه کیک رنگی از روی فرش

۱.      سرعت عمل را فراموش نکنید

به محض اینکه متوجه شدید مایه کیک رنگی تان روی فرش ریخته، برای تمیز کردن آن اقدام کنید. هر چه لکه بیشتر روی فرش بماند، تمیز کردن آن سخت تر می شود.

اگر فرصت تمیز کردن فرش را ندارید یا فکر می کنید فرش تان بیش از حد کثیف شده و بهرحال می خواهید اخیرا آن را به یک قالیشویی معتبر بسپارید، بهتر است همین الان اقدام کنید و با قالیشویی در جنت آباد تماس بگیرید.

۲.      لکه را با دستمال پاک کنید

به آرامی مایه کیک ریخته شده اضافی که هنوز جذب الیاف فرش نشده را با دستمال کاغذی پاک کنید. اگر مقدار زیادی نشت وجود دارد، می توانید از قاشق استفاده کنید و وقتی مواد را برداشتید، با دستمال اضافات آن را پاک کنید.

۳.      با این مواد، یک محلول خانگی تهیه کنید و روی لکه بزنید

یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و ۲ فنجان آب گرم در یک بطری با سری اسپری دار بریزید و به خوبی تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شود. اگر بطری اسپری دار ندارید، می توانید یک بطری نوشابه خالی بردارید و از سری اسپری شیشه شوی ها که در هر خانه ای پیدا می شود، استفاده کنید.

همچنین حتی می توانید مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و با یک قاشق قطره قطره روی لکه بریزید. یک دستمال سفید و تمیز بردارید و به محلول آغشته کنید. دستمال را به آرامی روی لکه فرش بکشید. هرگز فرش را نمالید. مالیدن باعث می شود که الیاف فرش تان آسیب ببیند. همچنین با مالیدن لکه بزرگتر و پخش تر می شود. حرکات دورانی به همراه کمی فشار ملایم، بهترین روش برای پاک کردن لکه فرش هستند.

این مرحله را تا جایی ادامه دهید که لکه کاملا از بین برود و دیگر چیزی از آن روی فرش پیدا نباشد.

روشی ساده برای پاک کردن مایه کیک رنگی از روی فرش

۴.      پس از تمیز کردن لکه، شستن فرش را فراموش نکنید

وقتی لکه بالاخره از بین رفت، باید برای شستن فرش آماده شوید. اما نگران نباشید برای شستن لکه فرش نیازی به شیلنگ و مقدار زیاد آب ندارید. فقط کافیست کمی آب درون یک ظرف بریزید و با یک دستمال مرطوب شده، محل لکه ای که تمیز کرده اید را شستشو دهید.

با انجام دادن این مرحله، تمامی مواد شوینده ای که استفاده کردید و همچنین مابقی مواد کیک از فرش تان خارج خواهد شد. مطمئن شوید که همچون مرحله قبل، فرش را مالش نمی دهید و تنها با کمی فشار، مواد را خارج می کنید.

۵.      بعد از شستشو، خشک کنید

پس از اینکه شستن فرش را به اتمام رساندید، دسته ای دستمال کاغذی حوله ای روی ناحیه تمیز شده قرار دهید. حوله های کاغذی را با چیزی سنگین مانند یک دسته کتاب، سنگین کنید تا به خوبی روی محل قرار گیرند و بتوانند رطوبت را در حدود یک ساعت به خود جذب کنند.

پس از ۱ ساعت، دستمال ها را بردارید و اگر هنوز فرش کمی خیس است یا نم دارد، می توانید یک پنکه در نزدیکی فرش روشن کنید. روشن کردن وسایل تهویه و یا باز کردن درب و پنجره ها می تواند به زودتر خشک شدن فرش تان کمک کند.

پیشنهاد می کنیم تا خشک شدن کامل فرش، روی محل راه نروید. چرا که فرش خیس راحت تر آلودگی ها را به خود جذب می کند و بنابراین به سرعت کثیف می شود.

۶.      جاروبرقی بکشید

پس از پایان کار می توانید با جاروبرقی کشیدن فرش، الیاف را به حالت اولیه بازگردانید. با این کار فرش تان همچون قبل از ایجاد لکه، صحیح و سالم خواهد شد.

به یاد داشته باشید که همواره خدمات قالی شویی یک گزینه مناسب برای شماست. هر زمان که لکه ای روی فرش تان ایجاد شد و یا حتی پس از تمیز کردن لکه در خانه نیز از بین نرفت، می توانید به راحتی با یک قالیشویی حرفه ای و معتبر همچون قالیشویی توحید تماس بگیرید.

شست و شوی فرش در قالی شویی

شستشوی فرش در قالیشویی یک روش مفید برای از بین بردن لکه های فرش و موکت است. شستن فرش در منزل و به خصوص آپارتمان های امروزی، عملا کاری سخت و طاقت فرساست. بنابراین سپردن فرش به قالیشویی منطقی به نظر می رسد به شرط آنکه قالیشویی معتبر باشد تا فرش هایتان آسیب نبیند.

اگرچه این روزها پیدا کردن یک قالیشویی معتبر که تمام شرایط مدنظر شما را رعایت کند، شاید کمی سخت به نظر برسد اما ما  قالیشویی جنت آباد را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید از خدمات سریع و در عین حال تضمین شده استفاده کنید، قالیشویی توحید بهترین گزینه است.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در جنت آباد و سایر مناطق تهران و کرج شعبه دارد. پس نگران حمل و نقل و دیر رسیدن فرش ها به مهمانی تان نباشید. تکنسین های خبره ما علاوه بر شستشوی مکانیزه با دستگاه و استفاده از مواد شوینده عالی، سرعت در خدمت رسانی را نیز فرا گرفته اند.

ما امروز پس از ۳۰ سال تجربه، می دانیم که خدمات سریع که کیفیت بالایی داشته باشد برای مشتریان مان اهمیت دارد. بنابراین تلاش کرده ایم تا خدمات رسانی سریع و باکیفیتی را به مشتریان مان ارائه کنیم.

بدون نظر

ورود