همه چیز درباره سریال ترکی «قضاوت»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره سریال ترکی «قضاوت»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

سریال ترکی قضاوت (Yargı) یکی از مجموعه های تلویزیونی ساخت کشور ترکیه است که پخش از آن سال ۲۰۲۱ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. در ادامه با این سریال بیشتر آشنا خواهیم شد.

سریال ترکی قضاوت

اطلاعات سریال ترکی قضاوت

ژانر: جنایی، عاشقانه، معمایی

تعداد فصل ها: ۲

تعداد قسمت ها: ۵۶

شبکه اصلی: Kanal D

داستان سریال ترکی قضاوت

سریال ترکی قضاوت درباره ی یک پرونده ی قتل است که وکیل نترسی به نام جیلین و دادستان مقرراتی ای به نام ایلگاز را بر سر راه هم قرار می دهد.

سریال ترکی قضاوت

جیلین وکیل موفق، بااراده و پردل و جرأتی است که اگر به چیزی باور داشته باشد، برای رسیدن به آن دست به هر کاری می زند و هیچ حد و مرزی نمی شناسد.

جیلین هنوز مشغول تحصیل در رشته حقوق است که پدرش به اشتباه به سرقت متهم می شود و برای ۵ سال به زندان می رود. در این مدت جیلین همه ی تلاش خود را برای حمایت از مادر و خواهر کوچک ترش می کند و یاد می گیرد که چگونه به تنهایی در برابر دشواری ها بایستد.

جیلین کار وکالت را بر اساس اصول شخصی اش انجام می دهد. از نظر او، قانون مساوی عدالت نیست و برای اجرای عدالت هر کاری مجاز است.

در سوی دیگر ماجرا ایلگاز است، دادستانی موفق که هیچ کاری خارج از قوانین و مقررات انجام نمی دهد. به همین دلیل در نقطه ی مقابل جیلین قرار دارد.

سریال ترکی قضاوت

ایلگاز مایه ی افتخار خانواده ی خود و در حرفه اش دادستانی خوشنام است. او صداقت و شرافت را از پدرش متین یاد گرفته که رئیس واحد قتل اداره پلیس استانبول است.

ایلگاز اصول سختگیرانه ای برای شغل خود دارد و هیچ تخلف و بی قانونی ای را تحمل نمی کند. به همین دلیل وقتی جیلین به امید یافتن راهی میانبر برای مبرا کردن یکی از موکلانش به سراغ او می رود، ایلگاز جیلین را از دفتر خود بیرون می کند.

با این حال، با متهم شدن برادر کوچک تر ایلگاز به قتل، او در موقعیتی دشوار و در مقابل اخلاق حرفه ای خود قرار می گیرد.

سینار، برادر کوچک تر ایلگاز پسر جوانی است که رابطه ی خوبی با پدر و برادرش ندارد، به ویژه بعد از مرگ مادرش که ۳ سالی از آن می گذرد. او معمولاً با پدر خود مشاجره دارد، چون پدرش او را مقصر مرگ مادرش می داند.

سریال ترکی قضاوت

زندگی سینار و خانواده اش پس از کشف جسدی در یک کانتینر زیر و رو می شود. با پیدا شدن کارت بانکی ای متعلق به پدر سینار در آن کانتینر، سینار متهم اصلی پرونده ی این قتل می شود.

اینطور که به نظر می رسد او کارت بانکی پدرش را قرض گرفته اما آن را گم کرده بود. به علاوه، سینار درباره ی حضورش در زمان وقوع قتل دروغ می گوید. او ادعا می کند تمام آن شب را در خانه بوده اما معلوم می شود در نیمه های شب چند ساعتی در خانه حضور نداشت. علاوه بر این، پلیوری آغشته به خون قربانی در خودروی پدر او کشف می شود.

این اتفاق ایلگاز و پدرش را در شوک فرو می برد. آن ها نمی دانند چه کنند، به چه کسی اعتماد کنند و چطور آبروی خانواده را بازگردانند.

این بار ایلگاز به سراغ جیلین می رود و این پرونده مسیر آن ها را به هم گره می زند. ایلگاز وکیلی می خواهد که بتواند در حالی که همه ی شواهد بر علیه سینار است، از او دفاع کند. به همین دلیل فکر می کند جیلین با روحیه ی نترسی که دارد، تنها وکیلی است که می تواند برادرش را نجات دهد.

سریال ترکی قضاوت

جیلین وکالت سینار را می پذیرد و تمام تلاش خود را برای نجات او به کار می گیرد. او در این مسیر حتی برخوردهایی با ایلگاز و پدرش پیدا می کند که می خواهند همه ی کارها بر اساس قوانین و مقررات انجام گیرد. با این حال، طولی نمی کشد که جیلین متوجه می شود قربانی این قتل خواهر کوچک تر خودش، اینچی است.

جیلین و ایلگاز خود را در معمایی گرفتار می بینند که رفته رفته ارزش های خانوادگی و مفهوم عدالت را از زوایای مختلف برای آن ها زیر سؤال می برد.

جیلین بعد از آنکه فهمید قربانی این قتل خواهر خود او است، چه خواهد کرد؟ آیا باز هم وکالت سینار را ادامه خواهد داد؟ آیا ایلگاز باز هم به برادرش اعتماد خواهد داشت و برای نجات او تلاش خواهد کرد؟ آیا ایلگاز باز هم طبق قانون عمل خواهد کرد یا مانند جیلین نترس و بی هیچ حد و مرزی؟

شخصیت های اصلی سریال ترکی قضاوت

سریال ترکی قضاوت

جیلین وکیل نترسی است که برای اجرای عدالت به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیست. او هنوز دانشجوی رشته حقوق است که پدرش برای جرمی که مرتکب نشده به زندان می افتد. این موضوع تأثیر زیادی بر جیلین می گذارد و او را به وکیلی موفق بدل می کند.

سریال ترکی قضاوت

ایلگاز یک دادستان مقرراتی است که بی قانونی را نمی پذیرد و هرگز از راه راست خارج نشده است. او در کار خود جدی و وسواسی اما نسبت به خانواده اش مهربان و حامی است. با این حال، رابطه ی صمیمانه ای با برادر کوچک ترش سینار ندارد. وقتی سینار به قتل متهم می شود، ایلگاز تبعیضی قائل نمی شود و سعی می کند احساسی عمل نکند.

سریال ترکی قضاوت

پارس دادستانی مغرور و از همکاران ایلگاز است. او برادر نوا، نامزد سابق ایلگاز است. پارس از دوران مدرسه با ایلگاز در رقابت بوده است. بهم خوردن نامزدی ایلگاز و نوا، پارس را از ایلگاز دلخور می کند و از آن زمان با او سر ناسازگاری می گذارد.

سریال ترکی قضاوت

متین پدر ایلگاز و سینار و رئیس واحد قتل اداره پلیس استانبول است. او در شغل خود مقرراتی، رک و خوشنام است. متین با پسر بزرگ خود، ایلگاز که او را سرمشق خود قرار داده، رابطه ی خوبی دارد. با این حال، با پسر کوچکش، سینار کنار نمی آید. متین پس از مرگ همسرش، سینار را مقصر این اتفاق می داند.

سریال ترکی قضاوت

یکتا وکیل و مؤسس یک شرکت بزرگ حقوقی است. او به سفیدشویی معاملات کثیف شرکت هایی که به آن ها خدمات حقوقی ارائه می دهد، مشهور است. او معتقد است اگر پول خوبی پرداخت شود، هیچ مشکلی حل نشدنی نیست.

سریال ترکی قضاوت

گل مادر جیلین و زنی خانه دار است که با بزرگ ترین دخترش آیلین رابطه ی نزدیک تری دارد.

سریال ترکی قضاوت

سینار برادر کوچک تر ایلگاز است که متهم اصلی پرونده ی قتلی می شود که در آن همه ی شواهد بر علیه او است.

سریال ترکی قضاوت

اینچی خواهر کوچک تر جیلین و قربانی پرونده ی قتل است.

بازیگران نقش های اصلی سریال ترکی قضاوت

سریال ترکی قضاوت

کان اورگانجی ‌اوغلو (ایلگاز)

کان اورگانجی ‌اوغلو متولد سال ۱۹۸۱ در شهر ازمیر ِ ترکیه است. از طرف پدری ترک است و از طرف مادری اصلیت آلبانیایی و سوری دارد.

پس از فارغ التحصیلی در رشته بازار سرمایه و بورس از دانشگاه مارمارای ترکیه، برای تحصیل در رشته سینما و تئاتر به دانشگاه کادیر هاس ترکیه رفت. او یک دوره ی آموزش بازیگری نیز در آمریکا گذرانده است.

در دوران دانشجویی با توصیه ی یکی از دوستان خانوادگی شان، دمت آکباع که از بازیگران ترکیه است، بازیگری را شروع کرد.

اولین بار در سال ۲۰۰۲ با سریال «کوراوغلو» (Karaoğlan) در نقش اصلی این مجموعه تلویزیونی جلوی دوربین رفت و پس از آن فعالیت بازیگری خود را با بازی در فیلم ها و سریال های مختلف ادامه داد.

کان اورگانجی ‌اوغلو بیشتر با نقشش در سریال محبوب و پربیننده ی «عشق سیاه» (Kara Sevda) شناخته می شود که یکی از موفق ترین سریال های کشور ترکیه در سطح جهانی است. او همچنین در سریال «عشق صد و یک» (Aşk 101) نقش آفرینی کرده که از سریال های اورجینال سرویس نتفلیکس بود و در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

سریال ترکی قضاوت

پینار دنیز (جیلین)

پینار دنیز متولد سال ۱۹۹۳ در شهر آدانای ترکیه است. او اصلیتی لبنانی دارد و فارغ التحصیل رشته روابط عمومی و تبلیغات از دانشگاه استانبول است.

کار بازیگری را در سال ۲۰۱۴ با سریال «شروع دوباره» (Sil Baştan) آغاز کرد و در سال ۲۰۱۶ با بازی در سریال «وطنم تویی» (Vatanım Sensin) به شهرت رسید.

او به همراه کان اورگانجی ‌اوغلو از بازیگران اصلی سریال «عشق ۱۰۱» بود که در سال ۲۰۲۰ از سرویس نتفلکیس منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره سریال ترکی «عزیز»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره سریال ترکی «خواهران و برادرانم»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره سریال ترکی «چشم چران عمارت»؛ داستان و بیوگرافی بازیگران

منبع: turkishdrama
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود