محبوب‌ترین بازی های فکری و معمایی گوشی آیفون

محبوب‌ترین بازی های فکری و معمایی گوشی آیفون

در حال حاضر موبایل ها سهم بزرگی در سرگرمی دارند. علاوه بر دسترسی به شبکه های اجتماعی، برنامه های کاربردی و ده ها استفاده ای که از موبایل می شود، بازی هایی برای هر سن و علاقه ای مخصوص تلفن های همراه طراحی شده است. در این میان، بازی های فکری و معمایی از محبوبیت خاصی برخوردار است. در ادامه برخی از بهترین بازی های فکری برای گوشی های آیفون را معرفی می کنیم.

بازی فکری Monument Valley

بهترین بازی‌ های فکری برای آیفون

بازی Monument Valley یکی از بهترین بازی‌‌ های فکری برای آیفون است که از جذابیت بالایی در بین کاربران برخوردار است. البته این بازی بر روی گوشی‌های اندروید هم قابل اجراست. این بازی در استودیو USTWO ساخته شده است. مکانیزم این بازی به گونه‌ای است که کاربر به عنوان بازیکن وظیفه دارد، شخصیت بازی را در مراحل مختلف بازی، به سمت هدف هدایت کند. بازیکن باید تلاش کند با استفاده از هر روش ممکنی، محیط را تغییر دهد تا معما حل شود.

بازی فکری Telling Lies

بهترین بازی‌ های فکری برای آیفون

این بازی یکی از بهترین بازی‌های فکری آیفون است که در آن حس ماجراجویی و کارآگاهی موج می‌زند. در بازی Telling Lies، شما باید بتوانید با حس کنجکاوی، قدرت تفکر و سرنخ‌های موجود حقیقت را کشف کنید. این بازی به گونه‌ای طراحی شده که در هر مرحله، بازیکن باید ویدیوهای مختلفی را تماشا کند و اطلاعات مهمی را از آن‌ها به دست آورد. در واقع با کنار هم قرار دادن اطلاعات به دست آمده می‌توان به ماجرا پی برد. شما باید بتوانید با قرار دادن کلمات کلیدی، ویدیوهای مختلف را به دست آورید. از جذابیت بازی Telling Lies، واقعی بودن ویدیوهای آن و داشتن چندین پایان متفاوت است. در طول بازی و داشتن انتخاب‌های متفاوت، به پایان های مختلفی دست پیدا می‌کنید.

بازی معمایی Cube Escape

بهترین بازی‌ های فکری برای آیفون

مجموعه Cube Escape شامل ۹ بازی معمایی دو‌بعدی برای پلتفرم‌های اندروید، iOS و مروگر‌های وب است. کمپانی Rusty Lake تاکنون ۹ قسمت از این بازی را تولید کرده است که هریک به دیگری متصل هستند و داستان کلی در هر یک از قسمت‌ها ادامه پیدا می‌کند. فضای بازی بسیار معما گونه،‌ ترسناک و جذاب است. سری بازی‌های Cube Escape شما را مجبور به زندگی کردن در دره‌ی پوسیده می‌کند تا بتوانید معما‌ها را حل کنید. معما‌ها کاملا با هوشمندی خاصی طراحی شده‌اند و نمی‌توانید صرفا با ضربه زدن برروی اجسام به پاسخ برسید.

بازی Dark Echo

بهترین بازی‌ های فکری برای آیفون

اگر به دنبال یک بازی متفاوت در موبایل خود هستید، این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شرایطی را در نظر بگیرید که در یک اتاق کاملا تاریک و بدون هیچ نوری محبوس شده‌اید. تنها راه نجات شما از این اتاق، پیدا کردن راه خروج از طریق صدا است. با بازی Dark Echo، شما در این موقعیت قرار می‌گیرد. در واقع در این بازی که ساخت استودیو ۷RAC است، شما نقش یک نابینا را دارید که باید بتوانید با استفاده از صدا، راه خروج را پیدا کنید.

بهترین بازی‌ های فکری برای آیفون

در هر مرحله، چهار موج رنگی شامل رنگ‌های سفید، آبی، قرمز و زرد برای شما به نمایش درمی‌آید که هر کدام از آن‌ها نمایانگر یک پیام است. موج سفید، راه درست را نشان می‌دهد، موج آبی مسیری که انتهای آن آب است را نشان می‌دهد، موج زرد خروج و در نهایت با دیدن موج قرمز، به سرعت باید راه درست را پیدا کنید.

بازی Hidden Through Time

بهترین بازی‌ های فکری برای آیفون

بدون شک این بازی یکی دیگر از بهترین بازی های فکری آیفون است. بازی Hidden Through Time از دسته بازی‌های سبک Hidden Object است‌ در واقع این بازی، سفری هیجان‌انگیز به عصر انسان‌های اولیه است. شما باید بتوانید از داخل آن‌ها آیتم‌های موردنظر را پیدا کنید. با توجه به این که برخی از آیتم‌ها متحرک هستند، پیدا کردن آیتم مورد نظر در بین محیط شلوغ بازی، کار سختی خواهد بود. این بازی برای افزایش دقت و تمرکز شما بسیار مناسب است.

بازی Isoland The Amusement Park

بهترین بازی‌ های فکری برای آیفون

این بازی ساخت استودیو Cotton Game است. در این بازی شرایطی فراهم می‌شود که بازیکن در نقش فردی قرار می‌گیرد که از طریق یک نامه، وارد فضای مرموز یک شهربازی می‌شود. در این شهربازی انواع معماها وجود دارند که برای پیشرفت در بازی و رفتن به مرحله بعد، نیاز است این معماها حل شوند.

این بازی همانند دیگر بازی‌های سری Isoland، از بهترین بازی‌های فکری آیفون است که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

بازی فکری Clockwork

بهترین بازی‌ های فکری برای آیفون

بازی Clockwork یک بازی پلتفرم دو بعدی است که در آن تعداد زیادی معماهای ذهنی و فکری وجود دارد. در حال حاضر نسخه توسعه یافته آن برای iOS و pc توسط استودیو Appsquare Pty Ltd منتشر شده است.

این بازی که به عنوان یکی از بهترین‌ بازی‌های فکری آیفون و اندروید شناخته شده است، مربوط به دوره‌ای است که بیماری وحشتناک طاعون همه‌ موجودات زنده را از بین برده است. افرادی که فاجعه را پیش‌بینی کرده بودند با پناه گرفتن پشت دیوار بزرگ شهر نجات پیدا کردند. بعد از این ‌که بازماندگان از یافتن پادزهر ناامید شدند تصمیم گرفتند، خود را در بدن‌های مکانیکی محصور کنند تا از شر بیماری در امان بمانند. طراحی هیجان‌ انگیز و معمایی این بازی باعث شده است که در لیست بهترین انواع بازی فکری قرار بگیرد.

بازی فکری ۱۰۰۰۰۰۰۰

بهترین بازی‌ های فکری برای آیفون

یکی دیگر از بازی‌های فکری برای آیفون، بازی ۱۰ میلیون است. این بازی در عین ساده بودن، بسیار جذاب است و کاربر در هر مرحله مشتاق رفتن به مرحله بعد است. در بازی ده میلیون شما باید بتوانید در سیاهچاله‌ها به اکتشاف و جستجو بپردازید. با پیدا کردن معماها، می‌توانید در مقابل هیولاها از آن‌ها استفاده کنید و در نهایت قلعه خود را گسترش دهید. در این بازی برای بازیکن، امکان ساخت سلاح، معجون‌های مختلف و به دست آوردن مهارت‌های جدید فراهم می‌شود. در این صورت می‌توان گفت این بازی با درگیر ذهن، شما را به جستجو در بازی فرا می‌خواند.

دیجیاتو
یک نظر

ورود