آنجلا لی اولین مادر مبارز که قهرمان مسابقات جهانی هنرهای رزمی ترکیبی شد

آنجلا لی اولین مادر مبارز که قهرمان مسابقات جهانی هنرهای رزمی ترکیبی شد

آنجلا لی، ورزشکار ۲۶ ساله ی کانادایی – آمریکایی، در ۱۹ سالگی رکورد جوان ترین قهرمان مسابقات جهانی هنرهای رزمی ترکیبی را از آن خود کرد. او بعداً برای بچه دار شدن مدتی از عرصه ی رقابت کناره گرفت. اخیراً اما او به صحنه ی مسابقات بازگشته و ثابت کرده است که مادرها قوی ترین افراد دنیا از هر جهت هستند.

با  قهرمانی اش در مسابقات جهانی هنرهای رزمی ترکیبی در سن اندک رکوردشکن شد

آنجلا لی متولد سال ۱۹۹۶ در شهر ونکوور ِ کانادا است و زمانی که ۷ سال داشت، خانواده اش به هاوایی نقل مکان کردند. او تمرینات ورزشی خود را از سن بسیار کم و شرکت در مسابقات را نیز در ۶ سالگی آغاز کرد. بعد از آنکه در سال ۲۰۱۶ در سن ۱۹ سالگی رکورد جوان ترین برنده ی مسابقات جهانی هنرهای رزمی ترکیبی را از آن خود کرد، تصمیم گرفت برای بچه دار شدن مدتی شرکت در مسابقات را کنار بگذارد.

خود را وقف خانواده اش کرد

آنجلا و همسرش برونو پوچی در سال ۲۰۲۱ صاحب اولین فرزند خود، دختری به نام ایوا مری شدند. به گفته ی آنجلا از وقتی به خاطر دارد همیشه دلش می خواسته یک مادر باشد. او در یکی از مصاحبه های خود اذعان کرده که در دوران بارداری نیز ورزش را ادامه داد اما به شکلی سبک تر که به اندازه ی برنامه ی ورزشی معمولش نبود.

پیش از مادر شدن لقب «توقف ناپذیر» گرفته بود و حالا حتی بیش از قبل توقف ناپذیر است

آنجلا می گوید حالا که دوباره به طور جدی ورزش را از سر گرفته برخی تردید دارند او به همان اندازه ی قبل توانمند باشد، اما آن ها در اشتباه هستند. او در اینباره گفته: «خطاب به آن هایی که شک دارند… هیچ وقت مرا دست کم نگیرید. فکر می کنم وقتی مادر می شوید به خاطر همه ی آن کارهایی که مادرها انجام می دهند، قدرت بسیار بیشتری پیدا می کنید.»

درستی حرفش را ثابت کرد

آنجلا حالا در ۲۶ سالگی به صحنه ی رقابت بازگشته و در بهترین فرم بدنی از زمان اولین قهرمانی اش قرار دارد. او در سال ۲۰۲۲ در مسابقات ONE X با شکست حریف خود، استمپ فرتکس پیام مهمی را رساند. بسیاری تصور می کردند او بازنده ی مسابقه خواهد بود، اما آنجلا به کمتر از ۲ راند برای پیروزی بر حریفش نیاز داشت.

آنجلا خود نیز در مصاحبه ای گفته که به عنوان زنی که برای اولین بار مادر شده نمی دانست چه در انتظارش خواهد بود و بعد از زایمان بدنش چه واکنشی خواهد داشت. از تولد دخترش تنها ۶ ماه گذشته بود که آنجلا احساس کرد به طور کامل بهبود یافته و قدرت خود را بازیافته است. در طول آن ۶ ماه نیز او با رعایت ملاحظاتی تمرینات ورزشی خود را ادامه داد.

پیوند عمیقی با خانواده ی خود دارد

آنجلا می گوید: «از همان لحظه ی زایمانم به فکر بازگشت بودم.» او در پاسخ به این سؤال که مراقبت از یک نوزاد چگونه تعادل میان زندگی شخصی و حرفه‌ای اش را تغییر داد گفت که حالا صبح ها تمرین و باقی روز را صرف رسیدگی به دخترش می کند. او در اینباره گفته: «من واقعاً از وقتی که با دخترم می گذرانم، از یک مادر تمام وقت بودن و از دیدن بزرگ شدنش لذت می برم.»

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود