یونس شاهمرادی برنده جایزه نقدی ۸۰۰ هزار دلاری تلاوت قرآن در عربستان شد + ویدیو

یونس شاهمرادی برنده جایزه نقدی ۸۰۰ هزار دلاری تلاوت قرآن در عربستان شد + ویدیو

یونس شاهمرادی قاری ۲۱ ساله ایرانی در مسابقات بین المللی «عطر الکلام» عربستان سعودی موفق به کسب مقام نخست در بخش تلاوت این رقابت ها شد. در این برنامه استعدادیابی یونس شاهمرادی توانست با کسب مقام اول جایزه نقدی ۸۰۰ هزار دلاری را به دست آورد. در ویدیوی زیر یکی از تلاوت های یونس شاهمرادی در این رقابت ها را ببینید:

عربستان سعودی، در قسمت پایانی برنامه تلاوت و اذان «عطر الکلام» که عصر جمعه از شبکه تلویزیونی «mbc1» و پلتفرم «شاهد» پخش شد و مجموع جوایز نقدی آن به ۱۲ میلیون ریال عربستان (۳.۲ میلیون دلار) می رسد، «ترکی بن عبدالمحسن آل شیخ»، رئیس هیئت مدیره اداره کل سرگرمی این کشور از ۲۰ برنده هر دو بخش این مسابقه بین المللی تجلیل کرد.

در پایان این برنامه مسابقات که موفق به کسب شش گواهینامه از کتاب «رکوردهای جهانی گینس» شد، «یونس شاهمرادی»، قاری ممتاز ایرانی توانست در بخش تلاوت به مقام اول دست یابد و جایزه نقدی سه میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلار) را از آن خود کند در حالی که در بخش اذان نیز، جایزه نقدی دو میلیون ریالی مقام اول به «محمد الشریف» از عربستان رسید.

در بخش تلاوت و پس از شاهمرادی نیز، مقام دوم و جایزه دو میلیون ریالی آن به «عبدالعزیز الفقیه» از عربستان رسید در حالی که «زکریا الزیرک» از مغرب و هموطن وی «عبدالله الدغری» نیز به ترتیب سوم و چهارم شدند و جوایز یک میلیون ریالی و ۷۰۰ هزار ریالی را از آن خود کردند.

در بخش اذان نیز پس از شرکت کننده عربستانی، «ضیاءالدین بن نزارالدین» از اندونزی، «رهیف الحاج» از لبنان و «ابراهیم اسد» از بریتانیا نیز در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفتند و به ترتیب جوایز نقدی یک میلیون ریالی، نیم میلیون ریالی و ۳۰۰ هزار ریالی را دریافت کردند.

این در حالی است که دومین دوره برنامه «عطر الکلام» توانست در هر یک از بخش های قرآن و اذان، نام خود را در کتاب گینس به عنوان بزرگ ترین مسابقات از نظر تعداد کشورهای شرکت کننده، افراد مسابقه دهنده و میزان جوایز نقدی ثبت کند و شش گواهینامه این کتاب مرجع رکوردهای بین المللی را به دست آورد.

«عطر الکلام» به عنوان یک برنامه استعدادیابی بین المللی که هدف از آن، برجسته ساختن تنوع فرهنگ های جهان اسلام و روش های تلاوت قرآن و اقامه اذان و نشان دادن استعدادهای قاریان و مؤذنان است، با ابتکار و حمایت اداره کل سرگرمی عربستان برگزار شده و نزدیک به ۵۰ هزار نفر از ۱۶۵ کشور جهان نیز در دوره دوم آن شرکت داشتند.

دیجیاتو
۲۱ نظر

ورود

  • داوود فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    آخر قران را با صدق الله العظیم تموم کرد. در حالیکه تو قرائت های دیگه صدق الله علی العظیم میگفته !

    • Amir فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      منفعت طلبی یعنی جایی که به نفعت باشه کلمه ای بگی و جایی که به نفعت نباشه نگی. این اقا اگرتو ایران هم علی نگه یعنی کار درسته. وگرنه قاری نیست، منفعت طلبه

  • ..... فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    اذان و قرائت قرآنی که نام امیرالمومنین علی علیه السلام حذف بشه مفت هم گرانه،خاک بر سرش با این کارش

    • نگین فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      خاک تو سر تو که مشرکی

      • Ali فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

        الهی اسم خداست منظور امیرالمومنین علی علیه السلام نیست

    • محمد فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      عزیزجان صدق الله العظیم هم صحیح هست. تندروی نکنید، العلی در اینجا از اسماء الله است.

    • منصور فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      علی اینجا مقام باریتعالی است نه حضرت علی

  • Mm فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    برای برخی ها وقتی پای پول و جایزه وسط باشه، الله هم قابل حذفه چه برسه علی

    • جاوید فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      دین رو به قیمت ۸۰۰ هزار دلار فروخت، بِئْسَمَا اشْتَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ

      • علیرضا فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

        هیچی رو به هیچی نفروخت آدم باید از نفاق دوری کنه. فرقی نداره علی عظیم یا عظیم. اگه علی رو میگفت اول نمیشد

        • طاهر فروردین ۲۲, ۱۴۰۲

          خب اول نمیشد خاک تو سرش

  • صادق صفری فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    عشقی داداش یونس رفیق گلم خوشحالم به پدرتم تبریک میگم داداش

  • سما فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    ماشاالله ، خدا حفظش کنه ، اینقدر وارد جزئیات تفرقه افکنانه مشید ، این شخص با مربی خودش هماهنگ بوده ، ما الان هدفمون باید وحدت باشه تا بتونیم یه قدرت جهانی از مسلمانان بسازیم شما به سخنان امام خمینی در مورد مناسک حج و برخورد با سنی مدهب توجه کنید که تا چه حد به وحدت مسلمین اهمیت میدادن ، از رهبر و ولی فقیه پیشی نگیرید ، به امید نابودی کفر و حکومت جهانی ولی عصر ان شاالله

    • طاهر فروردین ۲۲, ۱۴۰۲

      ️امام باقر سلام الله علیه می فرمایند :
      قائم ما به سوی کوفه رهسپار می شود. در آن جا شانزده هزار نفر از بتریه ، مجهز به سلاح در برابر او می ایستند . آنان #قاریان# قرآن و فقهای در دین هستند . پیشانی های آنها از عبادت بسیار پینه بسته و چهره های آنها بر اثر شب زنده داری زرد شده است اما کاملاً منافق هستند .
      همگی می‌ گویند : ای فرزند فاطمه برگرد ، زیرا که ما به تو نیازی نداریم . پس قائم در پشت شهر نجف ، از عصر روز دوشنبه تا شامگاه بر آنان شمشیر می کشد و همه آنها را بدون توقف می کشد.
      البحارالانوار،ج۵۲، ۲۹۱

      شیخ کشی رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام در مورد ماهیت بی‌خاصیت فرقه بتریه فرمودند: «اگر بتریه از مشرق تا مغرب یک صف واحد تشکیل دهند، خداوند هرگز دین را به وسیله آنان عزت نخواهد داد

  • مهرداد فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    هرچقدر صداش خوب باشه ولی اسم علی نباشه برای ما ارزشی نداره

  • بهار فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

    به به چه قشنگ خوند خوشبحالش واقعا

  • H فروردین ۲۱, ۱۴۰۲

    خدایی اگه یه عربستانی میومد و تو این مسابقه شرکت میکرد و از همه سرتر و بهتر بود، چند درصد احتمال داشت برنده بشه؟

  • عباس علی بابائی فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

    پرداختن به موردی که به لحاظ فنی و حرفه ای مشکلی نداره، فقط از کاربران فضای مجازی کشور ما برمیاد. تا حالا به اذان هایی که توسط قاریان مطرح مصری فکر کردین؟ بعضی از صحبت ها غیر کارشناسانه و البته مصداق بارز گناهه

  • فاطمه اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲

    آقای یونس شاهمرادی لطفا کل قرآن رو با همین صوت زیبا بخون تا مردم رو مجذوب قرآن کنی. درود بر شما

  • علیرضا مرداد ۷, ۱۴۰۲

    علی رو به چند فروختی ۴۰میلیارد