خداحافظی کامران نجف زاده با دنیای خبرنگاری و رونمایی از برنامه جدید خود در تلویزیون

خداحافظی کامران نجف زاده با دنیای خبرنگاری و رونمایی از برنامه جدید خود در تلویزیون

کامران نجف زاده خبرنگار مشهور صدا و سیما که پس از سال ها مأموریت در آمریکا به تازگی به ایران بازگشته بود، با انتشار یک استوری اینستاگرامی از تصمیم خود برای خداحافظی با عرصه ی خبرنگاری خبر داد. نجف زاده در استوری اینستاگرام خود بخشی از صحبت هایش در برنامه ی تحویل سال شبکه نسیم را منتشر کرد که در آن از برنامه های جدید خود در صدا و سیما گفته بود.

خداحافظی کامران نجف زاده با خبرنگاری

او شب ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در ویژه برنامه تحویل سال شبکه نسیم گفته بود: «اکنون دوران خبرنگاری برایم تمام شده است و اگر به عقب برگردم نمی‌خواهم تجربه‌های مشابه داشته باشم و به نظرم به جامعه امید دادن مهم و با ارزش است. اگر خدا بخواهد در عرصه های دیگر در حال فعالیت هستم، همچنین به زودی با یک برنامه جذاب گفتگو محور اجتماعی که دارای ایده های نو است روی آنتن شبکه نسیم خواهیم آمد و امیدوارم از اینجا به بعد عرصه های جدید در پیش باشد و دنیاها و پنجره های جدیدی گشوده شود.»

خبرگزاری تسنیم نیز نوشته پیش‌تولید برنامه کامران نجف‌زاده آغاز شده و اگر مراحل آماده‌سازی درست پیش رود از اوایل فصل تابستان و شاید هم زودتر پخش آن در شبکه نسیم آغاز خواهد شد. این برنامه که نام اولیه‌ اش «اتاق مخفی» است، گفتگو محور خواهد بود و محوریت سرگرم‌ کننده دارد، برنامه ای که احتمالاً از جنس گفت‌وگوهایی همچون «صندلی داغ» یا «پارک ملت» خواهد بود.

پس از انتشار خبر پایان مأموریت ۸ ساله ی کامران نجف زاده به عنوان خبرنگار صدا و سیما در نیویورک که مرداد ماه سال گذشته با معرفی رسمی خبرنگار جانشین وی اعلام شد، غیبت نجف زاده در تلویزیون طی ماه های بعدی شایعاتی را در خصوص عدم بازگشت وی به ایران و پناهندگی اش به آمریکا ایجاد کرد که با واکنش نجف زاده مواجه شد. او مهر ماه سال گذشته در اینستاگرامش ویدئوی کوتاهی از خود که در پس زمینه ی آن برج میلاد به چشم می خورد منتشر کرد تا نشان دهد در تهران حضور دارد.

خداحافظی کامران نجف زاده با خبرنگاری

کامران نجف زاده خبرنگاری که بیشتر با گزارش های جنجالی و بحث برانگیزش در بخش خبری ۲۰:۳۰ شناخته می‌شود و شاید بتوان او را از خبرسازترین گزارشگران معاونت سیاسی در دو دهه گذشته دانست، در اوایل دهه ۹۰ به عنوان خبرنگار صدا و سیما به پاریس رفت اما مدتی بعد از سوی دولت فرانسه «عنصر نامطلوب» شناخته و دیپورت شد.

او در دی ماه سال ۱۳۹۴ و در دوره مدیریت کوتاه محمد سرافراز بر صدا و سیما به عنوان نماینده جدید صدا و سیما به نیویورک اعزام شد و در همه این سال ها در مقر سازمان ملل فعالیت می‌کرد؛ جایی که دیگر خبری از گزارش های جنجالی اش نبود. او کم‌کارتر از گذشته شد اما همچنان روایت‌هایش از سازمان ملل را به تهران می‌فرستاد.

با آغاز فعالیت پیمان جبلی بحث‌هایی درباره پایان ماموریت کامران نجف زاده در نیویورک مطرح شد و در تیرماه گذشته سرانجام رسما علی رجبی با ۲۲ سال سابقه کار در حوزه خبر به عنوان نماینده خبری جدید صدا و سیما در نیویورک معرفی شد. پروسه اعزام رجبی برای گرفتن ویزای کار در سازمان ملل مدتی به طول انجامید اما از یک ماه قبل و همزمان با سفر ابراهیم رئیسی به سازمان ملل از نماینده جدید معاونت سیاسی در نیویورک رونمایی شد.

با وجود اینکه برخی خبرگزاری‌ ها نظیر تسنیم اعلام کردند که نجف زاده به محض ورود علی رجبی به نیویورک به همراه خانواده ایالات متحده را ترک کرده، همچنان خبری از بازگشت کامران نجف زاده به محل کارش نبوده است. او که رابطه بسیار صمیمانه‌ای با جبلی دارد در این مدت نامش برای مدیریت خبرگزاری صدا و سیما مطرح شد اما این پست به او نرسید.

گفته می‌شد نجف زاده با پایان ماموریتش، از مدیران تلویزیون خواست تا برای حل و فصل برنامه های بازگشت خانواده و فرزندان در حال تحصیلش، مدتی مرخصی بگیرد.

بیوگرافی کامران نجف زاده

خداحافظی کامران نجف زاده با خبرنگاری

کامران نجف زاده متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۷ در تهران و فاررغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه آزاد کرج است. او علاوه بر خبرنگاری و روزنامه نگاری، تجربه بازیگری نیز دارد و نویسنده و مدرس کلاس های خبرنگاری است.

او که از کودکی به حرفه خبرنگاری علاقه‌مند بود و برای بازی، میکروفن به دست می‌گرفت، در ۱۸ سالگی سردبیر نشریه‌ای به نام آرمان شد و در سال‌های ۷۸ و ۷۹ در چند نشریه ورزشی فعالیت کرد.

به پیشنهاد یکی از دوستانش در سال ۱۳۸۱ وارد واحد مرکزی خبر شد و از سال ۱۳۸۴ علاوه بر خبرنگاری اولین تجربه خود را به عنوان گوینده خبر در بخش خبری ۲۰:۳۰ تجربه کرد.

خداحافظی کامران نجف زاده با خبرنگاری

او تاکنون در کشورهای نظیر عراق، آمریکا مصر، فرانسه و … به عنوان خبرنگار حضور داشته است. نجف زاده شهریور ۱۳۸۸ به عنوان خبرنگار به پاریس رفت اما ۱۸ ماه بعد در اسفند ۱۳۸۹ به دلیل اخراج همتای فرانسوی‌اش در ایران، از خاک فرانسه اخراج شد. اما عده‌ای اخراج او را تهیه اخباری علیه منافع فرانسه عنوان کردند.

نجف زاده بعد از اخراج از فرانسه کتابی به نام خبرنگار ژنرال دوگل منتشر کرد که به منظور تبلیغات قبل از فروش به چاپ چندم خود رسیده بود اما با عدم فروش مواجه شد. شهرداری وقت ۱۲ هزار نسخه از این کتاب را از او خرید، که بنا به گفته روزنامه ایران هنوز هم در انبارهای مترو خاک می‌خورد‌.

خداحافظی کامران نجف زاده با خبرنگاری

تنها یک روز پس از بازگشت جیسون رضاییان خبرنگار ایرانی – آمریکایی به کشورش کامران نجف‌ زاده هم ۲۸ دی ۱۳۹۴ برای شروع ماموریت خبری‌ اش از سوی صدا و سیما راهی امریکا شد.

روادید نجف زاده هم مانند نوباوه و غرقی نمایندگان اسبق صدا و سیما در نیویورک از نوع سی ۲ یعنی یکبار ورود بود و از ۲۵ مایلی سازمان ملل هم نمی توانست خارج شود.

خداحافظی کامران نجف زاده با خبرنگاری

کامران نجف زاده در فیلم بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا، به ایفای نقش به عنوان شخصیت واقعی خود یعنی یک خبرنگار پرداخته است.

این مجری مشهور ازدواج کرده و یک پسر به نام امیرکیان دارد که در در سال ۹۳ در فیلم شکاف بازی کرده است.

خداحافظی کامران نجف زاده با خبرنگاری

دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • @ فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    عنصر نامطلوب برای جامعه و آزادی ، بودی، هستی و خواهی بود
    هرچقدر هم رنگ عوض کنی ، ذاتت خرابه

    • فرشاد فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      یارو همیشه دنبال پاچه مالی رئیسانش و مخالفت با مردم بوده،حالا که مثل دستمال انداختنش کنار، فاز مردمی گرفته!!
      مردک دورو و چندرنگ!!لعنت به امثال این که مردم و مملکت رو بدبخت کردن

  • داریوش فروردین ۲۱, ۱۴۰۲

    بدلیل گزارشات خلاف واقعیت و فرصت طلبی از فضای جناحی کشور در ارائه اطلاعات دروغ یکی از منفورترین چهره های رسانه ای کشور است و از عوامل بدنام شدن صدا و سیما ست .

  • عباس فروردین ۲۱, ۱۴۰۲

    مدتی آن بودی و حالا این خواهی بود زیاد برای ملت پر فایده نبوده‌ای تا به اینک.

  • کیوان یونسی مرداد ۱۸, ۱۴۰۲

    اره امید الکی به مردم دادن بعد میرم آمریکا و اروپا میبینن چه خیانتی داشتن به مردم میکردن با دروغاشون.یه مشت آقا زاده هم اونحاها میبینن کلا نظرشون عوض میشه…..به صداسیما میلی ….به دروغگوهای مذهبی و لعنت به همه کسایی که مردم رو به هیچ جاشون حساب نمیکنن