حقایق پشت‌پرده زندگی سوگند سهیلی؛ از ازدواجش با رپر معروف تا چاقی ناگهانی‌ + ویدیو

حقایق پشت‌پرده زندگی سوگند سهیلی؛ از ازدواجش با رپر معروف تا چاقی ناگهانی‌ + ویدیو

سوگند سهیلی یکی از چهار داور-مربی برنامه استعدادیابی خوانندگی صدای برتر بود که در میان نسل جوان ایرانیان به عنوان خواننده سبک رپ، R&B و فانک بسیار محبوب است. ازدواج او با رپر معروف «زخمی» (امیرعلی خسروجردی) و علت چاق شدنش در سال های اخیر، برای بسیاری از طرفدارانش سوال برانگیز شده بود. او در ویدیوهایی به این سوال ها پاسخ داده است. 

ازدواج سوگند با زخمی

سوگند

در ویدیوی جدیدی سوگند توضیح می دهد که در سال هایی که در ایران بوده است به رپ فارسی علاقه بسیاری داشته و دوستانش مدام گوش دادن کارهای امیرعلی خسروجردی که با نام هنری «زخمی» شناخته می شود را به او پیشنهاد می دادند. سوگند تعریف می کند پس از اینکه برای اولین صدای «زخمی» را شنیده است به شدت به کارهای او علاقه مند شده و در ۶ ماه آخری که در ایران به سر می برده، مدام به کارهای او گوش می کرده است. 

سوگند

سوگند که قصد انتشار کاور یکی از آهنگ های «زخمی» را داشته با او تماس می گیرد و آشنایی آن دو از آن لحظه آغاز می شود. تا اینکه برای اولین بار یکدیگر را در لندن می بینند و پس از مدتی با هم ازدواج کرده و صاحب پیری به نام «میراث» می شوند. 

علت چاق شدن سوگند چیست؟

سوگند

چند وقت پیش اضافه وزن ناگهانی سوگند سهیلی باعث تعجب بسیاری از طرفداران شد و حتی بحث ها و انتقادهایی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت. بسیاری گمان می کردند که علت اضافه وزن ناگهانی او ممکن است به علت زایمانش باشد، اما سوگند دلیل واقعی آن را توضیح داد.

سوگند

ظاهرا او پس از فوت مادرش و به علت علاقه و وابستگی شدید به او، دچار افسردی شده و مجبور به مصرف داروهایی شده است که ظاهرا علت اضافه وزن مشهود اوست. تقریبا ۲ سال پیش او خبر درگذشت مادرش را با انتشار تصویری از کودکی خود در آغوش مادرش و متنی احساسی به اشتراک گذاشت. سوگند نوشته بود: «مادر قلبمو با خودت بردى… این چه دردی بود… جات خالیه عمرم زندگى اگه یه انسان واقعى دیدم تو زندگیم میگم تو تو فرشته بودى فقط بالات معلوم نبود دوست دارم تا همیشه عشق سوگند. آسمون بهت خوش بگذره از این دنیاه سیاه راحت شدى فقط دلم تنگه مادر.»

بیوگرافی سوگند 

سوگند سهیلی در ۲۲ مرداد ماه، در سال ۱۳۶۶ در اصفهان به دنیا آمد و در کودکی هنگامی که تنها ۵ سال داشت به همراه خانواده به اروپا مهاجرت کرد. سپس به تحصیل رشته طراحی داخلی در کشور آلمان پرداخت. فعالیت های هنری اش را از سبک رپ آغاز کرد و اکنون در کنار رپ به سبک های موسیقایی R&B و فانک می پردازد. البته سوگند در این مدت مدام به ایران، آلمان و انگلستان سفر داشته و مراوده زیادی با هنرمندان مختلف ایرانی و غیر ایرانی داشته است.

سوگند

پدر و مادر سوگند دستی بر موسیقی و شعر داشتند. مادرش اهل شعر و نوحه سرایی بود و پدرش به خوبی سازهای سنتور و پیانو را می نواخت و به آموزش آن‌ ها می پرداخت. به همین دلیل از کودکی ذوق موسیقی در وجود او شکوفا شد. سوگند تنها یک برادر دارد که کوچکتر از اوست.

او همکاری زیادی با خوانندگان مختلف و مطرح رپ داخل و خارج کشور داشته است و اینک از محبوب ترین خوانندگان در میان ایرانی هاست.

زندگی حرفه ای

سوگند

سوگند هنگامی که نوجوان بود در نخستین برنامه استعداد یابی خوانندگان که از کانال ای پی ان پخش می شد شرکت کرد. در همان مسابقات نفر اول شد. جایزه این مسابقات هزینه ساخت موزیک ویدیو توسط شبکه بود. ولی برای سوگند این جایزه بسیار با ارزش بوده و شاید روشنگر راه زندگی اش شد.

اشتیاق سوگند به سبک آر اند بی به تجربه کاری او باز می گردد. به هنگام نوجوانی، در کشور آلمان همراه با گروهی موسیقایی به نام آر اند ام شروع به آهنگسازی با آهنگ های این سبک کرد. این سرآغازی مهم در تحولات هنری بعدی سوگند بود.

سوگند

پس از دو سال همکاری با آن گروه، تصمیم به ترک آن ها گرفت تا خود به صورت تنها به فعالیت هنری بپردازد. او بعدتر به همراه دختری ایرانی به نام فریناز گروه هیپ هاپی تشکیل داد که نامش را انتقام گذاشتند. البته همکاری آن ها پس از مدتی، به دلیل مشکلاتی نامعلوم پایان یافت و کار به جدایی و تعطیلی گروه انجامید. هنوز کسی اطلاع دقیقی از علت جدایی آن‌ ها ندارد و خبرهای شنیده حکایت از آن دارد که فریناز دیگر به خوانندگی علاقه ندارد و به اجرا نمی پردازد.
پس از مدتی سوگند همکاری با خوانندگان مختلفی را تجربه کرد. از جمله این خوانندگان می توان به عرفان، رضا پیشرو، صادق، بهزاد لیتو، حصین و … اشاره کرد.

دستگیری سوگند

سوگند

سوگند هرگز ارتباطش را با ایران قطع نکرده و چندین بار به کشور سفر کرده است. حتی بعضی از آثار او در ایران ضبط شده اند. در اسفند نود و سه، وقتی بیست و هفت ساله بود بعد از اجرای کنسرتی در دبی با تهیه بلیط به کیش آمد. سپس تصمیم گرفت مدتی ایران بماند و همانجا فعالیت خود را ادامه دهد. تا یک سال فعالیت ساخت موزیک را ادامه داد تا اینکه دستگیر شد.

او در سال نود و چهار، در حالی که در جزیره کیش بود بازداشت شد و پس از یک هفته بازداشت از جزیره کیش به تهران منتقل شد. زمانی که خبر دستگیری سوگند در رسانه های همگانی و اینترنت منتشر شد تا مدت ها رسانه ها هر روزه به این موضوع و حواشی می پرداختند. او عنوان کرد در طی این مدت فشار زیادی را تحمل کرده و این یکی از رخدادهای تلخ و ناخوشایند زندگی اش بوده است.

او پس از یک ماه زندانی شدن، با وثیقه از زندان آزاد شد. پس از مدتی زندگی در خاموشی و خلوت و بی حاشیه، از ایران خارج شد.

خروج مجدد از ایران

سوگند

سوگند به دلیل وثیقه سنگینی که داشت سه سالی در ایران فعالیت موسیقی خود را تعطیل کرد و امکان فعالیت در این عرصه را به طور کامل از دست داد. مدتی به تمرینات تئاتر پرداخت که سرانجام موفق به اجرا نشد و سسب شد به کار طراحی لباس بپردازد. او به تعلیم چند هنرجوی خوانندگی و آواز نیز پرداخت تا اینکه سرانجام پس از آزادی کامل در سال نود و هفت به آلمان بازگشت و فعالیت های هنری خود را مجدداً پی گرفت.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲۸ نظر

ورود

  • احسان فروردین ۵, ۱۴۰۲

    چاق شد خیلی قیافش بهتر شد

  • خداییش زشته فروردین ۵, ۱۴۰۲

    ولی خداییش میگم خیلی زشته . با ارایش اینطور شده فکر کنین بدونه ارایش چه موجودی میشه

    • ناصری یکتا فروردین ۶, ۱۴۰۲

      چاقی ،لاغری مهم نیست حال دلت که خوب باشه هر دوش قشنگترین میشه .الانم سوگند رو زشت نکرده قدش بلنده و می دونه چطور لباس بپوشه که جذاب باشه .
      متاسفم برای کاربری که اسرار داره زشته!رفتار تو زشته که حتی به آفریده های خدا هم ارزش و حرمت قائل نیستی. ولی اخلاق و رفتار چیزیه که میشه روش کار کرد تغییرش داد.
      خانم سوگند شبیه بازیگر ایرانی خانم گوهر خیر اندیشه بنظرم خیلی .

      • راحیل فروردین ۶, ۱۴۰۲

        شما گفتید قدش بلند هست .کاربری گفتن زشت هست .واقعیته .مگه میشه واقعیت رو انکار کرد .هر کس با دیدنش متوجه ظاهرش میشه .کسی این خانم رو زیبا نمیدونه .

        • نگار فروردین ۹, ۱۴۰۲

          از نظر من سوگند جذاب و بانمک چشمای قسنکی داره فرم لباش قشنگ و خیلی قشنگ میخنده بیانش عالیه و مسلط

      • دقیقا❤ فروردین ۱۴, ۱۴۰۲

        دیدگاه

    • سوگند فروردین ۶, ۱۴۰۲

      مهم اینکه خیلی اخلاق خوبی داره
      خفن و…..
      یعنی در هر صورت عالییییییی
      عاشقتم سوگند

    • Y فروردین ۱۳, ۱۴۰۲

      من سوگند رو از نزدیک هم دیدم خیلی هم بد نیست اما همچین چیز خاصی نی (از نظر منی که باهاش تو رابطه بودم (رابطه کاری))

    • -- فروردین ۱۴, ۱۴۰۲

      باورم نمیشه چقدر تو ایران حسود داریم یعنی داری میترکی

  • محمود فروردین ۶, ۱۴۰۲

    سلام
    فقط اومدم بگم که چرا فکر میکنید زندگی و بیوگرافی اینطور افراد برای مردم و جامعه مهمه؟!!
    از درد ناچاری و بخاطر خالی نبودن صفحه های خبری دامن زدید به این گزینه های بی اهمیت

    • محمد فروردین ۸, ۱۴۰۲

      برای من اتفاقا جالب بود،با اینکه جوان نیستم و ۴۷ سال دارم ولی به شدت از خواندنش لذت میبرم،سبکش رو دوست دارم،کامیار هم خوبه،بنظرم اخلاق خوبی هم داره که جذابترش کرده،اصلا هر کس سلیقه ای داره،مطلب میذارن یکی دوستش داره پیگیر میشه کسی دوست ندارن نباید پیگیر بشه،اصل ژورنالیستی همینه که مطالب مختلف تولید بشه

    • رزیتا فروردین ۲۵, ۱۴۰۲

      والا قیافه وتیپ جذابی داره،آدم خونگرمیه،ازاوناست که زندگی باهاش بهت خوش میگذره

  • بی احساس فروردین ۶, ۱۴۰۲

    مگه لازم نیست اول هنرمند مشهور و سرشناس بشه بعد که همه پیگیرش شدن رسانه ای بشه موضوع. من اصلا از این خانم کاری تو ذهنم ندارم .یا همون زخمی که میگه اصلا کی هس . مشهور ترا رو پام کنین بیان بالا

  • رضا فروردین ۶, ۱۴۰۲

    اهنگاش قشنگ و خوبه.موفق باشه

  • بینام فروردین ۷, ۱۴۰۲

    سلام والا نه گروهی که اسمش نوشتید مامیشناسیم نه زخمی این خانم مگه چندتا اهنگ داده بیرون چرا چهره مطرح علمی رو بیوگرافیش نمینویسید ادمای حقیر رو بزرگ نکنید

    • H فروردین ۷, ۱۴۰۲

      قطعا اگر این خانوم در ایران اجازه ی فعالیت داشتن، اونقدری آهنگ بیرون دادن که میتونستن خیلی بیشتر از اینا شناخته بشن! چون شما علناً دارین به هنرمندان بی احترامی میکنید پیشنهاد میکنم آهنگ های محلی سوگند رو حتما گوش بدی ?

    • یه نفر فروردین ۱۷, ۱۴۰۲

      عزیزم تو گوگل بزن سوگند میبینی چیا میاد بالا بعد بیا اینجا حرف الکی بزن

  • مرسانا. سانا فروردین ۷, ۱۴۰۲

    من اصلا برام مهم نیست که بازداشت شده یا چاق شده یا فقط با آرایش زیباست به نظرم باید برای یک خواننده فقط صدا و اینجور چیزا مهم باشه بقیه این ها هم استایل هست که سوگند داره اما دیگه آرایش که مهم نیست خانم یا آقایی که نوشته زشته خودت هم اگه بدون آرایش نگاه کنی خیلی خوشگل نیستی ها ، ببخشید این حرف رو زدم من بی ادبی کردم اما سوگند خیلی زیباست ، اصلا هرکس یه سلیقه ای داره اما شما هم بی ادبی کردی. حالا فکر کن هزاران نفر میان کامنت هارو می خونن یکی سوگند یا خانواده سوگند باشه هان شاید خیلی حساس باشند به پلیس زنگ بزنند واقعا زشته خیالی زشته.

  • هیچ کس فروردین ۷, ۱۴۰۲

    چرا اینقدر زشته ؟!

    • مرتضی فروردین ۸, ۱۴۰۲

      ایشون زشت نیست،شما زیادی زیبایین?

  • حمید فروردین ۷, ۱۴۰۲

    یه خواننده ی حرفه ای در نوع خودش. ظاهرش هم جذابه و خاصه.

  • Vahid فروردین ۸, ۱۴۰۲

    ما که برای اولین باره عکس رو میبینیم و اسمش رو میشنویم چه برسه به آهنگاش

  • خیلیم خشگله? فروردین ۱۴, ۱۴۰۲

    ?