همه چیز درباره سریال ترکی «عزیز»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره سریال ترکی «عزیز»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

سریال ترکی عزیز (Aziz) یکی از مجموعه های تلویزیونی ساخت کشور ترکیه است که نخستین بار در سال ۲۰۲۱ روی آنتن رفت. در ادامه با این سریال بیشتر آشنا خواهیم شد.

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی عزیز

اطلاعات سریال ترکی عزیز

ژانر: تاریخی، عاشقانه، درام

تعداد فصل ها: ۱

تعداد قسمت ها: ۲۸

شبکه اصلی: شو تی‌وی

داستان سریال ترکی عزیز

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی عزیز

داستان این سریال در سال ۱۹۳۴ در شهر انطاکیه ی ترکیه رخ می دهد که آن زمان تحت اشغال فرانسه بود.

عزیز پایدار مرد جوانی از خانواده ی ثروتمند پایدار است. خانواده ی او مالک بزرگ ترین و تنها فرش فروشی انطاکیه است.

عزیز مردی قوی و سرسخت و فرش فروشی آینده دار است. او به همراه پدر و عمویش در فرش فروشی شان کار می کند.

با اینکه بسیاری از مردم شهر زیر سلطه ی اشغالگران فرانسوی از فقر و ستم رنج می برند، عزیز زندگی شادی دارد. او در آرزوی ازدواج با معشوقه ی خود، دلربا است که از ۱۰ سالگی دل در گروی او دارد. با این حال، اتفاقی زندگی عزیز را دگرگون می کند.

بازیگران سریال ترکی عزیز

عزیز می خواست دختر بی گناهی به نام افنان را از تعرض یک افسر فرانسوی نجات دهد که او را کشت. پس از این اتفاق، برای عزیز چاره ای جز رها کردن همه چیز و فرار از انطاکیه باقی نمی ماند. او می دانست که اگر آنجا بماند به دست نیروهای فرانسوی کشته خواهد شد.

عزیز می گریزد و تا ۲ سال به زادگاهش بازنمی گردد. همه ی اهالی انطاکیه تصور می کنند او مرده است. با این حال، عزیز یکباره به زادگاهش باز می گردد.

عزیز پس از بازگشت متوجه می شود همه چیز بسیار تغییر کرده است. او پی می برد پدرش از دنیا رفته، خانه اش به دلیل بدهی های فراوان خالی شده و همه ی دارایی هایش فروخته شده است. با این حال، او باور نمی کند پدرش به دلیل بدهی خودکشی کرده باشد.

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی عزیز

علاوه بر این، عزیز متوجه می شود معشوقه اش، دلربا با پسرعموی او، آدم پایدار نامزد کرده و به زودی با او ازدواج خواهد کرد. او احساس می کند معشوقه اش به او خیانت کرده است. عزیز که هنوز عاشق دلربا است، متوجه نمی شود او چرا حاضر به ازدواج با مرد دیگری شده، در حالی که به عزیز قول داده بود تا آخر عمر منتظرش بماند.

در این میان، عموی عزیز، گالیپ پایدار ثروت و قدرت بیشتری یافته است. او حالا صاحب بزرگ ترین و تنها فرش فروشی انطاکیه است و قصد دارد از طریق همکاری با نیروهای فرانسوی سود بیشتری کسب کند. گالیپ پایدار حتی با نفوذش نرخ دستمزد بافندگان فرش را کاهش می دهد.

بازگشت عزیز زندگی بسیاری از مردم انطاکیه را تحت تأثیر قرار می دهد. دلربا ازدواج آتی خود را زیر سؤال می برد. گالیپ پایدار همه ی سعی خود را برای حفظ قدرتش می کند. و عزیز رفته رفته به امید مردم شهر در برابر اشغالگران فرانسوی بدل می شود.

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی عزیز

سریال ترکی عزیز درباره ی مرد جوانی است که پس از آنکه همه چیز زندگی خود را از دست می دهد، با مبارزه در برابر ظالم و بی عدالتی به مردی قدرتمند بدل می شود. آیا عزیز دلربا را خواهد بخشید؟ آیا عزیز به حقیقت مرگ پدرش پی خواهد برد؟ آیا گالیپ پایدار مردی ظالم باقی خواهد ماند؟ آیا عزیز با نیروهای فرانسوی همکاری می کند یا علیه اشغالگران فرانسوی مبارزه می کند؟

شخصیت های اصلی سریال ترکی عزیز

سریال ترکی عزیز

عزیز پایدار مردی جوان، قدرتمند، موفق، یاغی و سرسخت است و هنگام تصمیم گیری به ندای دلش گوش می دهد. از کودکی عاشق دلربا بوده است. با این حال، زندگی بی عیب و نقص او با کشتن یک افسر فرانسوی برای حفاظت از جان دختر بی گناهی به نام افنان زیر و رو می شود.

سریال ترکی عزیز

دلربا زن جوان زیبایی، از یک خانواده ی ثروتمند است. او همه چیز در زندگی اش دارد اما اختیاری از خود ندارد. او از کودکی عاشق عزیز و در آرزوی ازدواج با او بوده است.با این حال، بعد از فرار عزیز از انطاکیه، خانواده اش با مشکلات مالی رو به رو می شوند. دلربا گرچه هنوز عاشق عزیز است اما برای او چاره ای جز ازدواج با پسر عموی عزیز باقی نمی ماند.

سریال ترکی عزیز

افنان دختر زیبایی از اهالی انطاکیه است که هرگز زیر بار ظلم و بی عدالتی نمی رود. او در فقر بزرگ شده و یاغی و سرسخت است. افنان فرش می بافد و مصمم است تا به آنچه لیاقتش را دارد برسد. بعد از آنکه عزیز جانش را نجات می دهد و افسر فرانسوی را می کشد، افنان در همان نگاه اول دل به عزیز می بازد. او به خود قول می دهد هرگز عاشق مرد دیگری جز عزیز نشود.

سریال ترکی عزیز

گالیپ پایدار عموی عزیز است. او مردی منطقی است و احساساتش جایی در تصمیماتش ندارند. گالیپ بی رحم، قدرتمند و خشن است. او خیانت را نمی بخشد. گالیپ علاقه ی زیادی به فرزندانش، به ویژه پسرش آدم پایدار دارد.

سریال ترکی عزیز

پی‌یر یک فرانسوی است که مسئولیت حکومت بر انطاکیه را بر عهده دارد. پسرش توسط عزیز کشته می شود اما او نمی داند قاتل فرزندش کیست. برای پیدا کردن قاتل پسرش، پی‌یر تصمیم می گیرد خود را به افنان نزدیک کند. با این حال، طولی نمی کشد که به افنان علاقمند می شود.

سریال ترکی عزیز

آدم پایدار پسرعموی عزیز است. بر عکس عزیز که مرد قدرتمند خانواده ی پایدار است، او مردی ضعیف و بزدل است. آدم تا سر حد مرگ شیفته ی دلربا است و پس از فرار عزیز تصمیم می گیرد با او ازدواج کند. او برای به دست آوردن دلربا، دست به هر کاری می زند.

سریال ترکی عزیز

کنعان بزرگ ترین دشمن خانواده پایدار است. او برای از میان بردن این خانواده به هر کاری دست می زند.

بازیگران نقش های اصلی سریال ترکی عزیز

سریال ترکی عزیز

مراد ییلدیریم (عزیز)

مراد ییلدیریم متولد سال ۱۹۷۹ در شهر قونیه ی ترکیه است. پدرش کُرد و مادرش عرب است. او فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه ییلدیز تکنیک ِ ترکیه است.

از کودکی به موسیقی و تئاتر علاقمند بود. در دوران دانشگاه به کلاس های بازیگری رفت و در نمایش های دانشجویی نقش آفرینی می کرد. پس از آنکه یک نویسنده بازی او را در یک تئاتر دید، پایش به سینما و تلویزیون ترکیه باز شد. پس از چند نقش کوتاه، در سال ۲۰۰۶ اولین نقش اصلی اش را در سریال «توفان» (Fitrina) ایفا کرد. «ملکه شب» (Gecenin Kraliçesi)، «رامو» (Ramo) و «تشکیلات» (Teşkilat) از جمله سریال های مشهور این بازیگر هستند.

مراد ییلدیریم هنگام بازی در سریال «توفان» با همسر اول خود بورچین ترزی اوغلو که همبازی اش بود آشنا شد و در سال ۲۰۰۸ با او ازدواج کرد. این زوج در سال ۲۰۱۴ از یکدیگر جدا شدند. بعد از آن ییلدیریم در لندن با بازیگری مراکشی به ایمان البانی آشنا شد. آن ها در سال ۲۰۱۶ در ترکیه با یکدیگر ازدواج کردند و در سال ۲۰۲۲ صاحب یک دختر شدند.

سریال ترکی عزیز

داملا سونمز (دلربا)

داملا سونمز متولد سال ۱۹۸۷ در استانبول است. او فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه های سوربون ِ فرانسه و یدی تپه ی ترکیه است.

در کودکی علاقه ی زیادی به سینما و تئاتر داشت، به همین دلیل از سن کم یادگیری بازیگری را در تئاتر آغاز کرد. در دوران مدرسه تئاتر بازی می کرد و در آگهی های تبلیغاتی نیز حضور می یافت.

پس از اتمام دوران مدرسه، ابتدا در دانشگاه سوربون ِ فرانسه و سپس در دانشگاه هنرهای زیبای یدی تپه ی ترکیه به تحصیل در رشته تئاتر پرداخت.

او به یادگیری ویلن و پیانو نیز پرداخته است.

در سال ۲۰۰۴ با سریال «کفش های شیشه ای» (Camdan Pabuclar) برای نخستین بار جلوی دوربین رفت. از مشهورترین سریال های او می توان به «حکایت یک عشق» (Bir Aşk Hikayesi)، «نبرد گل ها» (Güllerin Savaşı) و «گودال» (Çukur) اشاره کرد.

سریال ترکی عزیز

سیمای بارلاس (افنان)

سیمای بارلاس متولد سال ۱۹۹۸ در استانبول است. او فارغ التحصیل رشته مطالعات سینما و تلویزیون از دانشگاه بیلگی ترکیه است.

در سال ۲۰۱۴ با سریال «از هم پاشیده» (Paramparça) برای نخستین بار جلوی دوربین رفت. از آن زمان در چندین فیلم و سریال دیگر نقش آفرینی کرده است.

بارلاس در سال ۲۰۱۹ اولین نقش اصلی خود را با سریال «استانبول ظالم» (Zalim İstanbul) تجربه کرد.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره سریال ترکی «قضاوت»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره سریال ترکی «خواهران و برادرانم»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره سریال ترکی «چشم چران عمارت»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

منبع: turkishdrama
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • امیر شهریور ۲, ۱۴۰۲

    خوب آغاز شد چرت پایان. مسخره بود سریال ش