چرا رمان عاشقانه همیشه مخاطب دارد؟

چرا رمان عاشقانه همیشه مخاطب دارد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رمان عاشقانه یکی از سبک‌های بسیار پرطرفدار بین افراد در تمامی سنین است. اما در کنار طرفداران پروپاقرص، همیشه منتقدانی نیز وجود دارد.

خیلی‌ از این انتقادگران نمی‌توانند با ساختار و کلیت رمان‌ها کنار آیند و از این رو به‌شدت شروع به مخالفت با سبک‌های عاشقانه می‌کنند.

اما در مقابل منتقدین، طرفدارانی قرار دارد که با علاقه و همچنین دلایل منطقی به دفاع از این سبک جنجالی می‌پردازند. به‌طور کلی کتاب‌های نگارش‌شده در سبک‌های عاشقانه و رمان علاوه بر سرگرمی می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر افراد و زندگی شخصی آن‌ها داشته باشد. ما در این مقاله به بررسی کامل دلایل محبوبیت این سبک و معرفی چند رمان برتر در ژانر عاشقانه پرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید.

بررسی رمان عاشقانه

رمان‌های نگارش شده در این سبک عمده تمرکز خود را بر روی روابط احساسی بین دو فرد قرار می‌دهند. استفاده از جملات پر از شور و اشتیاق و همچنین روایت اتفاقات خوب و بد در مسیر زندگی عاشقانه افراد از ویژگی‌های اصلی این کتاب‌ها است.

ادبیات عاشقانه از زیرمجموعه‌های ادبیات غنایی به‌ حساب می‌آید که به بیان آرزوها، عواطف، احساسات و… می‌پردازد. این سبک از قدیم‌الایام طرفداران بسیاری داشته است. از همین رو رمان عاشقانه با طی کردن مسیرهای پرفرازونشیب هنوز هم در راس کتاب‌های پرطرفدار قرار دارد و افراد بسیرای به دنبال خرید یا دانلود رمان عاشقانه هستند.

شخصیت اصلی در رمان می‌تواند زن، مرد یا هردوی آن‌ها باشد. موضوع داستان نیز بر پایه‌‌ی عشق ایجاد شده بین شخصیت‌های اصلی و تلاش‌های آن‌ها برای رسیدن به‌ یکدیگر است. البته گاهی نیز در رمان‌ها شاهد عشق‌های یک‌طرفه و… هستیم. به‌طور کلی در کتاب‌هایی که محور اصلی آن‌ها عشق و علاقه باشد و اتفاقات مسیر همگی برای تاثیر روی روابط عاشقانه رخ می‌دهد، حال داستان پایان خوشی داشته باشد یا با جدایی تمام شود فرقی نمی‌کند، این سبک در دسته رمان‌ عاشقانه قرار می‌گیرد.

حالا که با کلیت این داستان‌ها آشنا شدیم به بررسی دلایل محبوبت آن نیز می‌پردازیم:

هم‌ذات پنداری با قهرمان و شخصیت‌های داستان

با خواندن رمان شما زندگی‌های مختلفی را تجربه می‌کنید. اگر نویسنده از توانایی بالایی برخوردار باشد محیط و شرایط را به‌گونه‌ای توصیف می‌کند که به راحتی آن مکان و احساسات را تصور و درک کنید. اگر قصد دارید ساعاتی در شبانه‌روز را به‌دور از هیاهو و مشکلات روزمره بگذرانید انتخاب و مطالعه یک رمان عاشقانه به شما کمک زیادی می‌کند.

شما می‌توانید گاهی خود را در نقش عاشق و گاهی معشوق قرار داده و احساسات هرکدام را تجربه کنید. سختی زندگی افراد را ببینید و نسبت به اتفاقات ناگوار در زندگی خود بدبین نباشید.

مطالعه داستان‌های زیبا برای یادگیری

رمانی که توسط نویسنده‌ای خبره نگارش شود علاوه بر پیش بردن یک روایت عاشقانه، به بررسی ضعف‌های شخصیت افراد نیز می‌پردازد. در این صورت می‌توانید با مطالعه آن‌ها نسبت به ضعف‌های خود آگاهی پیدا کنید.

به‌عنوان مثال؛ اگر توانایی بیان احساسات خود را ندارید یا در رابطه درگیر غرور و خودبینی می‌شوید با خواندن کتاب‌هایی در این رابطه ضعف‌های خود و اثر مخرب آن‌ها بر روی روابط عاشقانه را بیشتر درک می‌کنید. این اتفاق می‌تواند به شما در ایجاد یک رابطه عاشقانه زیبا کمک کند.

بررسی و پیدا کردن معیارها

پیدا کردن معیارها و استاندارهای سالم یک رابطه می‌تواند کمی شما را سردرگم کند چراکه اتفاقات مختلف و شرایط گوناگون می‌تواند بر روی تصمیمات قبلی شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل باید از یک الگوی درست برای شناسایی معیارهای صحیح استفاده کرد.

رمان عاشقانه در این راه می‌تواند به شما کمک زیادی کند. البته انتخاب کتابی که سیر منطقی و درستی را در پیش گیرد و در آن رذایل اخلاقی مانند خیانت و… عادی جلوه نشود بسیار مهم است.

علاقه‌مند به مبحث و مفهوم عشق

از آنجایی که واژه‌ی عشق هیچ تعریف دقیق و کاملی ندارد و بسیاری از افراد آن را به مسائلی مانند هورمون‌ها یا ماوراء ربط می‌دهند خیلی‌ها از روی کنجکاوی برای یافتن یک معنای کامل و حقیقی برای آن شروع به دانلود رمان و مطالعه داستان‌های عاشقانه می‌کنند.

دوری از دنیای واقعی و تجربه یک زندگی بدون مشکل

دنیایی که در رمان‌ها به تصویر کشیده می‌شود گاهی بسیار متفاوت از دنیای واقعی و زندگی روزمره است. داستان‌هایی که در آن هر دو فرد یا حداقل یکی از آن‌ها دارای زندگی مرفه و دغدغه‌های معمولی است و تمامی تمرکز خود را روی رسیدن و وصال معشوق قرار می‌دهد باعث فراموشی مشکلاتی از قبیل قرض و قسط و اجاره خانه و… برای مدتی می‌شود. البته حواستان باشد که این مدل کتاب‌ها روی زندگی شخصی و انتظار کشیدن برای شاهزاده‌ای رویایی تاثیر نگذارند.

چرا رمان عاشقانه همیشه مخاطب دارد؟

معرفی بهترین رمان‌‌های عاشقانه

در بین رمان‌های عاشقانه‌ای که تاکنون منتشر شده تعدادی بیشترین فروش و طرفدار را پیدا کرده‌اند. برخی از این رمان‌ها به شرح زیر است:

من پیش از تو

این رمان اثر جوجو مویز و داستان زندگی دختری به‌نام لوییزا کلارک است که با از دست دادن شغل و شرایط مالی نامناسب به‌ دنبال پیدا کردن شغل دیگری است. در این بین با ویل ترینور، پسری که در اثر تصادف قدرت حرکت خود را از دست داده است آشنا می‌شود.

حضور کلارک به‌عنوان پرستار در زندگی ویل که پس از تصادف دچار افسردگی و ناامیدی شده بود باعث ایجاد جرقه‌ای از عشق و امید می‌شود. من پیش از تو یکی از بهترین آثار عاشقانه منتشر شده است.

ربکا

از دیگر رمان های پرطرفدار می‌توان به ربکا اثر دافنه دوموریه اشاره کرد. این کتاب داستان زندگی ندیمه‌ی یک خانم ثروتمند است که در یکی از سفرهایشان با شخصی به‌نام ماکسیم دووینتر آشنا شده و پس از مدتی با او ازدواج می‌کند. پس از ازدواج و نقل مکان به شهر مندرلی خانم دووینتر مشتاق به شناخت شخصیت همسر قبلی ماکسیم به نام ربکا می‌شود و… .

شوهر آهو خانم

این رمان را علی‌محمد افغانی در سال‌های ۱۳۳۳ تا ۱۳۳۸ در زندان نوشت. با انتشار آن علاقه‌مندان بسیاری در ایران به‌دست آورد. موضوع رمان در ارتباط با چندهمسری و سرزنش این آیین است.

دزیره

این کتاب اثر آن‌ماری سلینکو و درباره‌ی زندگی واقعی ناپلئون بناپارت و رابطه‌ی عاشقانه او با شخصی به‌نام دزیره است. خواندن این رمان عاشقانه به‌خصوص به دوستداران تاریخ پیشنهاد می‌شود.

ملت عشق

شخص اول این رمان یک زن خانه‌دار آمریکایی به نام «اللا» است. این زن، بعد از بیست سال زندگی مشترک با همسر و فرزندانش، درگیر روزمرگی‌ می‌شود. او در آستانه‌ی چهل‌سالگی، تصمیم می‌گیرد تا اتفاقات و روند زندگی روزمره‌ی خود را تغییر دهد.‌ در ادامه اللا از طریق واسطه‌ای به متنی برخورد می‌کند که این متن در واقع در مورد شمس است و بازگوکننده‌ی حکایت مولانا و شمس. خواننده آرام آرام از طریق این زن با داستان عاشقانه‌ی او و بالطبع با مولانا، شمس و صوفی‌گری آشنا می‌‌شود. اگر به ادبیات ترکیه و آثاری درباره شمس و مولانا علاقه دارید، کتاب ملت عشق مناسب شما است.

جمع‌بندی

رمان عاشقانه یکی از سبک‌های نگارشی پرطرفدار است که در کل دنیا علاقه‌مندان خود را دارد. دلایل زیادی وجود درد که محبوبیت این سبک را حفظ می‌کند از جمله پیدا کردن معیارها، هم‌ذات پنداری با شخصیت‌های داستان، کنجکاوی در مفهوم عشق و… .

رما‌ن‌های زیادی نیز در این سبک به تحریر درآمده است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به من پیش از تو، ربکا، دزیره، عشق در زمان وبا و… اشاره کرد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود