چرا کتاب‌هایی درباره قانون جذب پرطرفدار شده‌اند؟

چرا کتاب‌هایی درباره قانون جذب پرطرفدار شده‌اند؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کافی است این روزها سری به فروشگاه‌های آنلاین یا فیزیکی کتاب بزنید تا در ویترین مخصوص پرفروش‌‌ها، یکی دوتا کتاب درباره قانون جذب ببینید. احتمالاً شما هم در اولین مواجهه با حضور کتاب‌هایی درباره‌ی قانون جذب در جمع کتاب‌های پرطرفدار با خودتان بگویید: «چرا کتاب‌هایی درباره قانون جذب این‌قدر پرطرفدار شده‌اند؟» ما در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم و توضیح می‌دهیم: «قانون جذب چیست؟»، «آیا قانون جذب واقعیت دارد؟» و «چرا مردم به قانون جذب علاقه نشان می‌دهند؟». در انتها هم از کتاب‌هایی شاخص درباره قانون جذب یاد می‌کنیم.

چرا کتاب‌هایی درباره قانون جذب پرطرفدار شده‌اند؟

قانون جذب چیست؟

قانون جذب یک باور شبه علمی در اندیشه نوین است. این قانون معتقد است اندیشه‌های آدمی دارای انرژی است. اندیشه‌های مثبت انرژی مثبت و اندیشه‌های منفی انرژی‌های منفی ساطع می‌کنند. بر طبق قانون جذب وقتی ما اندیشه‌های مثبتی داشته باشیم، انرژی مثبت آن‌ها به جهان می‌رسد و جهان نیز پاسخ مثبتی به آن‌ها می‌دهد و برعکس اگر اندیشه‌هایمان منفی باشد، انرژی آن‌ها منفی است و جهان نیز پاسخ این منفی‌بافی را با پیش‌آمدهای بد و شکست به ما می‌دهد. بنابراین قانون جذب به ما می‌گوید اگر می‌خواهیم زندگی خوبی داشته باشیم، باید حواسمان به فکرها و اندیشه‌هایمان باشد. یعنی اگر می‌خواهید به آرزویی برسید پیش از هرچیز باید افکاری را که درباره‌ی آن آرزو دارید، کنترل و هدایت کنید.

آیا قانون جذب واقعیت دارد؟

پاسخ به این سوال که قانون جذب واقعیت دارد یا نه؟ خیلی سخت است؛ مثل این‌که بخواهیم به این سوال جواب بدهیم که روح وجود دارد یا نه؟

چون باید به این پرسش‌ها پاسخ دهیم که ما به چه چیزی می‌گوییم واقعی؟ آیا هر چیزی که بتوانیم لمسش کنیم و اندازه‌اش بگیریم واقعی است یا احساسات ما حتی اگر قابل اندازه‌گیری نباشند واقعی است؟

می‌بینید که پاسخ به این سوال حقیقتا سخت است. 

در واقع همان‌طور که گفتیم قانون جذب یک مفهوم شبه علمی است. پس مانند قانون‌های علمی، فرضیاتی را که در قانون جذب بیان می‌شود، نمی‌توان با داده‌های قابل اندازه‌گیری و تکرارشدنی، اثبات کرد؛ همان‌طور که وجود روح را نمی‌توان با متر و معیار علم اندازه‌گیری کرد و پاسخی مشخص به آن داد. البته علم هم نمی‌گوید که هر چیزی که علمی نیست الزاما غلط است، فقط می‌گوید از نظر علمی و با ابزارهای علمی نمی‌توان آن را تأیید یا رد کرد و باقی‌اش هم به من ربطی ندارد. 

پس جواب این سوال بسته به جهان‌بینی ما دارد. بعضی آدم‌ها فقط چیزی را به عنوان واقعیت می‌پذیرند که حضور و وجودش از نظر علمی اثبات شده باشد و بعضی معتقدند اگر بخواهیم با عینک علم به جهان نگاه کنیم خیلی از اتفاقات قابل توجیه نیستند.

پس شاید بشود جواب این سوال را اینگونه هم داد: «اگر باور به قانون جذب باعث می‌شود آدم بهتری باشی، حتماً وجود دارد»

چرا مردم به قانون جذب علاقه نشان می‌دهند؟

دلایل مختلفی برای علاقه‌ی آدم‌ها به قانون جذب و خرید کتاب درباره آن وجود دارد. یکی از دلایل مهم این است که کتاب‌های قانون جذب نیز مانند کتاب‌های موفقیت سعی می‌کنند به‌جای تغییر در بیرون، از آدم‌ها بخواهند تمرکزشان را بر بخشی از جهان بگذارند که می‌توانند آن را تغییر دهند؛ یعنی افکارشان. ما نمی‌توانیم خانواده یا کشوری را که در آن متولد شده‌ایم، عوض کنیم اما به کمک کتاب‌های قانون جذب می‌توانیم الگوهای ذهنمان را عوض کنیم و به ماجراها با دید تازه‌ای بنگریم.

از طرف دیگر با صنعتی‌شدن جهان، موفقیت یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باعث می‌شود نسبت به خودمان احساس بهتری داشته باشیم و خوشحال‌تر باشیم. کتاب‌های قانون جذب، کتاب‌هایی درباره‌ی برنامه‌ریزی و کتاب‌های خودیاری که سعی در تغییر عادت‌های نادرست آدمی دارند، همگی می‌توانند بخشی از مسیر موفقیت را برای آدم‌ها هموارتر کنند. ما وقتی می‌بینیم که آدم‌های اطرافمان به‌سرعت در حال پیشرفت و رسیدن به آرزوهایشان هستند و ما از این قافله عقب مانده‌ایم، گمان می‌کنیم حتما چیزی در ما درست کار نمی‌کند و چه بهتر که با تغییر اندیشه‌ها و سوق‌دادن آن‌ها به سوی خوبی و انرژی‌های مثبت شروع کنیم.

با کتاب‌های قانون جذب ما به جای تمرکز برای بخشی از جهان که قابل تغییر نیست، بخشی از جهان، یعنی ذهنمان را تغییر می‌دهیم و با این تغییر می‌توانیم موفق شویم و حتی در بیرون از خود نیز تغییراتی ایجاد کنیم. پس چرا این کار را نکنیم؟ مسلما تجربه‌اش بهتر از چشم بستن بر آن و رد‌شدن از کنار آن است.

در ادامه تعدادی از کتاب‌های قانون جذب را معرفی می‌کنیم که خواندنشان می‌تواند به ایجاد تغییر و موفقیتمان کمک کند:

قانون جذب نوشته‌ی مایکل لوسیر

مایکل لوسیر در این کتاب ابتدا توضیح کاملی درباره‌ی قانون جذب و کاربردهای آن می‌دهد. او در ادامه‌ی کتاب، قدرت ذهن را به ما نشان می‌دهد و به ما می‌آموزد که چطور می‌توانیم با قانون جذب از این قدرت جادویی در جهت تغییر درونی و رسیدن به موفقیت استفاده کنیم. مایکل لوسیر در قانون جذب به ما یادآوری می‌کند لیاقت چیزهای فوق‌العاده‌ای را داریم و تنها چیزی که مانع رسیدن ما به آنچه لیاقتش را داریم می‌شود، استفاده‌ نکردن از قانون جذب است.

معجزه شکرگزاری نوشته‌ی راندا برن

شکرگزاری یکی از مهم‌ترین بخش‌های قانون جذب است که در ادیان و بینش‌های متفاوت هم بر آن تأکید شده است.

زندگی ما پر از ماجراها و حوادث و مصیبت‌های صعب است. از طرفی ما همواره چیزهایی را می‌خواهیم که نداریم.  همه‌ی این‌ها باعث می‌شود که ما تمام آنچه را داریم، فراموش کنیم و متوجه نعمت‌های بیشمار زندگی‌مان نباشیم. زندگی روزمره نیز باعث می‌شود داشته‌هایمان برایمان عادی شوند و متوجه اهمیت و ضرورت آن‌ها نشویم.

معجزه‌ی شکرگزاری هم تحمل روزهای سخت را برایمان آسان‌تر می‌کند و هم مدام به یادمان می‌آورد که نباید چیزهایی را که داریم دست‌کم بگیریم. شکرگزاری کاری می‌کند واقع‌بین باشیم و ذهنیت مثبتی به خودمان و داشته‌هایمان پیدا کنیم و این انرژی را به جهان نیز منتقل کنیم.

راندا برن، یکی از مهم‌ترین سخنرانان در زمینه‌ی قانون جذب، در کتاب معجزه شکرگزاری با زبانی ساده به مخاطب آموزش می‌دهد که چگونه می‌تواند همه‌ی آنچه را که دارد، ببیند و با سپاسگزار بودن برای همه‌ی آنها، زندگی خود را تغییر بدهد.

اگر می‌خواهید تغییرات مهم و مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید، حتماً با این کتاب شروع کنید؛ چون هم ساده است و هم پر است از تمرین‌هایی که گام به گام از شما آدم بهتری می‌سازد.

کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن را می‌توانید از سایت طاقچه خریداری کنید.

راز نوشته‌ی راندا برن

 راندا برن تلاش می‌کند در کتاب راز، پرده از راز مهمی بردارد که راز زندگی است و پی بردن به آن آرامش و شادی و کامیابی به همراه دارد. این راز در واقع همان قانون جذب و کاربردهای آن است. راندا برن ما را با ۲۴ معلمی که این راز را می‌شناسند و از آن در زندگی‌شان استفاده کرده‌اند آشنا می‌کند تا بدانیم که راز حقیقت دارد.

بخواهید تا به شما داده شود / استر هیکس

استر هیکس در این کتاب به ما کمک می‌کند تا یاد بگیریم که چطور می‌توانیم به خواسته‌ها و آرزوهایی که داریم برسیم. در کتاب بخواهید تا به شما داده شود ما فرایندهایی را می‌آموزیم که با بخش غیرمادی وجودمان ارتباط برقرار می‌کنند. این فرایندها دقیقا همان چیزهایی است که برای رسیدن به خواسته و آرزوها نیازشان داریم.

محدودیت صفر / جو ویتالی

جو ویتالی و ایهالیا کالا هولن در محدودیت صفر روش شگفت‌انگیزی برای رسیدن به ثروت، سلامتی و آرامش معرفی می‌کند. روشی که آن‌ها معرفی می‌کند، روشی است که بومیان هاوایی از آن استفاده می‌کنند. کالا هولن درمان‌گر است و با این روش توانسته زندگی بسیاری از مخاطبان خود را دگرگون کند. 

اینکه قانون جذب واقعی است یا نه چیزی از جذابیت آن برای ما کم نمی‌کند. شاید بد نباشد به جای مقابله با آن، با کمک این کتاب‌ها کمی بیشتر درباره‌اش بدانیم و تا جایی که امکان دارد، از آن برای بهبود زندگی‌مان استفاده کنیم.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود