مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلستان شامل چه مواردی است؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلستان شامل چه مواردی است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

انگلستان کشوری سرد و بارانی در اروپا با رتبه اقتصادی پنجم در جهان و شرایط ایده‌آل از لحاظ علمی و دانشگاهی با بیش از ۱۰۰ دانشگاه معتبر، مقصدی جذاب برای گردشگران، محصلین و علاقمندان به اشتغال و مهاجرت است. پس از جدا شدن انگلستان از اتحادیه اروپا و شینگن، دریافت ویزا برای این کشور اروپایی به‌صورت مجزا و توسط مراجع قانونی خود انگلیس کنترل می‌شود.

با در اختیار داشتن ویزای انگلستان شما می‌توانید به کشورهای انگلستان، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز در بریتانیا و کشورهای مکزیک، پاناما، بلاروس، پرو و چند کشور دیگر نیز سفر کنید. راه‌های متفاوتی برای دریافت ویزای انگلیس متناسب با قصد شما از سفر وجود دارد.

اگرچه پیچیدگی‌هایی برای دریافت این ویزا وجود دارد اما با دانش کافی در رابطه با روندهای قانونی، سابقه خوب و همراهی متخصصین این کار، به دست آوردن آن کاملا امکان‌پذیر است. شرکت VFS نماینده رسمی دولت انگلستان برای صدور ویزای این کشور در ایران است و تمامی روندهای قانونی برای دریافت ویزای انگلیس از طریق این شرکت انجام می‌شود.

در این نوشتار شرایط دریافت ویزای انگلستان را برای علاقمندان به سفر یا مهاجرت به این کشور مرور می‌کنیم. با توجه به فرصت‌های بی‌نظیر مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان و تحصیل در انگلستان، نگاهی جامع‌تر به روند دریافت ویزای تحصیلی این کشور و شرایط و مدارک لازم برای آن نیز خواهیم داشت.

انواع ویزای انگلستان

ویزاهای متنوعی برای سفر و یا مهاجرت به کشور انگلستان وجود دارد. کار، تحصیل، گردشگری، درمان و ازدواج رایج‌ترین اهداف برای اقدام به دریافت ویزای انگلیس است. کشور انگلیس با در بر داشتن بیش از ۱۰۰ دانشگاه معتبر، رتبه علمی چشمگیر و فرصت‌های شغلی کم‌نظیر، پس از تحصیل، مقصد جذابی برای دانشجویان بین‌المللی‌ست.

پس از نگاه مختصری به سایر انواع ویزای این کشور مستقیما به جزییات دریافت ویزای تحصیلی و پیچ و خم‌های مربوط به آن می‌پردازیم. مجموعه مای آرمان یکی از موسسات معتبر و با سابقه در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشور انگلیس است که با به‌کارگیری متخصصان مجرب، می‌تواند در این زمینه پاسخگوی ابهامات و راهنمای شما در مسیر مهاجرت تحصیلی به انگلیس باشد.

ویزای کاری انگلیس

اشتغال در کشوری با حقوق بالا و رفاه اجتماعی مناسب فرصتی‌ست که کمتر کسی آن را نادیده می‌گیرد. شرایط دعوت به کار از افرادی خارج از کشور انگلیس تقریبا مشابه با سایر کشورهای جهان اول دنیاست. در صورتی که یک کارفرما نتواند نیروی کار مورد نظرش را ظرف مدت سه ماه از داخل کشور و پس از آن طی سه ماه از اتحادیه اروپا پیدا کند، این امکان را دارد که از افراد خارج از این محدوده دعوت به کار نماید. ویزای جاب آفر یا پیشنهاد شغلی پس از طی این مسیر و با مدارک زیر برای متقاضیان قابل صدور است:
• پیشنهاد شغلی معتبر
• پاسپورت معتبر
• گواهی عدم سوپیشینه
• گواهی سلامت فرد متقاضی
• تمکن مالی
• مدارک زبان انگلیسی
• گواهی حامی مالی
• مدارک هویتی و تکمیل فرم درخواست ویزا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلستان شامل چه مواردی است؟

ویزای توریستی انگلیس

همانطور که از نام این ویزا مشخص است با هدف گردشگری و برای مدت زمان کوتاهی برای مسافران صادر می‌شود. امکان کار یا تحصیل با این ویزا برای مسافران وجود ندارد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی شامل:
• مدارک هویت فردی (عکس و اصل و ترجمه شناسنامه)
• پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماهه از زمان سفر
• فرم درخواست ویزا و مدارک واریز هزینه‌های سفارت
• مدارک اثبات تمکن مالی
• اصل و ترجمه سند ملکی
• دعوت‌نامه معتبر یا مدارک رزرو هتل
• مدارک هویتی و یا گواهی‌های اشتغال میزبان

ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس

یکی دیگر از روش‌های جذاب برای دریافت ویزا و حتی فرصتی برای کسب اقامت دائم انگلیس، سرمایه‌گذاری در این کشور است. این ویزا سه ساله و قابل تمدید است. پس از سپری شدن زمان ویزا نیز شرایط دریافت اقامت دائمی برای دارندگان این ویزا وجود دارد. ویزای سرمایه‌گذاری با حداقل مبلغ ۵۰ هزار تا ۱ میلیون پوند انگلیس قابل دریافت است. سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار پوندی مختص دانشجویان محصل در دانشگاه‌های این کشور است و یکی دیگر از جذابیت‌های تحصیل در انگلیس محسوب می‌شود.

ویزای ازدواج انگلستان

این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که همسر آن‌ها در کشور انگلستان اقامت دارد و مدت آن سه ساله است. البته شکل دیگری از این ویزا نیز تحت عنوان ویزای نامزدی وجود دارد که به مدت ۶ ماه اعتبار داشته و به فرد این فرصت را می‌دهد تا برای ازدواج و دریافت ویزای ۳ ساله به انگلستان سفر کند. برای دریافت این ویزا به مدارک متفاوتی نیاز خواهید داشت:
• مدارک هویتی فردی (پاسپورت معتبر، عکس)
• مدارک اثبات تمکن مالی
• مدارکی دال بر هدفمندی ازدواج همچون محل سکونت پس از تاهل
• مدارکی دال بر حقیقی بودن ازدواج همچون فیلم و عکس‌های مشترک

ویزای تحصیلی انگلیس

مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان را شاید بتوان بهترین و آینده‌دارترین شیوه مهاجرت به انگلیس دانست. احتمال موفقیت برای دریافت این ویزا با توجه به هدف ارزشمند آن نسبتا ساده‌تر بوده و یک سرمایه‌گذاری پرسود برای جوانان به‌حساب می‌آید. ویزای تحصیلی انگلستان تقریبا برای تمامی سنین از ۵ سالگی به بعد قابل دریافت است. این ویزا با عنوان TIER4 معرفی شده و برای دو رده سنی زیر ۱۷ سال و بالای ۱۷ سال برای مقاطع مختلف تحصیلی صادر می‌شود

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان

برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان لازم است پیش از هر چیز از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید و پس از آن نسبت به دریافت ویزا اقدام کنید. برای تحصیل در انگلستان در سایر مقاطع تحصیلی، تمکن مالی و Cast Letter اهمیت داشته و تعیین‌کننده‌ی امتیاز فرد برای دریافت ویزاست. برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور علاوه بر دو موردی که گفتیم، نمره آیلتس نیز تعیین‌کننده خواهد بود.

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان به این مدارک نیاز خواهید داشت:
• فرم درخواست ویزای تحصیلی
• مدارک هویت فردی (عکس، پاسپورت دارای اعتبار، ترجمه مدارک تحصیلی)
• نامه پذیرش دانشگاه مقصد
• مدرک زبان با حداقل نمره تعیین شده
• گواهی تمکن مالی برای تحصیل در انگلیس
• مدارک محل سکونت در انگلیس
• گواهی سلامت متقاضی
• مدارک پرداخت هزینه‌های سفارت

نکته مهمی که در رابطه با تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان باید به آن آگاه باشید، هزینه‌های بالای آن است. تحصیل در دانشگاه‌های درجه اول دنیا با امکانات آموزشی و رفاهی دسته اول، نسبت به تحصیل در سایر کشورها هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت و این امر در شرایط و مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی این کشور کاملا آشکار است.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در انگلستان

شاید بهتر باشد بیش از اینکه نگران جمع‌آوری مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس باشید، خود را برای اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های این کشور تراز اول آماده کنید. احتمال موفقیت شما در دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور کاملا وابسته به عملکرد شما در تهیه مدارک برای این منظور است. برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی به کپی پاسپورت و ویزای تحصیلی، یک متن علمی قابل قبول، نامه شخصی یا انگیزه‌نامه قوی، مدارک فارغ‌التحصیلی، گواهینامه آیلتس با حداقل نمره ۶ ، یک رزومه قوی و توصیه‌نامه نیاز خواهید داشت.

توصیه‌نامه شاید یکی از دشوارترین مراحل برای اخذ پذیرش باشد. توصیه‌نامه توسط یکی از اساتید شما در دوره‌های تحصیلی پیشین نوشته می‌شود و در آن به توانمندی‌ها و خصوصیات دانشجوی متقاضی مهاجرت اشاره می‌شود. تهیه این نامه پیچیدگی‌های خود را دارد و یکی از گره‌های دریافت پذیرش برای متقاضیان محسوب می‌شود. برای مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر موارد فوق به مدارک فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی که مورد تایید دانشگاه‌ مقصدتان باشد هم نیاز خواهید داشت. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را داشته باشید، به انضمام مدارکی که قید شد، یک طرح پیشنهادی قوی برای کار علمی در دوران دکتری نیز باید فراهم کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلستان شامل چه مواردی است؟

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

همانطور که گفتیم ویزای TIER4 برای دو رده سنی زیر ۱۷ سال و بالای ۱۷ سال صادر می‌شود. محصلینی که در رده سنی نخست قرار دارند نیازی به ارائه مدرک زبان و آیلتس برای تحصیل نخواهند داشت اما مدرک زبان برای دسته دوم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. با وجود کم شدن شانس موفقیت در دریافت پذیرش بدون مدرک زبان، راه‌هایی نیز برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی بدون مدرک زبان وجود دارد. دوره‌های کوتاهی توسط کالج‌های انگلستان برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی دانشجویان تحت عنوان Pre-Master برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها یکی از راه‌های دریافت پذیرش با نمره پایین در آزمون زبان است

درصورتی که متقاضیان تحصیل در در مقطع کارشناسی نمره حداقلی ۶ و متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد نمره حداقلی ۶ و نیم را در آزمون آیلتس کسب نکنند، برخی کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور شرکت در دوره‌های یاد شده را پیش از ورود به دانشگاه برای متقاضیان الزامی می‌کنند.
پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات کامل‌تر و دریافت مشاوره برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر انگلیس با مشاوران و متخصصان این حوزه در مجموعه مای آرمان تماس بگیرید. کارشناسان این موسسه شانس موفقیت شما را برای دریافت ویزای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور به مراتب بالا خواهند برد.

بدون نظر

ورود