بیوگرافی کیمیا گیلانی مجری سابق صدا و سیما که خبر بازگشتش جنجالی شد

بیوگرافی کیمیا گیلانی مجری سابق صدا و سیما که خبر بازگشتش جنجالی شد

کیمیا گیلانی، مجری جوانی که اواخر آبان ماه تصمیم به کناره گیری از صدا و سیما گرفته بود، به خبر بازگشتش به تلویزیون واکنش نشان داد.

یک روز پس از حادثه ی تلخ تیراندازی در شهر ایذه در استان خوزستان که به کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان مان، از جمله مرگ دردناک پسر ۹ ساله ای به نام کیان پیرفلک انجامید، ویدئویی از واکنش کیمیا گیلانی، مجری یک مسابقه زنده تلویزیونی به تصاویر کیان پیرفلک در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

ویدئوی منتشر شده نشان می داد کیان پیرفلک سوژه ی یکی از سؤالات این مسابقه شده بود و کیمیا گیلانی پس از مواجهه با تصاویر این پسربچه ایذه ای بر روی مانیتور برنامه، از دیدن تصاویر جا می خورد و در حالی که بغضش گرفته، به سختی اجرای خود را ادامه می دهد.

این ویدئو با واکنش های زیادی رو به رو شد و بسیاری از کاربران از صدا و سیما به خاطر دستمایه قرار دادن فاجعه ی مرگ کیان پیرفلک در یک مسابقه ی اطلاعات عمومی و سرگرمی، آن هم به فاصله ی تنها یک روز پس از وقوع این حادثه ی تلخ، انتقاد کردند.

تنها یک روز پس از انتشار گسترده ی این ویدئو، کیمیا گیلانی با انتشار پستی در اینستاگرامش از کناره گیری خود از صدا و سیما خبر داد.

او در این پست نوشت:

من کیمیا گیلانی از ۱۵ تیر ۱۳۸۵ که وارد حوزه اجرا شدم واقعا براش تلاش کردم، درس خوندم و هدفی جز شادی دل مردمم نداشتم و حالا که دل مردمم شاد نیست نیازی هم به حضور من‌ نیست و از اجرا در تلویزیون خداحافظی میکنم.

یه روزی دلمون شاد میشه

شاید من زنده نباشم

اگر تو‌ بودی

جای من هم بخند…

با این حال، از روز گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر بازگشت کیمیا گیلانی به صدا و سیما با یک مسابقه تلویزیونی جدید منتشر شد که واکنش های زیادی را در پی داشت.

پس از انتشار این خبر، گیلانی در اینستاگرام خود توضیح داد برنامه ی جدیدی که این روزها از او در حال پخش است، در تابستان امسال ضبط شده بود و او در حال حاضر هیچ فعالیتی در زمینه ی اجرا ندارد.

او نوشت:

کاری که در شبکه امید و شبکه ۵ از من پخش میشه یه سریال مسابقه ی تولیدیه که تابستون ضبط شده دوستان، که قاعدتاً به خاطر خداحافظی یه نفر جلوی پخشش رو نمی گیرن. من در حال حاضر هیچ اجرا و کاری ندارم.

او همچنین در پست و استوری اینستاگرامش از هجمه ها علیه خود گلایه کرد.

بیوگرافی کیمیا گیلانی

کیمیا گیلانی متولد سال ۱۳۷۱ در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه شهید بهشتی و دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است.

او که با رتبه ی یک در مقطع دکتری قبول شد، به گفته ی خودش در دوران کارشناسی نیز همیشه معدل الف داشت و بدون کنکور و با شرط معدل وارد مقطع کارشناسی ارشد شد.

گیلانی از مؤسسه کارنامه مدرک بازیگری دارد و در مرکز آموزش های سینما نیز دوره ی فن و بیان و مدیریت ارتباط با مخاطبین را گذرانده است. او همچنین از سازمان فنی حرفه ای مدرک دوبله دریافت کرده است.

کار اجرا را از سال ۸۰ زمانی که تنها ۹ سال داشت با برنامه «امیدهای ایران» در شبکه جام جم آغاز کرد و از سال ۸۵ در سن ۱۴ سالگی با برنامه تلویزیونی «نردبان» شبکه پنج سیما به طور جدی ادامه داد.

از سال ۹۱ زمانی که ۲۰ سال داشت در برنامه کودک «رنگین کمان» به عنوان بازیگر و مجری مشغول کار شد و پس از مدتی نویسندگی برنامه را نیز برعهده گرفت.

بازیگری را نیز از کودکی با حضور در تله فیلمی به نام «هیچکس» آغاز کرد و در سال های اخیر با حضور در چند تله فیلم و سریال تلویزیونی از جمله سریال های «زندگی شگفت انگیز» و «افسانه هزار پایان» ادامه داد.

کیمیا گیلانی در برنامه «رنگین کمان»
کیمیا گیلانی در سریال «افسانه هزار پایان»

به گفته ی خودش به آثار طنز علاقه دارد و مهران مدیری، سعید سهیلی زاده و سیروس مقدم کارگردانانی هستند که دوست دارد همکاری با آن ها را تجربه کند.

او نویسندگی را علاوه بر برنامه «رنگین کمان»، با نوشتن آیتم های نمایشی برای برنامه «فیتیله» و سریال طنز «شکرآباد» نیز تجربه کرده است.

کیمیا گیلانی متأهل است. او مهر ماه ۱۴۰۰ با انتشار تصویری از ازدواج خود خبر داد.

کیمیا گیلانی در کنار همسرش
کیمیا گیلانی و همسرش

یک نظر

ورود

  • HH دی ۱۳, ۱۴۰۱

    از شما ها کلمه جنجالی و حاشیه رو بگیرن فکر کنم داخل تیتر زدنتون مشکل اساسی پیدا کنید.
    چه وضع تیتر زدنه؟ تا حالا به دفعات قابل توجهی شاهد تیترهای زرد و شبیه هم بودیم. یکمی خلاقیت داشته باشید حداقل.