معرفی ۴ غذای خوش طعم و اصیل ایرانی برای مهمانی های افطاری

معرفی ۴ غذای خوش طعم و اصیل ایرانی برای مهمانی های افطاری

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ماه مبارک رمضان از جمله ماه هایی می باشد که مهمانی های شبانه خانوادگی در آنها بیشتر از پیش اتفاق می افتد و خانواده ها یکدیگر را برای افطاری و شام پس از آن دعوت میکنند. تهیه شام مناسب در این مراسم بسیار مهم می باشد چرا که مهمانان امادگی کامل برای درنوردیدن بشقاب ها را دارند و از این رو هرچقدر غذای تولیدی خوشمزه تر باشد، تعریف و تمجید از آن بالاتر خواهد بود.

معرفی 4 غذای خوشطعم و اصیل ایرانی برای مهمانی های افطاری

زرشک پلو با مرغ :

یکی از محبوبترین و رایجترین غذاهای این مهمانی ها زرشک پلو با مرغ می باشد. طرز تهیه پلوهای ایرانی به طور کلی رویه ای مشابه دارد که فقط زمانی روش تهیه به کل تغییر میکند که آشپز اقدام به مخلوط کردن مواد کند. زرشک پلو با مرغ در اکثر نقاط کشور به یک روش پخته میشود ولی در این بین امکان استفاده از روش های سرآشپز نیز وجود دارد. در روش معمول، مرغ ها به صورت مجزا پخته میشوند و برنج نیز مجزا پخته شده و در چند دقیقه ی پایانی دم کشیدن آن ، زرشک روی آن ریخته میشود.

سپس در زمان سرو ، مرغ همراه با پلو سرو میشود. سرآشپز ها میتوانند سس را به صورت مجزا تهیه کرده و در ظرفی مجزا برای سرو فراهم کنند.

در روش دیگر به وسیله ی سرآشپز های کمی ماهرتر صورت میگیرد، مرغ مرحله ی پیش از دم کشی داخل پلو قرار میگیرد و به همین طریق پلو آماده میشه . در این روش هم مرغ باید قبل از قرار گرفتن داخل پلو کامل پخته بشه و طعم دار شده باشه و همراه با زرشک در داخل مرغ قرار بگیره.

قرمه سبزی مجلسی :

با این که قرمه سبزی از جمله غذاهای بسیار لذیذ ما هست ولی به دلیل چربی بالایی که دارد برای وعده ی شام پس از افطاری مناسب نیست، با این حال بسیاری از ایرانی ها از این غذای بسیار خوشطعم برای شام این ایام استفاده میکنند.

در تهیه قرمه سبزی ، توجه به پخت صحیح گوشت و لوبیا و همینطور استفاده از سبزی های مخصوص و تازه اهمیت بالایی داد. اصطلاح جا افتادن در طرز تهیه خورشت های ایرانی بسیار مهم است و به نوعی شالوده ی کار زمانی خوشطعم میشود که خورشت سرآشپز جابیفتد!

برای جا افتادن استفاده از روغن نباتی واجب است ، هر چند استفاده از این نوع روغن بخصوص در افرادی با سن بالا، به نوعی ممنوع نیز می باشد ولی چه میشود کرد که سرآشپز برای اینکه غذای خوشطعمی تهیه کند از روغن نباتی استفاده خواهد کرد و گریزی به آن نیست.

در مراحل پایانی تهیه قرمه سبزی برای اینکه شوکی به خورشت وارد شود، چند جبه یخ داخل خورشت بیندازید و درب را بزارید ، بعد از ۲ دقیقه خواهید دید که روغن ها دور یخ جمع شده اند و کلک شما کارساز بوده !

انواع بریانی ایرانی و عربی :

بریانی از آن دسته غذاهایی می باشد که هم در ایران و هم در کشورهای عربی طرفداران بسیاری دارد. روش تهیه و پرملات بودن این غذا به گونه ای است که در سر صفره به شدت خودنمایی میکند و دل هر منتظر افطاری را خواهد برد ! در داخل کشور بریانی اصفهان بسیار محبوب است و از نظر پرملاتی نیز که کاملا پرملات و به شدت سیرکننده می باشد.

در مقابل بریانی های جنوبی که در آنها از میگو و ماهی استفاده میشود و طعم تندتری دارد نیز در بین مردم طرفداران بسیاری دارد.

همچنین بریانی عراقی که هم با گوشت مرغ و هم گوشت قرمز تهیه میشود نیز بسیار خوشطعم و محبوب است و بیشتر در مراسمی که بزرگ خاندان حضور دارد محبوبیت بالایی دارد.

معرفی 4 غذای خوش طعم و اصیل ایرانی برای مهمانی های افطاری

در تهیه بریانی نیز که به نوعی پلو خورشت مخلوط است، تجربه ی سرآشپز اهمیت بسیاری دارد و به هیچ وجه پیشنهاد میشود تازه عروس ها و کسی که برای اولین بار قصد تهیه چنین غذایی را دارد، در مراسم های رسمی و شلوغ اقدام به تهیه بریانی نکن و غذاهای دیگر همچون زرشک پلو با مرغ را انتخاب کند.

عدس پلو :

عدس پلو از دیگر غذاهایی می باشد که در شام پس از افطار سرو میشود. این غذا به روش های بسیار گوناگونی تهیه میشود که بستگی به منطفه و آشنایی آشپز با این روش ها دارد. به عنوان مثال در طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده ، در مرحله ی دم کشی مواد با هم مخلوط شده و سپس در داخل قابلمه ریخته میشود ، در حالی که در عدس پلو با کشمش ، در مرحله ی دم کشی فقط عدس و کشمش با برنج مخلوط میشود و مواد خورشتی به صورت مجزا تهیه خواهد شد .

به طور کلی روش های پخت مختلف است، اما در تهیه ی این غذا سعی کنید که غذا خشک نباشد چراکه خشک بودن غذا مانع از لذت بردن مهمانان از این پلوی خوشطعم خواهد شد.

پخت صحیح عدسها ، طعم دار کردن گوشت و استفاده از ادویه های مناسب میتواند به تعریف و تمجید بیشتر شما منجر شود و مجلسی خوب و خوشی داشته باشید !

استفاده از آش و حلیم و … :

اصولا آش پایه ثابت تمامی شام های مهمانی در ماه مبارک رمضان می باشد و از این رو حتما بهتر است پیش از سرو غذا این مورد روی سفره قرار داده شود.

بهترین آش برای این مراسم نیز آش رشته ی جا افتاده می باشد . بخصوص اینکه لوبیا و نخود آن باید به خوبی خوب پخته باشد.

دیگر اقلام سفره :

سالاد برای چنین مراسمی ضروری است چرا که حجم معده را پرکرده و مانع از پرخوری خواهد شد . برای سالاد پیشنهاد میشود که مستقیما از سس استفاده نشود و مواد دارای افزودنی های مختلفی باشند ، همچون ماست و … و میزان سس کم باشد چرا که استفاده از سس در شام پیشنهاد مناسبی نخواهد بود.

نتیجه گیری :

در این مقاله به صورت مختصری ۴ غذای محبوب در سفره ی مهمانی شام پس از افطار را معرفی کردیم که از نظر محبوبیت نسبت به دیگر مواد غذایی محبوبیت بالاتری دارند. چنین انتخاب هایی البته در مناطق مختلف کشور عزیزمان ایران از جنوب تا شمال آن ممکن است به صورت کامل متفاوت باشد .

دیجیاتو
بدون نظر

ورود