راهنمای خرید مانیتور گیمینگ به همراه بررسی مشخصات

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ به همراه بررسی مشخصات

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مانیتور گیمینگ ۴K، از جمله دسته‌بندی مانیتورهای گیمینگ است که دارای محبوبیت زیادی در بین گیمرها می‌باشد. معمولا مانیتورهای ۴K، دارای سطح کیفی بالا در نمایش بوده و مخاطب را از این بابت از خود راضی نگه می‌دارند. گیمرها به دنبال مانیتورهایی هستند که کوچک‌ترین جزئیات را با بیشترین کیفیت به نمایش بگذارند. به همین علت آن‌ها اغلب مانیتورهایی را انتخاب می‌کنند که بالاترین کیفیت در صفحه‌نمایش را دارند.

خرید مانیتور گیمینگ ۴K 144hz

مانیتورهای گیمینگ، در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام مشخصات متنوعی دارند. یکی از آن‌ها، مانیتور گیمینگ ۴K 120hz و ۴K 144hz می‌باشد. این مانیتورها، دارای کیفیت تصویر ۴K و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز و ۱۴۴ هرتز هستند. گیمرها برای اینکه بتوانند حداکثر کیفیت را از یک بازی به‌دست بیاورند، باید مشخصات زیادی از جمله کیفیت صفحه‌نمایش و نرخ به‌روزرسانی تصاویر را بررسی کنند. قطعا هر چه میزان کیفیت و نرخ به‌روزرسانی تصویر در یک مانیتور بیشتر باشد، کیفیت دریافتی بازی‌ها نیز افزایش می‌یابند. امروزه مانیتورهای گیمینگ باکیفیت توسط برندهای مختلفی مانند جی پلاس آی تی تولید می‌شوند.

نخستین دلیل برای خرید مانیتور ۴K این است که به کاربر اجازه می‌دهد تا کوچک‌ترین جزئیات را دیده و آن‌ها را ارزیابی کند. این دسته از مانیتورها مختص افرادی هستند که باید به جزئیات کوچک نیز توجه داشته باشند. به عنوان مثال گیمرها، طراحان گرافیکی و طراحان معماری، از جمله افرادی می‌باشند که بیشتر از سایرین به مانیتورهایی با کیفیت تصویر و نرخ به‌روز‌رسانی بالا نیاز دارند. اغلب مانیتورهای ۴K موجود در بازار از HDR پشتیبانی می‌کنند و همین موضوع خود امتیازی ویژه برای این مانیتورها می‌باشد.

در دنیای کنونی که عصر پیشرفت و تکنولوژی است، برندهای موجود در صنعت تکنولوژی روزبه‌روز پیشرفت کرده و محصولات خارق‌العاده و حیرت‌انگیزی را تولید و راهی بازار می‌کنند. همین موضوع تمایل افراد به دریافت چنین محصولاتی را بیشتر کرده؛ تا جایی که مانیتورهای باکیفیت و دارای نرخ به‌روزرسانی بالا، مورد توجه کاربرانی مانند گیمرها، مهندسان عمران و معماری، طراحان داخلی، طراحان گرافیکی و … قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر، مانیتور هایی با صفحه‌نمایش و کیفیت ۴K در بازار وجود دارند که تمایزها را در پخش تصویر به نمایش می‌گذارند. چنین مانیتورهایی می‌توانند رزولوشنی معادل ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را ارائه کنند. در واقع هر چه مقدار رزولوشن یک صفحه‌نمایش بیشتر باشد، کیفیت تصاویر پخش شده نیز افزایش می‌یابند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در کیفیت ۴K، تصاویری با کیفیت فوق‌العاده بالا را مشاهده کنیم. این موضوع برای گیمرها از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا آن‌ها نیازمند تصاویری با کیفیت بالا هستند و نمایشگرهایی با رزولوشن و تفکیک‌پذیری بالا، می‌توانند خواسته آن‌ها را برآورده کنند.

واحد اندازه‌گیری به‌روزرسانی تصاویر، هرتز می‌باشد و زمانی که می‌گوییم نمایشگری دارای نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز است، به این معنی است که تصویر در طول یک ثانیه، ۱۴۴ بار به‌روز می‌شود. بنابراین هرچه نرخ به‌روز شدن تصاویر، بالاتر باشد، میزان اطلاعات و کیفیتی که به کاربر منتقل می‌شود هم بیشتر می‌شود.

درنهایت دومین موضوعی که در این مقاله به آن پرداختیم، نرخ به‌روزرسانی تصاویر در مقدار ۱۴۴ هرتز است. این مقدار برای گیمرها اهمیت زیادی دارد؛ چراکه می‌توانند با چنین مقداری، بازی را با کیفیت بالا و جزئیات بیشتر تجربه کنند.

بدون نظر

ورود