آمارهایی از قرارداد نجومی کریستیانو رونالدو با النصر؛ CR7 گران‌ترین ورزشکار تاریخ شد

آمارهایی از قرارداد نجومی کریستیانو رونالدو با النصر؛ CR7 گران‌ترین ورزشکار تاریخ شد

کریستیانو رونالدو با بستن قراردادی دو سال و نیمه با باشگاه النصر عربستان صعودی به گران ترین ورزشکار تاریخ بدل شده است.

این سوپراستار پرتغالی سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در خاورمیانه دستمزد خواهد گرفت.

به این ترتیب او دستمزد او به طور تقریبی، ماهانه ۱۷ میلیون دلار، هفته ای ۴ میلیون دلار، روزانه ۵۰۰ هزار دلار، ساعتی ۲۲ هزار دلار، دقیقه ای ۴۰۰ دلار و ثانیه ای ۶ دلار خواهد بود.

تصور می شود قرارداد کامل در مجموع ۷ ساله باشد و زمانی که رونالدو از فوتبال بازنشسته شد به عنوان سفیر به همکاری با این باشگاه عربستانی ادامه دهد.

این بدان معنی است که رونالدو طی دوره ی قرارداد خود مبلغی بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار خواهد گرفت.

رونالدو پس از پیوستن به باشگاه النصر گفت: «از این تجربه ی جدید در لیگ و کشوری متفاوت هیجان زده ام. النصر چشم انداز بسیار الهام بخشی دارد و من برای پیوستن به هم تیمی های خود و کمک به تیم برای کسب موفقیت های بیشتر بسیار هیجان دارم.»

از زمان لغو قرارداد رونالدو با منچستریونایتد به دنبال مصاحبه ی جنجالی او با پیرس مورگان، شایعات زیادی درباره ی پیوستن رونالدو به باشگاه النصر مطرح شد.

رونالدو در ابتدا این شایعات را رد کرد و گفت که می خواهد این فصل را در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند.

او در مصاحبه ی خود با مورگان تأیید کرد که پیش تر پیشنهاد بازی در عربستان با دستمزد هفته ای بیش از ۳ میلیون دلار را رد کرده بود.

اما پس از حضوری ناکام در جام جهانی که با حذف شوکه کننده ی تیم پرتغال توسط مراکشی ها همراه بود، رونالدو نظر خود را تغییر داد.

النصر که پیش تر شایعاتی درباره ی تلاش این باشگاه برای جذب هم تیمی سابق رونالدو در رئال مادرید یعنی سرخیو راموس هم مطرح شده بود، در حال حاضر جایگاه دوم را در لیگ حرفه ای عربستان صعودی دارد.

اما رونالدو با پیوستن جنجالی خود به النصر رکوردشکنی ای هم داشته است.

او با قرارداد خود با این باشگاه عربستانی با فاصله ای نجومی از تمامی ورزشکاران تاریخ پیشی گرفته و به گران ترین ورزشکار در تمام دوران ها بدل شده است.

در سال ۲۰۲۲ فوربس فاش کرد بوکسور مکزیکی، کانلو آلوارز با ۸۴ میلیون دلار دستمزد، بالاترین دستمزد میان ورزشکاران مرد را از آن خود کرد.

این بدان معنی است که حالا رونالدو با فاصله ای بسیار زیاد به گران ترین ورزشکار مرد در میان تمامی رشته های ورزشی بدل شده است.

بعد از کانلو، رتبه ی سوم به رقیب دیرینه ی رونالدو یعنی لیونل مسی با دستمزدی ۷۵ میلیون دلاری تعلق دارد.

پس از مسی، هم تیمی او در پاری سن ژرمن، نیمار با ۷۰ میلیون دلار دستمزد در جایگاه چهارم قرار دارد.

رتبه های پنجم و ششم به دو ستاره ی فوتبال آمریکایی، متیو استافورد و جاش آلن با دستمزد به ترتیب ۷۰ میلیون و ۶۲ میلیون دلاری تعلق دارد.

بعد از آن، در جایگاه هفتم تایسون فیوری، قهرمان سنگین وزن WBC با دستمزدی ۶۰ میلیون دلاری قرار گرفته است.

یک ستاره ی دیگر فوتبال آمریکایی، آرون راجرز رتبه ی هشتم را با دستمزدی ۵۶ میلیون دلاری از آن خود کرده است و قهرمان فرمول یک دنیا، لوییس همیلتون نیز با دستمزدی مشابه در جایگاه نهم قرار دارد.

نفر دهم، یک ستاره ی دیگر فوتبال آمریکایی، دیشون واتسون با دستمزدی ۵۵ میلیون دلاری است.

منبع: thesun ، thesun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود