با رعایت این ۱۰ نکته بدون صرف هزینه زیاد شیک پوش باشید

با رعایت این ۱۰ نکته بدون صرف هزینه زیاد شیک پوش باشید

برای شیک پوش بودن نه لزومی به صرف پول زیاد است و نه حتی پیش رفتن با آخرین ترندهای دنیای مُد. برای انتخاب مناسب ترین لباس برای هم خود و جیب تان شاید دانستن چند نکته ی ساده کافی باشد. به علاوه، فراموش نکنید که بعضی لباس ها هرگز از مُد نمی افتند.

۱- در انتخاب پارچه ی لباس دقت کنید

پارچه هایی همچون لینن، توییت و نئوپرن می توانند گران به نظر برسند، حتی اگر واقعاً اینگونه نباشد. می توانید لباس هایی با قیمت مناسب با این نوع پارچه ها تهیه کنید و در عین حال، ظاهری شیک داشته باشید.

۲- به جای چرم از جیر مصنوعی استفاده کنید

خرید اجناس باکیفیت و برند شاید بهتر باشد، اما همیشه امکان پذیر نیست. خوشبختانه جایگزین های مقرون به صرفه تری وجود دارد که تفاوت آشکاری با اجناس گران قیمت ندارند. جیر یک نمونه از آن است. دوام آن از چرم مصنوعی بیشتر است و در مقایسه با چرم طبیعی گزینه ی پایدارتری محسوب می شود.

۳- از کفش های نوک تیز استفاده کنید

برای شیک پوش بودن نیازی به داشتن یک کمد پر از کفش نیست. کفش های نوک تیز گزینه ی بهتری هستند، چون بیشتر از دیگر مدل های کفش به اندام و پاها فرم می دهند. به علاوه شیک اند و گزینه ای عالی برای هم محیط های کاری و هم مهمانی.

کفش های لژدار گرچه برای مدتی مُد بودند، اما حتی اگر گران قیمت یا برند باشند هم ظاهر ارزان قیمت و غیر شیکی دارند.

۴- از استفاده از تزئینات در پوشش خود زیاده روی نکنید

جزئیات لباس می تواند نکات زیادی درباره ی کیفیت و قیمت آن آشکار کند. اگر در لباس تان تزئیناتی مثل تور وجود داشت، در صورتی که به دنبال یک استایل ساده و در عین حال، شیک و خانمانه بودید، از زیاده روی در استفاده از عناصر تزئینی در پوشش خود پرهیز کنید.

۵- زیپ لباس هم مهم است

زیپ باز یا زیپی که رنگ آن با لباس هماهنگ نباشد، اولین چیزی است که در ظاهر به چشم می آید. به همین دلیل توجه به جزئیات می تواند بسیار تأثیرگذار باشد. در صورت رنگی بودن لباس یا استفاده از لباس های متعدد در استایل خود، بهتر است زیپ لباس مخفی باشد.

۶- پارچه ها و بافت های مختلفی را با یکدیگر ترکیب کنید

ترکیب بافت ها و پارچه های مختلف یکی دیگر از ترفندهای شیک پوشی بدون زیادروی در استفاده از اکسسوری ها و دیگر عناصر تزئینی است. با این کار بی هیچ زحمتی استایل شیکی خواهید داشت. می توانید بر حسب اینکه چه فصلی از سال است، پارچه های جین، کتان، ابریشم، لینن و غیره را با یکدیگر ترکیب کنید.

۷- از زیورآلات طلایی رنگ استفاده کنید

این ترفند ساده اما بسیار مؤثر است. یک استایل ساده با رنگ هایی کلاسیک برای خود بسازید و با بدلیجات طلایی رنگ آن را ترکیب کنید. با این کار به طور خودکار پوششی مرتب و شیک خواهید داشت، حتی اگر تنها یک تیشرت و شلوار جین به تن داشته باشید.

۸- پول تان را بیشتر صرف اولویت هایتان کنید

اگر بودجه ی محدودی دارید، پول تان را بیشتر صرف لباس هایی کنید که هر روز از آن ها استفاده می کنید. اگر می دانید که بیشتر پیراهن و شلوار جین به تن می کنید، بهتر است به جای چندین جنس ارزان قیمت، چند تایی لباس باکیفیت خریداری کنید. عکس این کار را باید در مورد لباس هایی انجام دهید که مخصوص موقعیت های به خصوصی هستند و می دانید که یکی دو باری بیشتر آن ها را به تن نخواهید کرد.

۹- پیراهن خود را داخل شلوارتان کنید

فرو بردن پیراهن داخل شلوار کار بی زحمتی است اما تأثیر زیادی دارد. این کار هم به اندام فرم می دهد و هم استایلی کلاسیک و شیک می سازد.

۱۰- استایل های تک رنگ را امتحان کنید

استایل های تک رنگ، به ویژه تمام سفید شاید ریسکی باشند اما ارزش امتحان کردن را دارند. مهم نیست لباس ها چقدر ارزان یا ساده باشند. رنگ سفید بلافاصله استایلی مرتب، خانمانه و شیک به شما می دهد.

منبع: brightside
۳ نظر

ورود

  • ناشناس اسفند ۱۹, ۱۴۰۱

    اینها نظر شخصی نویسنده هست و اصلا نظر حرفه ای نیست. باید ها و نباید ها که گفتید سلیقه ای هست لزوما نمیشه گفت منبع موثقی داره با بعضی هاشون کاملا مخالفم

  • م.م اسفند ۲۰, ۱۴۰۱

    بعلاوه ابن استایلی که شما معرفی کردین صرفا برای کشورهای خارجی هست نه خانمهای ایران که همبسه باید مانتو بپوشن

  • Samira اسفند ۲۷, ۱۴۰۱

    به نظرم گفتن این نظرات خوبه کمک میکنه به انتخاب کردن لباس مناسب.ایران و خارج از ایران هم نداره ?