چگونه یک درگاه خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک درگاه خوب انتخاب کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید احتمالا دغدغه داشتن یک درگاه پرداخت خوب را دارید. یک درگاه پرداخت اینترنتی خوب باید چند فاکتور مهم را پاس کند و ما در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از این فاکتور ها آشنا کنیم. درگاه های موجود در ایران به دو دسته درگاه پرداخت واسط و مستقیم تقسیم می شوند که هر کدام مزایایی نسبت به دیگری دارند.

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم

درگاه های پرداخت مستقیم، نوعی درگاه هستند که توسط بانک مرکزی تایید و توسط بانک ها عرضه می شوند. این درگاه ها در مقایسه با درگاه های واسط به دلیل واریز آنی پول به درگاه های مستقیم شناخته می شوند. این درگاه ها از امنیت خوبی برخوردار هستند و برای فروشندگان به دلیل واریز آنی وجه مناسب هستند. لازم به ذکر است که درگاه های مستقیم  کارمزد کمتری نسبت به درگاه های واسط دارند.

درگاه های پرداخت اینترنتی واسط

درگاه های واسط نوعی دیگر از درگاه های موجود در ایران است که کاربران و فروشندگان زیادی از آن استفاده می کنند. این درگاه ها به دلیل واسطه بودن بین کاربر و بانک به درگاه های واسط شناخته می شود. برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط باید بین این پلتفرم ها یک مقایسه انجام دهید که سایت پاراگراف این کار را برای شما انجام داده است.

درگاه های واسط بر خلاف درگاه مستقیم واریز آنی ندارند و در واریز وجه به طور معمول روز بعد انجام می شود.

چگونه یک درگاه خوب انتخاب کنیم؟

کارمزد درگاه پرداخت

کارمزد یکی از مهمترین فاکتور های انتخاب یک درگاه پرداخت اینترنتی است. درگاه های واسط به طور معمول کارمزد بیشتری نسبت به درگاه های مستقیم دارند. این کارمزد ممکن است گاهی تا ۶ هزار تومان باشد. در بین درگاه های واسط اینترنتی نیز تفاوت زیادی بین کارمزد درگاه ها وجود دارد. این کارمزد ها در شرایط مختلف متفاوت هستند.

عدم قطعی درگاه پرداخت

عدم قطعی درگاه پرداخت را می توان یکی دیگر از فاکتور های مهم در انتخاب درگاه دانست. با وجود قطعی کاربر نمی تواند از شما خریدی را انجام دهد و ممکن است به مرور زمان با تکرار این اتفاق بسیاری از مشتریان خود را از دست دهید. از این رو باید درگاهی را انتخاب نمایید که قطعی های کمی داشته باشد. در این مورد درگاه های واسط و مستقیم هردو برای میزان اتصال بهتر راهکار هایی را پیش گرفته اند.

پشتیبانی درگاه

پشتیبانی یکی از مهمترین بخش ها در هنگام خرید یا استفاده از چیزیست. پشتیبانی از درگاه نیز بسیار مهم است. برای درگاه های مستقیم پشتیبانی خوبی در نظر نگیرید زیرا که پشتیبانی ها در درگاه های مستقیم عملکرد مناسبی ندارد. اما در خصوص درگاه های واسط پلتفرم ها پشتیبانی های مختلفی دارند که می تواند در دراز مدت تاثیر گذار باشد.

زمان واریز وجه

طبیعتا اگر برای شما زمان واریز وجه مهم است باید تنها از درگاه های مستقیم استفاده کنید. درگاه های واسط پول شما را تا روز بعد نرد خود نگه می دارند. البته این زمان نسبت به گذشته کاهش زیادی داشته و شما به راحتی در روز بعد وجه خود را دریافت می کنید.

اعتبار درگاه

در این مورد نیز می توان گفت اعتبار درگاه های مستقیم بیشتر است اما درگاه های واسطی با سال ها تجربه و اعتبار همچنان فعالیت می کنند. اگر به دنبال درگاه پرداخت برای سایت خود هستید حتما اعتبار آن را بررسی نمایید. زرین پال قدیمی ترین درگاه پرداخت واسط است که می توانید انتخاب کنید، اما لزوما اعتبار تنها ملاک برای انتخاب درگاه قرار ندهید.

پنل درگاه

زمانی که صحبت از پنل می کنیم، نباید صحبتی از درگاه های مستقیم صحبت کنیم زیراکه این درگاه ها هیچ پنلی برای کاربران طراحی نکرده اند. در بین درگاه های واسط درگاه های زیبال، زرین پال و آقای پرداخت پنل های کاربردی و مناسب دارند اما نمایش اطلاعات بیشتر می تواند به شما کمک زیادی کند. پنل زرین پال مناسب است اما اطلاعات زیادی از خریداران و کاربران به شما نمایش نمی دهد.

مدیریت درگاه از طریق موبایل

برخی از درگاه ها اپلیکیشن موبایلی دارند که از طریق آن می توانید درگاه خود را مدیریت کنید. این کار برای بسیاری از صاحبین کسب و کار که دسترسی زیادی به وب سایت و کامپیوتر ندارند بسیار مناسب است. برخی از درگاه ها این اپلیکیشن ها را ارائه داده اند که می توانید در هنگام انتخاب درگاه پرداخت حتما بررسی نمایید.

جمع بندی:

با فاکتورها و مواردی که باید در هنگام انتخاب درگاه پرداخت به آن ها بپردازید آشنا شدید حال نوبت آن است که ابتدا از بین درگاه های پرداخت واسط و مستقیم یکی را انتخاب کرده و سپس به دنبال پلتفرم مناسب بروید. پلتفرم هایی همچون زرین پال، زیبال، نکست پی آقای پرداخت، شپا، پی پینگ و …  هستند که شما باید با توجه به کاربرد های آن ها بهترین درگاه مناسب را انتخاب نمایید.

هرچند این درگاه ها در کلیات با یکدیگر یکی هستند اما در جزئیات متفاوت هستند. این جزئیات شامل پنل کاربری، کارمزد درگاه، زمان تسویه است. البته درگاه هایی مانند درگاه زرین پال خدمات متنوع و مناسبی دارد. در نهایت اگر زمان واریز برای شما اهمیت دارید پیشنهاد می کنیم تا از درگاه های مستقیم استفاده کنید اما چنانچه قابلیت های دیگر درگاه ها مدنظر شماست، پیشنهاد ما به شما درگاه های واسط است.

کدام درگاه واسط بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال نمی توان یک درگاه را انتخاب کرد بلکه برای هر وبسایت با نیاز های مختلف انتخاب ها متفاوت است. پیشنهاد می شود مقاله سایت پاراگراف را به صورت کامل مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. اگر کارمزد کم مدنظر شماست پیشنهاد می شود از درگاه های زرین پال یا نکست پی استفاده کنید.

یک نکته مثبت در دگاه های واسط

بعضی از این درگاه های واسط دارای سیستم کسب درآمد از طریق معرفی هستند که می توانید با معرفی دوستان و آشنایان و صاحبین کسب و کار از آن ها کسب درآمد کنید. این مبلغ زیاد نیست اما در صورتی تعداد معرف های شما افزایش پیدا کند برای شما مفید خواهد بود.

بدون نظر

ورود