ماجرای حقوق نجومی دختر ۲۱ ساله عضو شورای شهر تهران چیست؟

ماجرای حقوق نجومی دختر ۲۱ ساله عضو شورای شهر تهران چیست؟

پس از انتشار تصویری از فیش حقوقی نجومی فرزند یکی از اعضای شورای شهر تهران که به عنوان کارمند در این شورا مشغول کار است، مهدی چمران رئیس شورای شهر پایتخت به این خبر واکنش نشان داد.

در روزهای گذشته تصویری در فضای مجازی از فیش حقوقی آذر ماه فاطمه منصورلی، دختر ۲۱ ساله نرگس معدنی پور، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون‌ فرهنگی و اجتماعی این شورا منتشر شد. فاطمه منصورلی در دبیرخانه ی شورای شهر تهران مشغول به کار شده است.

بر اساس تصویر منتشر شده، میزان حقوق دریافتی فاطمه منصورلی که متولد سال ۸۰ است، در آذر ماه امسال بیش از ۲۶ میلیون تومان بوده است. این دختر ۲۱ ساله در این ماه بیش از ۷ میلیون تومان به عنوان پاداش و بیش از ۸ میلیون تومان به عنوان اضافه کاری دریافت کرده بود.

انتشار تصویر فیش حقوقی فرزند این عضو شورای شهر، انتقادات و اعتراضات زیادی را به دنبال داشته است.

نرگس معدنی پور چند روز پیش در صحن شورای شهر گفته بود: «برای مبارزه با فساد می‌بایست از مکانیزم های موثر شفافیت، پاسخگویی، پیشگیری، تقویت و اعمال اجرای قوانین با اقدامات تضمین‌کننده سلامت و آموزش بهره‌گیری کرد. بخشی از فساد موجود در شهرداری از منظر کارکنان و همکاران شهرداری مواردی شامل به‌کارگیری نیروی انسانی بدون وجود شایستگی‌های لازم، رعایت نشدن شرایط قانونی و معیارهای ارتقاء افراد در سمت‌های اداری، تبعیض در دادن مزایا و پاداش‌های مادی و یا امتیازات سازمانی، رعایت نشدن عدالت در تصمیم‌گیری درخصوص وضعیت اداری کارکنان، رسیدگی تبعیض‌آمیز به تخلفات اداری کارکنان و ندادن حقوق و مزایای قانونی در بعضی از موارد مثل حق بیمه است.»

پس از انتشار این خبر مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ارائه ی توضیحاتی در اینباره پرداخت. به گفته ی چمران، فاطمه منصورلی رئیس دفتر مادر خود، نرگس معدنی پور است.

وی در واکنش به خبر حقوق دختر عضو شورای شهر گفت: «کسی که عضو شورای شهر می شود می توانند رئیس دفترش را با خودش بیاورد. این عضو شورا هم دخترش را برای این کار با خود به شورای شهر آورد.»

چمران ادامه داد: «به دلیل اینکه رئیس دفتر یک سری وظایف خاص دارد جایگاهش بالاتر از یک کارمند است اما بر اساس تصمیمات گرفته شده فیش حقوقی این خانم ماه آینده اصلاح می شود و بر اساس جدولی که در شورا وجود دارد باید حقوق و مزایا دریافت کند.»

رئیس شورای شهر تهران در خصوص انتشار حقوق ۳۳ میلیونی این خانم جوان در شورا گفت: «وقتی این خبر را دیدم موضوع را پیگیری کردم و گفتند این فرد حقوق عقب افتاده داشته به همین دلیل این میزان حقوق را دریافت کرده است. حالا چرا این فرد حقوق عقب افتاده داشته باید این موضوع هم بررسی شود.»

وی اظهار کرد: «امسال حقوق نیروهای قراردادی شهرداری افزایش خوبی بر اساس قانون کار پیدا کرد که این افراد هم چون قرارداد خدمات اداری شهر داشتند شامل این افزایش حقوق شدند اما افرادی که مسئول دفتر هستند حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون حقوق دریافت کنند.»

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: «ببینید افراد باید بر اساس تحصیلات، جایگاه و … حقوق بگیرند. شاید این فرد باید پست هم داشته باشد اما اگر شرایط دریافت پست را نداشته باشد، پست داده نمی شود اما می تواند کارها را انجام دهد اما پول پست را دریافت نمی کند.»

وی تأکید کرد برخی از اعضای شورای شهر تهران می توانند علاوه بر مسئول دفتر با خودشان مشاور هم بیاورند و حقوق آن ها هم باید بر اساس جدول پرداخت شود.

وی در ادامه گفت این افراد کارمندان موقت هستند و بعد از ۴ سال باید بروند اما اگر عضو جدید شورا بخواهند می تواند از آن ها استفاده کنند و یا اگر بخواهند این افراد به شهرداری بروند باید مراحلی مثل دادن امتحان و … را طی کنند.

چمران در پایان گفت: «بنده و برخی از اعضای شورای شهر با خودمان مسئول دفتر نیاوردیم و از نیروهای شورا استفاده کردیم.»

از سویی دیگر بر اساس گزارش وبسایت خبری اقتصاد نیوز، فاطمه منصورلی که کمتر از ۲ سال است در شورای شهر مشغول کار شده، در حالی این میزان حقوق را دریافت می کند که برخی کارمندان قدیمی شورای شهر بخشی از مطالبات پرداخت نشده ی چند ماه گذشته ی خود را هنوز دریافت نکرده اند. بر اساس این گزارش، انتشار تصویر فیش حقوقی نجومی دختر نرگس معدنی پور اعتراض گسترده ی کارکنان شهرداری را به دنبال داشته است.

در بخشی از گزارش اقتصاد نیوز آمده است:

به تازگی، فیش حقوقی دختر ۲۰ ساله یکی از اعضای شورای شهر تهران در کانال‌های خبری منتشر شد. بر اساس تصاویری که از فیش حقوقی ماه آذر وی منتشر شده، میزان حقوق دریافتی او در این ماه، بیش از ۲۶ میلیون تومان است.

هرچند که برخی از کارمندان قدیمی شورای شهر می‌گویند در این ماه بخشی از مطالبات پرداخت نشده چند ماه گذشته هم به حسابشان واریز شده اما به گفته یکی از کارکنان شهرداری تهران، این فیش حقوقی که مربوط به کارمندی می‌شود که کم‌تر از دو سال است به شورای شهر آمده، بخش زیادی از کارمندان قدیمی این نهاد را ناامید کرده است. استناد او به انتقادهای کارمندان در یکی از گروه‌های پرجمعیت کارکنان شهرداری تهران در تلگرام است که بیش از ۱۰ هزار عضو دارد که اعضای آن، واکنش گسترده‌ای نسبت به این خبر داشته‌اند.

حضور فرزند یکی از اعضا در شورای شهر، پیش از ارتقای مصوبه تعارض منافع در شهرداری و شورای شهر، مشکل قانونی ندارد اما با سخنان و اهداف ترسیم شده از سوی آنها در خصوص عدالت همخوانی ندارد. این اولین خبر حاشیه‌ساز در خصوص حضور نزدیکان مدیران شهری و شورای شهر در مجموعه مدیریت شهری نیست. بیشترین واکنش‌ها به این اخبار، زمانی بود که شهردار تهران برای داماد خود حکم مشاور صادر کرد، هر چند که بعد از مدتی این حکم لغو شد اما شهردار تهران حضور وی در شهرداری را انکار نمی‌کند و تأکید دارد که از وی مشاوره می‌گیرد. برخی از اعضای شورای شهر تهران هم با زبان اشاره و کنایه از حضور وی در تصمیم‌گیری‌های کلیدی می‌گویند.

دومین خبر حاشیه‌ساز، انتصاب فاطمه حیدری به عنوان مدیرکل ماده صد شهرداری تهران بود. او همسر یکی از اعضای شورای شهر تهران است. بعد از انتصاب وی به این سمت بود که برخی از اعضای شورا، طرح اصلاح مصوبه تعارض منافع مدیران شهرداری تهران را مطرح کردند، طرحی که پیش‌بینی کرده بود که بستگان درجه‌ یک اعضای شورا در زمان عضویت شورا با محدودیت‌هایی در حوزه به‌کارگیری و ارتقای جایگاه روبه‌رو شوند. هر چند که این طرح با اصلاحاتی مصوب شد اما حاشیه‌های استخدام‌ها همچنان ادامه یافت.

نرگس معدنی پور کیست؟

نرگس معدنی پور متولد سال ۱۳۴۹ در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی با گرایش استراتژیک است.

او یکی از ۴ زن حاضر در فهرست ائتلاف بزرگ نیروهای انقلاب بود که توانست در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران که خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، به شورای شهر تهران راه یابد. وی با اخذ ۲۷۶،۱۲۶ رأی، هجدمین منتخب شورای شهر پایتخت شد.

نرگس معدنی پور، نرجس سلیمانی فرزند سردار قاسم سلیمانی، زهرا شمس احسان و سوده نجفی، ۴ زنی هستند که تا سال ۱۴۰۴ هدایت امور پایتخت و مناطق ۲۲ گانه آن را در شورای این شهر برعهده دارند.

معدنی پور پیش از عضویت در شورای شهر تهران، مدتی شهردار منطقه ۱۳ پایتخت بود. او نخستین زنی بود که در دوران ریاست محمدباقر قالیباف بر شهرداری تهران، به عنوان شهردار انتخاب شد.

معدنی پور همچنین مدتی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بود.

از اقدامات وی در زمان فعالیت در شهرداری، به تدوین طرح جامع آموزش و توانمندسازی زنان شهر تهران، تدوین چارچوب آموزش سواد زندگی خانوادگی و تهیه دانشنامه خانواده و تدوین برنامه راهبردی کیفیت بخش زندگی و توسعه پایدار در شهر تهران اشاره شده است.

معدنی پور سابقه ی ریاست فرهنگسرای فردوس تهران را هم دارد که پیش تر با نام فرهنگسرای دختران شناخته می شد.

وی در دهه ی ۹۰ نیز در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعالیت داشت.

دیجیاتو
۱۶ نظر

ورود

  • امیر دی ۲۴, ۱۴۰۱

    ببین تورو خدا مملکت دست کیا افتاده
    حال آدم بهم میخوره از این سیستم

    • ناشناس از شورا دی ۲۷, ۱۴۰۱

      لطفا از آقای چمران درخواست شود درب شورای شهر را برای راستی آزمایی به روی خبرنگاران با شرف باز کند
      این دختر خانم / ژن خوب یکی از چهل و پنجاه نفری است که با این تیم ولایی به پرسنل شورای شهر اضافه شده اند.
      این صرفا و صرفا فیش حقوق این چهل و پنجاه نفر است ، که کارانه ماهانه ، شارژ بن کارت، پاداشهای ماهانه و سه ماهه و… و.. که رقم دریافتی این چهل و پنجاه نفر را به بیش از دو برابر این ارقام می رسانند. البته پاداش معادل سه ماه حقوق پایان سال / عیدی نیز باید به این ارقام اضافه شود.
      جهت مزید اطلاع این مسبوق به سابقه است و در ادوار مختلف این تکرار و موارد جدید اضافه شده . لطفا توجه داشته باشید از لحاظ فنی و حسابداری این ارقام در فیش حقوق منتشر شده نمی تواند صرفا برای یک شخص خاص در نظر گرفته شود.
      البته این در بعضی از وزارتخانه ها و سازمان ها دولتی و خصولتی نیز رایج و معمول است مثل سازمان سرمایه گذاری وزارات دارایی ، سازمان مالیاتی ، سازمان خصوصی سازی ، اموال تملیکی ، ذیحسابی و…
      آقای زاکانی ، آقای رییسی کجاست عدالت

    • علی رضا دی ۲۷, ۱۴۰۱

      آقایون بیکارند و مجرد، از دختر بچه تا پیرزن شاغلند!

  • اینجا گلستانه، خارج بده دی ۲۴, ۱۴۰۱

    اینها همه اش پرپکانی هست برای ضربه زدن به بیضه دولت

  • H دی ۲۴, ۱۴۰۱

    سفره انقلاب پهن است و انقلابی های خودی سهم خود رو میخورند، به مردم ناخودی چه ربطی دارد؟!!!! هر اعتراضی کار دشمن و استکبار است برای تضعیف انقلاب!

  • نقی معمولی دی ۲۴, ۱۴۰۱

    حرفی بزنی به جرم تبانی علیه امنیت ملی دارت میزنن

  • شاهسون دی ۲۴, ۱۴۰۱

    یادش بخیر یه زمانی می گفتن برادر حضرت علی خواست از بیت المال سهم بیشتر برداره میگن حضرت علی آتش کف دستش گزاشت حالا جانشینان حکومت علی را نگاه کن

  • ایرج دی ۲۴, ۱۴۰۱

    متاسفانه،فساد و رانت در کشور جا افتاده،و کاریش نمیشه کرد،بدتر از ان توجیه ای است که میکنند که از فحش به مخاطب بدتر است،هر فردی که کاری کرده وقتی به ایتم هایاین فیش نگاه میکند،متوجه میشه چه فاجعه فسادی در شورا شهر است

  • PH دی ۲۵, ۱۴۰۱

    کار اشتباهیه کسی که نه سابقه کار خاصی داره نه اینکه نخبه باشه این حقوق رو بهش بدن!!!
    اما یه فیش امد بیرون خیلی ها شروع به سیاه نمایی کردن یا اینکه فساد سیستماتیک و این حرف ها!یه عده فقط دنبال اینن یه اتفاق کوچیک بیوفته بدون فکر کردن فقط یه حرفی بزنن!از این جنس اتفاق ها بدترش هم در کشور های دیگه می افته هم رانت هم پارتی بازی هست فقط برا ایران نیست اما چون ایران رو میخوان زمین بزنن از کاه کوه میسازن

    • …… دی ۲۸, ۱۴۰۱

      حداقل اون کشورها نمیگن نظام ما مقدسه و الهییه
      اینجا به اسم خدا و پیغمبر و امام زمان میان وسط، مردم رو فریب میدن، دزدی میکنن، بعد هم اگه یه عده اعتراض بکنن ، میگن با خدا و پیغمبر و امام زمان دشمنی کردی!!! اصطلاحی که بکار گرفتی هم ثابت میکنه حرفمو؛ سیاه نمایی!
      اگه طرف حق بودی، میگفتی باید عدالت برقرار باشه نه اینکه بگی سیاه نمایی! این خودش حمایت از دزدی و ظلمه

  • جوکر دی ۲۵, ۱۴۰۱

    قصد ازدواج نداره ؟

  • ناشناس از شورا دی ۲۷, ۱۴۰۱

    لطفا از آقای چمران درخواست شود درب شورای شهر را برای راستی آزمایی به روی خبرنگاران با شرف باز کند
    این دختر خانم / ژن خوب یکی از چهل و پنجاه نفری است که با این تیم ولایی به پرسنل شورای شهر اضافه شده اند.
    این صرفا و صرفا فیش حقوق این چهل و پنجاه نفر است ، که کارانه ماهانه ، شارژ بن کارت، پاداشهای ماهانه و سه ماهه و… و.. که رقم دریافتی این چهل و پنجاه نفر را به بیش از دو برابر این ارقام می رسانند. البته پاداش معادل سه ماه حقوق پایان سال / عیدی نیز باید به این ارقام اضافه شود.
    جهت مزید اطلاع این مسبوق به سابقه است و در ادوار مختلف این تکرار و موارد جدید اضافه شده . لطفا توجه داشته باشید از لحاظ فنی و حسابداری این ارقام در فیش حقوق منتشر شده نمی تواند صرفا برای یک شخص خاص در نظر گرفته شود.
    البته این در بعضی از وزارتخانه ها و سازمان ها دولتی و خصولتی نیز رایج و معمول است مثل سازمان سرمایه گذاری وزارات دارایی ، سازمان مالیاتی ، سازمان خصوصی سازی ، اموال تملیکی ، ذیحسابی و…
    آقای زاکانی ، آقای رییسی کجاست عدالت

  • ریشه ها دی ۲۷, ۱۴۰۱

    مگر می شود بدون هماهنگی مادر این اتفاق افتاده باشد هردو باید استعفا دهند

  • مهدی دی ۲۷, ۱۴۰۱

    چه دلایل بی معنی‌ای میاورید برای سو تفاهم نشان دادن قضیه.
    این قضیه نیاز به پیگیری قضایی دارد تا برای مسئولان دیگر درسی شود تا سیستم را فاسد تر نکنند

    • محمود دی ۲۷, ۱۴۰۱

      سکوت کنیم بهتره .
      چون هرچی باشه اینا از ما بهترون هستند .چون انقلابی هستند و منش انقلابی می طلبه حقوقت اینقدر باشه .
      ولی منه آدم عادی کوچکترین حرفی بزنم میشم منافق و آشوبگر .
      خدا خودش بهترین قاضی و عادل هستش …..

  • نیما دی ۲۸, ۱۴۰۱

    داره نون چادرشو میخوره با این قیافه زشتش