خدا حافظی رعنا رحیم پور مجری پر حاشیه بی بی سی فارسی از این شبکه + ویدیو

خدا حافظی رعنا رحیم پور مجری پر حاشیه بی بی سی فارسی از این شبکه + ویدیو

رعنا رحیم پور مجری جنجالی شبکه بی بی سی بعد از ۱۵ سال کار مجری گری، از این شبکه خداحافظی کرد اما برخی رسانه های داخلی می گویند او اخراج شده است. در بحبوحه‌ی حوادث سال گذشته ایران فایل صوتی ای از مکالمه رعنا رحیم‌پور و مادرش در خصوص اقدامات تفرقه آمیز شبکه ایران اینترنشنال منتشر شد که واکنش های تندی را به همراه داشت و این مجری شبکه بی بی سی فارسی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. پس از آن واکنش تند او به حواشی شکل گرفته، بار دیگر خبر ساز شد. حالا پس از گذشت چند ماه از این حواشی، رعنا رحیم پور بعد از ۱۵ سال کار در بی‌بی‌سی فارسی، در آخرین اجرای برنامه ۶۰ دقیقه‌ با مخاطبان این شبکه برای همیشه خداحافظی کرد.

خداحافظی رعنا رحیم پور از بی بی سی فارسی

رعنا رحیم‌ پور برای سال‌ها از مجریان اصلی برنامه خبری تحلیلی ۶۰ دقیقه بود. او در‌ قالب کار روزنامه‌نگاری، مصاحبه‌های مهمی با شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی و ادبی جهانی داشت.

خداحافظی رعنا رحیم پور از بی بی سی فارسی

ویدیوی خداحافظی رعنا رحیم پور از بی بی سی فارسی به سرعت در فضای مجازی دست به دست شده و مورد توجه قرار گرفت. او در پایان اجرای برنامه ۶۰ دقیقه گفت: «پس از تقریبا ۱۵ سال وقت خداحافظی با جایی است که برایم خانه، بخشی از خانواده و از مهم تر جایی برای آموختن، شنیدن و شناختن بوده است.»

خداحافظی رعنا رحیم پور از بی بی سی فارسی

رحیم پور با بغض ادامه داد: «فرصتی برای روایت کردن روزگار وطنم و شما که همیشه دوستتان داشتم و دارم. از همه شما ممنونم که در این سال ها به من لطف داشته و اعتماد و محبت داشتید و با نقد ها و نظرهاتون چیزهای زیادی به من یاد دادید.»

خداحافظی رعنا رحیم پور از بی بی سی فارسی

او در انتها گفت: «ترک بی بی سی فارسی برای من مثل مهاجرتی دوباره است. چراکه گاهی لازمه رشد کردن تغییر و قدم گذاشتن در مسیری تازه است». 

البته این اولین خداحافظی رعنا رحیم پور خطاب به مردم ایران نیست. او پس از انتقادهایی که در خصوص فایل صوتی منتشر شده از مکالمه او و مادرش در استوری صفحه اینستاگرامش با لحنی تند نوشت: «من رسما نقطه پایان گذاشتم بر ایران …برای همیشه خداحافظ» او خطاب به مخاطبان نوشت: «شما نه به دنبال حقیقت که دنباله‌روی سپاه و رسانه‌های لندنی از جنس سپاهید» 

خداحافظی رعنا رحیم پور از بی بی سی فارسی

مشخص نیست دلیل اصلی رحیم پور برای ترک بی بی سی فارسی آیا ارتباطی با حواشی سال گذشته داشته است یا نه و آیا این یک ترک خودخواسته بوده یا اجباری پشت پرده است.

خبرگزاری تسنیم در خصوص خداحافظی رعنا رحیم پور نوشت: خود بی‌بی‌سی و رعنا رحیم‌ پور و دوستانش ماجرا را به نحوی روایت می‌کنند که گویی یک خداحافظی ساده بعد از ۱۵ سال است، اما واقعیت آن است که او به دلیل اهمالی که در افشا شدن پشت پرده رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال و … داشته اخراج شده است.

خداحافظی رعنا رحیم پور از بی بی سی فارسی

پس از افشای فایل صوتی رعنا رحیم‌ پور در ۱۶ آبان ۱۴۰۱ که رسماً میگفت برای بوقچی‌های ضدانقلاب خارج‌نشین، ایران «تکّه‌پاره» و «تجزیه‌شده» هدف است، نه دموکراسی!، نزاع‌های مختلفی نیز میان رسانه‌های ضدانقلاب با یکدیگر آغاز شد. اینترنشنال گزارشهایی علیه بی‌بی‌سی و رحیم پور منتشر کرد و بی بی سی هم البته متقابلاً علیه اینترنشنال بیانیه داد. 

خداحافظی رعنا رحیم پور از بی بی سی فارسی

حالا اینترنشنال بیش از ۲ ماه است که بار و بندیل را بسته و از لندن به آمریکا نقل مکان کرده، رحیم پور میگوید همچنان از اینترنشنال شکایت در جریان است و البته خودش هم علیرغم اختلافی که همچنان میان بی بی سی و اینترنشنال شکل گرفته، ولی بعد از چند ماه از بی بی سی فارسی کنار گذاشته شده است.

روشن شدن حتی اندکی از واقعیت‌های پشت پرده‌ی این رسانه ها، رسوایی‌های بزرگی برای آنان در پی دارد. به همین دلیل سازمان‌های جاسوسی غربی حاضر در پشت صحنه‌ی این رسانه‌ها، علیرغم ظاهرسازی‌ها، اما برخوردهای صریحی با این فاش شدن اسرار رسانه‌های امنیتی خود انجام می‌دهند.

بیوگرافی رعنا رحیم پور

خداحافظی رعنا رحیم پور از بی بی سی فارسی

رعنا رحیم پور متولد سال ۱۳۶۱ در تهران و دارای لیسانس مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی و فوق لیسانس حسابداری از دانشگاه الزهرا است.

رحیم پور تا ۲۵ سالگی در ایران بود و بعد از آن برای کار در شبکه بی‌بی‌سی فارسی به لندن مهاجرت کرد. پدر و مادر وی هنوز در ایران زندگی می کنند.

او بعد از یک دوره ی کوتاه مجری گری در آکادمی بی‌بی‌سی، در سال ۱۳۸۸ با دعوت صادق صبا، مدیر سابق بی‌بی‌سی فارسی وارد این شبکه خبری شد.

خداحافظی رعنا رحیم پور از بی بی سی فارسی

رعنا رحیم پور ازدواج کرده و ۲ فرزند دارد. او گرچه هرگز هویت همسرش را فاش نکرده اما خبرگزاری فارس در سال ۹۵ با انتشار تصاویری مدعی شد همسر وی، دومینیک هربرت، مدیر بخش خاورمیانه شرکت فدلتی اینترنشنال است که مسلط به زبان‌ های عربی و فرانسه و آشنا با زبان فارسی است.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود