معرفی و دانلود سریال جوخه برادران Band of brothers

معرفی و دانلود سریال جوخه برادران Band of brothers

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بیشتر از ۲۲ سال از اولین پخش مینی سریال ۱۰ قسمتی Band of brothers میگذرد. درامی جنگی فوق العاده و خاطره انگیزی که در طول ده قسمت خود به ما امکان میده که با تجربیات سخت و وحشتناکی که مردان “گروهان ایزی” در طول جنگ جهانی دوم با آن مواجه شدند غرق بشیم و واقعیت وحشیانه درگیری مسلحانه رو لمس کنیم.

سریال جوخه برادران (Band of brothers) اقتباسی از کتاب مورخ آمریکایی استفان امبروز به همین نام است. جوخه برادران قطعه ای روشنگر تاریخ نظامی شد، که روی یک چرخ دنده خاص ماشین جنگ جهانی دوم تمرکز می کند. اون چرخ دنده هم چیزی نیست جز گروهان ایزی.

تام هنکس و استیون اسپیلبرگ بعد ازینکه در سینمایی نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) با یک دیگر همکاری داشتند دوباره برای خلق یک شاهکار دیگه به هم پیوستند و سریال ده قسمتی جوخه برادران رو به بشریت هدیه کردن. قبل از خوندن معرفی سریال حتما جوخه برادران رو به لیست دانلود خود اضافه کنید. سریالی با بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری که برای زمان خودش بی سابقه بوده.

الگوی داستان سرایی سریال از همان ابتدا متفاوت با نمونه های دیگر جنگی است. حوادث این سریال همگی تقریبا به ترتیب زمانی گفته می شوند اما حقیقتا اگر از قسمتی جز قسمت اول هم سریال رو تماشا کنید قرار نیست گیج بشین چراکه هر قسمت ماجرا رو از نقطه جدیدی استارت میزنن. برای دانلود سریال جوخه برادران (Band of brothers) میتونین به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

بیست و دو سال پیش در روز قبل ۱۱ سپتامبر، شبکه HBO دو قسمت اول سریال جوخه برادران (Band of brothers) رو پخش کرد. تام هنکس بهمراه استیون اسپیلبرگ ۱۰ قسمت مینی سریال جنگ جهانی دوم رو با ماجرای سربازان گروهان ایزی از ۱۰۱مین ارتش ایالات متحده امریکا تولید کردند. سریال برای زمان خودش گران قیمت ترین و پر هزینه ترین نمایش تلویزیونی ساخته شده بود و بعنوان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی که تابحال ساخته شده شناخته میشود که به دلیل بازآفرینی قدرتمندی که از برخی نماد های نبرد جهانی دوم داشته شهرت یافت.

معرفی و دانلود سریال جوخه برادران Band of brothers

اما چرا جوخه برادران اینقدر خوب است؟ در ادامه به پنج دلیل از دلایل اینکه این سریال رو بهترین مینی سریال تاریخ می نامند میپردازیم.

۱- تنوع در لوکیشن های فیلمبرداری

داستان سریال با عضو گیری گروهان ایزی قبل از رفتن به کمپ توکوا شروع میشه تا قبل از رفتن به جنگ دوره آموزشی رو سپری کنند. آنچه در ۹ قسمت بعدی دنبال می شود سرشار از پس زمینه های متفاوت است. “گرمای فرانسه و کارنتان” ، “رنگ قهوه ای پاییز در هلند”، “جنگل های یخ زده باستونی”، “رشد دوباره بهار در آلمان” و” تابستان اتریش” و… هر قسمت احساس منحصر بفردی دارد که توسط مکان ها ایجاد می شود. تعریف جداگونه هر اپیزود دلیلی کلیدی برای خاطره انگیز شدن سریاله.

۲- بازیگران خارق العاده

خنده دار و غیرقابل باوره که دیوید شویمر شخصیت کمدی راس گلر در سریال محبوب و پرآوازه فرندز (Friends) یکی از نقش های اساسی قسمت های اول این سریال درام و جنگی رو داره. نقشی کاملا در تضاد با راس گلر. ایفای نقش او بعنوان کاپیتان هربرت عمر کوتاهی داشت. بازیگران اصلی حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر اند که بعنوان مثال میشه از دیمین لوئیس در نقش ریچارد وینترز، ران لیونیگستون در نقش لوئیس نیکسون و دانی والبرگ در نقش  کارل لیپتون یاد کرد. هر قسمت تا حدودی بر شخصیت های متفاوتی متمرکز بود که تعریف همه مردان در میدان جنگ یکسان اند ولی مسئولیت های متفاوتی بر دوش دارند رو به تصویر میکشید. اتحاد و رفاقت گروهان ایزی چیزی بود که سازندگان عاجزانه خواستار بازسازی در آثار دیگر بودند. لازم به ذکر است که جوخه برادران همچنین تعدادی از بازیگرانی که در هالیوود فعلی مشغول به کار هستند رو نیز به نمایش گذاشته. مانند جیمز مک آووی، مایکل فاسبندر، تام هاردی و سایمون پگ بهمراه بازیگرانی مثل کالین هنکس، استفن گراهام و دمینیک کوپر.

۳- منبع اقتباس

این مجموعه تلویزیونی همونطور که در شروع گفتم از کتابی به همین نام از نویسنده غیر داستانی، زندگینامه نویس و مورخ جنگ جهانی دوم، استفان امبروز اقتباس شده که منبعی غیرقابل انکار و دقیق و کاملا تحقیق شده می باشد. این کتاب بهمراه خاطرات چتر باز گروهان ایزی، دیوید وبستر، بینش شگفت انگیزی از عملکرد درونی یک گروه نزدیک از سربازان درحالی که در سراسر اروپا می جنگیدند به فیلمنامه نویس داده.

نوشته های امبروز هم تا حد ناخن جویدن هیجان انگیز است و هم بطور دقیق و بلافاصله لحظات تاریخی رو بازسازی می کند. علاوه بر این اسپیلبرگ و هنکس سازندگان این اثر بر حفظ سطح بالایی از جزئیات تاریخی از جمله لباس و وسایل نقلیه تمرکز کردند.

مصاحبه با اعضای بازمانده گروهان ایزی در ابتدای هر قسمت مدرک محکمی برای براساس واقعیت بودن سریال است.

معرفی و دانلود سریال جوخه برادران Band of brothers

۴- نقطه شکست

یکی از قسمت های سریال که به دلایل متعددی برجسته تر از سایر قسمت ها بود قسمت ۷ سریال بنام “نقطه شکست” ئه. در این قسمت وقایعی نشان داده میشه که در آن مردان گروهان ایزی در جنگل های یخ زده بلژیک در انتظار حمله به شهر سنگر گرفتند. این قسمت یادآور اونه که تست ها و آزمایش هایی که در جنگ صورت میگیره چقدر خشونت آمیز و از نظر عاطفی پر پیچ و خم است. وقتی سربازان مجبور میشوند با عواقب نبرد رو به رو بشن تنها آرامشی که در لحظه دارن اتحاد خودشونه. درحالی که جوخه برادران از ده قسمت روایت واقعیت های وحشتناک جنگ است قسمت ۷ به همان اندازه وحشیانه بودن از نظر احساسی هم تکان دهنده است. برادری در نهایت تحقق پیدا میکنه.

۵-تصویری که از نازی ها نمایش داده شد.

سریال جنگی

در فیلمسازی جنگی، نازی ها اساسا بهترین آدم های بدی اند که وجود داشته است. در بسیاری از فیلم ها سربازان این کشور شرارتی در حد خود هیتلر داشتند. نسل کشی و رویای سلطنت بر جهان، سربازان آلمانی نمادی از این ویژگی ها بودند. حتی در آثار قبلی اسپیلبرگ همیشه حداقل یک آلمانی نفرت انگیز شخصیت پردازی شده. چه در فهرست شیندلر و چه در نجات سرباز رایان.

نحوه شخصیت پردازی ای که در جوخه برادران برای آلمانی ها انجام شده بسیار خاصه. چرا که به جای نشان دادن یک نازی که بر توله سگ ها مهر میزند، نشان دادند که بسیاری از سربازان آلمانی صرفا سرباز هایی اند که برای کشور خودشون می جنگند. درست مانند مردان گروهان ایزی. در پایان سریال زمانی که مقیاس واقعی اردوگاه های کار اجباری کشف میشود این نظامیان شهر های محلی آلمان هستند که برای جمع آوری اجساد اورده میشن. این شهروندان آلمانی اند که مجبور بودند مسئولیت آنچه نازی انجام میداد رو برعهده بگیرن.

معرفی و دانلود سریال جوخه برادران Band of brothers

چه چیزی سریال جوخه برادران رو خاص میکنه؟

بازی ها در سریال جوخه برادران (Band of brothers) در سطح بالایی قرار دارند. منتقدان زیادی از بازی دیمین لوئیس در نقش ریچارد وینترز تعریف و تمجید کردند. لوئیس باعث شد جنبه های  معمولی شخصیت ریچارد خارق العاده بنظر برسه بجای اینکه اون رو آدمی عجیب بنظر برسونه.

سخته که بگیم سریالی به اندازه جوخه برادران توانسته تجربیات متنوع سربازان کاملا معمولی رو اینقدر دقیق و قابل لمس به تصویر بکشه. وحشت محض از رو به رو شدن با دشمن تا شادی های کوچیک و بجا. این مینی سریال چیزی برخلاف کلیشه های جنگیست.

سریال جوخه برادران جوایز متعددی رو کسب کرد و درحال حاضر بعنوان یکی از بهترین سریال های تاریخ سینما در Imdb قرار دارد. جوخه برادران از  طریق بررسی ماجرای مردانی که در خط مقدم جنگیدند و سفری دلخراش رو از سر گذروندن، بیننده های خیلی زیادی رو پی تلویزیون نشوند اما اونچه مهم است اینه که این سریال یک بررسی کامل و بی نقص از تاریک ترین روز های تمدن ماست و پیوند های انسانی ایجاد شده در این دورانِ غیر انسانی رو توصیف میکند.

“خاطره سوالی که نوه ام در روز گذشته از من پرسید رو گرامی میدارم. وقتی که گفت: پدر بزرگ آیا تو قهرمان جنگ بودی؟ و من به او پاسخ دادم: نه ولی در گروهی از مردان قهرمان خدمت کردم.”  (دیک وینترز از گروهان ایزی)

معرفی و دانلود سریال جوخه برادران Band of brothers

علاقمندان به دانلود سریال جوخه برادران (Band of brothers) با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.

بدون نظر

ورود