پایگاه عقاب ۴۴ ؛ آشیانه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش در عمق چند صد متری کوهستان + ویدیو

پایگاه عقاب ۴۴ ؛ آشیانه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش در عمق چند صد متری کوهستان + ویدیو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب ۴۴ متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدن کردند. پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش که در عمق چند صد متری زمین قرار دارد، قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را داراست.

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مورد پایگاه عقاب ۴۴ گفت: «ساخت پایگاه‌های امن که این پایگاه یکی از چندین نمونه آن‌هاست، تداوم خواهد داشت تا توان بازدارندگی ما روز به روز قوی‌تر، پایدارتر و ماندگارتر برای امنیت و آرامش ملت ایران باشدواین پایگاه در زیر کوه‌هایی قرار دارد که هیچ بمب و سلاحی در آن مؤثر نیست و قابلیت حفظ تجهیزات و تسلیحات راهبردی نیروی هوایی ارتش را دارد و موجب ارتقای توان عملیاتی نیرو برای سرکوب دشمنان می‌شود….دشمن معتقد است که می‌تواند با بکارگیری قدرت هوایی خود و با بهره‌گیری از برتری هوایی، پایگاه‌های هوایی، شیلتر‌ها و باند‌های پروازی کشور موردنظر را مورد انهدام قرار داده و با خیال راحت به مأموریت خود ادامه دهد؛ یعنی همان کاری که در تجاوز به کشور‌های افغانستان، عراق و برخی کشور‌ها با خوی تجاوزگری از خود نشان داد که چاره‌ی آن علاوه بر پدافند عامل، داشتن پایگاه‌هایی امن، نفوذناپذیر، غیرقابل دسترسی و غیرقابل انهدام در زیرزمین است؛ پایگاه عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه با این مشخصات است که توسط قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا به فرماندهی سرلشکر غلامعلی رشید و با همکاری و همراهی نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شد و امروز مورد بازدید قرار گرفت».

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

وی در ادامه افزود: «ایران یک هدف آسان برای دشمن متجاوز نخواهد بود. همچنان که در دهه هشتاد بعد از تجاوز به عراق و افغانستان و تصرف نسبتاً آسان این کشورها، آرزوی تکرار این اتفاق در ایران را داشت و حرف از هدفی آسان می‌زد، اما پس از مطالعه و تحقیق متوجه این حقیقت شد که ایستادن در برابر ملت ایران و جنگیدن با نیرو‌های مسلح مقتدر جمهوری اسلامی کار آسانی نیست. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تعامل با عزیزانمان در وزارت دفاع توانسته است با حفظ زیرساخت اصلی پرنده‌ها، تمامی تجهیزات الکترونیکی و تسلیحات هواپیما‌ها را به‌روز کرده، پاد‌های جنگ الکترونیک را ارتقا داده و روی آن‌ها نصب کند. امروز با وجود اینکه این هواپیما‌ها زیرساخت قدیمی دارند، تجهیزات آن‌ها به‌روز است و می‌توانند در نبرد هوایی و در عملیات پشتیبانی از نیرو‌های سطحی، نقش مؤثری ایفا کرده و در سرنوشت نبرد سهم بزرگی داشته باشند».

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

سردار سرلشکر باقری در مورد تهدیدات اسراییل نیز افزود: «عناصر رژیم صهیونیستی اغلب برای مصارف داخلی خود از الفاظ تهدیدآمیز استفاده می‌کنند. دولت متزلزل فعلی رژیم صهیونیستی در همین روز‌های اول با مخالفت‌های متعدد و انشقاق در بدنه مواجه شده است. سران این رژیم مجدداً تهدید‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند، اگرچه خودشان خوب می‌دانند توانی برای اعمال این تهدید علیه ایران اسلامی ندارند. در مسیر مقابله با این تهدیدها، قدرت هوایی، توان موشکی و امکانات محور مقاومت برای پاسخگویی قاطع از همیشه آماده‌تر است. موقعیت رژیم صهیونیستی تا کشور ما فاصله دارد و سران این رژیم به سوختگیری هواپیما‌ها در آسمان دل بسته‌اند که این بهترین فرصت برای هدف قرار دادن هواپیما‌های آن‌هاست. همچنین سعی در استفاده از پایگاه‌های پیرامونی کشور ما که بعضاً مسیر عادی‌سازی خیانت به جهان اسلام را در پیش گرفته‌اند دارند، غافل از اینکه این مسئله در راهبرد و رهنامه عملیاتی جمهوری اسلامی ایران درج شده و همه فرماندهان ما این را می‌دانند، تمرین کرده‌اند و در رزمایش‌ها، این آموزه نهادینه شده است که اگر پایگاهی از یک کشور در هر کجای جهان برای تهاجم به جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر رژیم صهیونیستی، آن پایگاهی که مبدأ حرکت رژیم صهیونیستی است، نیز مورد تهاجم سنگین قرار خواهد گرفت».

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب ۴۴ که در زیر کوه ها واقع شده، با در اختیار داشتن اماکنی چون هشدار، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و … این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت‌های محوله پذیرا باشد.

این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و بکارگیری عملیاتی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت. فرمانده کل ارتش در رونمایی از پایگاه عقاب ۴۴ خاطرنشان کرد: «این پایگاه یکی از پایگاه‌های ترکیبی نیروی هوایی ارتش است؛ به این مفهوم که هم پرنده‌های با سرنشین و هم پرنده‌های بدون سرنشین در این پایگاه به اجرای مأموریت می‌پردازند. تأثیر و اهداف پایگاه‌های هوایی معمولاً راهبردی است. تسلیحات و تجهیزات جدیدی که روی جنگنده‌ها تعبیه شده‌اند، همه به‌روز هستند و برای درگیری احتمالی در اهداف راهبردی پیش‌بینی شده‌اند…این پایگاه‌ها امکان عمل و عکس‌العمل‌های لازم را دور از انتظار دشمنان در نقاط مختلف ایجاد کرده است. پایگاه‌های ما و البته برخی پایگاه‌های راهکنشی، در آینده میزبان انواع جنگنده‌ها خواهند بود».

وی در ادامه افزود: «در این پایگاه نمونه‌ای از تجهیزات پروازی ارتقایافته نیروی هوایی ارتش مستقر شده‌اند که اگرچه در ظاهر جنگنده‌های شناخته‌شده هستند اما به سلاح‌ها و تجهیزات به‌روز مجهز شده‌اند که می‌توانند مأموریت‌های بزرگی را انجام دهند و این جریان بدون توان آماده‌‌به‌کار نگه‌داشتن عناصر فنی، مدیریتی و بدون شجاعت، دانش، توانمندی و انگیزه فوق‌العاده خلبانان در نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران محقق نخواهد شد».

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

همچنین پایگاه هوایی عقاب ۴۴ تنها یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است.

احداث این پایگاه‌ها در نقاط مختلف متناسب با نیازها و با ضریب ایمنی بالا با توجه به طراحی و استقرار در زیر کوه‌ها قابلیت اجرای عملیات غافلگیرانه هوایی را از مکان و زمان دور از انتظار دشمنان فراهم می‌کند.

این تأسیسات زیرزمینی برای نشان دادن توانایی‌های نظامی نیروی هوایی ارتش و برای مقاومت در برابر حملات احتمالی بمب‌ های سنگرشکن آمریکا و در پاسخ به رزمایش مشترک این کشور و اسرائیل طراحی و رونمایی شده است. همچنین در ویدیوی منتشر شده از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب ۴۴ از یک جنگنده F-4 فانتوم II ساخت آمریکا نیز نشان داده می شود.

این پایگاه یکی از مهم‌ ترین پایگاه‌ های نیروی هوایی ارتش است و دارای جنگنده‌ های مجهز به موشک‌ های کروز دوربرد بوده که در عمق زمین ساخته شده‌ است. پایگاه عقاب ۴۴ با نگهداری جنگنده‌ ها در مکان‌های امن و تجهیز آن‌ ها به سامانه‌ های جنگ الکترونیک، امکان عملیات دورایستا و افزایش برد راهبردی برای بمب‌ها و موشک‌هایی از جمله یاسین، قائم و آصف به منطور نابود کردن اهداف دوردست را فراهم کرده‌ است.

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

اولین ویدیو از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب 44 ارتش

این پایگاه‌ها با نگهداری جنگنده‌ها در مکان‌های امن و تجهیز آن‌ها به سامانه‌های جنگ الکترونیک، بمب‌ها و موشک‌ها از جمله یاسین، قائم و آصف امکان عملیات دورایستا و افزایش برد راهبردی برای اهداف دوردست را فراهم کرده است.

در این بازدید، امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش و امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز حضور داشتند.

صدا و سیما تحت مراقبت های حفاظتی از این پایگاه گزارشی تهیه کرده که امروز رسانه‌ای شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۲ نظر

ورود

  • Mr.Saxobeat بهمن ۱۸, ۱۴۰۱

    اخه اف چهار هم افتخار داره توی این زمونه نشون بدن؟با اینا امریکا و اسراییل رو تهدید میکنید؟اشیانه درست ولی اخه همچین لگن هایی قدرت اصلا داره توی هوا سالم برگردن؟
    امریکا اینا رو پرواز از راه دور میده تا خلبان هاش تمرین تسلیحات موشکی کنن.
    بعد میگن ارتقا دادیم خب لامصب ها مگه چقدر پیشرفتش کردین که میگین قدرت هوایی منطقه هستیم.
    بیشتر تف سر بالا بود تا تهدید.

    • بهزاد بهمن ۱۸, ۱۴۰۱

      لایک داری ?

    • پاسخ بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

      آقای بی سواد که هیچ تخصص نظامی نداری
      این یک پیام به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که دیگر فکر بمباران فرودگاه ها و مراکز هوایی ایران بی فایده است
      F4 از نیروی هوایی ایران بازنشسته اما بمب افکن های F4 ایران ارتقاء یافته است. و میتونه با جنگنده های روز دنیا رقابت داشته باشه

      اما توان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران پهپاد و موشک هاست. حدود ۱۵۰ جنگنده نسل چهارم هم هست

      موجودی موشک های نیروی هوایی ایران :
      موشک های کروز
      انواع موشک های دوربرد
      انواع موشک های ضد کشتی
      موشک های تهاجمی
      موشک های ضد هوایی
      موشک های نقطه زن

      پهپاد ها :
      پهپاد های انتحاری از جمله شاهد
      پهپاد های جنگی
      پهپاد های رادارگریز و تحقیقاتی
      پهپاد های ویرانگر مناسب تاسیسات و نیروگاه ها

      موجودی بمب افکن و جنگنده های نسل چهارم :
      جنگنده فوق پیشرفته MIG29
      جنگنده نسل چهارم F14
      جنگنده میراژ فرانسوی
      بهترین مدل جنگنده بمب افکن سوخو ۲۵

      جنگنده فوق العاده سوخو ۳۵ هم به زودی به نیروی هوایی ایران اضافه خواهد شد ان شاء الله

      • میثم بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

        زیر کوه ساختن اما به فکر خروج دود نبودن :)))
        f4 یا f16 تو ایران به روز نیستن و نمی شوند چون قطعاتش نیست

        • علی بهمن ۲۲, ۱۴۰۱

          ?F16
          آخه مگه ایران f16 داره که میگی f16???‍♂️

      • امیرمسعود بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

        سواد شماها در حد تایپ کردن هست یکسری کلمات رو از جایی کپی میکنید همه جا بلغور می کنید از خودتون هیچ ایده ای ندارید، اسرائیل هر روز داره افراد شما رو تو سوریه میزنه هیچ کاری نمی کنید و…فقط واسه مردم بدبخت شاخ و شونه میکشید

        • پاسخ بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

          ماهم این حمله به اسرائیل داشتیم مگر کوری؟ سرچ کن ۱ اردیبهشت حمله به تاسیسات نظامی اسرائیل
          ویدئو هاش هم هست
          پایگاه موساد هم در اربیل عراق موشک باران شد
          پهپاد های آمریکا هک و منهدم شد
          و فلسطینی ها به انواع سلاح ها مجهز شدند همین هفته پیش که هنگام مراسم خاخام ها ۴۰ اسرائیلی به درک واصل شدند فکر می‌کنید فلسطین سلاح ها رو از کدوم کشور گرفته بود؟
          پایگاه یهودیان هم در سوریه به طور کامل ویران شد

      • Mr.Saxobeat بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

        جناب اقای محترمی که شما بنده رو بی سواد خطاب کردید البته ادعایی هم نداشتم و نظرمو دادم. عرض کنم که…
        بمب افکن های اف چهار ماله زمانه جنگ ویتنام هست.مگه چقدر ارتقا دادنش که میتونن با جنگنده های نسل چهار و نیم اسراییل و سیستم های راداری و دفاع موشکی پاتریوت و گنبد اهنین مقابله کنن.اصلا از جنگ الکترونیک اینا برمیان؟.
        مسیله بعدی پهبادی بازم ایران بشدت از اسراییل و امریکا عقب هست من نمیگم قدرت ضعیفی هست اما توی منطقه اسراییل داره حرف اول و اخر رو میزنه.
        این همه جنگنده نام بردی مرد مومن میگ ۲۹ فوق پیشرفته شد؟ نگو بخدا خندمون میگیره.همون سوخو ۳۵ هم برتریش توی قدرت مانور و مسافت هست وگرنه در مقابل اف ۳۵ یا اف ۲۲ هیچ حرفی برای گفتن نداره‌.تا جایی هم که من اطلاع دارم اف ۱۸ هم از این نسل بهتر عمل میکنه.همین اف چهار هایی که شما میگی گفتم امریکا از راه دور پرواز درش میاره تا بتونن تمرین و تست انواع موشکی باهاش داشته باشن.
        قدرت عمل یه نیروی هوایی اول به هواپیماهای جنگیش هست نه قدرت موشکی
        میبینیم هم توی سال چندتاش سقوط میکنه.
        حالا اطلاعاتتون اینقدر خوبه و اینقدر هم سیستم خبری ما صداقت داره میشه بفرمایید قاهر ۳۱۳ چیشد.اون موشک هایپر سونیکی که با موفقیت تست کردن چرا یه عکس ما ندیدیم.
        میتونین برام توضیح بدید چجوری جنگنده اف پونزده اسراییل و عربستان که لاکهید مارتین یا بوینگ حضور ذهن ندارم کدوم کمپانی ساختتش اونو مدام روز امد میکنه،چجوری میتونه از بمب افکن های بروزرسانی شده اف چهار توی جنگ هوایی شکست بخورن.میدونم کلاس تهاجمیشون یکی نیست ها فقط برام سواله اینا برن توی هوا چقدر میتونن توی کشور دشمن نفوذ کنن که دفاع ضد موشکی،هواپیماهای دفاعی و جنگ الکترونیک به این ابوقراضه های شصت هفتاد سال پیش،کارساز نباشه؟
        مرد مومن اینا رو جایی بگو ادم خندش نگیره.یه مشت لگنی اورهال میکنن فکر میکنن قدرت هوایی منطقه هستن هروقت هم اون سی تا سوخو ۳۵ رو تحویل گرفتین اونوقت باهاش برای اسکادران هوایی امریکا و اسراییل شاخ و شونه بکشید.یه ناو هواپیما بر امریکا تعداد هواپیماهاش از تعداد کل هواپیماهای ایران بیشتره.خودتونو دارین گول میزنین یا ملت رو نفهم فرض کردین.
        سال پیش حمله پهبادی کردن به ایران غرب ایران رو زدن گفتن رعد و برق بوده الان گندش در اومده اسراییل زده،حالا توقع داری به قدرت موشکی و پهبادی ایران شک نکنیم؟
        همین اشیانه که اینقدر پوزشو میدن باند پروازشو بزنن که مطمین باش اونقدر خود فروخته داریم که جاشو لو دادن که صد در صد میزنن یروزی،نیذو هوایی میخواد چیکار کنه؟

        • پاسخ بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

          نمیدونم شما از تحقیر ایران چی گیرت میاد
          آقا همان فناوری آمریکا که ازش دم میزنی بهترینش همون RQ170 و گلوبال هاوک بود دیگه؟
          اگر تجهیزات نظامی ایران به درد نمیخوره ابر قدرت نظامی جهان روسیه چرا هزار هزار سفارش می‌دهد؟
          درسته ایران بهترین صنعت ساخت پهپاد جهان رو داره
          بگذریم
          همین که زمانی از ساخت یک گلوله عاجز بودیم امروز صادر کننده سلاح هستیم خیلی پیشرفت خوبی است
          بله که موشک بهترین سلاح برای جنگ است
          حمله موشکی اوکراین به فرودگاه کریمه رو یادته ‌‌‌‌‌‌؟ در حمله به فرودگاه کریمه فقط با ۳ موشک بالستیک حدود ۲۰ جنگنده روسی منهدم شد
          آمریکا هم ترسید اوکراین به خاک روسیه حمله داشته باشه سامانه های موشکی دستکاری شده معیوب به اوکراین تحویل داد تا خودش هم از جنگ اتمی در امان باشد
          در نتیجه هنوز هم موشک بالستیک بهترین سلاح هست چون می‌توان با یک دکمه تمام صنایع نیروگاه ها پایگاه رو به ویرانه تبدیل ساخت.

          پروژه جنگنده قاهر کنسل شد به چند دلیل :
          ۱ – توسعه جنگنده نسل پنجم صدها میلیارد دلار هزینه بیشتر لازم دارد و وقت کافی هم موجود نیست
          ۲ – ایران برای ساخت تنها است هیچ کشور صنعتی درست و حسابی همراه ایران نیست جناب به نظر شما سوریه و عراق جنگ زده میتونند بیان تسلیحات بسازند؟

          اما همون f35 که هنوز در هیچ جنگی شرکت نداشته حدود ۱۰ فروندش سقوط کرده

          این پایگاه هم در دل کوه و صدها متر زیر زمین هستش حتی اگر لو هم رفته باشه تقریباً حمله بهش ناممکن هستش آمریکا هیچ وقت نمی‌تواند به ایران حمله اتمی داشته باشد
          ۱ – چون ممکن است ایران موشک قاره پیمای هسته ای داشته باشه در نتیجه شهر های آمریکا هم تبدیل به خاکستر خواهند شد
          ۲ – فروش تسلیحاتی آمریکا ۷۰ درصد افت خواهد داشت
          ۳ – در صورت حمله اتمی به ایران و ایجاد ترس در خاورمیانه ۲۰ کشور برای بازدارندگی ساخت سلاح اتمی را شروع خواهند کرد از جمله ترکیه و مصر و عربستان و امارات و….. که آمریکا همین الانش هم حتی از شنیدن اسم کره شمالی هم مثل سگ می‌ترسه چه برسه به اینکه ده ها کشور اتمی دیگه هم ظهور کند

  • شهروند بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

    خدا بیامرز شوروی هم خیلی سیلو زیر زمینی و رو زمینی داشت ، اما عاقبت از هم پاشید !!! این فکرها و طرح دوره اش گذشته و براحتی با یه ماهواره جاسوسی محل خروج هواپیما ها لو میره … البته یه کاربرد خوبی که دارن اینه هواپیماهای داخلشون آب بارون و آفتاب نمیخوره و نیاز به دستمال کشی نداره

    • رضا بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

      جالب گفتی

    • پاسخ بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

      بله شوروی از هم پاشید
      ولی آیا بمب های اتم ساخت شوروی دود شد رفت هوا
      نه
      همه اش سالم و کامل دست روسیه است
      و اگر همان تسلیحات هسته ای ساخت شوروی نبودند الان روسیه با خاک یکسان شده بود یا تبدیل شده بود به یک کشور جنگ زده مستعمره آمریکا

      • ……… بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

        حکومت شاهنشاهی هم با انقلاب رفت، ولی تجهیزات نظامی باقی موند.
        بمب اتم هم ضامن بقای سیستم حکومت کمونیستی نشد. چون از درون پوسیده بود. چون مردمش پشت حکومت شوروی نبودن. اعتقادی بهش نداشتن.
        فهمیدی یا هنوز خودتو به نفهمیدن میزنی؟؟؟

        • سجاد بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

          بنده خدا حرفش چه ربطی به کمونیست داشت
          در کل گفت که بخاطر همان میراث تسلیحات هسته ای و جنگ افزار های اتمی دفاعی ساخت شوروی هنوز روسیه پابرجاست
          اگر همان ها نبود الان روسیه تبدیل شده بود به یک ایالت آمریکا
          که کاملاً درست و منطقی است

          • . بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

            دوغتو بنوش

          • سجاد بهمن ۲۰, ۱۴۰۱

            حالا چرا به تو برخورده
            عرقتو کوفت کن

    • امیر بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

      خب اگه هزار مترم زیر زمین بسازند اولا باید ی باندی برای فرود برخاستن داشته باشند رو زمین اگه اون باند تخریب بشه عملا بیفایده هست بعدشم این جنگنده ها براحتی در آسمان شکار میشند. یعنی عملا هیچی

      • رضا بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

        این جنگنده ها توسط F14 و MIG29 و سوخو۳۵ محافظت و اسکورت می‌شوند

      • رضا اسفند ۹, ۱۴۰۱

        برادر عزیز واسه اون هم راه حل هست،در صورت حماقتی که هرگز امریکا و اسرائیل خبیث نمیکنن،چون ایران رو خوب میشناسند،به محض نابودی باند، ورقهای فلزی یا پانل های تیکاف وارد عمل میشن توی کمتر از ۱ساعت که همه جای اطراف باند مخفی شدن یه باند صاف و صیغلی رو درست میکنن و هواپیماها راحت بلند میشن و حمله میکنن،نظامیها که اینقدر الکی و بیمغز نیستن که ماها بفهمیم اونا نفهمن.آمریکا اگه میدونست ۱٪ میتونه ایرانو بزنه میزد تا قبل از غول شدنش!
        فقط اینو بگم که هیچی از قدرت ایران نمیدونیم مطمئن باشید.

  • رضا بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

    حرکت خوبیه
    هزینه درستیه
    ولی حیف ک این پرنده ها قدیمی هستن

  • حامد بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

    همشون مال زمان اون خدابیامرزن

    • صادق بهمن ۲۰, ۱۴۰۱

      هواپیماهاش ارتقاء یافته است.
      موشک هاش هم ساخت کشور خودمونه
      جنگنده کوثر و صاعقه هم ساخت ایرانه