معرفی کامل ویزای توریستی کانادا

معرفی کامل ویزای توریستی کانادا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مهاجرت به کشور کانادا روش‌های مختلفی دارد. مهاجرت به این کشور می‌تواند به صورت موقت یا به صورت دائم انتخاب شود. ویزاهای کشور کانادا باتوجه به هدف شما از مهاجرت نیز متفاوت است و هر کدام شرایط مشخصی دارند. به عنوان مثال ویزای توریستی کانادا اقامتی موقت در این کشور محسوب می‌شود. از آن‌جا که سوالات بسیاری در حوزه ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان حوزه گردشگری مطرح است، سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی قصد دارد به متداول‌ترین سوالات این حوزه پاسخ بدهد تا سفر بهتری به کانادا تجربه کنید.

ویزای توریستی کانادا چیست و انواع آن کدام است؟

ویزای توریستی نوعی مهاجرت موقت به کشور کانادا است با هدف بازدید و گردش در این کشور صادر می‌شود. ویزای توریستی کانادا معمولا دو نوع کلی دارد: ویزای ‌سینگل کانادا یا یک ‌بار ورود (Single Entry) و ویزای مالتیپل کانادا یا چند بار ورود (Multiple Entry).

اخذ ویزای توریستی کانادا چه شرایطی دارد؟

هنگام درخواست برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید شرایط مشخصی را رعایت کنید تا بتوانید ویزای گردشگری کانادا را دریافت کنید.

  1. در مرحله اول باید نوع ویزای مسافرتی خود را مشخص کنید. نوع ویای شما بر اساس هدف شما از مهاجرت به کانادا تعیین می‌شود. چنانچه به قصد تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنید باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید و اگر به قصد گردش و تفریح به کانادا سفر می‌کنید باید برای اخذ ویزای توریستی کانادا تلاش کنید.
  2. موضوع بعدی هنگام درخواست ویزای کانادا، ارائه تمکن مالی است. برای سفر به کانادا باید با مدارک مشخصی ثابت کنید می‌توانید هزینه سفر رفت و برگشت و همچنین اقامت خود را در کانادا تامین کنید. مدارک مالی شامل گردش چهارماهه حساب، گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار و اسناد ملکی است.
  3. موضوع مهم دیگری که هنگام سفر به کانادا باید در نظر بگیرید مسئله فامیلی تای است. تای (Tie) به معنای وجود خانواده، همسر، فرزند و شغل در کشور خودتان است. با ذکر فامیلی تای نشان می‌دهید برای بازگشت از کانادا به کشور خودتان پس از اتمام اعتبار ویزا، دلایل کافی دارید.
  4. دیگر شرط ورود به کانادا ارائه گواهی سلامت است. با ارائه گواهی سلامت نشان می‌دهید که سابقه بیماری خاصی ندارید.
  5. همچنین هنگام سفر به کانادا نباید سابقه کیفری و محکومیت قضایی داشته باشید.
  6. ضمن این‌که پاسپورت شما هنگام اقدام برای مهاجرت توریستی به کانادا باید معتبر باشد و حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

معرفی کامل ویزای توریستی کانادا

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

گفتیم ویزای توریستی کانادا سینگل (Single Entry) و مالتیپل (Multiple Entry) است. ویزای سینگل به کانادا اعتبار ۶ ماهه دارد و اگر ویزای مالتیپل دریافت کرده باشید تا ۱۰ سال می‌توانید آن را تمدید کنید. موضوع مهمی که باید به ان توجه کنید این است که ویزای شما تا پایان اعتبار پاسپورتتان معتبر است و اگر قرار باشد بیشتر در کانادا اقامت کنید باید پاسپورتتان را تمدید کنید.

همچنین با هر بار سفر به کانادا نهایتا می‌توانید ۶ ماه در این کشور اقامت کنید و پیش از اتمام ۶ ماه باید خاک این کشور را ترک کنید. بعد از ترک خاک کانادا اگر ویزای شما سینگل باشد باید ویزای خود  را تمدید کنید و اگر ویزای مالتیپل داشته باشید نیازی به تمدید ویزا نخواهید داشت.

چه مدارکی برای اخذ ویزای توریستی کانادا لازم است؟

هنگام درخواست برای دریافت ویزای توریستی کانادا، باید مدارک مشخصی را ارائه بدهید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا عبارت است از:

  • پاسپورت ( با اعتبار حداقل ۶ ماهه)
  • یک عکس ۳ در ۴ رنگی و جدید
  • مدارک شناسایی ترجمه شده (شناسنامه)
  • سند ازدواج (ترجمه شده)
  • تکمیل فرم اپلیکیشن متقاضی و همراهان متقاضی
  • ارائه تمکن مالی جهت تامین هزینه‌های متقاضی و همراهان متقاضی (هزینه رفت و برگشت با هواپیما و هزینه زندگی طی اقامت در کانادا)
  • ارائه ووچر هتل و رزرو بلیط‌های رفت و برگشت به کانادا برای متقاضی و همراهان متقاضی

برای اخذ ویزای توریستی کانادا چقدر هزینه باید بپردازید؟

هنگام درخواست اخذ ویزای توریستی کانادا باید یک‌سری هزینه‌ها بپردازید. درخواست اخذ ویزا و همچنین امور مربوط به انگشت‌نگاری (بیومتریک) نیازمند صرف هزینه است. هزینه درخواست ویزای کانادا که اپلیکیشن فی سفارت کانادا نامیده می‌شود، به ازای هر نفر ۱۰۰ دلار کاناداست. این هزینه برای خانواده‌های پنج نفره یا بیشتر (در صورت ورود به یک شهر به صورت همزمان) ۵۰۰ دلار کانادا ذکر شده است. هزینه اپلیکیشن فی سفارت کانادا غیرقابل استرداد است و پاسخ به ویزای شما چه مثبت باشد و چه منفی، این هزینه را نمی‌توانید پس بگیرید.

هزینه‌های مربوط به بیومتریک هم ۸۵ دلار کانادا است و اگر برای یک خانواده دو نفره یا خانواده‌ای با تعداد بیشتر اقدام کنید، باید در مجموع ۱۷۰ دلار کانادا برای انگشت‌نگاری کل خانواده بپردازید.

اخذ ویزای توریستی کانادا چه مراحلی دارد؟

اخذ ویزای توریستی کانادا مراحل مشخصی دارد که در ادامه به صورت مختصر ذکر می‌کنیم تا هنگام اقدام برای دریافت این ویزا مسیر را برایتان روشن کرده باشیم:

  1. جمع‌آوری مدارک موردنیاز و ترجمه گواهی‌ها (مدارک شناسایی، پاسپورت، اثبات تمکن مالی، دعوت‌نامه، یک قطعه عکس، برنامه پلن سفر، سند ازدواج، گردش حساب چهارماهه و …)
  2. پر کردن فرم‌های اپلیکیشن مهاجرتی مربوط به اخذ ویزای توریستی و تکمیل مدارک موردنیاز سفارت
  3. پرداخت هزینه‌های مربوط به فرم‌های اپلیکیشن و بیومتریک و رزرو وقت قرار ملاقات در یکی از مراکز صدور ویزا (VAC)
  4. ارسال فرم‌ها و مدارک به اداره مهاجرت کانادا برای صدور ویزای توریستی
  5. مراجعه به یکی از مراکز درخواست ویزا (VAC) برای ثبت بیومتریک (انگشت‌نگاری)
  6. اخذ ویزای توریستی کشور کانادا

دریافت ویزای توریستی کانادا با سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی

اقدام جهت اخذ ویزای توریستی کشور کانادا به دلایل گوناگونی انجام می‌شود. گردشگری و بازدید، دیدار با اقوام و آشنایان و همچنین مقاصد تجاری و شرکت در همایش‌ها می‌تواند از دلایل شما برای اخذ ویزای گردشگری باشد. سوپر ویزای کانادا نیز یکی از انواع ویزای توریستی کاناداست که به قصد دیدار با مادربزرگ و پدربزرگ صادر می‌شود. با هر هدفی که به کانادا مهاجرت می‌کنید باید متخصصانی شما را در تک‌تک مراحل اخذ ویزا همراهی کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از همراهی و کمک متخصصان سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی استفاده کنید و اخذ ویزای توریستی کانادا خود را به ما بسپارید.

بدون نظر

ورود