با این دو قابلیت‌ اپلیکیشن بلوبانک، راحت‌تر و هدفمندتر از قبل پس‌انداز کن

با این دو قابلیت‌ اپلیکیشن بلوبانک، راحت‌تر و هدفمندتر از قبل پس‌انداز کن

وقتی سخن از پس‌انداز می‌شود به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، یک حساب جداگانه، برنامه‌ریزی مفصل یا حتی روش‌های سنتی مانند قلک و صندوقچه‌های ذخیره پول است. اما زندگی در عصری مدرن با دنیایی از مشغله و شلوغی نیازمند روش‌هایی مدرن و بهینه است. از طرفی دیگر خود عمل پس‌انداز نیز کار راحتی نیست و موقعیت‌هایی در زندگی برایمان پیش‌آمده است که بین هزینه کردن برای چیزی که ضرورت ندارد و صرف‌نظر از آن، گزینه اول را انتخاب کرده‌ایم. بنابراین برای پس‌انداز کردن یا به‌طور کلی مدیریت سرمایه مالی باید به‌دنبال راهکارهایی بود که در عین راحتی و سادگی، کارامد و موثر نیز باشد. آیا اصلا چنین راهکاری وجود دارد؟ راهکاری که به مدیریت بهتر سرمایه ما کمک کند و در عین حال راحت و بدون دردسر نیز باشد؟

پاسخ به این مسئله را بلوبانک با طراحی یک فضای اختصاصی برای پس‌انداز در اپلیکیشن خود داده است. این فضا « بلوباکس » نام دارد و در واقع یک صندوق پس‌انداز است که در حساب بلوبانک شما ایجاد می‌شود. در اپلیکیشن بلوبانک قسمت صورتحساب گزینه‌ای تحت عنوان «باکس» وجود دارد که به مثابه یک صندوق نگهداری پول عمل می‌کند؛ شما می‌توانید از طریق این گزینه طبق نیاز خود صندوق‌ها یا اصطلاحا باکس‌های جداگانه تعریف کنید و مبلغی را در آن به عنوان پس‌انداز ذخیره کنید. این فضا کاملا از حساب شما مستقل است و هنگام تراکنش‌ها، از آن چیزی کم یا به آن چیزی اضافه نمی‌شود. اما این تمام ماجرا نیست؛ بلوباکس دو قابلیت مهم دارد که از طریق آن پس‌اندازکردن وارد سطح ویژه‌ای می‌شود. در ادامه به معرفی و توضیح این دو قابلیت می‌پردازیم.

با این دو قابلیت‌ اپلیکیشن بلوبانک، راحت‌تر و هدفمندتر از قبل پس‌انداز کن

قابلیت «رند»؛ برای پس‌انداز راحت‌تر

از زمانی که خرید‌ها و هزینه‌های روزانه ما به‌صورت نقدی انجام می‌شد مدت‌ زیادی نمی‌گذرد. آن زمان هنوز کارت‌های بانکی و شیوه‌های پرداخت آنلاین توسعه پیدا نکرده بود و یکی از مسائلی که عمدتا با آن مواجه می‌شدیم پول‌خرد باقی‌مانده از خرید بود. این پول خرد معمولا به‌صورت سکه یا اسکناس‌های کوچک در گوشه‌ای جمع می‌شد یا عموما در قلکی نگهداری می‌شد و طی چند ماه به مبلغ قابل‌توجهی تبدیل می‌شد. درحال حاضر که بیشتر خریدها با کارت‌های بانکی انجام می‌شود چنین شیوه‌ای از پس‌انداز امکان‌پذیر نیست اما بلوبانک با قابلیت «رند» این‌کار را برای شما انجام می‌دهد. عملکرد این قابلیت بدین صورت است که هنگام خرید مبلغ نهایی را به سمت بالا رند می‌کند و اختلاف حاصل را در باکس‌های پس‌انداز برای شما ذخیره می‌کند. برای مثال مبلغ خرید شما ۵۷ هزارتومان شده است؛ اگر این قابلیت را در اپلیکیشن بلوبانک خود فعال کرده باشید، پس از پرداخت، مبلغ  3هزار تومان باقی‌مانده در باکس‌های شما ذخیره می‌شود. توجه داشته باشید که مبلغ رند شده می‌تواند بر روی ضریب‌های ۵ یا ۱۰ هزار تومان تنظیم شود. در صورتی که روی ضریب ۵ قرار دهید در یک خرید ۵۳ هزار تومانی ۵۵ هزار تومان کسر می‌شود و  2هزار تومان به باکس منتقل می‌شود و همچنین اگر روی ضریب ۱۰ قرار دهید در یک خرید ۵۳ هزار تومانی مبلغ ۶۰هزار تومان از حساب بلوبانک شما کسر می‌شود و ۷ هزار تومان در باکس پس‌انداز ذخیره می‌گردد. با استفاده از این قابلیت بدون هیچ زحمتی در مدتی محدود، سرمایه‌ای قابل توجه در باکس‌ مشخص‌‌شده پس‌انداز می‌شود.

قابلیت «هدف»؛ برای پس‌انداز هدفمند‌تر

برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دو عامل مهم در رسیدن به مقاصد و پیشرفت در زندگی است. در توضیح اهمیت مورد دوم همین قدر کافی است که بدون آن برنامه‌ریزی نیز بی‌ثمر و بیهوده است. در نتیجه باید برای پیشرفت هدف‌گذاری کنید و برای آن هدف برنامه‌ریزی. بلوبانک برای این چالش نیز راه‌حلی را در اختیار شما قرار داده است. در قسمت باکس‌های پس‌انداز شما قابلیتی به نام «هدف»؛ وجود دارد. سازوکار این قابلیت به‌ این صورت است که از طریق آن می‌توانید مبلغ مشخصی را برای هر باکس به عنوان هدف تعیین کنید تا در صورتی که به مقدار تعیین‌شده رسیدید، به شما اطلاع داده شود. از این طریق با بررسی روزانه، هفتگی یا ماهانه نیز می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و بازدهی مالی خود را به سادگی افزایش دهید. باکس‌های هد‌ف‌گذاری شده بعد از تحقق مبلغ آن، همچنان باز خواهند بود در نتیجه می‌توانید مبالغی را به آنها اضافه کنید یا هدف خود را تغییر بدهید و قدم‌های بزرگتری بردارید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود